AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar Jeg antar du ammer? I så fall: start en elimineringsdiett. Spis «trygge» matvarer i 2-3 uker, skriv presis dagbok over hva du inntar, når du inntar det og i hvilke mengder (husk drikke og kosttilskudd). Og så ser du etter sammenhenger. For min mor var det sinktilskudd. For deg? Jeg er ikke synsk. Men det kan være hva som helst, dersom det er noe i kostholdet. Men det kan også vrøe hva som helst annet. Som parfyme, katten eller skyllemiddelet. Eller ryggvondt, alvorlig sykdom etc. For en nedi gata var det leddgikt. Det kan være absolutt alt. Så du må begynne i en eller noen ende og eliminere. Og første steg er dagbok. Utslag for mat via morsmelk anslagsvis 1 time til 3 uker etter inntak. Det er, som all sykdom, et puslespill med mange variabler, men absolutt innenfor det en voksen kan mestre få god oversikt over. Anonymkode: 611a4...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #22 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Merkelig at fastlegen setter henne rett på Movicol da 😕 Vi testet MPA ved å kutte alt med MPA. Merket ingen bedring, men mer gulping (hun fikk da MME uten MPA). Trolig reagerte hun på den typen MME, så sånn sett kan det hende det er derfor vi ikke merket bedring? Skal gi det et nytt forsøk. Takk! Anonymkode: 01616...b39 Helsevesenet setter barn på Movicol. De har null kompetanse innen ernæring. Hvilken MME fikk hun? For de ekstra sensitive er det kun én type MMA som funker. Den ene såkalte melkefrie MMA-en inneholder fortsatt melk. Anonymkode: 989da...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #23 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 21.37): Hvilken mme brukte dere? Hvis den var mysebasert kan det være at hun ikke tåler det.. Anonymkode: 5dd37...04e Althera Anonymkode: 01616...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #24 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 21.44): Kutt ut melk, egg, gluten og soya. Gi henne minst mulig fett og lag mat fra bunnen. Masse frukt og grønnsaker Du vil merke bedring ❤️ Jeg tror det er refluks. Du kan velge å få "hjelp" fra det offentlige eller hjelpe barnet ditt. Skriv matdagbok og symptomdagbok. At mpa test er negativ betyr ikke at barnet ikke er allergisk. Vår fastlege vil ikke utføre test på mitt refluksbarn for en kan få falsk negativ, ergo barbrt tåler ikke matvaren, men slår ikke ut på test. Vi lever på et strengt kosthold, men barnet spiser mat og er glad. Det er han ikke når han har vært refluksplaget, helt annen unge. Det er ikke noe psykisk med barnet, men hun prøver å kommunisere ut at hun har vondt. Ikke ha dårlig samvittighet, du gjør så godt du kan ut i fra den infoen du har ❤️ Anonymkode: 1c1b4...dba Tusen takk ❤️ Tips til oppskrifter og mat å gi? Hun er veeldig kresen og kommer antagelig til å gråte helt hinsides første døgnene, og nekte å spise det hun blir servert 😅 Anonymkode: 01616...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #25 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 22.58): Jeg antar du ammer? I så fall: start en elimineringsdiett. Spis «trygge» matvarer i 2-3 uker, skriv presis dagbok over hva du inntar, når du inntar det og i hvilke mengder (husk drikke og kosttilskudd). Og så ser du etter sammenhenger. For min mor var det sinktilskudd. For deg? Jeg er ikke synsk. Men det kan være hva som helst, dersom det er noe i kostholdet. Men det kan også vrøe hva som helst annet. Som parfyme, katten eller skyllemiddelet. Eller ryggvondt, alvorlig sykdom etc. For en nedi gata var det leddgikt. Det kan være absolutt alt. Så du må begynne i en eller noen ende og eliminere. Og første steg er dagbok. Utslag for mat via morsmelk anslagsvis 1 time til 3 uker etter inntak. Det er, som all sykdom, et puslespill med mange variabler, men absolutt innenfor det en voksen kan mestre få god oversikt over. Anonymkode: 611a4...9e5 Takk❤️ Anonymkode: 01616...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #26 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Althera Anonymkode: 01616...b39 Den er laget på melk, ikke alle som tåler det. Anonymkode: 5dd37...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå