AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Noen som har erfaringer med alkoholbaserte tusjer? Har lyst til å begynne å fargelegge litt, men er helt nybegynner og aner ikke hva jeg skal kjøpe. Anonymkode: c7638...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Hvis du er nybegynner ville jeg begynt med et sett med ProMarkers fra Winsor & Newton. De får du lett kjøpt på clas ohlson, både i individuelle tusjer og i sett. De har to typer, en med bullet tip, og en med brush tip, begge har chisel tip i andre enden, hvis ikke jeg husker feil. De er veldig gode tusjer, og i mange farger, selv om utvalget på feks clas ohlson ikke er det største, så er det fler på panduro eller kunstbutikker. Jeg har prøvd både fra typ billigbutikker som flying tiger og normal, de synes jeg ikke er gode nok. De som anses som de beste er Copic tusjer. Men de er også de aller dyreste. De er til gjengjeld veldig fine og fargelegge med, og har et VELDIG stort utvalg av farger. Jeg har hørt positivt om merket Ohuhu, noen mener at noen av deres tusjer kan måle seg med Copic, men jeg har ikke prøvd dem selv. Jeg bruker stort sett kun ProMarkers og er veldig fornøyd med de. De er også litt dyre, men verdt prisen, synes jeg. Mitt viktigste tips er at du må ha bra papir. Du bør ha et tykt og veldig glatt papir for å få best resultat. Jeg liker dette; https://www.lyreco.no/p/kopipapir-hp-color-choice-200g-a4--250--140338?gQT=2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 jaromei skrev (1 time siden): Hvis du er nybegynner ville jeg begynt med et sett med ProMarkers fra Winsor & Newton. De får du lett kjøpt på clas ohlson, både i individuelle tusjer og i sett. De har to typer, en med bullet tip, og en med brush tip, begge har chisel tip i andre enden, hvis ikke jeg husker feil. De er veldig gode tusjer, og i mange farger, selv om utvalget på feks clas ohlson ikke er det største, så er det fler på panduro eller kunstbutikker. Jeg har prøvd både fra typ billigbutikker som flying tiger og normal, de synes jeg ikke er gode nok. De som anses som de beste er Copic tusjer. Men de er også de aller dyreste. De er til gjengjeld veldig fine og fargelegge med, og har et VELDIG stort utvalg av farger. Jeg har hørt positivt om merket Ohuhu, noen mener at noen av deres tusjer kan måle seg med Copic, men jeg har ikke prøvd dem selv. Jeg bruker stort sett kun ProMarkers og er veldig fornøyd med de. De er også litt dyre, men verdt prisen, synes jeg. Mitt viktigste tips er at du må ha bra papir. Du bør ha et tykt og veldig glatt papir for å få best resultat. Jeg liker dette; https://www.lyreco.no/p/kopipapir-hp-color-choice-200g-a4--250--140338?gQT=2 Tusen hjertelig takk for masse god informasjon! ❤️ Er det noen fargeleggingsbøker som har slikt papir eller bør man kjøpe papir og printe ut selv? Anonymkode: c7638...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg vet ikke egentlig om noen ferdige fargebøker med papir som dette, så ville heller kjøpt papir og printet ut. I fargebøker pleier jeg å bruke fargeblyanter, for de har papir som enten blør igjennom noe veldig, eller så spiser alkoholtusjene seg gjennom papiret og løser det opp. Men det finnes jo utrolig mye ferdige tegninger man kan farge på nett som du kan skrive ut selv 😀 Du kan støtte kunstnerene ved å kjøpe fargeleggingssider på etsy feks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:19 #5 Del Skrevet onsdag kl 11:19 jaromei skrev (13 timer siden): Jeg vet ikke egentlig om noen ferdige fargebøker med papir som dette, så ville heller kjøpt papir og printet ut. I fargebøker pleier jeg å bruke fargeblyanter, for de har papir som enten blør igjennom noe veldig, eller så spiser alkoholtusjene seg gjennom papiret og løser det opp. Men det finnes jo utrolig mye ferdige tegninger man kan farge på nett som du kan skrive ut selv 😀 Du kan støtte kunstnerene ved å kjøpe fargeleggingssider på etsy feks. Da gjør jeg det! Tusen takk igjen! 😄 Anonymkode: c7638...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:34 #6 Del Skrevet onsdag kl 11:34 Panduro har egne tusjer som er billigere enn ProMarker, som jeg kanskje ville begynt med om du er helt nybegynner. Det hender at de har tilbud på bl.a. tegnesaker, så om du følger litt med kan du få de enda billigere. Når det gjelder papir lønner det seg å bruke bøker og papir beregnet på alkoholbaserte tusjer; bruker du «feil» papir kan du på noen tusjer slite tuppen raskere, og papiret vil suge opp for mye av selve tusjblekket slik at tusjen tømmes raskere. Hør med de som jobber på f.eks. Panduro eller i andre hobbybutikker så hjelper de deg med riktig papir 👍😊 https://panduro.com/nb-no/products/mal-tegn/penner-kritt/tusjer-markers/panduro-colour-marker-48-970814?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA7NO7BhDsARIsADg_hIbkcs7SNxHM6KhMeScG_7pcwEMYLKJf4Bej6-TFfTVBKrvHaZWLawAaAi57EALw_wcB Anonymkode: 05176...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå