AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:36 #81 Del Skrevet onsdag kl 13:36 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi var i et familieselskap tidligere i dag. Jeg holdt på å dekke bordet. En slektning insisterte på å snakke med barnet mitt (4 år) mens barnet var veldig sliten. Denne slektningen nektet å gå bort fra barnet selv om barnet gjorde det klart at det ikke ville snakke. Når slektningen ikke fikk det som hun ville bare kjeftet hun " Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem." Barnet mitt begynte å gråte, og det tok lang tid før det gikk bra igjen. Hva gjør man når voksne oppfører seg slik? Det er så utrivelig (og merkelig barnslig) gjort. Ville dere kuttet ut denne slektningen? Holdt barnet mitt unna vedkommende etterpå. Anonymkode: ee77f...075 Om noen behandler barna mine på en måte som jeg opplever som grense overskridende, så tar jeg over.. Og gir blaffen i hvem det er!! Vi er MYE sammen med famile, og ja, de får selvsagt irettesette og sette grenser for de uten av jeg bryr meg!! Det får også venner av meg lov til! MEN, har brutt inn flere ganger, når spesielt 2 slektninger har prøvd noe lignende greier med å gi klemmer og barnet tydelig har sagt nei! Der de har da sagt; ‘’Jeg blir lei om jeg ikke får klem’’ eller hvis du vil ha is, må du smile/gi klem🤮🤮 Eller ene svigerinnen min som praktiserer skammekroken/sender de til å sitte alene i gangen ‘’til de blir glad igjen’’🤬 Altså! Korriger gjerne barna mine, men ikke press de til å gi klem, eller til å gi fysisk kontakt når de helt tydelig sier STOPP eller sier nei.. Ei heller noe skammekrok, eller si direkte nedsettende ting til dem, eller skrik til dem, vær gjerne streng i stemmen, men å skrike, absolutt ikke!! Så sant det ikke handler om å avverge fare.. Utover det, så settes det meste pris på! Jeg bare bryter inn jeg, enten bare tar jeg med barnet, eller så bare sier jeg fra i sammen tone.. Så når slektingen din sier til barnet; Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem.. Så sier jeg det samme; Kom ‘’Marius’’, vi går, for vi vil ikke være sammen med X når x snakker til deg på den måten🤷♀️ Seriøst liksom! Vil også poengtere at å validere er IKKE det samme som å akseptere!! Dette er ikke egentlig ikke noe problem hos oss, når vi er alle er sammen, så får alle de voksne ‘’snakke til’’hverandres barn.. Anonymkode: 6038c...5f1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:42 #82 Del Skrevet onsdag kl 14:42 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke tull og tøys nei. Voksne/eldre mennesker endrer seg ikke. Anonymkode: 0a12f...d38 Det er i høyeste grad individuelt og som all statistikk om menneskegrupper ubrukelig på individnivå. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Eh nei du svarer ikke sivilisert , virkelig ikke Anonymkode: 07981...b68 Det er ikke usivilisert å konstatere fakta, som brukeren gjorde. Når folk opptrer umodent, er det ikke usivilisert å gjøre dem oppmerksom på det. Det som er usivilisert er å ikke forsøke å se en sak fra flere sider. Ts vurderer å kutte kontakt med eldre slektning pga en enkelthendelse, uten å hensyntagen generasjonsforskjeller eller vurdere konsekvensene for slektningen, annen familie, utenom de veldig kortsiktige konsekvensene for barnet, som kan oppnås på andre måter. Om ikke det er umodent eller barnslig, er det i høyeste grad usivilisert. Det fremgår senere at dette sannsynligvis er en slektning på mannens side. Why am I not surprised. Glad jeg enn så lenge ikke har slike triggerglade slektninger som TS. Anonymkode: f9680...20b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet onsdag kl 14:42 #83 Del Skrevet onsdag kl 14:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er i høyeste grad individuelt og som all statistikk om menneskegrupper ubrukelig på individnivå. Det er ikke usivilisert å konstatere fakta, som brukeren gjorde. Når folk opptrer umodent, er det ikke usivilisert å gjøre dem oppmerksom på det. Det som er usivilisert er å ikke forsøke å se en sak fra flere sider. Ts vurderer å kutte kontakt med eldre slektning pga en enkelthendelse, uten å hensyntagen generasjonsforskjeller eller vurdere konsekvensene for slektningen, annen familie, utenom de veldig kortsiktige konsekvensene for barnet, som kan oppnås på andre måter. Om ikke det er umodent eller barnslig, er det i høyeste grad usivilisert. Det fremgår senere at dette sannsynligvis er en slektning på mannens side. Why am I not surprised. Glad jeg enn så lenge ikke har slike triggerglade slektninger som TS. Anonymkode: f9680...20b Mitt innlegg, brukeren jeg viste til som kalte ts umoden først, var en annen, som jeg støttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:34 #84 Del Skrevet onsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er i høyeste grad individuelt og som all statistikk om menneskegrupper ubrukelig på individnivå. Det er ikke usivilisert å konstatere fakta, som brukeren gjorde. Når folk opptrer umodent, er det ikke usivilisert å gjøre dem oppmerksom på det. Det som er usivilisert er å ikke forsøke å se en sak fra flere sider. Ts vurderer å kutte kontakt med eldre slektning pga en enkelthendelse, uten å hensyntagen generasjonsforskjeller eller vurdere konsekvensene for slektningen, annen familie, utenom de veldig kortsiktige konsekvensene for barnet, som kan oppnås på andre måter. Om ikke det er umodent eller barnslig, er det i høyeste grad usivilisert. Det fremgår senere at dette sannsynligvis er en slektning på mannens side. Why am I not surprised. Glad jeg enn så lenge ikke har slike triggerglade slektninger som TS. Anonymkode: f9680...20b Orker du ikke lese svar? Srlv ikke etter et relativt hyggelig og oppklarende svar slutter du å spy ut frekkheter. Anonymkode: ee77f...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:06 #85 Del Skrevet onsdag kl 17:06 Nå har jeg ikke lest alle 5 sidene, men i hi forstår jeg ikke at barnet ble kjeftet på? Barnet fikk en dum kommentar en en voksen, men hvor var kjeften? Anonymkode: c9825...3bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:14 #86 Del Skrevet onsdag kl 17:14 TinaChristina skrev (20 timer siden): Barn burde oppdras til å svare når de blir snakket til. Vi annerkjenner følelsene til barna i alt for stor grad slik at vi får disse ufyselige menneskene på skolen som igjen gjør det umulig å være lærere blant annet. Jeg føler ditten og datten og det må alle akseptere. Verden dreier seg om meg osv. Barn bør oopdras til å sette grenser for seg selv, da lærer de også å respektere andres grenser. Dette handler ikke om å svare når man blir snakket til, men om å bli respektert på et ønske om å være i fred. Anonymkode: c2835...f9e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet onsdag kl 17:20 #87 Del Skrevet onsdag kl 17:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Barn bør oopdras til å sette grenser for seg selv, da lærer de også å respektere andres grenser. Dette handler ikke om å svare når man blir snakket til, men om å bli respektert på et ønske om å være i fred. Anonymkode: c2835...f9e Jo, men det er dette som blir misforstått. "Du må respektere mine grenser selv om jeg er ufyselig mot deg". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:30 #88 Del Skrevet onsdag kl 17:30 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nå har jeg ikke lest alle 5 sidene, men i hi forstår jeg ikke at barnet ble kjeftet på? Barnet fikk en dum kommentar en en voksen, men hvor var kjeften? Anonymkode: c9825...3bc Hva som er kjeft handler litt om tone og holdning fra den voksne. Det er ikke noe problem for meg om noen ikke er enig i at kommentaren var kjeft, men det som ble sagt ble sagt. Men diskutér gjerne om du så lyster. Anonymkode: ee77f...075 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:42 #89 Del Skrevet onsdag kl 17:42 TinaChristina skrev (21 minutter siden): Jo, men det er dette som blir misforstått. "Du må respektere mine grenser selv om jeg er ufyselig mot deg". Hva mener du med dette? Anonymkode: de96d...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet onsdag kl 18:53 #90 Del Skrevet onsdag kl 18:53 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Orker du ikke lese svar? Srlv ikke etter et relativt hyggelig og oppklarende svar slutter du å spy ut frekkheter. Anonymkode: ee77f...075 Dette var ikke til deg, men til en som mente det var usivilisert å si fra. Men takk for hyggelig svar. Forstår at du ble opprørt, men synes som nevnt det er flere mer fruktbare måter å løse det på i fremtiden. Glad for at du tok det i mot. Endret onsdag kl 18:55 av O Rakel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:06 #91 Del Skrevet onsdag kl 19:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn bør oopdras til å sette grenser for seg selv, da lærer de også å respektere andres grenser. Dette handler ikke om å svare når man blir snakket til, men om å bli respektert på et ønske om å være i fred. Anonymkode: c2835...f9e 👏 Anonymkode: 07981...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:17 #92 Del Skrevet onsdag kl 19:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn bør oopdras til å sette grenser for seg selv, da lærer de også å respektere andres grenser. Dette handler ikke om å svare når man blir snakket til, men om å bli respektert på et ønske om å være i fred. Anonymkode: c2835...f9e Dette. Anonymkode: a3a87...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:39 #93 Del Skrevet torsdag kl 15:39 Fireåringen bør kunne svare sånn greit høflig, litt ja og nei. Samtidig, så er det barnslig gjort av slektningen. Ville nok latt det være denne gangen, men fulgt med på om det skjer igjen. Anonymkode: 16168...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 15:45 #94 Del Skrevet torsdag kl 15:45 TinaChristina skrev (22 timer siden): Jo, men det er dette som blir misforstått. "Du må respektere mine grenser selv om jeg er ufyselig mot deg". Står ikke et kvekk om at ungen var ufyselig i oppførselen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:48 #95 Del Skrevet torsdag kl 15:48 Kanskje ungen lærer, dør ikke av å få litt kjeft. Anonymkode: 67f59...dea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 15:55 #96 Del Skrevet torsdag kl 15:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje ungen lærer, dør ikke av å få litt kjeft. Anonymkode: 67f59...dea Det der var ikke kjeft. Det var drittslenging 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #97 Del Skrevet torsdag kl 15:58 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 22.47): Jeg tåler det, og barnet er robust nok til å tåle det, men vi behøver ikke tåle det. Ser du forskjellen? Anonymkode: ee77f...075 Barnet tåler det nok bedre enn mor. Anonymkode: 4b207...091 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:00 #98 Del Skrevet torsdag kl 16:00 Da setter jeg meg på krenkekrakken og griner til noen sier unnskyld. Anonymkode: 9282e...776 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:00 #99 Del Skrevet torsdag kl 16:00 Hadde kjefta tilbake 🥰 Anonymkode: 852c2...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:03 #100 Del Skrevet torsdag kl 16:03 Jeg lurer på hva som var foranledningen til at den slektningen krevde å få prate med 4 åringen ? Hadde hun gjort noe hun ikke hadde lov til eller noe hun burde ha vett til å ikke gjøre i forhold til alder? En del opplysninger som mangler synes jeg. Anonymkode: a6a9c...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå