Gå til innhold

Hva kan jeg kreve av cateringselskapet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte catering til nyttårsfeiringen, og presiserte at vi ikke kunne ha en spesiell matrett pga allergi. Dette ble gjort på mail og restauranten bekreftet det skriftlig. Hentet bestillingen min i ettermiddag, kommer hjem og ser at denne matretter er med. Ringer restauranten og forklarer og de beklager veldig. Eieren er på ferie så de kunne ikke svare på hvordan kompensasjon jeg skulle få. Men hva kan jeg kreve av kompensasjon? Bestiller selvsagt noe annet til denne gjesten, men dette er kjedelig. I tillegg skulle restauranten ha byttet ut denne retten med noe annet, så vi sitter med en rett som ikke kan åpnes i selskapet. 

 

Noen som vet?

Anonymkode: e737e...741

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst så skal du ikke betale for den retten da du ikke har bestilt den. Så den skal du kompenseres for uansett. Utover dette så er det forskjellig hva restauranter gjør og du har nok ikke krav på noe mer. Men: Da jeg var daglig leder på en restaurant, det er noen år siden riktig nok, så hadde de ansatte så klart mulighet til å kompensere uten å ta kontakt med meg. En misfornøyd gjest forteller i gjennomsnitt sin opplevelse til tre ganger så mange som en fornøyd gjest, så om de ansatte enkelte ganger kompenserte litt for mye så var det uansett bedre enn for lite. Hvis de ikke har mulighet til å ordne opp i dag og gi deg retten du hadde bestilt (jeg hadde gitt den gratis da det tar gjesten/kunden tid å hente), ville jeg enten gjort en avtale om rabatt på neste bestilling eller gitt ut en gratis lunch på gavekort. Spesielt når det er snakk om en såpass farlig allergi som det virker som det er her.

Endret av Hannabanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Først og fremst så skal du ikke betale for den retten da du ikke har bestilt den. Så den skal du kompenseres for uansett. Utover dette så er det forskjellig hva restauranter gjør. Da jeg var daglig leder på en restaurant, det er noen år siden riktig nok, så hadde de ansatte så klart mulighet til å kompensere uten å ta kontakt med meg. En misfornøyd gjest forteller i gjennomsnitt sin opplevelse til tre ganger så mange som en fornøyd gjest, så om de ansatte enkelte ganger kompenserte litt for mye så var det uansett bedre enn for lite. Hvis de ikke har mulighet til å ordne opp i dag og gi deg retten du hadde bestilt (jeg hadde gitt den gratis da det tar gjesten/kunden tid å hente), ville jeg enten gjort en avtale om rabatt på neste bestilling eller gitt ut en gratis lunch på gavekort. Spesielt når det er snakk om en såpass farlig allergi som det virker som det er her.

De stengte kl 15, og jeg snakket med de litt over 14.30, og da tilbydd de meg gratis poteter og kylling fra kjøla. Syns det var stusselig så sa at vi bestilte noe til gjesten vår, men ønsket refusjon på kuverten hans. Håper de også refunderer for retten vi ikke har bestilt.. 

Anonymkode: e737e...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De stengte kl 15, og jeg snakket med de litt over 14.30, og da tilbydd de meg gratis poteter og kylling fra kjøla. Syns det var stusselig så sa at vi bestilte noe til gjesten vår, men ønsket refusjon på kuverten hans. Håper de også refunderer for retten vi ikke har bestilt.. 

Anonymkode: e737e...741

Bestilte dere og hentet noe annet til gjesten? Dere har krav på refusjon av retten dere ikke har bestilt. Dere har ikke krav på refusjon av retten til gjesten men av erfaring så regner jeg med at dere får det og det er helt innafor å be om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (5 timer siden):

Bestilte dere og hentet noe annet til gjesten? Dere har krav på refusjon av retten dere ikke har bestilt. Dere har ikke krav på refusjon av retten til gjesten men av erfaring så regner jeg med at dere får det og det er helt innafor å be om det.

Vi bestilte fra et annet sted fordi de stengte 25 minutter etter jeg oppdaget feilen. Så vi fikk en rett vi ikke hadde bestilt, som vi absolutt ikke skulle ha og som skulle ha vært byttet med noe annet. Og måtte bestille mat til gjesten fra et annet sted...

Anonymkode: e737e...741

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ikke i usa mef million erstatninger så du får ikke dekket mer enn faktiske utgifter, dvs refundert retten du ikke skulle ha 

Anonymkode: d36ef...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...