Gå til innhold

Til alle som mener at det er Israels skyld at Gaza lider......

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (35 minutter siden):

Skulle nesten tro at religion brukes som våpen av uredelige mennesker. 

Det  @amit vektlegger her er en fordreining av hvem som har mest religiøs beveggrunn her. Ja, det finnes klin gærne religiøse israelere, men det store flertallet er overveiende sekulære mennesker. 
Det som det ikke er tvil om, er at Hamas er en islamistisk jihadistsekt som forherliger martyriet. Og som 7. oktober tok et skritt på veien mot å bli en dødskult IS-style. 
Hamas anerkjenner ikke Israel, de mener hele greia fra havet til elven er en gave fra Allah til muslimene, en hellig Waqf.

Om Israel var bare 1 kvadratkilometer stort, ville de kjempet til alt var tatt tilbake.

Endret av Bacteria
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil legge til at propalestinere i vesten har vært med på å holde liv i konflikten i årevis, gjennom bla å støtte palestinerne i urealistiske krav som Israel ikke har mulighet til å innfri, fex retten til retur av alle 48-flyktinger. 
Hadde Palestina-aktivistene brydd seg om palestinske liv hadde de jobbet for å få Hamas til å frigi alle gisler og til å legge ned våpen. 
I stedet har de gjort det motsatte, bl.a. ved å rive ned plakater med bilder av gisseltatte sivile.

Det sier meg det meste av det jeg trenger å vite, som er at mange (ikke alle!) propalestinsk aktivister har sin egen agenda, og det er ikke palestinernes sak men snarere ødeleggelsen av det eneste jødiske hjemmandet på kloden. Og hvilke krefter som står bak og støtter og finansierer dette vil jeg helst ikke tenke på. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Bacteria skrev (13 minutter siden):

Det  @amit vektlegger her er en fordreining av hvem som har mest religiøs beveggrunn her. Ja, det finnes klin gærne religiøse israelere, men det store flertallet er overveiende sekulære mennesker. 
Det som det ikke er tvil om, er at Hamas er en islamistisk jihadistsekt som forherliger martyriet. Og som 7. oktober tok et skritt på veien mot å bli en dødskult IS-style. 
Hamas anerkjenner ikke Israel, de mener hele greia fra havet til elven er en gave fra Allah til muslimene, en hellig Waqf.

Om Israel var bare 1 kvadratkilometer stort, ville de kjempet til alt var tatt tilbake.

Ok.

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (47 minutter siden):

Jeg vil legge til at propalestinere i vesten har vært med på å holde liv i konflikten i årevis, gjennom bla å støtte palestinerne i urealistiske krav som Israel ikke har mulighet til å innfri, fex retten til retur av alle 48-flyktinger. 
Hadde Palestina-aktivistene brydd seg om palestinske liv hadde de jobbet for å få Hamas til å frigi alle gisler og til å legge ned våpen. 
I stedet har de gjort det motsatte, bl.a. ved å rive ned plakater med bilder av gisseltatte sivile.

Det sier meg det meste av det jeg trenger å vite, som er at mange (ikke alle!) propalestinsk aktivister har sin egen agenda, og det er ikke palestinernes sak men snarere ødeleggelsen av det eneste jødiske hjemmandet på kloden. Og hvilke krefter som står bak og støtter og finansierer dette vil jeg helst ikke tenke på. 

100% enig, og så lenge pro-pal i vesten ikke vil innse at det er slik det er fatt kommer man ingen vei, og Hamas vil fortsette å sende egne barn i døden for saken. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Bacteria skrev (6 timer siden):

Hvis Israel har intensjon om å folkemyrde palestinerne, er det jo unektelig litt rart at de sender ut evakueringsordre og ringer til sivile for å få de til å flytte seg før de skal bombe?

Hvor skal de evakuere? Til utbombet område uten vann,mat eller mulighet til å komme seg unna. Tror jeg har svart før på samme måte. Hvis jeg ringer deg med beskjed om at jeg bomber huset ditt om 20 minutter, samtidig har jeg omringet alle mulighet for flukt og vil skyte på deg under flukt,der du kommer fram til designert "trygt" område uten vann, mat eller noe annet enn utbombet område.For så å bombe teltplass du har satt opp i "trygt" område. Det er ikke noe annet enn en farse. Intensjon er allerede rapportert og dokumentert side opp og side ned fra toppen av Knesset til soldater på bakken. Full destruksjon, nyfødte er også fiende. Det er ikke retorikk tatt ut av luften, men direkte sitat fra politisk ledere i Israel og fra "vanlig " folk på gata. 

De blokkerer livsnødvendig mat, vann ,medisin og kirurgisk utstyr. 

Vi ser at det er konsensus i det Israelske samfunnet å angripe og ødelegge konvoyer med donert nødhjelp. De blir ikke arrestert. Bosettere som driver daglig terrorisme blir ikke arrestert. Fordi intensjon er total ødleggelse av det Palestinske folk og samfunn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Julebrunost skrev (6 timer siden):

At unger dør henger også sammen med at de ikke får lov til å evakuere for Hamas…

Hvor skal de evakuere? Israel kontrollerer over 70 % av Gaza ,resten teppebomber de. De er fanget som sardiner i en boks. Unger dør, fordi det er blokade av mat,bomber og kuler fra Israel.  Hvem styrer avtrekkeren? En IDF soldat med beskjed og mentalitet til å drepe og ødlegge alt som lever. Tidligere kommandør i IDF kritiserer de for å drepe barn som hobby. Flere soldater intervjuet bekrefter dette med konsensus til nettopp å drepe og ødlegge uten mål og mening forbi at en hver født Palestiner er fiende. 

• Liker 1
Skrevet
Motstrømmen skrev (7 timer siden):

Fordi folkemord ikke er antall, men intensjon

HA !!! riktig ! intensjon indeed. Med andre ord, hvis Hamas og majoritetet av Palestinerne hadde muligheten til det, dvs mer våpen, mer menn.. Israel hadde vært tilintetgjort for lenge siden. Og det hadde vært folkemord. Derfor føler jeg meg ikke lei for Palestina. Fordi hvis de ikke klarer å drepe en stor antall Jøder, er det slett ikke fordi de mangler intensjon

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Motstrømmen skrev (1 time siden):

Hvor skal de evakuere? Israel kontrollerer over 70 % av Gaza ,resten teppebomber de. De er fanget som sardiner i en boks. Unger dør, fordi det er blokade av mat,bomber og kuler fra Israel.  Hvem styrer avtrekkeren? En IDF soldat med beskjed og mentalitet til å drepe og ødlegge alt som lever. Tidligere kommandør i IDF kritiserer de for å drepe barn som hobby. Flere soldater intervjuet bekrefter dette med konsensus til nettopp å drepe og ødlegge uten mål og mening forbi at en hver født Palestiner er fiende. 

Hele Gaza er full i tunneler… 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Motstrømmen skrev (1 time siden):

IDF og Hamas, teller justis i blodet til barn og helsepersonell, det er noe med at når begge sider lever etter øye for et øye, vil alle til slutt bli blinde. 

• Liker 1
Skrevet
Apis skrev (3 minutter siden):

IDF og Hamas, teller justis i blodet til barn og helsepersonell, det er noe med at når begge sider lever etter øye for et øye, vil alle til slutt bli blinde. 

Hvor er logikken i det? De eneste drepte barn og helsepersonell gagner er Hamas. Det er en grunn til at de roper ut om antall hele tiden. I gjentatte tilfeller har det vært løgn eller overdrevet. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Molly85 skrev (19 minutter siden):

Hvor er logikken i det? De eneste drepte barn og helsepersonell gagner er Hamas. Det er en grunn til at de roper ut om antall hele tiden. I gjentatte tilfeller har det vært løgn eller overdrevet. 

Skjønner ikke hvordan noen kan forsvare det som Hamas og Israel nå bedriver på Gaza.. mens det blir diskutert om det er vesentlig løgn om det er "bare" 15000 barn som som er drept og ikke 18000 

Skrevet
Apis skrev (30 minutter siden):

Det der med at arabere og jøder lever under mottoet «øye for øye», er fordomsfullt og rasistisk overfor begge grupper. 
Nå vet jeg ikke all verden om islam, men jeg kjenner jødedommen kanskje bedre enn nordmenn flest. Det er riktig at dette med «øye for øye» står i GT som tilsvarer Torah. Men innenfor judaismen er det ikke slik at de tar skriften bokstavelig slik som fex enkelte kristne. Det er Torah PLUSS de tusenårige tolkningene ved rabbiene som er gjeldende. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Apis skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan noen kan forsvare det som Hamas og Israel nå bedriver på Gaza.. mens det blir diskutert om det er vesentlig løgn om det er "bare" 15000 barn som som er drept og ikke 18000 

Når dere har brukt antall drepte barn som grunnlag for å prøve å få oss til å tie still så må dere også tåle å få tilsvar når det viser seg at info som kommer ut av Gaza er løgn. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (7 timer siden):

Det der med at arabere og jøder lever under mottoet «øye for øye», er fordomsfullt og rasistisk overfor begge grupper. 
Nå vet jeg ikke all verden om islam, men jeg kjenner jødedommen kanskje bedre enn nordmenn flest. Det er riktig at dette med «øye for øye» står i GT som tilsvarer Torah. Men innenfor judaismen er det ikke slik at de tar skriften bokstavelig slik som fex enkelte kristne. Det er Torah PLUSS de tusenårige tolkningene ved rabbiene som er gjeldende. 

Godt vi har etablert at det finnes moderate arabere og jøder, men det er ikke de som er ansvarlig for det som skjer på Gaza nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Molly85 skrev (8 timer siden):

Når dere har brukt antall drepte barn som grunnlag for å prøve å få oss til å tie still så må dere også tåle å få tilsvar når det viser seg at info som kommer ut av Gaza er løgn. 

Løgn vil være å si at de humanitære konsekvensene av krigen mellom Hamas og Israel er akseptable, 

Annonse
Skrevet
Apis skrev (1 time siden):

Løgn vil være å si at de humanitære konsekvensene av krigen mellom Hamas og Israel er akseptable, 

Det er jo en helt annen diskusjon. Ingen liv skulle gått tapt, men det er vitterlig et ansvar for palestinske myndigheter å beskytte barn, og at soldat er soldat, ikke litt sivil og litt soldat. Dette spillet de bedriver gjør at flere liv går tapt, men dét vil dere helst ikke snakke om, eller hva? 

De visste at 7. oktober ville føre til krig. De ble også advart om at dersom ikke gislene ble satt fri ville IDF gå inn med bakkestyrker. Hvorfor fremprovoserte palestinerne en krig?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Molly85 skrev (23 minutter siden):

Det er jo en helt annen diskusjon. Ingen liv skulle gått tapt, men det er vitterlig et ansvar for palestinske myndigheter å beskytte barn, og at soldat er soldat, ikke litt sivil og litt soldat. Dette spillet de bedriver gjør at flere liv går tapt, men dét vil dere helst ikke snakke om, eller hva? 

De visste at 7. oktober ville føre til krig. De ble også advart om at dersom ikke gislene ble satt fri ville IDF gå inn med bakkestyrker. Hvorfor fremprovoserte palestinerne en krig?

Det er her de kommer med argumentet om at Hamas «tilbød å returnere alle gislene 8.oktober 23.»

Hvis du ber om kilder på denne påstanden, er ikke disse å oppdrive.

• Liker 8
Skrevet
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Det er her de kommer med argumentet om at Hamas «tilbød å returnere alle gislene 8.oktober 23.»

Hvis du ber om kilder på denne påstanden, er ikke disse å oppdrive.

Hamas er gode på å komme med idiotiske tilbud som: «Vi frigir alle gislene, mot at dere åpner blokaden og grensene, og vi får fritt entre Israel og gjøre hva vi vil». Og så blir det Israel som blir demonisert for å takke nei, og «de ønsker ikke fred» blir mantraet. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Bacteria skrev (16 timer siden):

Ja. Jeg leste akkurat noe som gjør meg enda mer skeptisk mot Pro Pal demonstranter. I desember 23, dvs 2 måneder etter at Hamas angrep, demonstrerte de i NYC.. og hvor i NY ? World Trade center (hvor 3000 + mennesker ble drept i en islamist angrep i 2001) Av alle steder !!!!!!! Det er rett og slett skummelt og respektløs ,

https://nypost.com/2023/12/28/metro/thousands-of-pro-palestinian-protesters-swarm-manhattan-to-call-for-ceasefire/

https://www.newsflare.com/video/616431/pro-palestine-protesters-rally-at-world-trade-center-ny-against-gaza-conflict

https://www.gettyimages.no/detail/video/hundreds-of-pro-palestinian-protesters-marched-to-the-news-footage/2105018607

Endret av NatNat
  • Liker 7
Skrevet
Molly85 skrev (1 time siden):

Det er ikke jeg som skal forsvare at det som Israel og Hamas nå gjør i Gaza er greit. jeg holder med gislene, barna og helsearbeiderne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...