Gå til innhold

Dere som smeller fyrverkeri.Tenker dere på alle dyrene som lider denne dagen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva faen. Når du ikke gidder å reise vekk fra folk og raketter på nyttårsaften så er det vel ikke de som sender opp fyrverkeri det er noe galt med?

Anonymkode: 2957b...e74

Det er jo akkuratt de som sender opp raketter det er noe galt med! Les hva du skriver én gang til.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tenker jeg skal ta en lang gåtur i skogen nå, regner med at jeg finner mange døde dyr.

Anonymkode: 7d0ae...fad

Og småfugler som ser forvirra ut. 

Anonymkode: 32b2b...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt. Og mennesker som behandler dyret sitt som et barn heller enn et dyr fortjener kritikk.

Skal man sette seg ned å gi kjæledyrene sine litt konstruktiv kritikk for å forbedre dem på nyttårsaften? 😂 skjønte ikke helt hva du egt mente med den setningen der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (17 minutter siden):

Det er ikke alle som bare kan reise vekk i uka før jul, under jul og etter jul pga at noen harrytasser skal leke rednecks på nyttårsaften. De fleste av oss har forpliktelser til samfunnet. Men, det er vel over disse knølene som er tilhenger av fyrverkeri sin fatteevne.

Nei, men da bør du vel ikke ha hund da?

Hvis du VET at den blir redd på nyttårsaften, men ikke har anledning til å gjøre noe med det?

Skal hele lovverket for alle andre endres fordi du ikke har anledning til å reise vekk slik at bikkja di ikke blir redd?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (1 minutt siden):

Det er jo akkuratt de som sender opp raketter det er noe galt med! Les hva du skriver én gang til.

Nei. Fyrverkeri har vært en laaaaang tradisjon. Og heldigvis har bruken blitt skjerpet inn og mer regulert. Da får folk som bli livredde, som har barn som blir livredde eller dyr som blir livredde gjøre noe alternativt de 24 timene dette pågår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (17 minutter siden):

Jeg er veganer og guttungen vegetarianer. Vi er svært bevisst miljøet og det rundt oss - antakelig langt mer enn deg. Så min samvittighet er relativt ren. Om vi hadde spist kjøtt hadde det likevel vært en helt annen sak. Mennesket er omnivores og spiser i utgangspunktet «alt».

Spise gjør vi for å leve, fyre opp raketter er alt annet enn overlevelse. Det er noen få sekunder med moro for fulle tullinger som synes sprengstoff er gøy, kostnaden er ren lidelse.

At en 2-åring slår seg vrang på butikken må man faktisk bare leve med i et samfunn, tåler du ikke det får du flytte ut på den nøgne ø :) 

Litt raketter noen dager i året må man faktisk bare leve med i et samfunn, tåler du ikke det får du flytte ut på den Nøgne Ø!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke meg, men mange kjæledyr er ikke glad i å reise. Jeg kan så klart skaffe barnevakt til kidden, putte kattene i bur og sitte i bilen med de langt fra folk. Men de hater å kjøre bil så da er vi like langt. 

Anonymkode: e8acf...55d

Så da skal lovene endres for alle oss andre, fordi katta di ikke trives i bil, slik at du ikke kommer deg vekk på nyttårsaften?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker jeg skal ta en lang gåtur i skogen nå, regner med at jeg finner mange døde dyr.

Anonymkode: 7d0ae...fad

Var en liten tur ut nå nettopp i nabolaget. Løp et ekorn over veien. Så helt frisk og fin ut. 

Anonymkode: 41099...dc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og småfugler som ser forvirra ut. 

Off topic, men nå lo jeg 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var en liten tur ut nå nettopp i nabolaget. Løp et ekorn over veien. Så helt frisk og fin ut. 

Jeg også var ute en tur i stad. Det lå søppel etter raketter over alt. Lekkert

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (Akkurat nå):

Det er jeg enig med deg i. De som sender opp fyrverkeri bør også rydde opp etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ganske landlig til.

De to hundene, kattene, og kaninene våre brøy seg ikke. Eller jo, den ene hunden ga ifra seg ett lite klynk ved første smell, før den roet seg ned. Kaninene sto å spiste.

Rådyrene så vi på vei hjem at sto i åkerkanten som de pleier.

Kyrne var rolige.

Har egentlig aldri opplevd den panikken så mange beskriver.

Men jeg bor som sagt landlig til. Oppskytingen varer ikke mer enn i 10 minutt selv om naboene også skyter opp. Og det er kanskje maks 5 batteri som skytes opp i nærheten. Ellers ser vi fyrverkeri på andre siden av sjøen.

Skjønner det kan bli vel mye i byene. Der hadde jeg kanskje tenkt annerledes. Men her ser jeg helt ærlig på det som ett ikke-problem.

Anonymkode: b1493...ea2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lenge leve egoismen 🥳🥳🥳🥳🎉 (ironi)

Nei, de fleste tenker dessverre på seg selv, så selg selg, og Jaggu seg selv etter det igjen :( 

Anonymkode: 2df5a...256

Hvorfor har du og andre valgt å ha dyr? Jeg fordi dere ønsker et dur å kose med og som selskap. Tenker dere på at en hund i utgangspunktet stammer fra en temmet ulv som var født vill i det fri? og at hunder flest er avlet opp til å ha visse typer utseende fordi de skal passe til et liv med mennesker, selv om noen raser får pustebesvær og vonde organer på grunn av avl? Likevel gir du og andre dyreeiere blaffen og driver i om dyret må gå i bånd ute eller være inne fordi du har bestemt det.

Så du og de andre tenker dessverre også bare på dere selv, egen egoisme og eget velvære fremfor dyret. Gå og prek moral et annet sted.

Anonymkode: c8186...ce1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (7 minutter siden):

Sier litt om nabolaget ditt da. Her er det minimalt med søppel. Og det som står igjen pleier folk å rydde opp etter seg iløpet av dagen. Gi folk en sjanse til å få ryddet etter seg nå, vær litt raus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (27 minutter siden):

Jeg er veganer og guttungen vegetarianer. Vi er svært bevisst miljøet og det rundt oss - antakelig langt mer enn deg. Så min samvittighet er relativt ren. Om vi hadde spist kjøtt hadde det likevel vært en helt annen sak. Mennesket er omnivores og spiser i utgangspunktet «alt».

Spise gjør vi for å leve, fyre opp raketter er alt annet enn overlevelse. Det er noen få sekunder med moro for fulle tullinger som synes sprengstoff er gøy, kostnaden er ren lidelse.

At en 2-åring slår seg vrang på butikken må man faktisk bare leve med i et samfunn, tåler du ikke det får du flytte ut på den nøgne ø :) 

For det første, stakkars gutt som ikke får kjøtt! Slutt med sånn tull! 

For det andre, det er ikke bare fulle tullinger som skyter opp raketter. Vi er en familie på 5. Og to katter. Vi har fyrverkeri hver nyttårsaften. De skyter vi opp her hjemme. Og håper da inderlig at det skal fortsette å være lov for alltid. 

Så det er nok forhåpentligvis noe du bare med leve med i et samfunn, hvis ikke får du flytte langt til gokk uten andre mennesker.  

Å ja, 2 åringer uten oppdragelse som trasser og hyller er jo noe av det verste som finnes. Slike kan holde seg hjemme.

Anonymkode: 42f04...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Godt poeng.... Norske katter dreper millioner av fugler hvert eneste år, men det driter norske katteeiere i. De kaller seg selv for dyrevenner, men er de egentlig det når de tillater domestiserte dyr å drepe millioner av fugler hvert eneste år, og mange av disse er pårødlista?

https://www.nmbu.no/fakulteter/veterinaerhogskolen/katter-dreper-millioner-av-fugler-og-pattedyr-i-norge-hvert-ar-hva

Anonymkode: 9774e...38f

Å ha kjæledyr for sin egen fornøyelse er egoisme.

Anonymkode: c8186...ce1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier litt om nabolaget ditt da. Her er det minimalt med søppel. Og det som står igjen pleier folk å rydde opp etter seg iløpet av dagen. Gi folk en sjanse til å få ryddet etter seg nå, vær litt raus.

Nabolaget mitt er stort sett småbarnsfamilier og pensjonister, men det er to store, fine parkeringsplasser her som frister både rånere og fyrverkerientusiaster. De kunne tatt med seg dritten sin når de dro derfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (Akkurat nå):

Nabolaget mitt er stort sett småbarnsfamilier og pensjonister, men det er to store, fine parkeringsplasser her som frister både rånere og fyrverkerientusiaster. De kunne tatt med seg dritten sin når de dro derfra

Aha så søppelet er lokalisert på to parkeringsplasser altså og ikke "overalt" som du forsøkte å fremstille det som i det forrige innlegget ditt. Aha, ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha så søppelet er lokalisert på to parkeringsplasser altså og ikke "overalt" som du forsøkte å fremstille det som i det forrige innlegget ditt. Aha, ok.

Regnet med at noen kom til å påpeke ordet "overalt". Jeg trodde det sa seg selv at man ikke bokstavelig talt mener overalt. Da hadde man tråkket i det med en gang man gikk ut døra. Men jeg vet jo at folk, spesielt AB, legger seg oppi hvert eneste ord. De holdt seg på parkeringen, men jeg møtte på søppel videre inn i gata også. Igjen, ta med dritten når du går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Litt raketter noen dager i året må man faktisk bare leve med i et samfunn, tåler du ikke det får du flytte ut på den Nøgne Ø!

Skal jeg ta med meg alle dyrene og flyktningene som lider også da? Jeg overlever, det gjør ikke småfuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...