Gå til innhold

Sender man gave til par som giftet seg uten gjester?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Paret giftet seg uten gjester, kun ett familiemedlem og et vitne fra rådhuset. De skal ikke ha noen middag eller fest. De har vært samboere i over 20 år.
Sender man bryllupsgave? 

Anonymkode: 42850...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hadde det vært min datter så hadde jeg gitt dem penger. Men ikke venner eller slekt litt uti der nei. Jeg giftet meg uten at noen viste det. Sa ifra etterpå. Jeg forventet ikke noe gaver fra noe heller. 

Anonymkode: 685f2...f70

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Om det er noen man bryr seg om. 

Gave er ikke å betalte for en fest. 

Anonymkode: 90766...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på samme måte, forventet ikke gave fra noen. Fikk dog penger av foreldrene våre. Vi har det vi trenger, og håper ikke familie og venner (det er ganske mange) har veid for eller i mot om de skulle gi gave eller ikke. Vi fikk gratulasjoner, det var gave nok 😊 Er det fordi det er sosial kutyme at de fleste her ville gitt gave? Hva gir dere i såfall i gave til noen som ikke har bedt om gaver, eller skrevet ønskeliste? Har ikke folk nok vaser eller serveringsfat? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nær står dere? Hvis det er et søskenbarn eller noen laangt ute i vennekretsen, hadde jeg ikke følt meg forpliktet, men er det en nær relasjon, setter de antagelig pris på en oppmerksomhet😊

Anonymkode: 69670...b5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gogglebox skrev (32 minutter siden):

Vi giftet oss på samme måte, forventet ikke gave fra noen. Fikk dog penger av foreldrene våre. Vi har det vi trenger, og håper ikke familie og venner (det er ganske mange) har veid for eller i mot om de skulle gi gave eller ikke. Vi fikk gratulasjoner, det var gave nok 😊 Er det fordi det er sosial kutyme at de fleste her ville gitt gave? Hva gir dere i såfall i gave til noen som ikke har bedt om gaver, eller skrevet ønskeliste? Har ikke folk nok vaser eller serveringsfat? 

Eh nei fordi vi gir gave ved store ting til venner og familie , må ikke være invitert V den grunn. 

Anonymkode: f9360...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gogglebox skrev (39 minutter siden):

Er det fordi det er sosial kutyme at de fleste her ville gitt gave? Hva gir dere i såfall i gave til noen som ikke har bedt om gaver, eller skrevet ønskeliste? Har ikke folk nok vaser eller serveringsfat? 

Kutyme er at gave er unødvendig om man ikke er invitert i et bryllup, så nei.

Jeg ville gitt gave til mine nære fordi de er viktige mennesker for meg og jeg liker å vise det bl.a ved gaver til begivenheter. 

Akkurat hva kommer helt an på hvem. Tror aldri jeg har gitt bort en vase eller et serveringsfat i mitt liv. 

Anonymkode: f23b1...aab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte eventuelt blitt en kaktus. Kan ikke forvente gave viss man ikke inviterer til fest.

Anonymkode: 8103c...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på relasjonen. Om det var broren min eller bestevenninnen min ville de selvsagt fått gave, noen lenger ut i slekten eller mer perifere venner ville ikke fått. Vi giftet oss for øvrig med kun foreldre og søsken til stede og fikk gave fra mange som ikke var invitert likevel (bl.a. alle tanter, onkler og søskenbarn og til og med et par fjerne slektninger jeg ikke en gang hadde møtt og mannen ikke sett på flere tiår). Veldig hyggelig selv om det ikke var noe vi forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss med bare foreldrene våre tilstede. Forventet ingenting, men fikk helt sinnsykt mange gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det når broren min giftet seg, og når kusina mi giftet seg. Det kunne ikke falt meg inn å si at de måtte arrangere fest for å få gave...

Men det er stor forskjell på om det er nærstående familiemedlem/venn, eller om det er naboen eller den tidligere kollegaen man tar en kaffekopp med en gang i året....

Anonymkode: dee01...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...