Gå til innhold

Jerseylaken kvalitet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe forskjell i kvalitet/tykkelse hos forskjellige butikker? Kid, Princess, Høie, etc, er det likt eller verdt å koste på litt ekstra fra f.eks Høie? 

Anonymkode: 6e726...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er forskjell. Kjøper kun de dyreste fra KID, de rakner ikke så fort. Følger med når de er på tilbud.

Anonymkode: bb4e5...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er forskjell. Kjøper kun de dyreste fra KID, de rakner ikke så fort. Følger med når de er på tilbud.

De dyreste, mener du da sateng og ikke jersey? For de har jo bare en type jersey der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Formsydd flanellaken fra Høie. Er så digg atte fy. 

Anonymkode: 8b73e...7dd

Så de har god holdbarhet? Flanell høres veldig deilig ut om vinteren. Kjøper du 1 str større? Har gjort det med jersey siden de krymper litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De dyreste, mener du da sateng og ikke jersey? For de har jo bare en type jersey der. 

Jeg mener disse: https://www.kid.no/soverom/laken/formsydde-laken/jersey-interlock-stretchlaken-hvit?v=20027409001

De varer lengre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for link! Hvordan er de i str over tid? De andre fra kid/princess har jeg måttet gå opp til 20x220 osv (har 180 cm seng), fordi de krymper litt i vask/trommel, og blir for små hvis jeg kjøper 180x200 laken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for link! Hvordan er de i str over tid? De andre fra kid/princess har jeg måttet gå opp til 20x220 osv (har 180 cm seng), fordi de krymper litt i vask/trommel, og blir for små hvis jeg kjøper 180x200 laken. 

Ja, hvis de skal dras over selve rammemadrassen/tjukk madrass og ikke bare ligge på overmadrassen anbefales en størrelse opp. 

Anonymkode: 909e6...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvis de skal dras over selve rammemadrassen/tjukk madrass og ikke bare ligge på overmadrassen anbefales en størrelse opp. 

Anonymkode: 909e6...a61

Jeg skal bare ha på overmadrassen, men syns jeg måtte opp en str likevel :ler:

Fått to veldig gode tips av dere, tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noe forskjell i kvalitet/tykkelse hos forskjellige butikker? Kid, Princess, Høie, etc, er det likt eller verdt å koste på litt ekstra fra f.eks Høie? 

Har hatt Kid og Sparkjøp, de nupper etter kort tid, og blir ekle. 
La litt mer penger i de og kjøpte Høie, en helt annen kvalitet. 
Jysk har tidvis tilbud på Høie laken. Eneste minuset er et der er dårlig utvalg i farger. 

Anonymkode: 2321d...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har hatt Kid og Sparkjøp, de nupper etter kort tid, og blir ekle. 
La litt mer penger i de og kjøpte Høie, en helt annen kvalitet. 
Jysk har tidvis tilbud på Høie laken. Eneste minuset er et der er dårlig utvalg i farger. 

Anonymkode: 2321d...8b5

Aldri opplevd nupper på det jeg har fra Kid. Men det er slitsje/litt hull, og jeg syns stoffet virker så tynt. Skal absolutt teste Høie! Funker det greit å kjøpe 180 laken når sengen er 180? Opplever at de jeg har hatt fra kid/princess krymper i vask/trommel og blir for små, selv når jeg bare har de rundt overmadrass og ikke selve madrassen. 

ja enig, jysk har helt feil farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Jersey laken fra Kid i sommer og må si de har tapt seg i kvalitet, masse nupper på den selv om jeg har vasket den flere ganger, altså ikke like gode som de gamle. 😕 

Anonymkode: ed48d...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig misfornøyd med de fra Kid. De krymper og tåler svært lite. Vi har katter, så lakenet raknet på bruk nummer to.

Anonymkode: 3f8f5...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Veldig misfornøyd med de fra Kid. De krymper og tåler svært lite. Vi har katter, så lakenet raknet på bruk nummer to.

Anonymkode: 3f8f5...898

Ja enig i at de krymper mye. Tynt stoff og blir fort slitt. Man må kjøpe 1 str større i disse, også i de fra Princess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...