AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Hei Vi har fått en katt fra en venninne. Som hadde en morkatt som fødet 4stk. Den fylte nettopp 3mnd for noen dager siden og det var da vi fikk henne med hjem. Vi har snakket om alt det andre: forsikringen, vaksinering og chip og sterilisering når den tid kommer. Mat osv. Men der vi ikke har snakket om, som jeg ikke har tenkt på før katten er i hus. Er at den hele tiden vil inn i rommene våres. Vi har laget en krok til den i gangen. Altså gangen som en del av huset,ikke ute. Den har alt. Likevel vil den komme inn i rommet vårt hele tiden. Det er ok. Unntatt når vi skal sove. Vi vil helst sove uen at den hopper i sengen hele tiden. Både våres og barna sine. Vi sover med dørene åpne og har alltid gjort det. Før vi absolutt må lukke alle dørene når vi skal legge oss, har noen ide om hvordan vi kan trene den til å ikke komme inn når vi skal sove? Annet enn å si nei, eller bære den tilbake til sengen sin? Anonymkode: 90c58...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Katter er flokk dyr så ikke sikkert dere får lært opp til det, uten å fysisk stenge dører 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Det er en baby! Den trenger nærhet, særlig om natten. Kanskje sett en seng til den på gulvet ved siden av sengene deres Anonymkode: dc2ea...332 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 1. Det er en baby og vil være i nærheten av omsorgspersonene sine. Trygghet. 2. Få dere en katt til, slik at de får selskap og trygghet i hverandre. Anonymkode: 2e65c...2fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 Det er en kattunge, en baby. Den bør absolutt ikke sove alene, det strider mot alle kattunges instinkter og erfaringer. Den er vant med å sove i en haug, eller i hvert fall tett inntil, sine søskten og sin mor. La den få komme opp i senga, i hvert fall så lenge den er kattunge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Problemet er ikke å ha den nær. Problemet er at den styrer hele tiden, istedenfor å bare legge seg ned og sovne. Anonymkode: 90c58...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Problemet er ikke å ha den nær. Problemet er at den styrer hele tiden, istedenfor å bare legge seg ned og sovne. Anonymkode: 90c58...734 Selvfølgelig. Det er en kattunge. Det er å forvente at det vil gå utover nattesøvnen i begynnelsen, på samme måte som når man får en valp. Du kan forsøke å leke mer med den gjennom dagen for å se om den blir mer trøtt om kvelden. Men en kattunge vil nok ikke sove åtte timer om natten slik vi gjør, så det er en del av det å skaffe seg katt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Den maler?? Har du lest noe om katter? Har du hatt katt før? Anonymkode: dc2ea...332 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Alltid hatt katt i sofaen og senga aldri noe problem det deilig våkne opp til en kosete katt 😀😻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Du har en katt, ikke en hund… Du bør muligens sende kattungen tilbake og ikke ha katt. Anonymkode: 517e7...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Jeg må bare spørre: Er du seriøs eller troller du? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Du skal ikke ha katt! Lever den tilbake, umiddelbart! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Dette her må jo være tull?? Anonymkode: cbfcd...d24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Altså, nei. Om dere insisterer på åpne dører, ja da vil også katten komme inn. Den vil ikke ligge alene i en krok på gangen. Man kan trene opp katter til mye. Som å ikke hoppe opp på kjøkkenbenken ol. Men de holder reglene som oftest kun når vi ikke er der. «Når katten er borte, danser musene på bordet» 😅 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 😳😳 Altså… 😳😳 Hva har du gjort med den stakkars kattungen 🥺 En katt går ikke rundt å småknurrer uten grunn, hva i allverden har skjedd? 😭 Og så klart står den å mjauer og klorer på døren. Den vil jo ikke være alene på gangen. Anonymkode: 9fb1f...e5c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 TT her. Katten til min venninne sover i sin egen seng. Jeg skjønner ikke hvorfor min ikke kan det. Er det virkelig så galt. At man ikke vil ha katten i senga si? Anonymkode: 90c58...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TT her. Katten til min venninne sover i sin egen seng. Jeg skjønner ikke hvorfor min ikke kan det. Er det virkelig så galt. At man ikke vil ha katten i senga si? Anonymkode: 90c58...734 Ja, den er baby og trenger nærhet. Så lenge den ikke klorer og biter deg, la den sove sammen med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:14 #18 Del Skrevet onsdag kl 07:14 Enda en søvnløs natt der vi bærte den ned og den hoppet rett opp igjen. Tror vi sov ca 2t sammenhengende i natt. Den vil ikke bare ligge ved sengekanten ved foten, nei, den går alltid opp og putene ved ansiktet vårt. Og tisse gjør den og overalt. Bruker doen sin men tisser også overalt. Derfor, vil vi ikke ha den i sengen på puten, rett ved fjeset. Anonymkode: 90c58...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:38 #19 Del Skrevet onsdag kl 07:38 Paneera skrev (10 timer siden): Ja, den er baby og trenger nærhet. Så lenge den ikke klorer og biter deg, la den sove sammen med deg. Nei, de trenger ikke sove i senga. Jeg har hatt katt i 20 år, og har aldri hatt de i senga. Har alltid hatt to, da. Det mener jeg er viktig uansett, da de ellers er ensomme. Mine sover ofte sammen. På natten er døra stengt. På dagtid har jeg sengeteppe over senga - da hender det jo jeg finner en sovende katt der. Ellers enig i den som sa at det er en katt, ikke en hund. Jeg har lært alle mine å ikke gå på kjøkkenbenk og spisebord. Men kommer jo hjem til potespor over platetopp, og kattehår på duk. Så det fungerer egentlig bare "for syns skyld" for gjester. Anonymkode: 0bf0d...c5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:13 #20 Del Skrevet onsdag kl 15:13 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ts her. Katten skremmer meg litt for å være ærlig. Den responderer ikke på prat. Samme hvor mange ggr jeg har sagt nei og løftet den av senga mi, så hopper den rett tilbake. Helt til jeg lukker døra til rommet. Den har i det siste døgnet knurrerlt konstant, men ikke sånn at den skal attacke meg, men knurrer sånn hele tiden, som om den har sluket en kjøkkenmaskin og den ligger inni magen dens og går og går. Det hjelper heller ikke å lukke døra, den står ute og mjauer og skraper i døra. Katten er jo verre en barna mine i alle aldre jeg har hatt dem. (2 stk nå 8 og 10 år) Anonymkode: 90c58...734 Klassisk eksempel på at det er ikke alle som burde skaffe seg kjæledyr. Anonymkode: 5a070...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå