Grüner Skrevet 20. februar #41 Del Skrevet 20. februar solsolsol skrev (På 16.2.2025 den 7.15): Tobias skrev jo at de måler både høyde og armlengde, og at de står tilpasset langt fra sånn at det skal bli rettferdig. Særlig. Natt-testen hans var jo tidenes mest urettferdige 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 20. februar #42 Del Skrevet 20. februar solsolsol skrev (På 16.2.2025 den 7.15): Tobias skrev jo at de måler både høyde og armlengde, og at de står tilpasset langt fra sånn at det skal bli rettferdig. Gjør de virkelig det? Kommer ikke frem på kamera. Har sett på Mesternes Mester i alle år, men nå er jeg virkelig lei av urettferdige øvelser. En sterk mann med brukbar kondis, gjerne høy i tillegg, der har du oppskriften på hvordan man vinner. Med mindre man er en rå maskin som heter Gro da. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 20. februar #43 Del Skrevet 20. februar Gulvplanke skrev (9 minutter siden): Gjør de virkelig det? Kommer ikke frem på kamera. Har sett på Mesternes Mester i alle år, men nå er jeg virkelig lei av urettferdige øvelser. En sterk mann med brukbar kondis, gjerne høy i tillegg, der har du oppskriften på hvordan man vinner. Med mindre man er en rå maskin som heter Gro da. Han sa det i en sak på nrk tror jeg. Nrk kommenterte også at de gjennomgår øvelsene og denne handler om reaksjon, ikke hvor høy man er eller noe sånt. Synes det er veldig mange andre øvelser som er urettferdig (som den bip-testen(?) hvor det ikke var noen kjønnstilpasning, og når de løp etter flagg. Men det er jo også kjedelig å se veldig mange øvelser som handler 100% om tilfeldighet da. De sesongene jeg har sett føler jeg det har vært veldig tilfeldig at en mann har vunnet. Det har gjerne vært supertett i finalen, og flere ganger flere damer med i semi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 20. februar #44 Del Skrevet 20. februar Når så gjennomtrente jenter som Kristin Holte heller ikke vinner så favoriserer det høye menn. Kan jo se på høyden på vinnere. 180 + Bryhn, Tufte, Hoff, Svindal, Verås Larsen, Hushovd, Estafadi, Hetlandx2, Lauritsen. Selv Gro var 180 cm Franck, Jagge (178), Jacobsen (173) og Ullevålsæter (178) under 180 cm, men fortsatt godt over høyden til en gjennomsnittslig kvinne. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 21. februar #45 Del Skrevet 21. februar Det er vel en grunn til at menn konkurrerer mot menn, og kvinner mot kvinner i de fleste sporter. Selv om NRK sikkert prøver så godt de kan, så blir det aldri rettferdig, det viser jo statistikken på MM. Tviler på at NRK ønsker å bruke budsjett på todelte klasser i dette programmet, så vi får heller prøve å se underholdningen i det. Kanskje vinner en kvinne i år, så har en kvinne vunnet 2/16 fremfor 1/16 sesonger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 21. februar Forfatter #46 Del Skrevet 21. februar I dag reagerte jeg også på en del av konkurransen, hvor de skulle både løpe og bære. Den burde faktisk ha vært kjønnsjustert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 21. februar #47 Del Skrevet 21. februar Perine skrev (1 time siden): I dag reagerte jeg også på en del av konkurransen, hvor de skulle både løpe og bære. Den burde faktisk ha vært kjønnsjustert. Spoiler Nå var jo Hedda langt fremme lenge, men Kai Robins lange armer avgjorde i øvelse 1. Øvelse 2 sier Aksel til gutta at dere løper jo litt fortere enn jentene så dere trenger jo det forspranget til puslespillet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 21. februar Forfatter #48 Del Skrevet 21. februar _Maddie_ skrev (7 minutter siden): Skjul innhold Nå var jo Hedda langt fremme lenge, men Kai Robins lange armer avgjorde i øvelse 1. Øvelse 2 sier Aksel til gutta at dere løper jo litt fortere enn jentene så dere trenger jo det forspranget til puslespillet. Spoiler Øvelse 1 var nok også pga litt bedre teknikk med å få nedi tauet, så jeg reagerte ikke på den. Det ble tydelig skjevt da gutta ledet med en runde. Her gikk det både på hurtighet og styrke, for de plankebitene var visst ganske tunge. Jeg likte det ikke. Jeg synes i grunnen ikke noe om hele "konkurransen" , dette får bli første og siste sesong for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 21. februar #49 Del Skrevet 21. februar Perine skrev (12 minutter siden): Skjul innhold Øvelse 1 var nok også pga litt bedre teknikk med å få nedi tauet, så jeg reagerte ikke på den. Det ble tydelig skjevt da gutta ledet med en runde. Her gikk det både på hurtighet og styrke, for de plankebitene var visst ganske tunge. Jeg likte det ikke. Jeg synes i grunnen ikke noe om hele "konkurransen" , dette får bli første og siste sesong for meg. Spoiler Teknikken kommer jo at det er mulig å bruke stort vingespenn. Jeg skrev det om før øvelse 2 mens jeg så episoden. Var ille når gutta ledet med en runde som du sier. Ble ikke veldig motivert til å fortsette å se heller 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 21. februar #50 Del Skrevet 21. februar Spoiler Nok en mann som vinner i år også. 🙄 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 22. februar #51 Del Skrevet 22. februar Hvordan kan de lage en konkurranse som 100% garanterer en mann i finalen? Jentene hadde ikke sjangs på den øvelsen med løping og bæring av planker. Ble provosert på jentene sine vegne, og mister lysten på å se videre. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 23. februar #52 Del Skrevet 23. februar iliah skrev (På 21.2.2025 den 9.01): Kanskje vinner en kvinne i år, så har en kvinne vunnet 2/16 fremfor 1/16 sesonger Har vel vært kvinnelige finalister 7 ganger. Noen sesonger har topp 3 bestått av 2 damer, f.eks da Gro vant. Hun viste jo at det er mulig, da hun slo en sprek og sterk turner. Helene Olafsen var vel svært nær, minnes jeg. Tilfeldigheter avgjorde på en kasteøvelse, altså noe kjønnsnøytralt. Finalene er for øvrig ofte varierte. Øvelser som har med vekt er som regel tilpasset etter kjønn, selv om det også kan være urettferdig. For hva om Cecilia Brækhus skal løfte 25 kilo, mens den tynne hopperen Tom Hilde må bære 35 kilo.. Bare fordi han er mann? At 2 damer er blant de 5 beste i år er jo også bra. Er dog enig i at natt-testene er urettferdige. Men mest pga høydeforskjeller, for reaksjon kan vel kvinner også være gode på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 23. februar #53 Del Skrevet 23. februar Nowayback skrev (1 time siden): Har vel vært kvinnelige finalister 7 ganger. Noen sesonger har topp 3 bestått av 2 damer, f.eks da Gro vant. Hun viste jo at det er mulig, da hun slo en sprek og sterk turner. Helene Olafsen var vel svært nær, minnes jeg. Tilfeldigheter avgjorde på en kasteøvelse, altså noe kjønnsnøytralt. Finalene er for øvrig ofte varierte. Øvelser som har med vekt er som regel tilpasset etter kjønn, selv om det også kan være urettferdig. For hva om Cecilia Brækhus skal løfte 25 kilo, mens den tynne hopperen Tom Hilde må bære 35 kilo.. Bare fordi han er mann? At 2 damer er blant de 5 beste i år er jo også bra. Er dog enig i at natt-testene er urettferdige. Men mest pga høydeforskjeller, for reaksjon kan vel kvinner også være gode på. Jeg synes det er ekstra gøy at de to damene som er igjen i topp 5 er «gamle» (i denne sammenheng), altså 45+. De er 46 og 48 år, født i 1978 og 1976. Gutta er 1988, 1989 og 1992-modeller. Jeg ble veldig overraska over alderen til de to damene, trodde de var vesentlig yngre. Det er dritgøy at de kommer lengst, ikke de som knapt har lagt opp liksom og fortsatt er i 20-åra eller tidlig 30. Inspirerende på så mange måter. Og Hedda er dritimponerende! Og inspirerende. Masse skader og plager. Men den lekenheten bør inspirere mange! Jeg håper begge damene kommer til finalen sammen med Kai Robin. Kai Robin er uansett en verdig vinner mener jeg. Overraska over at en bokser er såpass allsidig, ikke kun rå styrke. Og fin fyr virker han som. Fatima har vært helt rå i mageknuseren, fy flate. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 24. februar #54 Del Skrevet 24. februar Syns det er på tide å lage ren herreutgave og ren kvinneutgave av MM.. Så slipper man denne debatten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 28. februar #55 Del Skrevet 28. februar (endret) Synes det har vært mye lettere øvelser i årets Mesternes mester. Flere av de tyngste øvelsene fra tidligere sesonger er jo kuttet ut! Har ventet og ventet på at de skulle komme, men nå er det bare finalen igjen, så da kommer de nok ikke. Både 90-graderen, skranken og den hvor de bærer sandsekker i tau over skulderen er tatt bort. Dårlig. Endret 28. februar av Grüner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 28. februar #56 Del Skrevet 28. februar Huttetutt skrev (På 6.1.2025 den 22.59): Heldigvis litt mer humørfylte deltagere denne gang😊 Siste sesong var nitrist, bare kjedelige folk uten personlighet! Synd Simen måtte ut, han virket så snill og morsom. Synes gjengen i år var gørrkjedelig 🥱 gidder ikke se ferdig faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 28. februar #57 Del Skrevet 28. februar (endret) Spoiler Så glad Hedda vant! Veldig fortjent, hun har imponert som bare fader👏🏻 Endret 28. februar av anonymLala Spoiler 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 28. februar #58 Del Skrevet 28. februar Perine skrev (På 21.2.2025 den 10.48): I dag reagerte jeg også på en del av konkurransen, hvor de skulle både løpe og bære. Den burde faktisk ha vært kjønnsjustert. Ja der burde jentene bare løpt med åtte av stokkene i stedet for ti. Altså i praksis en runde mindre. Det hadde blitt fair. Reagerte også på beep-testen, som burde vært kjønnsdelt. Ellers har det stort sett vært fair, og mange varierte øvelser! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 28. februar #59 Del Skrevet 28. februar Spoiler Fortjent vinner, så gøy at hun vant! Artig og variert finaleløype. Tobias er allsidig og god og hadde det i lomma, men kan takke seg selv som ikke gravde i hele sirkelen men bare i midten. Imponerende av Hedda, som alltid er positiv og aldri gir seg. Likte også den semifinaleøvelsen hvor de kunne satse tiden sin og prøve igjen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 28. februar #60 Del Skrevet 28. februar Bare å gratulere vinneren🥳 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå