Gå til innhold

Kan man ha halsbetennelse uten feber og dårlig almenntilstand? I ukesvis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet her før om smerter på den ene siden i halsen. Akkurat streptokokksmerter, men uten tykk hals, dårlig almenntilstand og uten hvite prikker på mandlene. Når jeg selv ser baki der, så synes jeg sidene ser like ut.

Har hatt vondt i halsen siden 5.desember. Svelgesmerter. 

Kan man ha halsbetennelse som varer så lenge uten at almenntilstanden blir påvirket?

Anonymkode: df567...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har skrevet her før om smerter på den ene siden i halsen. Akkurat streptokokksmerter, men uten tykk hals, dårlig almenntilstand og uten hvite prikker på mandlene. Når jeg selv ser baki der, så synes jeg sidene ser like ut.

Har hatt vondt i halsen siden 5.desember. Svelgesmerter. 

Kan man ha halsbetennelse som varer så lenge uten at almenntilstanden blir påvirket?

Svelger du mat og drikke som normalt, eller føler du det er vanskelig å få maten ned?
Har du gått ned i vekt?

Tar du noen medisiner, som f.eks, medisiner mot benskjørhet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillOnkel skrev (3 minutter siden):

Svelger du mat og drikke som normalt, eller føler du det er vanskelig å få maten ned?
Har du gått ned i vekt?

Tar du noen medisiner, som f.eks, medisiner mot benskjørhet? 

Har ikke noen problemer med å få ting ned nei, selv om det er vondt å svelge.

Har på ingen måte gått ned i vekt i jula ;)

Det eneste jeg tar av medisiner er astma- og allergimedisiner (som jeg har tatt i mange, mange år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke noen problemer med å få ting ned nei, selv om det er vondt å svelge.

Har på ingen måte gått ned i vekt i jula ;)

Det eneste jeg tar av medisiner er astma- og allergimedisiner (som jeg har tatt i mange, mange år).

Kanskje kortison-spray-inhalasjoner kan ha ført til infeksjon med candida, herpes, eller annet i spiserøret (‘øsofagitt’)? Diagnose krever gastroskopi (kamera-slange ned i halsen), men ved f.eks. mistanke om Candida vil noen leger gjøre et behandlingsforsøk med fluconazol-tabletter. Riktig diagnose vil raskt føre til bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillOnkel skrev (16 timer siden):

Kanskje kortison-spray-inhalasjoner kan ha ført til infeksjon med candida, herpes, eller annet i spiserøret (‘øsofagitt’)? Diagnose krever gastroskopi (kamera-slange ned i halsen), men ved f.eks. mistanke om Candida vil noen leger gjøre et behandlingsforsøk med fluconazol-tabletter. Riktig diagnose vil raskt føre til bedring.

Takk for innspill. Jeg aner ikke, føles som sagt bare som streptokokk-vondt.

I dag er jeg hes i tillegg, det har jeg ikke vært før (var ikke på fest i går), så må jo innrømme at hvis man googler, så er det ikke akkurat lystig lesning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refluks kan også gi vondt i halsen og når du svelger.

Anonymkode: 57414...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...