Gå til innhold

Alene på nyttårsaften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alene både julaften og nyttårsaften. Nå sitter alle å venter på det nye året sammen med sine kjære. 

Tror dere 2025 blir som  2024 slutter? Ensomt? 

Anonymkode: 1618a...7c3

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alene både julaften og nyttårsaften. Nå sitter alle å venter på det nye året sammen med sine kjære. 

Hei, det blir så bra/dårlig du ønsker at det skal bli. Du er manusforfatter i ditt eget liv. 

Jeg feirer ikke nyttårsaften. Er alene hjemme med voksen sønn. Har gått tur, spist god middag og ser film pr nå kl 23:50. Går fint det.

Det er nesten ikke sosialt akseptert å ikke ville feire. Men såklart kjipt hvis du ikke har bestemt selv at du vil være alene. 

Anonymkode: ea14d...378

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften er som 17.mai. Mye styr for "ingenting". 

Alene her også! Men har klart å fylle dagen med fine ting. Tror det er en del av nøkkelen.

Anonymkode: c26c9...10f

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nyttårsaften er en dag til ettertanke. Stliie rolig hjemme kveld med god mat og tv. Har alltid trivdes i mitt eget selskap men det er forståelig at det kan være litt leit når det ikke er selvvalgt.

Ta vare på deg selv. Hvem vet hva det nye året bringer deg🤗❤️

Endret av Rødstrupa
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en klem ts❤️ 

Har vært alene i kveld jeg også. Opplever det som ensomt og skulle gjerne hatt noen å feire med. Men, slik ble det ikke.

Jeg har reflektert litt i dag. Ser at andre også har nevnt det. Man må ta kontroll i eget liv. Det skal jeg prøve på nå. I 2024 har jobben og et dårlig selvbilde styrt livet mitt. Det endte med at jeg har sittet alene hele julen og nyttårsaften. Holdt nesten på å bli utbrent pga jobb. Skal prøve å kanalisere energien til å prøve å endre situasjonen fremfor å bruke energi på de vonde og vanskelige følelsene. Så håper jeg 2025 blir et bedre år.

Håper du har tatt godt vare på deg selv i kveld. Ønsker deg alt det beste i det nye året❤️

Anonymkode: 6b137...b70

• Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært alene begge dagene, med unntak av hjemmesykepleien som kommer innom. Hun som var her tidligere i dag hadde nesten ikke tid til å varme opp middagen fordi hun måtte gå et kvarter tidligere fordi hun skulle på fest. Da følte jeg meg litt dum. Men hun som var her for kveldsstellet var veldig blid og hyggelig. Jeg savner uansett å kunne gå på fest. Jeg føler meg altfor ung til å bare sitte hjemme. 

Anonymkode: 92ef8...b15

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle! Er selv alene,  men har en hjemmeboende sønn her. Livets lys kommer gjennom barn!

Anonymkode: 6bc12...8d2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Godt nyttår til alle! Er selv alene,  men har en hjemmeboende sønn her. Livets lys kommer gjennom barn!

Da er du jo ikke alene. 

Anonymkode: 0ff5f...432

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt alle gjestene hjem og ser frem til neste år hvor jeg har bestemt jeg skal være alene!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da er du jo ikke alene. 

Anonymkode: 0ff5f...432

Å bo sammen med en "Hjemmeboende sønn" kan godt bety at man sitter alene. Jeg er ikke den du svarer, men ville bare forklare det for deg hvis det var vanskelig å forstå at vedkommende satt alene. 

Anonymkode: ea14d...378

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært alene hele julen med dyrene. Syns det har vært deilig. Har likevel jobbet hele julen, så har fått litt «julefeiring» blandt kollegaer :)  Anbefaler alle som er alene på slike dager og som føler på ensomhet, å bli frivillig. Da er ensomheten mindre, og man får vært med andre som også stiller opp som frivillig, mange er kanskje ensomme og man kan bygge nye nettverk. I tillegg blir jula mye mer givende når man kan gjøre noe godt for andre som har det vanskelig ❤️

Anonymkode: ff567...310

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så alle skal skaffe seg barn for å være mindre ensom? Og de som ikke kan få barn vil være forevig ensom? For en tullete kommentar! Du vet at mange som er ensom, er veldig sår på at de ikke har ektefelle og barn? 
Du er jo ikke ensom, du er alene med sønnen din, som du mener er livets lys- altså en veldig fin ting for deg. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du ikke tar tak selv så blir nok neste jul på samme vis.

Så mitt forslag i 2025 er ar du aktivt jobber med å skaffe nye relasjoner,  sette pris på de du får. Ikke sikkert det er nok til å få inpass på myttår og julaften. Men da er du godt på vei.

Det er flere enn deg som er ensom på jlaften, så du kan invitere hjem noen fremmede,  der du fikser julaften selv.

Det er så mange muligheter,  man må bare gjøre noe med det. 

Anonymkode: c906e...437

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært alene begge dagene, med unntak av hjemmesykepleien som kommer innom. Hun som var her tidligere i dag hadde nesten ikke tid til å varme opp middagen fordi hun måtte gå et kvarter tidligere fordi hun skulle på fest. Da følte jeg meg litt dum. Men hun som var her for kveldsstellet var veldig blid og hyggelig. Jeg savner uansett å kunne gå på fest. Jeg føler meg altfor ung til å bare sitte hjemme. 

Anonymkode: 92ef8...b15

Vil bare si at dette var vondt å lese! Har selv jobbet i hjemmesykepleien, og jeg hadde heller gått en halvtime på overtid for å sitte sammen med deg mens du spiste middagen. Ikke sånn det skal være, festen kan vente! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tusen takk til alle som har gitt gode svar og omtanke. Tusen takk ❤️

Og gode ønsker for 2025 til dere 🌟

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...