AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har kjøpt et par kalkunfileter som er en drøy centimeter tykke og har tenkt å legge de i stekepose for at de skal bli mest mulig saftige. Er det nødvendig å steke de i stekepanne da? Anonymkode: 8b7f3...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg gjør ikke det med kyllingfilet. Anonymkode: 70809...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har kjøpt et par kalkunfileter som er en drøy centimeter tykke og har tenkt å legge de i stekepose for at de skal bli mest mulig saftige. Er det nødvendig å steke de i stekepanne da? Anonymkode: 8b7f3...3cf Jeg hadde valgt å gjøre det for at de får en veldig fin stekeskorpe. God middag 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 Irak skrev (40 minutter siden): Jeg hadde valgt å gjøre det for at de får en veldig fin stekeskorpe. God middag 💕 Blir de ikke tørrere når jeg steker de i stekepanne først? Ts Anonymkode: 8b7f3...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 En rask tur på stekepannen gir en god skorpe rundt. Det gjør vi. Men jeg bryr meg egentlig ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir de ikke tørrere når jeg steker de i stekepanne først? Ts Anonymkode: 8b7f3...3cf Nei. Kjerneteperatur på kjøttet avgjør hvor saftig det blir. Fordelen med å brune først er for å få mer smak, men den smaken sitter strengt tatt kun i skorpen, så egentlig lite merkbart på en så tykk filet som kalkun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir de ikke tørrere når jeg steker de i stekepanne først? Ts Anonymkode: 8b7f3...3cf Ikke om du har de i stekepose etterpå. Er bare snakk om et minutt eller to på høy varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Blir de ikke tørrere når jeg steker de i stekepanne først? Ts Anonymkode: 8b7f3...3cf Nei ikke om du bruner dem av på høy varme. Ser også bedre ut og vi spiser også med øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 Synes 1 cm tykkelse på en kalkunfilet hørtes veldig lite ut, en kyllingfilet er normalt sett 3 cm og en kalkunfilet av bryst vil normalt sett være 5-7 cm. Så da vil jeg tro det dreier seg om skivet kalkunfilet visst den er 1 cm tykk. Og visst det er tilfellet så trenger du vel ikke å steke den i ovnen i det hele tatt. Da er det bare å brune den på begge sider og trekke vekk pannen etter en stund, og la den ligger under lokk til ønsket kjernetemperatur er oppnådd. Bruning er viktig, man ønsker Maillard effekten. "Om smøret ryker og blir mørkt er det for varmt. Gi kjøttet en god stekeskorpe. Her oppstår den såkalte Maillard-reaksjonen som gir kjøttet sin gode smak; kjøttets sukker- og proteinmolekyler kombineres, og kjøttet blir mørkere og dets naturlige aromaer blir frigjort. I tillegg får du et saftig resultat." Anonymkode: 3a78f...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kjøpt et par kalkunfileter som er en drøy centimeter tykke og har tenkt å legge de i stekepose for at de skal bli mest mulig saftige. Er det nødvendig å steke de i stekepanne da? Anonymkode: 8b7f3...3cf Har ikke gjort det. Har hatt oppskårne eplebiter, løk og svisker sammen med filene, helt på og over olje, lagt i ildfast form inni steikepose og stekt i ovnen på 150 grader i ca to timer. Bruk steketermometer, det glemte jeg å sette i. Anonymkode: 654e2...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå