Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 finnes de?det må jo være plass til litt tøy der da...har et helt vanlig et som er ca 50x100 cm med "vinger" som kan løftes opp og ned.skjønner? nå har jeg fått et mindre bad og må finne på noe nytt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 Vet ikke om dette er noe for deg, men på "Bo Bedre" boligmessen så jeg ett oppheng til tørking av tøy, som heises opp i taket. Det var ett kjempesmart system. Har sett noen som laget det selv også, for noen år siden, av en ramme med snorer, som ble heist opp og ned. Så da hang det jo fra taket g ned, og ingenting sto i veien på gulvet. Lurt syns jeg!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 hørtes lurt ut.men jeg er ikke så flink å skru og sånt.må ha det enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #4 Skrevet 4. mars 2006 Jeg tror det er veldig enkelt. To slags skruer i taket mener jeg... Og en slags festeanordning på veggen som man fester med, akkurat som en persienne. Er nesten helt sikker på at du klarer det.........Det var forresten ikke dyrt heller!
Plym Skrevet 4. mars 2006 #5 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har nettopp kjøpt et på Ikea som er mindre enn et vanlig med vinger. Det har stenger til tøy oppover bena og i flere etasjer, sånn at man får plass til omtrent like mye tøy som på et vanlig stativ.
Cata Skrevet 4. mars 2006 #6 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har noe liknende som det Plym beskriver. Det "slås ut oppover" på en måte, slik at du henger klærne opp i høyden i stedet for i bredden. Mitt kunne fint plasseres på det mikroskopiske badet som jeg hadde i studietiden, så det bør gå inn på de fleste bad. Det eneste problemet med det er at det er litt upraktisk å henge sengetøy på.
Missbumblebee Skrevet 4. mars 2006 #7 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Det finnes også en type som man henger på veggen, ser ut som en litt stor list, og så drar man ut snorene av den og henger opp på motsatt vegg når man trenger å tørke tøy. De er praktiske og tar liten plass både i bruk, og ikke minst når den ikke er i bruk. (tror jeg har sett en på ikea faktisk) Kikka litt på ikea.no, og fant dette: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...308&cattype=sub De hadde ikke den saken som jeg tenkte påd der, men jeg mener å ha sett det i varehuset. Endret 4. mars 2006 av Missbumblebee
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #8 Skrevet 4. mars 2006 Det er jo en stor fordel med det som henges opp på trinser fra taket da. Man har mulighet til å tørke sengetøy, og man trenger ikke hverken bøye seg, eller strekke seg for å henge opp, for man fester jo på veggen i den høyden man vil ha det for å henge det opp, og så heiser man det bare opp etterpå. Helt opp til taket. Og man vet jo hvor varmen går, så tørketiden blir jo også redusert i forhold til om det henger på gulvplan. Og det kostet ikke mye heller. Jeg var veldig nærmer på å kjøpe det, husker jeg. Så det i fjor, og tenkte med en gang på at det var en grei sak.......Jøss, kanskje jeg skulle ha jobbet litt mer med reklame....
hilli Skrevet 4. mars 2006 #9 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har et fra Clas Ohlson som er kjempefint på mitt lille bad. http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...04+11%3A42%3A45 Man kan slå ut bare halve stativet om gangen og da tar det liten plass.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #10 Skrevet 4. mars 2006 takk for svar jenter! tror den fra clas olson passer bra.et pluss at den har hjul også. ang de som kan henge fra taket,hvor finnes de?på badebutikker kanskje?
Gjest GreenSky Skrevet 4. mars 2006 #11 Skrevet 4. mars 2006 Clas Ohlson har jo til å henge på dører også. http://www.clasohlson.no/shop/store/hiresw...imageheight=325
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #12 Skrevet 4. mars 2006 De som henger fra taket, vet jeg faktisk ikke hvor man får tak i. Det var ett eget firma som førte de, og på messa hadde de "bare" det med seg. Har prøvd å søke litt på nettet for å se om jeg kunne finne det, men har ikke lykkes så langt. Desverre. Men finner jeg det, skal jeg skrike ut....lover!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. mars 2006 #13 Skrevet 19. mars 2006 Fant ett nettsted der slike tørkestativ som kan heises opp til taket kan bestilles: http://www.interiordetalj.no/
cappocino Skrevet 20. mars 2006 #14 Skrevet 20. mars 2006 Vi har det tørkestativet som henges i taket hjemme og er kjempefornøyde med det. Tar ikke opp gulv plass og kan enkelt festes til taket Tror vi betalte 1000 for en 140 cm stativ
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #15 Skrevet 20. mars 2006 Jernia har noen til å henge på vegg som er veldig bra. Disse tar ikke stor plass.
Helene Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 Jeg har et fra Clas Ohlson som er kjempefint på mitt lille bad. http://www.clasohlson.no/shop/store/printp...04+11%3A42%3A45 Man kan slå ut bare halve stativet om gangen og da tar det liten plass. ← Denne har jeg også. Er kjempefornøyd.
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 (endret) Vi har det tørkestativet som henges i taket hjemme og er kjempefornøyde med det. Tar ikke opp gulv plass og kan enkelt festes til taket Tror vi betalte 1000 for en 140 cm stativ Er veldig på jakt etter et tørkestativ som henges i taket. Kan du si meg hvor man klan få tak i et slikt? TAKK! Innlegget er endret ihht. Kvinneguidens regler. Helen - mod. Endret 17. februar 2008 av Helen
Tvilling76 Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har et som heter X-dry som jeg har kjøpt på "Ha det på badet". Det koster litt over 1000,- men er absolutt verdt pengene. Det rommer like mye som et tørkestativ med vinger, men er kun 85 cm bredtXutslått. Det er derimot 160 cm høyt. Det er som en stor X - om man tørker i høyden istedenfor i bredden. Mitt står inne i en liten 70x90 dusj. Perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå