Gå til innhold

Spedbarn fryser i hjel på Gaza!! HVORFOR BLI GRAVIDE!?

babbo

Anbefalte innlegg

Lothlorien- skrev (3 minutter siden):

Pågående folkemord? Det er jo åpenbart løgn. Er vel ingen befolkning som øker så mye prosentvis som de såkalte palestinerne.

Sant! Det har vært ropt ut om vannmangel og matmangel siden oktober 2023. Rart folketallet har økt. Hvordan er mennesker som bor i knuste bygninger uten tilgang til mat, drikke, sanitæranlegg og helsehjelp så fruktbare? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly85 skrev (Akkurat nå):

Sant! Det har vært ropt ut om vannmangel og matmangel siden oktober 2023. Rart folketallet har økt. Hvordan er mennesker som bor i knuste bygninger uten tilgang til mat, drikke, sanitæranlegg og helsehjelp så fruktbare? 

Synes mange palestinere ser riktig så velfødde ut, til og med overvektige mange av dem. Stor kontrast til de jødiske gislene som sultes i tunnelene i holocaust-stil.

Er en stor løgn at det er utbredt sult på Gaza. De få som sulter, gjør vel det fordi hamas stjeler nødhjelpen og gir den til de som betaler mest. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (4 minutter siden):

Hvordan er mennesker som bor i knuste bygninger uten tilgang til mat, drikke, sanitæranlegg og helsehjelp så fruktbare? 

Er ingenting å gjøre annet enn å knulle og være med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg er dritt lei palestinerne. De får spesialbehandling bare fordi de er i konflikt med jødene. Jødehatet lever.

Nå har palestinerne startet nok en krig mot jødene, og som vanlig når de taper så syter og bærer man seg over det. Folk over hele verden syter og bærer seg også over at palestinere taper en krig de selv startet. Hvis palestinerne ikke ønsker å tape så burde de kanskje heller la være å starte kriger.

Nettopp, de har startet og tapt nok en krig. Om det var noe rettferdighet og logikk her, så burde de blitt tvangssendt til Egyptisk side av grensen, og stoppet fra å noensinne vende tilbake.

Tyskland startet og tapte 2.verdenkrig, masse tyskere måtte bryte opp og flytte fra det som i dag er bl.a. Tsjekkia, Polen og Frankrike. FN laget ikke en egen organisasjon slik at flyktningestatusen deres kunne i arv i generasjon etter generasjon, og at de kunne gå på trygd livet ut. Nei, de gikk videre med livet - men det nekter altså palestinerne. Det syke er at FN og verdenssamfunnet synes at ja, vi skal gi dem trygd og la dem lage mer faenskap framover.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babbo skrev (På 31.12.2024 den 19.12):

5 spedbarn har fryst i hjel på Gaza...Det vil si de ble unnfanget i februar/mars når krig og elendighet var godt i gang, krigen begynte jo i oktober året før....

Kjenner jeg blir så provosert! Hvorfor sette liv til verden, på en plass der folk sulter og fryser i hjel...😫😫

Tilgangen på prevansjon er vel såsomså da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 19.24):

Tror du alle som blir gravide i krig og elendighet blir gravide frivillig? 
Lever du og i en verden der prevensjon i alle varianter er tilgjengelig? Det gjør ikke folk i krig og elendighet. 

Hvordan ville du løst livet og valgene dine, dersom du hadde bodd i et provisorisk plastsekk telt på Gasa? Eller i et utbombet område i Ukraina? Begge steder uten vestens penger og økonomiske velstand?

Anonymkode: 0bc68...6fa

Ja sikkert mye voldtekt og. Glemte p nevne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Tilgangen på prevansjon er vel såsomså da?

Tilgangen er der, de fåt kondomer inn som del av hjelpesendingene. Men, det må ha vært i 2013/2014 jeg leste en Minerva-artikkel om dette, og de ble sagt at kvinnene ikke skal beskytte seg mot graviditet fordi det er en del av kampen å føde mange barn=martyrer. I tillegg eier mannen sin kone, og han plikter å ha sex med henne og at hun føder mange barn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (41 minutter siden):

Synes mange palestinere ser riktig så velfødde ut, til og med overvektige mange av dem. Stor kontrast til de jødiske gislene som sultes i tunnelene i holocaust-stil.

Er en stor løgn at det er utbredt sult på Gaza. De få som sulter, gjør vel det fordi hamas stjeler nødhjelpen og gir den til de som betaler mest. 

Og nå er visstnok «sultkatastrofen» på nordre Gaza avblåst. Ifølge NRK. Takket være våpenhvilen. 
Jeg har sett mange bilder fra Gaza i over et år nå. De ENESTE utmagrede menneskene (som ikke var det pga underliggende sykdomstilstander) så jeg lørdag og det var de mannlige israelske gislene. 
En del av de som sto og heiet på Hamas var tykke. 
Det har dødd alt for mange på Gaza, men ikke av sult. Hungersnøden var fake news. Israelerne ble sultet med intensjon åpenbart.  Ifølge israelsk media hadde de fått litt mere mat den siste uka slik at de skulle greie å stå på beina.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (3 timer siden):

Pågående folkemord? Det er jo åpenbart løgn. Er vel ingen befolkning som øker så mye prosentvis som de såkalte palestinerne.

Hvilken utdanning og yrkesbakgrunn har du for å vurdere saken og statistikken? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (9 minutter siden):

Hvilken utdanning og yrkesbakgrunn har du for å vurdere saken og statistikken? 

dette var lavt... Man trenger ingen spesielt utdanning for å "vurdere" (lese) statistikken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 spedbarn har fryst i hjel på Gaza...Det vil si de ble unnfanget i februar/mars når krig og elendighet var godt i gang, krigen begynte jo i oktober året før....

Kjenner jeg blir så provosert! Hvorfor sette liv til verden, på en plass der folk sulter og fryser i hjel...😫😫

Du har altså ikke forstått at i enkelte muslimske subkulturer så har ikke kvinnen noe valg mht. sex og prevensjon. MANNEN velger når kvinnen skal ha sex, han gjør krav på kroppen hennes. Og det er ikke akkurat veldig bra tilgang på prevensjon i et lutfattig, krigsrammet land. Tenk før du snakker.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 19.49):

Har du sjekket temperaturene for Gaza i julen? 10-17’C. Ingen fryser i hjel da. Minner litt om det bildet av barnet som visstnok sultet ihjel der, en nesten direkte feit mor satt og så på. Kunne hun ikke delt litt av maten sin? 

Absolutt HELE Gaza er styrt av hamas, som har overtatt etter nazistenes propagandaminister før og under krigen.

Anonymkode: 7dc7b...454

Jo, en nyfødt baby kan fryse i hjel i temperaturer rundt +10 og vind, hvis det blir forlatt ute uten klær eller ly. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er virkelig idiot om man tror at majoriteten av kvinner i slike land blir gravide av fri vilje. Hvorfor tror du fødselsraten i for eksempel Niger? 

Av en eller annen grunn er noen norske kvinner så privilegerte at de ikke klarer å se at millionervis av kvinner rundt om i verden lever liv som hadde vært et mareritt for oss.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Jo, en nyfødt baby kan fryse i hjel i temperaturer rundt +10 og vind, hvis det blir forlatt ute uten klær eller ly. 

Syke, syke kultur som produserer 50.000 nyfødte for å bli utsatt for dette, og kvinner å gå gravide. Å avstå fra sex er det fornuftige i en slik tid, og det åpner Koranen opp for. Men de islamistiske ekstremistene som styrer Gaza profitterer stort på bilder av døde spedbarn, så her er vi. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (36 minutter siden):

dette var lavt... Man trenger ingen spesielt utdanning for å "vurdere" (lese) statistikken.

Jeg spurte ikke deg.

Og jo, det finnes utdanningen innen politikk og konflikt - og kildekritikk/metode. Jeg har selv mastergrad og relevant arbeidserfaring innen feltet.

Så jeg venter på svar fra den jeg spør, ikke andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amarillo skrev (2 timer siden):

Hvordan skal de få prevensjon????? Der er jo ikke nok mat engang. 

De får prevensjon og nok mat inn, men det blir ikke distribuert ut til folket, men plyndret av Hamas og andre tilsvarende grupper. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (7 timer siden):

Ja, jeg er dritt lei palestinerne. De får spesialbehandling bare fordi de er i konflikt med jødene. Jødehatet lever.

Nå har palestinerne startet nok en krig mot jødene, og som vanlig når de taper så syter og bærer man seg over det. Folk over hele verden syter og bærer seg også over at palestinere taper en krig de selv startet. Hvis palestinerne ikke ønsker å tape så burde de kanskje heller la være å starte kriger.

Må nesten le litt... var i Oslo i 2023 en mnd før Oktober massakren...kom i prat med en halvt palestinsk gutt på ca 18 år- som faktisk prøvde å sjekke meg opp tross at jeg snart er pensjonist 😅

Han fortalte at faren hans, som er Palestiner, hadde barn med 5 ! forskjellige damer- så jeg er ikke overrasket over at de øker i folketall 🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (42 minutter siden):

De får prevensjon og nok mat inn, men det blir ikke distribuert ut til folket, men plyndret av Hamas og andre tilsvarende grupper. 

En druser jeg følger på IG holdt på å le seg i hjel da han fikk vite at en av lastebilene med nødhjelp kapret av Hamas var fylt med kondomer.

Han så for seg scenen når Hamas åpnet trucken, ventet å finne mat og godsaker og så… preventiver. 
Lo sp han gråt, gjorde han.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (5 minutter siden):

En druser jeg følger på IG holdt på å le seg i hjel da han fikk vite at en av lastebilene med nødhjelp kapret av Hamas var fylt med kondomer.

Han så for seg scenen når Hamas åpnet trucken, ventet å finne mat og godsaker og så… preventiver. 
Lo sp han gråt, gjorde han.

De skulle bare spist dem🤣 Spøk til side: merkelig at verdenssamfunnet fortsatt ikke ser hva Hamas gjør. Det siste nå er at det er brudd på våpenhvilen. Vedder høyrearmen på at det er Hamas igjen. Men det er Hamas som blir trodd, så de kan gjøre hva f de vil, og Israel får skylden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...