Gå til innhold

Batteri i brannvarsler gåent etter et år...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det bør byttes årlig, og det selv om noen batterier reklamerer med lengre holdbarhet. Det bør i hvert fall sjekkes ofte om det går over. Normalt har det ikke vært noe varsel hos meg, men jeg bare bytter det hver desember. Ett år så pep den i oktober, så da holdt ikke batteriet ett år heller. Det er ikke normalen. Jeg bare bytter. Det er billig forsikring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skiftet batteri i fjor, og nå piper den igjen....det er denne fra Biltema som går på to AA batterier: https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/brannvarslere/roykvarsler-optisk-2-x-aa-2000044121

Hvordan er dette mulig?

Anonymkode: 4c13d...5b9

Da bør du skifte røykvarsler, fordi to AA batteri røykvarslere er ikke anbefalt. Bytt til en med flatt 9v batteri. 
Og begynn å bytte batteriet på røykvarslerens dag, 1.12. Hvert år. Da er røykvarsleren i tipp topp stand til årets mest brannfarlige måned. 
Det er normalen å bytte batterier årlig. 

Anonymkode: 3c7f9...f3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da bør du skifte røykvarsler, fordi to AA batteri røykvarslere er ikke anbefalt. Bytt til en med flatt 9v batteri. 
Og begynn å bytte batteriet på røykvarslerens dag, 1.12. Hvert år. Da er røykvarsleren i tipp topp stand til årets mest brannfarlige måned. 
Det er normalen å bytte batterier årlig. 

Merkelig at to slike ikke er anbefalt da disse seriekobles....
Og jeg bruker ikke levende lys, så desember er ikke mer brannfarlig enn andre måneder her.
Har skiftet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og jeg bruker ikke levende lys, så desember er ikke mer brannfarlig enn andre måneder her.
Har skiftet nå.

Bor du i enebolig siden du bare tenker på deg selv, og ikke naboene? 

Bra du har byttet batterier. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skiftet batteri i fjor, og nå piper den igjen....det er denne fra Biltema som går på to AA batterier: https://www.biltema.no/hjem/sikkerhet-i-hjemmet/brannvarslere/roykvarsler-optisk-2-x-aa-2000044121

Hvordan er dette mulig?

Du skal jo skifte én gang i året uansett! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bor du i enebolig siden du bare tenker på deg selv, og ikke naboene? 

Bra du har byttet batterier. :klappe:

Jeg bor i en hytte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har skiftet nå.

Mye matlaging rundt jul og mer strømbruk, så desember er mer utsatt av den grunn også. Vil du være helt på den sikre siden, burde du kjøpe deg et voltmeter eller teste røykvarsleren regelmessig. Min erfaring er at noen batterier holder bare noen mndr mens andre holder over et år selv om det er samme merke. Så det kan gi falsk trygghet å bare ha en røykvarsler der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...