Gå til innhold

Dating og kommunikasjon

rummyking

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så vanskelig å kommunisere med andre? Det virker som annenhver tråd her inne kunne vært løst med å bare snakke med partner/date/ chat. Kan ikke tenke meg hvordan det ville vært å være i et forhold uten å tørre å snakke sammen om hva man ønsker og vill. 

Muligens det bare er jeg som er vanskelig nå da🙈

Endret av rummyking
Skriveleif
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, synes det er så merkelig at så mange vender seg til fremmede på internett fremfor å ta en prat med den ene personen i verden som faktisk kan gi deg svar på det du lurer på.

Anonymkode: f8449...a67

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange som gjør det heldigvis, for da har jo forumet vært stappfullt av spørsmål så fort at ingen rakk å lese noen av dem før de forsvant i mengden 

Anonymkode: c2a2c...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig noen ting som er greit å diskutere med andre, og liker jo selv å svare på ting, men alikevell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon i et forhold er alltid et stort tema, ikke bare her på KG. Kommunikasjon i et forhold må fungere, men det er det ikke alltid det gjør, selv om begge parter kanskje er god på kommunikasjon generelt. Kanskje er man så ulike i måten å kommunisere på, og kanskje har man så ulike behov, at kommunikasjonen blir vanskelig. Jeg har erfart det selv også. Jeg er egentlig god på kommunikasjon, det har jeg alltid fått høre i andre relasjoner, men med kjæresten jeg er sammen med nå, er det vanskelig. Jeg forteller om behov jeg har i forhold, jeg kan fortelle om ting som skjer i som jeg reagerer på, enten positivt eller negativt, jeg kan fortelle om ting som har skjedd tidligere i livet, eller hva som er viktig for meg fremover, både i vårt forhold og generelt, alle disse tingene man skal kunne snakke om i et forhold. Men han svarer ikke på noe av det. Han lytter, men finner tydeligvis ikke ordene til å fortsette samtalen sånn at det blir en samtale mellom to parter, og ikke en monolog fra meg. Dette er veldig frustrerende. Jeg tror det er mange som kjenner på det samme, det vel greit å ha et sted som KG, hvor man kan dele frustrasjon og tanker? Så slipper man å snakke med sine nære om forholdet sitt? Jeg synes det er supert at folk deler her inne, kanskje lærer man litt selv også.

Anonymkode: 8cf72...dba

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rummyking skrev (4 minutter siden):

Er jo selvfølgelig noen ting som er greit å diskutere med andre, og liker jo selv å svare på ting, men alikevell. 

Det er bra de gangene det er vold. Også de gangene det er en som lurer noen å de spørr andre hvor den personen kanskje heller har manipulert dem om de spurte dem.

Men det er virkelig mye jeg også reagerer på at noen spørr om.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er bra de gangene det er vold. Også de gangene det er en som lurer noen å de spørr andre hvor den personen kanskje heller har manipulert dem om de spurte dem.

Det har du selvsagt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du vet, her på KG kan man spørre om alt. Det er mye man ikke føler seg komfortabel med å spørre kjente og nære om. Det får heller være opp til hver enkelt om man vil svare, det er bedre å la være å svare hvis man ikke har noe konstruktivt å komme med.

Anonymkode: 8cf72...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...