Anononyma Skrevet onsdag kl 12:08 #201 Del Skrevet onsdag kl 12:08 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For det første, stakkars gutt som ikke får kjøtt! Slutt med sånn tull! For det andre, det er ikke bare fulle tullinger som skyter opp raketter. Vi er en familie på 5. Og to katter. Vi har fyrverkeri hver nyttårsaften. De skyter vi opp her hjemme. Og håper da inderlig at det skal fortsette å være lov for alltid. Så det er nok forhåpentligvis noe du bare med leve med i et samfunn, hvis ikke får du flytte langt til gokk uten andre mennesker. Å ja, 2 åringer uten oppdragelse som trasser og hyller er jo noe av det verste som finnes. Slike kan holde seg hjemme. Anonymkode: 42f04...aef Jeg kan si det samme, stakkars barna dine som må leve på andres død og lidelse. Slutt med sånt tull. Så du synes det er helt ok at store mengder dyr lider - og mange dør fordi du skal ha det moro selv? Hva slags holdning til andre levende skapninger lærer du barna dine? Dersom dine barn aldri har trasset på noe i en butikk tror jeg det handler mer om flaks enn om oppdragelse. En 2-åring er ikke i stand til å være oppdratt på den måten du sikter til her. Hjernen er faktisk ikke utviklet nok til å forstå komplekse konsepter som normal høflighet. Legger igjen til at det hjelper ikke det skvatt om jeg tåler eller ikke tåler raketter, småfuglene dør på bekostning av deres kortvarige gammeldagse moro uansett hva jeg måtte mene om saken og uansett om jeg bor her eller der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet onsdag kl 12:09 #202 Del Skrevet onsdag kl 12:09 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg bor ganske landlig til. De to hundene, kattene, og kaninene våre brøy seg ikke. Eller jo, den ene hunden ga ifra seg ett lite klynk ved første smell, før den roet seg ned. Kaninene sto å spiste. Rådyrene så vi på vei hjem at sto i åkerkanten som de pleier. Kyrne var rolige. Har egentlig aldri opplevd den panikken så mange beskriver. Men jeg bor som sagt landlig til. Oppskytingen varer ikke mer enn i 10 minutt selv om naboene også skyter opp. Og det er kanskje maks 5 batteri som skytes opp i nærheten. Ellers ser vi fyrverkeri på andre siden av sjøen. Skjønner det kan bli vel mye i byene. Der hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Men her ser jeg helt ærlig på det som ett ikke-problem. Anonymkode: b1493...ea2 Men da gjelder jo ikke denne tråden helt for deg. Dyrene mine bryr seg ingenting om rakettene, og jeg bor svært urbant til! Men jeg syns generelt at det er en svært egoistisk og tøvete handling å skyte opp raketter til alle døgnets tider, og at småbarnsforeldre spesielt er fullstendig blottet for hensyn til de dyrene som faktisk er redde. Det er det som provoserer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:12 #203 Del Skrevet onsdag kl 12:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egoistiske rasshøl er vi alle sammen. Anonymkode: 2957b...e74 Snakk for deg selv. Sitat Mine småbarn går rundt og er livredde for hunder 24 timer i døgnet, 365 dager i året (spesielt når det ikke er båndtvang), fordi slike som deg er noen egoistiske rasshøl som synes det er så jævlig stas å ha bikkje. Jeg har ikke hund. Er du ikke helt frisk? Sitat Du er dessuten ute og lufter bikkja di HVER dag slik at den får PISSA overalt i nabolaget der småbarn som mine leker. Godt gjort at jeg får luftet en hund jeg ikke har. Dine telepatiske evner imponerer nesten like mye som det barnlige språket. Sitat Nå som det er snø så ser man det, og unger synes gul snø er morsomt. Takk skal du ha ditt egoistiske rasshøl. Posten din er rapportert. Anonymkode: 3898e...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:12 #204 Del Skrevet onsdag kl 12:12 Anononyma skrev (9 minutter siden): Skal jeg ta med meg alle dyrene og flyktningene som lider også da? Jeg overlever, det gjør ikke småfuglene. Hvorfor dette argumentet med flyktninger? Dem tester vel flyalarmen i Norge 2 ganger i året, skal love deg at det er verre for dem å høre det. Skal Norge slutte med det da? Anonymkode: 7d0ae...fad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:14 #205 Del Skrevet onsdag kl 12:14 Bokormsen skrev (41 minutter siden): Barna begynner å bli store nok til at det er veldig stas med fyrverkeri, så i år kjøpte jeg for første gang masse fyrverkeri som vi brukte nesten en time på å fyre opp. Var veldig gøy for store og små! Tenker det er langt verre med alle egoistiske dyreeiere som holder hunder og katter fanget i små leiligheter hele livene deres, gjerne mens de er borte 8 timer om dagen uten noen til å passe på, og «luftet dem» litt bare så de får gått på do. Det burde nok kanskje forbys. Helt enig. Det er svært få som må ha kjæledyr, folk har det som regel for sin egen fornøyelse. Trenger man egentlig å eie en hest bare fordi man vil ri? Men setter hestene i små båser og lar dem bare komme ut når eieren vil? Trenger man en katt som bare skal være innehatt og aldri få gå ut fordi man bare vil ha et dyr å kose med? Eller en katt som springer rundt i nabolaget og spiser alle småfuglene fordi eieren syns katten er så søt og koselig og ikke bryr seg om fugler? Trenger man hund som enten må være inngjerdet eller i bånd for å gå ut? Eller som man av og til slipper løs i skogen og driver i om hunden dreper et rådyr fordi hunden Trenger luft? Kjæledyr er egoistisk, dyr er ikke skapt kommet til jorda for å underkaste seg menneskene sine egoistiske behov som ikke er nødvendige engang. Å ha lyst på et dyr er ikke god nok grunn til å eie et levende vesen. Anonymkode: c8186...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 12:14 #206 Del Skrevet onsdag kl 12:14 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Herregud så sinna, om dine bikkjer er redd for fyrverkeri så må du jobbe med dette. Anonymkode: 2957b...e74 Min hund går tur når det smeller.., så mine dyr er ikke redde takk Endret onsdag kl 12:15 av mommyaka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 12:16 #207 Del Skrevet onsdag kl 12:16 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor dette argumentet med flyktninger? Dem tester vel flyalarmen i Norge 2 ganger i året, skal love deg at det er verre for dem å høre det. Skal Norge slutte med det da? Anonymkode: 7d0ae...fad Igjen. Teste fly alarm er viktig beredskap. Raketter er unødvendig, avleggs, idiotisk moro. Åpne en avis og se hvor mye «moro» disse fantastiske rakettene deres har ført til for oss mennesker også om dere virkelig gir så blaffen i alt rundt oss. Branner, skader, folk på sykehus, kostnader for samfunnet som lett kunne vært unngått. Klarer man virkelig ikke å gå inn i et nytt år uten alt dette svineriet fyrverkeriet medfører? Kan jo hende han som er innlagt sykehus med alvorlige skader på øyne tenker seg om en gang eller to før han fyrer opp sprengstoff igjen. Endret onsdag kl 12:17 av Anononyma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:16 #208 Del Skrevet onsdag kl 12:16 Det er når denne årlige fyrverkeridebatten kommer at man ser hvor mange dumme mennesker som fins der ute. At dere fyrverkeriforkjempere ikke selv ser hvor idiotiske og lite empatiske dere fremstår er for meg helt utrolig. Noe sier meg at det er de samme menneskene som ønsker å reversere røykeloven, kjøre dieseltruck, og som har gått "livets harde skole". Menneskeheten, ass. Kjører seg selv rakt til helvete. Anonymkode: ba4af...7cb 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:20 #209 Del Skrevet onsdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er jo andre ting, som foregår hele året, som dyr blir skremt av. Dere tenker ikke på det. Det bygges og sprenges i vildens sky, det er torden og Lyn. Snakk om hysterisk brøl! Går det an Anonymkode: 3dc97...f6f Så enig! Tenk på all lysforurensing på hyttefeltene også. Regner med at alle dyreelskere heller ikke har hytte. Anonymkode: fccbc...5d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:22 #210 Del Skrevet onsdag kl 12:22 Anononyma skrev (5 minutter siden): Igjen. Teste fly alarm er viktig beredskap. Raketter er unødvendig, avleggs, idiotisk moro. Åpne en avis og se hvor mye «moro» disse fantastiske rakettene deres har ført til for oss mennesker også om dere virkelig gir så blaffen i alt rundt oss. Branner, skader, folk på sykehus, kostnader for samfunnet som lett kunne vært unngått. Klarer man virkelig ikke å gå inn i et nytt år uten alt dette svineriet fyrverkeriet medfører? Kan jo hende han som er innlagt sykehus med alvorlige skader på øyne tenker seg om en gang eller to før han fyrer opp sprengstoff igjen. Fyrverkeri er veldig gøy. Hadde du gitt bikkja di en skikkelig oppdragelse hadde den ikke vært redd for litt smell. Anonymkode: b1a38...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet onsdag kl 12:23 #211 Del Skrevet onsdag kl 12:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fyrverkeri er veldig gøy. Hadde du gitt bikkja di en skikkelig oppdragelse hadde den ikke vært redd for litt smell. Anonymkode: b1a38...c21 Jeg skjønner ikke hva som er så gøy med fyrverkeri. Eneste positive er at det kan være litt fint å se på...de første 2 minuttene. Så er man ferdig med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 12:25 #212 Del Skrevet onsdag kl 12:25 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fyrverkeri er veldig gøy. Hadde du gitt bikkja di en skikkelig oppdragelse hadde den ikke vært redd for litt smell. Anonymkode: b1a38...c21 Du har jo ikke lest mine innlegg. Jeg er ikke primært bekymret for husdyrene som er innendørs i trygge rammer, i tillegg har jeg en hund som ikke kunne brydd seg mindre. Han snorker seg gjennom kvelden på sofaen som han gjør alle andre kvelder. Problemet er at det du synes er gøy medfører andres lidelse og død, de ville dyrene som ingen trøster og passer på. Jeg synes ikke noen minutter med «gøy» er verdt kostnaden, og finner det faktisk helt sykt at det finnes mennesker som synes det er ok. Endret onsdag kl 12:26 av Anononyma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet onsdag kl 12:28 #213 Del Skrevet onsdag kl 12:28 Anononyma skrev (1 minutt siden): Du har jo ikke lest mine innlegg. Jeg er ikke primært bekymret for husdyrene som er innendørs i trygge rammer, i tillegg har jeg en hund som ikke kunne brydd seg mindre. Han snorker seg gjennom kvelden på sofaen som han gjør alle andre kvelder. Problemet er at det du synes er gøy medfører andres lidelse og død, de ville dyrene som ingen trøster og passer på. Jeg synes ikke noen minutter med «gøy» er verdt kostnaden, og finner det faktisk helt sykt at det finnes mennesker som synes det er ok. Kan du finne noe artikler etter statisk hvor mange dyr i naturen som dør hver 31 desember? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:30 #214 Del Skrevet onsdag kl 12:30 Anononyma skrev (12 minutter siden): Igjen. Teste fly alarm er viktig beredskap. Raketter er unødvendig, avleggs, idiotisk moro. Åpne en avis og se hvor mye «moro» disse fantastiske rakettene deres har ført til for oss mennesker også om dere virkelig gir så blaffen i alt rundt oss. Branner, skader, folk på sykehus, kostnader for samfunnet som lett kunne vært unngått. Klarer man virkelig ikke å gå inn i et nytt år uten alt dette svineriet fyrverkeriet medfører? Kan jo hende han som er innlagt sykehus med alvorlige skader på øyne tenker seg om en gang eller to før han fyrer opp sprengstoff igjen. Man må tydeligvis slutte å leve. Alt er jo farlig og går ut over andre. Anonymkode: 7d0ae...fad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:33 #215 Del Skrevet onsdag kl 12:33 Anononyma skrev (6 minutter siden): Du har jo ikke lest mine innlegg. Jeg er ikke primært bekymret for husdyrene som er innendørs i trygge rammer, i tillegg har jeg en hund som ikke kunne brydd seg mindre. Han snorker seg gjennom kvelden på sofaen som han gjør alle andre kvelder. Problemet er at det du synes er gøy medfører andres lidelse og død, de ville dyrene som ingen trøster og passer på. Jeg synes ikke noen minutter med «gøy» er verdt kostnaden, og finner det faktisk helt sykt at det finnes mennesker som synes det er ok. Vært ute i skogen på vinteren før? Du vet at trær som fryser smeller like høyt som fyrverkeri? Tror de ville dyrene har det helt fint, men det er jo litt søtt at du bryr deg om dem. Anonymkode: b1a38...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 12:35 #216 Del Skrevet onsdag kl 12:35 mommyaka skrev (4 minutter siden): Kan du finne noe artikler etter statisk hvor mange dyr i naturen som dør hver 31 desember? Du er sikkert like mye i stand til å google spørsmålet ditt som det jeg er dersom du ønsker statistikk For min del er «svogerforskning» mer enn godt nok på dette området. Blir hunder og katter paniske inne i sine trygge hjem er det ingen grunn til å anta at rev og grevling tar det hele med knusende ro og nyter utsikten. Jeg ser selv på et begrenset område utenfor huset hvordan fuglene flyr paniske rundt, og jeg ser selv døde fugler på bakken 1. nyttårsdag. Ikke minst hører jeg hva andre opplever og det er vel et og annet oppslag i media på området også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:36 #217 Del Skrevet onsdag kl 12:36 For ikke å snakke om lyn og torden. Regner med du er ute og trøster dyrene når det står på som verst. Anonymkode: b1a38...c21 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet onsdag kl 12:37 #218 Del Skrevet onsdag kl 12:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vært ute i skogen på vinteren før? Du vet at trær som fryser smeller like høyt som fyrverkeri? Tror de ville dyrene har det helt fint, men det er jo litt søtt at du bryr deg om dem. Anonymkode: b1a38...c21 Har hørt både trær og is som braker. Tordenskrall som gir ekko mellom fjellvegger har jeg også opplevd. Forskjellen er at dette er naturlige fenomener som varer i noen sekunder. Fyrverkeri er unødvendig miljøsvineri som varer i timesvis. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:38 #219 Del Skrevet onsdag kl 12:38 Jeg blir aller mest irritert på hundeeiere som sitter apatisk og klager over sine livredde hunder. TREN! Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. Dere er de aller mest ansvarsløse her. Anonymkode: 3ef56...efd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:42 #220 Del Skrevet onsdag kl 12:42 Anononyma skrev (28 minutter siden): Jeg kan si det samme, stakkars barna dine som må leve på andres død og lidelse. Slutt med sånt tull. Så du synes det er helt ok at store mengder dyr lider - og mange dør fordi du skal ha det moro selv? Hva slags holdning til andre levende skapninger lærer du barna dine? Dersom dine barn aldri har trasset på noe i en butikk tror jeg det handler mer om flaks enn om oppdragelse. En 2-åring er ikke i stand til å være oppdratt på den måten du sikter til her. Hjernen er faktisk ikke utviklet nok til å forstå komplekse konsepter som normal høflighet. Legger igjen til at det hjelper ikke det skvatt om jeg tåler eller ikke tåler raketter, småfuglene dør på bekostning av deres kortvarige gammeldagse moro uansett hva jeg måtte mene om saken og uansett om jeg bor her eller der. Barna mine har et sundt og variert kosthold, slik som barn trenger. Å slik er naturen, dyr spiser dyr, og mennesker spiser dyr. Slik det skal være. Men det er en annen diskusjon. Nei, mine barn har aldri trasset, aldri. Veloppdratte og flinke barn. Og ja, vi skyter opp raketter og vet at dyra blir redde noen minutter, og så lever de livet etter det. Verre enn det er faktisk ikke. Ingen dyr dør av raketter som blir fyrt opp. Hvis du påstår det vil jeg gjerne ha bevis på det. Så får du ha et fint nytt år. Jeg gleder meg allerede til neste nyttår. Kanskje vi kjøper enda flere raketter da, fint å se på og en fin måte å feire det nye året på. 🎇🎆 Anonymkode: 42f04...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå