AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Vil bare spørre om jeg har "rett" til å være lei meg her. Jeg er med i en vennegjeng på rundt tolv personer. Vi har en felles hobby, men bor alle et stykke fra hverandre, så møter 3-4 ganger i året gjennom hobbyen, men har ekstremt mye kontakt på nett (hver dag). Noen av personene har meldt seg litt ut da de har fått kjæreste, men de fleste av oss er aktive hver dag. I det siste har den ene i gruppa hatt det veldig tøft med et sykt familiemedlem. Vi har alle vært der og støttet. Jeg har vært veldig med på å støtte så godt jeg kan og har snakket masse med henne. I dag sendte hun melding til gruppa: "tusen takk, dere er så snille, jeg kan ikke tro det!" Alle de andre aktive (eller delvis aktive) medlemmene har sendt henne pakke i posten med sjokolade, te, dusjsåpe, stearinlys og støttende brev som er signert av alle… unntatt meg. Jeg har ikke blitt fortalt noe som helst, så nå ser det jo ut som om jeg bevisst ikke har blitt med eller noe? Jeg spurte et par av de andre privat, og de bare: "Unnskyld, det tenkte jeg bare ikke på! Det skjedde så fort!" En del av meg vil bare melde meg ut av alt, men det føles også litt… barnslig? At fokus går over på meg når det er hun andre som har det vanskelig? Kan jeg ha gjort noe fryktelig galt som gjør at alle de andre misliker meg? Jeg har aldri fått inntrykk av det. Skal jeg bare tenke at det har vært et ganske raskt innfall og at det ikke falt dem inn å spørre meg fordi jeg ikke var på nett akkurat da? Anonymkode: e40a6...05b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Så dårlig gjort av de! Jeg hadde tenkt akkurat som deg, og skjønner at du ble lei deg ❤️ Anonymkode: 447ef...a17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Skjønner at du blir lei deg ja Anonymkode: 607be...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg skjønner deg godt, men dette klarer du fint å ordne opp i. La tvilen komme de andre til gode (ikke gjør noe stort nummer ut av det), og send henne en personlig hilsen/gave fra deg. Om hun (eller noen andre) skulle stille spørsmål ved at du sendte egen hilsen/pakke, så svarer du helt ærlig at du faktisk ikke visste om at det var planlagt felleshilsen. Hadde jeg vært henne, hadde jeg nesten tenkt at en hilsen fra deg alene hadde vært enda mer stas. Anonymkode: e0d1f...f9a 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Lov å føle seg oversett, men forsiktig så du ikke dyrker det Si det i en kortfattet melding: "Husk å inkludere alle neste gang ved å spørre. ". Da får man sagt fra, uten å bruke masse tid og overtenking 😊 Endret 31. desember 2024 av Tradegy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Du spurte hvertfall, det synes jeg er bra. Og de sa sorry. Lov å bli lei seg og føle seg oversett. Du har baller som spurte hvorfor da, ikke alle hadde gjort det heller. Anonymkode: 0c6f8...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg skjønner deg godt, men dette klarer du fint å ordne opp i. La tvilen komme de andre til gode (ikke gjør noe stort nummer ut av det), og send henne en personlig hilsen/gave fra deg. Om hun (eller noen andre) skulle stille spørsmål ved at du sendte egen hilsen/pakke, så svarer du helt ærlig at du faktisk ikke visste om at det var planlagt felleshilsen. Hadde jeg vært henne, hadde jeg nesten tenkt at en hilsen fra deg alene hadde vært enda mer stas. Anonymkode: e0d1f...f9a Tusen takk! Jeg vet at hun jenta samler på en spesiell ting, og hun har ikke den tingen fra hjembyen min, så jeg kan sende henne den og en liten gave Nå har det familiemedlemmet som var sykt blitt frisk igjen, men det er alltid hyggelig med sånt. Jeg spurte de to jeg har best kontakt med, uten at jeg var sur eller noe, og de har beklaget veldig for at de ikke tenkte på meg, så får la denne gå så lenge de ikke skjer noe mer. Folk kan ikke tenke på alt. Anonymkode: e40a6...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg mener det har mye å si om du er den eneste som har blitt ekskludert eller om det er 5-8 andre også. Førstnevnte hadde jeg også tatt ganske så ille og sårt opp, men om det er mange andre, er det ikke personlig ment 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har glemt av et søskenbarn på bårebukett jeg bestilte til en begravelse. Avglemmelser skjer. Anonymkode: 3ef61...98f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Ville bare antatt at jeg var glemt. Slikt skjer veldig ofte fort, og via en-til-en meldinger. Og så tror man plutselig at alle er med. Merkelig å gå rett på å tenke at det var med vilje. Er det andre ting som gjør at du tror dette er bevisst gjort av dem? Anonymkode: ab4d2...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville bare antatt at jeg var glemt. Slikt skjer veldig ofte fort, og via en-til-en meldinger. Og så tror man plutselig at alle er med. Merkelig å gå rett på å tenke at det var med vilje. Er det andre ting som gjør at du tror dette er bevisst gjort av dem? Anonymkode: ab4d2...e20 Kan supplere med; jeg mistet min mor i ung alder. Det strømmet på med blomster. Men det var en helt merkelig sammensetning av hvem som hadde gått sammen, hvem som sendte fra dem og partner, hvem som heller ga noe annet, og mye rart.. Bryr meg ingenting om noen ikke sendte, ble glemt, ikke ble prioritert, eller noe som helst slik. Vet jo at det blir en litt kaotisk situasjon. Og jeg vet jo på alle måter hvem som er mine nærmeste i livet, uavhengig av hva de gir av fysiske gaver/oppmerksomheter når livet skjer. Anonymkode: ab4d2...e20 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 Tusen takk for støtte, alle sammen Da tenker jeg at det sikkert har blitt gjort ganske fort og at de bare ikke tenkte seg om. Skal sende en egen gave til henne som nevnt over. Anonymkode: e40a6...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 Laraa skrev (9 minutter siden): Jeg mener det har mye å si om du er den eneste som har blitt ekskludert eller om det er 5-8 andre også. Førstnevnte hadde jeg også tatt ganske så ille og sårt opp, men om det er mange andre, er det ikke personlig ment Jeg er den eneste. Anonymkode: e40a6...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er den eneste. Anonymkode: e40a6...05b Men du vet jo ikke hvor stor gruppa er en gang. Du skriver "rundt 12 personer". Anonymkode: ab4d2...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du vet jo ikke hvor stor gruppa er en gang. Du skriver "rundt 12 personer". Anonymkode: ab4d2...e20 Jeg skrev "rundt 12" fordi det er ulikt hvem som er aktive. Noen er fortsatt medlem av gruppechatten, men har ikke vært aktive på over et år eller blitt med på noen møter. To av dem skriver litt kanskje annenhver måned og er med på ett møte i året. Av de som er aktive minst en gang i måneden, er jeg den eneste som er ekskludert. TS Anonymkode: e40a6...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 Siden det er flere i gruppa som ikke var med så skjønner jeg at det er lett å glemme en person som er aktiv. Med en gang en er flere enn 6-7 stk blir det lett å anta at andre har dobbeltsjekka og huska ting en selv ikke la merke til i forbifarten. Du tok det opp, de beklagde. La det bli med det når det er en enkeltstående episode. Anonymkode: 47775...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden det er flere i gruppa som ikke var med så skjønner jeg at det er lett å glemme en person som er aktiv. Med en gang en er flere enn 6-7 stk blir det lett å anta at andre har dobbeltsjekka og huska ting en selv ikke la merke til i forbifarten. Du tok det opp, de beklagde. La det bli med det når det er en enkeltstående episode. Anonymkode: 47775...290 Ja, jeg har gjort det nå. Trengte bare noen støttende ord fra et annet sted så jeg slapp å mase på dem om det. TS Anonymkode: e40a6...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #18 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skrev "rundt 12" fordi det er ulikt hvem som er aktive. Noen er fortsatt medlem av gruppechatten, men har ikke vært aktive på over et år eller blitt med på noen møter. To av dem skriver litt kanskje annenhver måned og er med på ett møte i året. Av de som er aktive minst en gang i måneden, er jeg den eneste som er ekskludert. TS Anonymkode: e40a6...05b Så din definisjon av hvem som skulle vært med på denne gaven, er de som er aktive minst en gang i måneden... Da er man "inne". Er dere 14 år? Anonymkode: ab4d2...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #19 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så din definisjon av hvem som skulle vært med på denne gaven, er de som er aktive minst en gang i måneden... Da er man "inne". Er dere 14 år? Anonymkode: ab4d2...e20 Hvor i all verden skrev jeg det? Jeg forklarte bare hvorfor jeg skrev "rundt 12" siden jeg ble spurt. Jeg er aktiv hver dag og er svært god venninne med denne jenta, mens folk som nesten ikke er aktive ble inkludert over meg. Anonymkode: e40a6...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #20 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så din definisjon av hvem som skulle vært med på denne gaven, er de som er aktive minst en gang i måneden... Da er man "inne". Er dere 14 år? Anonymkode: ab4d2...e20 Ro deg ned Anonymkode: 43e81...4f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå