Gå til innhold

Vasker dere kattene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Et dumt spørsmål, men det er en grunn til at jeg spør. 

Er det ikke ekkelt at man ikke vasker rumpen til katten etter at den har bæsjet? Og hopper oppå seng og møbler, smører jo rompehullet med bæsjen overalt. Hvis du tenker deg at du har vært og bæsjet  og ikke tørket deg og setter deg på sengen..skjønner du tegninga?

Anonymkode: 7c6c0...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gitt katten klutevask om baken er full i bæsj ja, han er langhåret og noe sensitiv når det kommer til maten.. 

Anonymkode: 35908...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv her, men hadde slitt med å klare og slikke meg selv i rumpa, slik som pus gjør etter han har vært på do.

Anonymkode: 934fd...959

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vasker seg selv. Jeg trimmer hårene rundt rumpa hennes for å gjøre det lettere. 

Anonymkode: 1f55d...b75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vasket kattene mine bak. De har alltid stelt seg veldig bra selv. Alle har vært korthåret. 

Men jeg har tørket av beina for de kan til tider være grisete når det er vått ute. Potespor er kjedelig å vaske! 

Anonymkode: 5b4f8...803

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter vasker seg selv. Dette er jo allmennkunnskap? Men hvis de er langhårede så kan det hende det setter seg fast litt i pelsen. F.eks hvis de har diarè. Min Maine Coon må jeg av og til vaske i dusjen hvis hun har hatt diarè. Heldigvis ikke så ofte det skjer. 

Anonymkode: fda93...eac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vasket mine om det har vært noe spesielt feks bæsj i pelsen eller sølt noe på seg feks. Er vel 5 år siden jeg vasket eldste sist da hun kom seg inn et skittent sted og fikk mye sot og greier på seg jeg ikke ville at hun skulle slikke bort selv.

Anonymkode: 0a357...417

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket katten min, men det er kun i de tilfellene der den har 💩over hele pelsbuksene 😅

Diare skjer innimellom, og da må det til med en vask.

Men uten det, nei. Den vasker seg selv. Det finnes enzymer i spyttet til katten, som bryter ned organisk materiale, og essensielt vasker pelsen. Den ru tunga bidrar også.

Eneste grunn for å vaske en katt er om de har virkelig kommet oppi en situasjon som krever det. Eks: 💩 på pelsbuksene som jeg nevnte, men også disse kattene som klarer å rulle seg i motorolje, eller klarer å få på seg maling. Eller generelt om katten klarer å komme oppi en situasjon der den får noe på pelsen som må fjernes. 

Anonymkode: 08cda...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...