Gå til innhold

Dere som smeller fyrverkeri.Tenker dere på alle dyrene som lider denne dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man kan ikke forvente at samfunnet skal endre seg for din del. Har man en hund som er redd er ikke løsningen å kjefte på alle andre, og rope om forbud. Man må tenke "hva kan jeg gjøre", ikke "hva kan alle andre gjøre".

Du, hundeier, kan bosette deg langt ute i ødemarken. Der vil ingen komme å plage deg. For midt i et samfunn med andre menesker rundt hører du i hvert fall ikke hjemme.

Anonymkode: 3daf5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke forvente at samfunnet skal endre seg for din del. Har man en hund som er redd er ikke løsningen å kjefte på alle andre, og rope om forbud. Man må tenke "hva kan jeg gjøre", ikke "hva kan alle andre gjøre".

Du, hundeier, kan bosette deg langt ute i ødemarken. Der vil ingen komme å plage deg. For midt i et samfunn med andre menesker rundt hører du i hvert fall ikke hjemme.

Og hva tenker du at de ville dyrene og bøndene skal gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maia70 skrev (3 timer siden):

Og hva tenker du at de ville dyrene og bøndene skal gjøre?

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Skal vi forby fyrverkeri fordi det er ville dyr i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Skal vi forby fyrverkeri fordi det er ville dyr i skogen?

Nå gjør du deg bare til. Denne brukeren mener det. Akkurat dėt er jo kommet tydelig frem. Nå fordummer du både deg selv og debatten.

-Kjøtthue.

(Det er min tittel i denne tråden, som jeg er blitt  tildelt)

Anonymkode: 37e5d...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 3.1.2025 den 1.26):

Raketter ble forbudt 2008/09 i Norge 

Definisjonsmessig er det sikkert riktig, men ordet blir fremdeles hyppig brukt om dagens fyrverkeri også.

Endret av Nowayback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det handler ikke om at jeg har hund. Jeg har vært tilhenger av et forbud mot privat fyrverkeri lenge før jeg fikk hund på grunn av de negative virkningene det har for alle dyr som utsettes for det. I tillegg fører det til forsøpling og forurensning, samt øyeskader. At en person blir blind koster oss millioner av skattekroner, så det går faktisk ut over oss alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...