Gå til innhold

Møkka nyttårsaften. krangel mellom mann og mamma

Paradisetmitt

Anbefalte innlegg

Alt var koselig, hun er her for aller første gang etter at vi flyttet og dette er den aller første nyttårs aften mamma er her. Alt var ok, god mat, god  drikke. Og så kommer vi til selve kjernen. Da mannen min og jeg giftet oss var min kontakt med mamma lik null og var derfor ikke i bryllupet vårt. Og det er jo sånn at dette var sårt for mamma i etterkant når vi får kontakt igjen.

Så sier mamma har hun har lyst å gi oss en liten ting, eller for henne er det ikke lite men hun ville ta oss med på tur når vi feirer rundt tall som gift, men før hun rekker å si ferdig så sier mannen min at uansett klarer du ikke å overgå bryllupet vårt, men det var jo ikke det mamma ville, og det endte med at de ble mer eller mindre høylytte og irriterte på hverandre, og mamma går å legger seg, tydelig lei seg men mannen min blir bare sittende der, jeg sitter da og blir mer og mer forbanna men nå har jo mamma lagt seg. HUn sender meg nå en sms om jeg kan sjekke nå når første toget går hjem i morgen tidlig, og jeg vet liksom ikke hva jeg skal si for å få dette bedre. Jeg håper bare at det løser seg i morgen men jeg er så lei meg. Mamma har mange ganger tenkt på hvor trist det er at hun ikke var på dagen vår. Men men.... men jeg forstår ikke hvordan enkelte tenker.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din voksne mann må jo kunne oppføre seg rundt din mor?

Gå å snakk med henne, vis forståelse,  for dette er nturligvis sårt for henne. Og be din man ligge lavt i terrenget i samme slengen. 

Ti minutter igjen av året til å lage god stemning. Lykke til!

Anonymkode: 09352...3cf

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært for mye god drikke?  I så fall så roer vel tingene seg etterhvert, når de får promillen ned og fått tenkt seg om..

Anonymkode: c1ab6...22a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde jeg snakket med mannen din om , sagt at han oppførsel er barnslig,  jeg mener hva var poenget å si det slik ? Umoden ig lite voksen . Be han skjerpe seg også be han si unnskyld til din mor .

Jeg hadde  ikke latt det gå , eller at noen snakker nedlatende til min mor , jeg har alt for stor respekt for henne . Det er meg  da  :)

Endret av Marai
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa mannen din det? Hun sa vel ikke noe om at hun skulle overgå bryllupet? Virker som en hyggelige gest fra mammaen din, og en veldig hard reaksjon fra mannen din.

Anonymkode: f68a8...9f8

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig umodent av din mann. Når du og mor di har klart å reetablere forholdet bør han holde seg for god til å ødelegge 

Anonymkode: f1d1f...2fc

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å begrense alkoholinntaket og unngå visse temaer. Ja, det blir litt overfladisk men da unngår man kanskje krangel og diskusjon…. Håper det har løst seg i morgen og at dere får omformulert det som kom sterkt ut i går…..c’’.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trodde mannen sin at hun var ute etter å overgå bryllupet?

Anonymkode: c2f49...53a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er moren din veldig dramatisk?

Anonymkode: c9c84...f98

Moren? Hva med mannen, det er jo han som skapte situasjonen?

Anonymkode: 9a1de...77a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo ikke mor som er den dramatiske her...

Anonymkode: 6bd14...5ab

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig sært å ikke invitere sin mor i bryllupet. Uansett er det din mann som oppfører seg som en tulling her, han bør unnskylde før hun drar. 

Anonymkode: 1a417...b65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Akkurat her er det vel mannen til ts som har oppført seg som en dramatisk bitch.

Anonymkode: 411a1...f20

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syns det er rart av denne moren å invitere et par med på tur for å feire deres jubileum? Unødvendig kommentar av mannen, men i overkant hårsår og dramatisk mor. Hun greier jo å sjekke togruter selv, hvorfor be deg om det? Jo, for å demonstrere. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er jo helt på vidda her. Unødvendig kommentar av mannen din, og voldsom dramatisk oppførsel fra moren din.

Togtidene kan hun sjekke selv, men da blir det jo ikke like dramatisk…

Men jeg vet jo ikke hva som ligger bak her. Hvorfor var hun ikke invitert i bryllupet?

Endret av Irja
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Utrolig sært å ikke invitere sin mor i bryllupet. Uansett er det din mann som oppfører seg som en tulling her, han bør unnskylde før hun drar. 

Anonymkode: 1a417...b65

Skjerp deg.

Jeg måtte velge mellom min mor og min søster eller ingen av de i bryllupet mitt i november. Det er en situasjon jeg ikke har noe med å gjøre som de pålegger meg med å være dramatiske og ikke evne å se andre enn seg selv og sine behov. 
Jeg aner ikke hvorfor ts ikke hadde sin mor i sitt bryllup men det handla neppe om særhet.

Anonymkode: ea065...a15

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at begge to vet utmerket godt at dette ikke er et tema som bør tas opp over en hyggelig samling... 

Ser mange går rett på mannen. Men skulle gjerne også visst hvorfor mor begynte å snakke om gave til jubileum, om alt rundt bryllupet er så sårt. 

Anonymkode: 32041...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradisetmitt skrev (12 timer siden):

Alt var koselig, hun er her for aller første gang etter at vi flyttet og dette er den aller første nyttårs aften mamma er her. Alt var ok, god mat, god  drikke. Og så kommer vi til selve kjernen. Da mannen min og jeg giftet oss var min kontakt med mamma lik null og var derfor ikke i bryllupet vårt. Og det er jo sånn at dette var sårt for mamma i etterkant når vi får kontakt igjen.

Så sier mamma har hun har lyst å gi oss en liten ting, eller for henne er det ikke lite men hun ville ta oss med på tur når vi feirer rundt tall som gift, men før hun rekker å si ferdig så sier mannen min at uansett klarer du ikke å overgå bryllupet vårt, men det var jo ikke det mamma ville, og det endte med at de ble mer eller mindre høylytte og irriterte på hverandre, og mamma går å legger seg, tydelig lei seg men mannen min blir bare sittende der, jeg sitter da og blir mer og mer forbanna men nå har jo mamma lagt seg. HUn sender meg nå en sms om jeg kan sjekke nå når første toget går hjem i morgen tidlig, og jeg vet liksom ikke hva jeg skal si for å få dette bedre. Jeg håper bare at det løser seg i morgen men jeg er så lei meg. Mamma har mange ganger tenkt på hvor trist det er at hun ikke var på dagen vår. Men men.... men jeg forstår ikke hvordan enkelte tenker.

Dette var unødvendig av mannen din synes jeg. Her ga han henne et stikk når det var sårt fra før...Om det er slik at han ikke ønsker å ha henne med på tur, så var dette en liten hensiktsmessig måte å kommunisere dette på synes jeg...

Håper dere kan få skværet opp i dette. Det er tydelig at hans kommentar får din mor til å føle seg uønsket, og det kan jeg forstå....

Hvordan er dynamikken imellom dem ellers? 

Endret av Irak
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...