AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Har skrevet her før om smerter på den ene siden i halsen. Akkurat streptokokksmerter, men uten tykk hals, dårlig almenntilstand og uten hvite prikker på mandlene. Når jeg selv ser baki der, så synes jeg sidene ser like ut. Har hatt vondt i halsen siden 5.desember. Svelgesmerter. Kan man ha halsbetennelse som varer så lenge uten at almenntilstanden blir påvirket? Anonymkode: df567...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har skrevet her før om smerter på den ene siden i halsen. Akkurat streptokokksmerter, men uten tykk hals, dårlig almenntilstand og uten hvite prikker på mandlene. Når jeg selv ser baki der, så synes jeg sidene ser like ut. Har hatt vondt i halsen siden 5.desember. Svelgesmerter. Kan man ha halsbetennelse som varer så lenge uten at almenntilstanden blir påvirket? Anonymkode: df567...981 Svelger du mat og drikke som normalt, eller føler du det er vanskelig å få maten ned? Har du gått ned i vekt? Tar du noen medisiner, som f.eks, medisiner mot benskjørhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 snillOnkel skrev (3 minutter siden): Svelger du mat og drikke som normalt, eller føler du det er vanskelig å få maten ned? Har du gått ned i vekt? Tar du noen medisiner, som f.eks, medisiner mot benskjørhet? Har ikke noen problemer med å få ting ned nei, selv om det er vondt å svelge. Har på ingen måte gått ned i vekt i jula Det eneste jeg tar av medisiner er astma- og allergimedisiner (som jeg har tatt i mange, mange år). Anonymkode: df567...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke noen problemer med å få ting ned nei, selv om det er vondt å svelge. Har på ingen måte gått ned i vekt i jula Det eneste jeg tar av medisiner er astma- og allergimedisiner (som jeg har tatt i mange, mange år). Anonymkode: df567...981 Kanskje kortison-spray-inhalasjoner kan ha ført til infeksjon med candida, herpes, eller annet i spiserøret (‘øsofagitt’)? Diagnose krever gastroskopi (kamera-slange ned i halsen), men ved f.eks. mistanke om Candida vil noen leger gjøre et behandlingsforsøk med fluconazol-tabletter. Riktig diagnose vil raskt føre til bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:27 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:27 snillOnkel skrev (16 timer siden): Kanskje kortison-spray-inhalasjoner kan ha ført til infeksjon med candida, herpes, eller annet i spiserøret (‘øsofagitt’)? Diagnose krever gastroskopi (kamera-slange ned i halsen), men ved f.eks. mistanke om Candida vil noen leger gjøre et behandlingsforsøk med fluconazol-tabletter. Riktig diagnose vil raskt føre til bedring. Takk for innspill. Jeg aner ikke, føles som sagt bare som streptokokk-vondt. I dag er jeg hes i tillegg, det har jeg ikke vært før (var ikke på fest i går), så må jo innrømme at hvis man googler, så er det ikke akkurat lystig lesning.... Anonymkode: df567...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:06 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:06 Refluks kan også gi vondt i halsen og når du svelger. Anonymkode: 57414...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå