AnonymBruker Skrevet 1. januar #221 Del Skrevet 1. januar Tiuren skrev (3 timer siden): Har du sett hvor mange som kjøper fyrverkeri, eller ønsker å se på det når andre skyter det opp? Still deg deretter spørsmålet om 72% virkelig ikke vil ha fyrverkeri på nyttårsaften. Men forbudet gjelder vel privat? Det skal vel fortsatt være noe felles/offentlig, slik at folk kommer til å fortsette å se fyrverkeri? Men vil det være mye mer begrenset og gjort av proffe så det blir mindre skader og brann, det vil også være mer variabelt med droner og nyere typer fyrverkeri som ikke smeller så mye. Mindre forsøpling. Det at folk ikke ser på var merkelig kommentar av deg. Som flere her sier, mange elsker fyrverkeri og synes det er vakkert, men er positiv til forbud, altså privat forbud, og vil derfor trekke dit det er oppskytning/show eller steder med utsikt mot det. Og det er lokal avisen her som melder det, trenger ikke være slik der du bor. Anonymkode: 96db0...841 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #222 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du på de skremte fuglene når du drar til syden i et vanvittig bråkete jetfly også? Anonymkode: 2957b...e74 Bird-strike! Birds! Birds! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bryr meg akkurat like mye som du bryr deg om at boligen din, jobben din, veiene du kjører på, butikkene du handler i, ble bygget et sted som tidligere var ville dyr sitt hjem og habitat. For ikke å snakke om fotballbanen eller idrettshallen som barna dine bruker. de stakkars ville dyrene ble jaget derifra for at du og barna dine «skulle ha det litt morro». Vet ikke hvor mange tanker du har sendt til dem? Anonymkode: 2957b...e74 +1 Anonymkode: fccbc...5d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. januar #223 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men da bør du vel ikke ha hund da? Hvis du VET at den blir redd på nyttårsaften, men ikke har anledning til å gjøre noe med det? Skal hele lovverket for alle andre endres fordi du ikke har anledning til å reise vekk slik at bikkja di ikke blir redd? Anonymkode: 2957b...e74 Nei, ikke for at bikkja MI ikke skal bli redd. Men, for at ALLE Norges dyr, ville som tamme skal slippe den belastningen fyrverkeri er for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #224 Del Skrevet 1. januar Det er på vei til å bli blod-harry å sende opp fyrverkeri - selv sitter jeg hjemme alene frivillig hver nyttårsaften med kattene mine - de er bare litt redde - men de ser jo på meg som er rolig og fortsetter med mitt. Men jeg ser at det er en holdningsendring blant normale folk nå - og jeg sier rett ut til alle jeg kjenner at jeg er imot fyrverkeri og aldri hadde dratt noe sted der det ble sendt opp fyrverkeri. Det begynner rett og slett å bli flaut å brenne penger på fyrverkeri - og et forbud er nok ikke veldig langt unna. Anonymkode: 48338...50f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 1. januar #225 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barna mine har et sundt og variert kosthold, slik som barn trenger. Å slik er naturen, dyr spiser dyr, og mennesker spiser dyr. Slik det skal være. Men det er en annen diskusjon. Nei, mine barn har aldri trasset, aldri. Veloppdratte og flinke barn. Og ja, vi skyter opp raketter og vet at dyra blir redde noen minutter, og så lever de livet etter det. Verre enn det er faktisk ikke. Ingen dyr dør av raketter som blir fyrt opp. Hvis du påstår det vil jeg gjerne ha bevis på det. Så får du ha et fint nytt år. Jeg gleder meg allerede til neste nyttår. Kanskje vi kjøper enda flere raketter da, fint å se på og en fin måte å feire det nye året på. 🎇🎆 Anonymkode: 42f04...aef Så flott at du har unormalt dyktige barn da. At barn kun skulle sees og ikke høres trodde jeg var en oppdragerstil vi hadde lagt fra oss i forrige årtusen, men you do you DITT fyrverkeri skremmer dyrene i noen minutter, så kommer naboen og fyrer opp sitt. Etterpå er det han oppi veien og litt senere fikk han nedi gata fyrt opp sitt. Her smalt det i ett sett fra 18:00 til 05:00. Det er 11 timer for dyrene i ren panikk det - ikke var det så veldig enkelt å få sove for oss andre heller. At DU fyrer opp raketter i noen minutter betyr ikke at dette ikke er et problem på høyere nivå. Det hadde ikke vært et problem om kun 4 stk på landsbasis kjørte fossilbil heller. Det er volumet som er problemet. Helt ærlig høres du både egoistisk og litt lite oppdatert ut. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 1. januar #226 Del Skrevet 1. januar Anononyma skrev (14 minutter siden): Du er sikkert like mye i stand til å google spørsmålet ditt som det jeg er dersom du ønsker statistikk For min del er «svogerforskning» mer enn godt nok på dette området. Blir hunder og katter paniske inne i sine trygge hjem er det ingen grunn til å anta at rev og grevling tar det hele med knusende ro og nyter utsikten. Jeg ser selv på et begrenset område utenfor huset hvordan fuglene flyr paniske rundt, og jeg ser selv døde fugler på bakken 1. nyttårsdag. Ikke minst hører jeg hva andre opplever og det er vel et og annet oppslag i media på området også. Hva når det er jakt sesong..som det er flere av... dør dyr av redselen da å? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #227 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men forbudet gjelder vel privat? Det skal vel fortsatt være noe felles/offentlig, slik at folk kommer til å fortsette å se fyrverkeri? Men vil det være mye mer begrenset og gjort av proffe så det blir mindre skader og brann, det vil også være mer variabelt med droner og nyere typer fyrverkeri som ikke smeller så mye. Mindre forsøpling. Det at folk ikke ser på var merkelig kommentar av deg. Som flere her sier, mange elsker fyrverkeri og synes det er vakkert, men er positiv til forbud, altså privat forbud, og vil derfor trekke dit det er oppskytning/show eller steder med utsikt mot det. Og det er lokal avisen her som melder det, trenger ikke være slik der du bor. Anonymkode: 96db0...841 Kan jo kjøre lasershow til noen mill da slik man gjorde i Oslo, ser det ikke fett ut? Anonymkode: b1a38...c21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. januar #228 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger jo ikke å reise bort før på selve nyttårsaften. Hvorfor overdriver du så voldsomt? Om man er så bekymret for det ene døgnet i året så kan man helt fint planlegge å ta seg fri og reise bort for disse 24 timene. Det er LOV å gjøre noe selv for å forbedre situasjonen også, ikke bare kaste hendene i været og forvente at hele verden danser etter akkurat din pipe. Anonymkode: 32b2b...b09 Jeg vet ikke hvordan det er der du bor men, her jeg bor begynner rakettoppskytting i dagene før jul og varer til flere dager over nyttår. Det er ikke sånn intenst hele tiden slik som ved midnatt på nytårsaften men, et smell eller to i timen er det i et par tre uker i strekk her hos oss. Jeg tror det er ungdommer som får tak i raketter og kjeder seg i ferien. . . Jeg forventer ikke at alle skal danse etter MIN pipe. Men, jeg har en forventning om at oppegående mennesker ikke bedriver dyreplageri. Av både ville og tamme dyr! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 1. januar #229 Del Skrevet 1. januar mommyaka skrev (Akkurat nå): Hva når det er jakt sesong..som det er flere av... dør dyr av redselen da å? Da dør vel dyr strengt tatt fordi folk synes det er moro å skyte på dem. Et og annet smell er ikke det samme som timesvis med konstant bulder og brak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #230 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jo kjøre lasershow til noen mill da slik man gjorde i Oslo, ser det ikke fett ut? Anonymkode: b1a38...c21 Hvorfor ikke. Anonymkode: 96db0...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #231 Del Skrevet 1. januar Dyra speiler vel gjerne eierne Anonymkode: 01225...8cc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 1. januar #232 Del Skrevet 1. januar Anononyma skrev (4 minutter siden): Så flott at du har unormalt dyktige barn da. At barn kun skulle sees og ikke høres trodde jeg var en oppdragerstil vi hadde lagt fra oss i forrige årtusen, men you do you DITT fyrverkeri skremmer dyrene i noen minutter, så kommer naboen og fyrer opp sitt. Etterpå er det han oppi veien og litt senere fikk han nedi gata fyrt opp sitt. Her smalt det i ett sett fra 18:00 til 05:00. Det er 11 timer for dyrene i ren panikk det - ikke var det så veldig enkelt å få sove for oss andre heller. At DU fyrer opp raketter i noen minutter betyr ikke at dette ikke er et problem på høyere nivå. Det hadde ikke vært et problem om kun 4 stk på landsbasis kjørte fossilbil heller. Det er volumet som er problemet. Helt ærlig høres du både egoistisk og litt lite oppdatert ut. Det er nettopp det. Folk som forsvarer og argumenterer for fyrverkeri ER egoistiske og lite oppdaterte. Bare les i tråden her inne. De sammenligner det å skyte opp raketter med lyn og torden, nødvendigheter som å reise med fly, kjøre bil eller spise mat, argumenterer for at det er greit så lenge de gjør det i Russland og de påstår at folk med dyr bare kan reise bort, de skjønner IKKE at det også finnes ville dyr og store gårdsdyr. De er rett og slett ekstremt enkle sjeler som jevnt over har en skikkelig redneck mentalitet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 1. januar #233 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da forventer jeg at det er store og mange oppslag med tanke på hvordan ting blir fremstilt i denne tråden. Kom igjen, link i vei siden jeg leser så lite nyheter. Ikke bare rams opp gamle nyheter. Anonymkode: 32b2b...b09 Siden jeg ble hindret i å poste linkene av KG, så poster jeg bildet av linkene jeg fant: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #234 Del Skrevet 1. januar Fame skrev (1 time siden): Regnet med at noen kom til å påpeke ordet "overalt". Jeg trodde det sa seg selv at man ikke bokstavelig talt mener overalt. Da hadde man tråkket i det med en gang man gikk ut døra. Men jeg vet jo at folk, spesielt AB, legger seg oppi hvert eneste ord. De holdt seg på parkeringen, men jeg møtte på søppel videre inn i gata også. Igjen, ta med dritten når du går Ingen vits i å si det til meg, jeg gjør det. Si det til de det angår, bruk energien på det istedet så kanskje du ser en endring. Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #235 Del Skrevet 1. januar Maia70 skrev (6 minutter siden): Siden jeg ble hindret i å poste linkene av KG, så poster jeg bildet av linkene jeg fant: Får ikke trykket inn på de linkene. Selvfølgelig vil det alltids være noen innlegg på Facebook og i lokalavisene om skremte dyr. Kan ikke se at noe er innhentet fra store medieoppslag om traumatiserte dyr så igjen; det overdrives noe voldsomt i denne tråden. Ja, noen dyr og mennesker blir skremt. Men ikke i den grad dere skal ha det til her inne. Hørte forøvrig på radioen nå at så lavt antall med skadde folk etter nyttårsaften har de ikke sett på 20 år. Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #236 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er på vei til å bli blod-harry å sende opp fyrverkeri - selv sitter jeg hjemme alene frivillig hver nyttårsaften med kattene mine - de er bare litt redde - men de ser jo på meg som er rolig og fortsetter med mitt. Men jeg ser at det er en holdningsendring blant normale folk nå - og jeg sier rett ut til alle jeg kjenner at jeg er imot fyrverkeri og aldri hadde dratt noe sted der det ble sendt opp fyrverkeri. Det begynner rett og slett å bli flaut å brenne penger på fyrverkeri - og et forbud er nok ikke veldig langt unna. Anonymkode: 48338...50f Ok, Karen. Anonymkode: 32b2b...b09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #237 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ikke trykket inn på de linkene. Selvfølgelig vil det alltids være noen innlegg på Facebook og i lokalavisene om skremte dyr. Kan ikke se at noe er innhentet fra store medieoppslag om traumatiserte dyr så igjen; det overdrives noe voldsomt i denne tråden. Ja, noen dyr og mennesker blir skremt. Men ikke i den grad dere skal ha det til her inne. Hørte forøvrig på radioen nå at så lavt antall med skadde folk etter nyttårsaften har de ikke sett på 20 år. Anonymkode: 32b2b...b09 Og det er nok fordi at færre folk kjøper dritten 👍 Anonymkode: 94d6b...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #238 Del Skrevet 1. januar Maia70 skrev (2 timer siden): Nei, det er du som skriver som en idiot her. Hvor gammel er du? Jeg husker en tid med mye mer fugler enn det er nå, så vi må ta vare på fuglene og ikke drite oppi dem slik som du gjør. Og det at jeg ser EN forvirret fugl fra kjøkkenvinduet mitt, som er et svært begrenset område, betyr at det er massevis av forvirrede og forskremte fugler andre steder som sliter med å finne mat i et område de ikke er vant med å være, og at rundtom er det både fugler og andre dyr som har brukt verdifull energi til å flykte. Det er et enkelt regnestykke. Men det er selvsagt et vanskelig regnestykke om alt man bryr seg om er seg selv. "Tellinger på fôrplasser og av vannfugler rett før og rett etter nyttårsaften har vist at betydelig færre fugler er på de faste plassene første nyttårsdag, forteller Falkenberg. Det betyr at de har flyttet på seg eller gjemt seg." https://www.forskning.no/dyreverden-fugler/fugler-flyr-ut-for-a-redde-livet-nar-fyrverkeriet-smeller/2294917 Det er forresten rart at man blir oppfordret til å alltid ha hunder i bånd om vinteren så de ikke jager dyr som trenger sine vinterreserver for å overleve. Men fyrverkeri er helt greit. Det gir jo ingen mening. Ingenting av det mennesket gjør gir mening? Fly, tog, biler, forurensing, støy, fjerning av skog ++ det er faktisk helt bak mål at mennesket lever såpass i utakt med naturen, men det gjør vi. Atter en gang skal lille Norge gå frem og redde verden? Vi skal være mest miljøvennlige, mest bærekraftig, spise mest planter, ha kuer som ikke fiser og ha forbud for fyrverkeri fordi det skremmer dyra en natt i året? Heia oss! Anonymkode: fe302...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #239 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor dette argumentet med flyktninger? Dem tester vel flyalarmen i Norge 2 ganger i året, skal love deg at det er verre for dem å høre det. Skal Norge slutte med det da? Anonymkode: 7d0ae...fad AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig. Det er svært få som må ha kjæledyr, folk har det som regel for sin egen fornøyelse. Trenger man egentlig å eie en hest bare fordi man vil ri? Men setter hestene i små båser og lar dem bare komme ut når eieren vil? Trenger man en katt som bare skal være innehatt og aldri få gå ut fordi man bare vil ha et dyr å kose med? Eller en katt som springer rundt i nabolaget og spiser alle småfuglene fordi eieren syns katten er så søt og koselig og ikke bryr seg om fugler? Trenger man hund som enten må være inngjerdet eller i bånd for å gå ut? Eller som man av og til slipper løs i skogen og driver i om hunden dreper et rådyr fordi hunden Trenger luft? Kjæledyr er egoistisk, dyr er ikke skapt kommet til jorda for å underkaste seg menneskene sine egoistiske behov som ikke er nødvendige engang. Å ha lyst på et dyr er ikke god nok grunn til å eie et levende vesen. Anonymkode: c8186...ce1 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fyrverkeri er veldig gøy. Hadde du gitt bikkja di en skikkelig oppdragelse hadde den ikke vært redd for litt smell. Anonymkode: b1a38...c21 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Man må tydeligvis slutte å leve. Alt er jo farlig og går ut over andre. Anonymkode: 7d0ae...fad AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vært ute i skogen på vinteren før? Du vet at trær som fryser smeller like høyt som fyrverkeri? Tror de ville dyrene har det helt fint, men det er jo litt søtt at du bryr deg om dem. Anonymkode: b1a38...c21 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): For ikke å snakke om lyn og torden. Regner med du er ute og trøster dyrene når det står på som verst. Anonymkode: b1a38...c21 Bare et random eksempel fra siste side. Hvordan i alle dager tror dere at disse innleggene på noen som helst måte er et FORSVAR for fyrverkeri? Det er ingen som helst rasjonell grunn for at folk skal brenne av tusenvis av kroner hvert år på noe som ibdet store og hele er både en plage og kan være en fare for andre. Det er derimot flere rasjonelle grunner til at folk må ha mat og dyr. Og denne med at frosne trær smeller i skogen...altså... Anonymkode: ba4af...7cb 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #240 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og det er nok fordi at færre folk kjøper dritten 👍 Anonymkode: 94d6b...421 Og da er vel fjorårets dødstall på veiene lavere også fordi færre kjørte bil da eller...? Er det svaret ditt på alt? Anonymkode: 32b2b...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå