Gå til innhold

Dere som smeller fyrverkeri.Tenker dere på alle dyrene som lider denne dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gir jeg totalt blaffen i.

Anonymkode: b1a38...c21

Godt innspill 👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tydeligvis bryr ikke naboen seg, de gikk opp og satte rakettene side rett ved vårt hus, kunne ikke skyte opp hos seg selv. Skremte opp vår gutt på 18mnd, vettaskremt. Og katten vår. Pga hvordan hus og garasje står fikk han brukt det som en effekt til at det smalt skikkelig i husveggen her. Han hadde vel mellom 3 og 5 batteri som ble fyrt i gang. Egoisme.

Anonymkode: 8db97...487

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo andre ting, som foregår hele året, som dyr blir skremt av. Dere tenker ikke på det. Det bygges og sprenges i vildens sky, det er torden og Lyn. Snakk om hysterisk brøl! Går det an

Anonymkode: 3dc97...f6f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER fyrverkeri, synes det er sååå fint. Likevel er jeg 100% for et forbud, for det er ganske enkelt ikke verdt det. Det skremmer både folk og dyr, hvert år blir flere skadet, noen får varige mén. Om ikke hvert år, så skjer det at hus antennes. Det er penger opp i lufta, bokstavelig talt, og det står ofte masse søppel igjen som ingen går tilbake og henter. Håper lysshow og droner kan ta over, om ikke klarer vi oss med stjerneskudd (som uansett er det eneste vi kjøper).

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ToneVie skrev (30 minutter siden):

Godt innspill 👏

Hva tenker dere som mater bikkjer og andre dyr om at det er mange barn der ute som trenger mat, mens dere velger et dyr?

Anonymkode: b1a38...c21

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender ikke opp fyrverkeri selv, men jeg ser alltid på selv utover kvelden. Jeg synes det er nydelig og får nesten litt klump i halsen av å se på.

Jeg har selv både hund og katt som ikke liker fyrverkeri. De siste årene har det gått veldig bra. Med vinduer trukket for, TV på litt høyt og snacks, så har det gått helt fint. 

Jeg for min del reagerer mer på smell som kommer før og etter nyttårsaften. Nyttårsaften vet vi i det minste at det kommer og kan tilrettelegge etter det. Men når det smeller brått midt i desember når vi er på tur, da blir jeg irritert.

Ang. at dyr blir redde i stall og låver. Det gjør de nok. Men vet ikke hvor mange av de som kommer med det argumentet som reagerer på hvor redde dyrene er på vei til slakthuset hver dag, så det blir litt for dobbelmoralsk for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo andre ting, som foregår hele året, som dyr blir skremt av. Dere tenker ikke på det. Det bygges og sprenges i vildens sky, det er torden og Lyn. Snakk om hysterisk brøl! Går det an

Du vet at nyttårsaften er litt spesiell? Vanskelig for dyr å flykte til ro, når det foregår overalt, eller? Relativt dum når du sammenligner sprengningsarbeid, lyn og torden med raketthelvete på nyttårsaften🙈Går den an!

Anonymkode: cd471...711

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene skrev (2 timer siden):

Nå er jeg ansvarlig dyreeier. Alle kattene er inne, alle vindu er lukket. Vi kan ikke nekte eller forby fyrverkeri. Men vi kan prøve å ta vare på dyrene. Min søster pleier å reise på hytta. Hun har 2 hunder. Akkurat nå er jeg så heldig at jeg har kattene på inne. De ligger i sengen min, den tryggeste plassen de vet om. 

Selvsagt kan vi både nekte og forby fyrverkeri. 

Anonymkode: a3695...e6e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar med en saftig burger og sender opp noe fyrverkeri. 

Anonymkode: 7d0ae...fad

Lenge leve egoismen 🥳🥳🥳🥳🎉 (ironi)

Nei, de fleste tenker dessverre på seg selv, så selg selg, og Jaggu seg selv etter det igjen :( 

Anonymkode: 2df5a...256

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne faktisk ikke bekymret meg mindre. 
Ja, jeg vet det er egoistisk, men det synes jeg det er greit å være innimellom også. 

Anonymkode: 783dd...992

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis bryr ikke naboen seg, de gikk opp og satte rakettene side rett ved vårt hus, kunne ikke skyte opp hos seg selv. Skremte opp vår gutt på 18mnd, vettaskremt. Og katten vår. Pga hvordan hus og garasje står fikk han brukt det som en effekt til at det smalt skikkelig i husveggen her. Han hadde vel mellom 3 og 5 batteri som ble fyrt i gang. Egoisme.

Anonymkode: 8db97...487

Ja fyttigrisen det er egoistisk! Er liksom helt fritt fram på nyttårsaften. Forbanna idioter.

Anonymkode: cd471...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle dyrene i skogen.fugler. Alle som blir skremt for livet fordi du skal ha det litt morro.

Anonymkode: aa814...4ff

Synes det ikke burde være en greie lenger. Men for å si det på en annen måte jeg tenker på dyr hele året, hver dag. Ved å være veganer. Bra man vil verne dyrene denne ene dagen men om man klikker på folk eller er frekk med noen som velger å kjøpe inn masse raketer og koser seg en dag, men selv spiser tre liv tre ganger om dagen, hele året. Så blir jeg litt paff. MEN, meg selv inkludert tenkte ikke sånn for bare 3 år siden så dømmer ingen. Gjerne start nå, det hadde mange dyre liv satt pris på ❤️ (du vil også føle deg bedre helsemessig, jeg lover.) Snakker av erfaring og av lege undersøkelser. 

Anonymkode: 72293...4b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle dyrene i skogen.fugler. Alle som blir skremt for livet fordi du skal ha det litt morro.

Anonymkode: aa814...4ff

Nei. Tenker ikke på det. Jeg tenker mer på at jeg er redd for AI.

Anonymkode: 408e8...783

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg elsker å se på fyrverkeri, men er 100% for et forbud mot privat oppskytning, av hensyn til dyrelivet. Har selv sett småfugler, ender og svaner i full panikk hver nyttårsaften her jeg bor. Det er helt forferdelig.

Også blir jeg så utrolig forbanna over at folk ikke kan respektere forbudssoner! I byen min er det ikke lov å skyte opp fyrverkeri i bydelen jeg bor i, pga gammel trehusbebyggelse. Og folk gir så totalt faen. Stod noen med masse batterier på fortauet utafor huset mitt (ikke sitt eget hus engang! Mitt!) og skøyt opp i gode tjue minutter rundt midnatt. Vurderte å ringe politiet, men regnet med at de har nok av andre ting å holde på med. Verste er at det var barnefamilier også. Snakk om å lære barn om mangel på respekt for lovverk og andre mennesker. Om man først skal skyte opp driten, kan de ikke gå fem minutter til de er utafor forbudssonen i det minste?

Anonymkode: 6f007...b75

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig.

Vi har hund og er hjemme med han med evt gjester hver nyttår. Han er ikke redd. 

Trist med de som skader seg ifm fyrverkeri,men i alle år har det vært skrevet om hvordan en skal håndtere fyrverkeriet. 

Hvert år stikker det av hunder på nyttårsaften men det er jo eiers ansvar å ha dem godt sikret i bånd spesielt på fjellet der de stakkars hundene ikke er lommekjente.

Blir mye sutring og de som sutrer mest liker ikke fyrverkeri.

Bedre å si det enn å legge skylden på ting vi som mennesker skal kunne håndtere selv. 

Anonymkode: 05dd8...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper det blir forbudt.

Vi bor i et område med mye skog, og rikt dyreliv der. Er bare enebolig bebyggelse her. Men det har vært så mye fyrverkeri i dag, fra 14.00-1.00.

Og det er og mennesker med store traumer fra krig, som får store angstanfall av fyrverkeri. Kjenner en sånn mann, og han gruer seg masse til denne tiden av året. Og her og så har det blitt skutt opp hver dag, siden julaften.

Anonymkode: 06463...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Frk frøken

Jeg er så imot fyrverkeri  og det burde ikke sette spørsmålstegn ved det! Tenk på alle dyra våre, både husdyra våre og alle de som fins i skog og mark! Idioti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Helt enig.

Vi har hund og er hjemme med han med evt gjester hver nyttår. Han er ikke redd. 

Trist med de som skader seg ifm fyrverkeri,men i alle år har det vært skrevet om hvordan en skal håndtere fyrverkeriet. 

Hvert år stikker det av hunder på nyttårsaften men det er jo eiers ansvar å ha dem godt sikret i bånd spesielt på fjellet der de stakkars hundene ikke er lommekjente.

Blir mye sutring og de som sutrer mest liker ikke fyrverkeri.

Bedre å si det enn å legge skylden på ting vi som mennesker skal kunne håndtere selv. 

Anonymkode: 05dd8...9a0

Hva med fugler, rådyr,rev, elg og alle andre ville dyr? Hvordan skal man liksom ta seg av de? Bønder har allerede for mye å gjøre, når skal de ha tid til å lære alle dyra sine å ikke være redde for fyrverkeri? Det er ikke min egen hund jeg vil avskaffe fyrverkeri for (og som jeg skrev over, jeg elsker fyrverkeri, men vil likevel at det skal bli forbudt). Det er fordi det er ren dyremishandling av ville dyr og gårdsdyr. Og det er komplett unødvendig å utsette dem for det for vår egoistiske lyst til å se på fyrverkeri!

Anonymkode: 6f007...b75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mtp at hele verden holder på med fyrverkeri, så stopper ikke jeg heller.

Den dagen USA, Kina og Russland slutter, da kan Norge også slutte. Verden er større enn Norge folkens......

Anonymkode: cdffd...955

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor med hund og noen som har opplevd krig. Det er årets minst hyggelige dag innomhus for å si det sånn. Og jeg tenker mye på de stakkars dyra ut 😕

Anonymkode: 2fbed...8e5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...