Gå til innhold

Til alle som mener at det er Israels skyld at Gaza lider......

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Skal du virkelig rettferdiggjøre denne krigsforbrytelsen?

Galskapen i at Hamas ikke får sanksjoner er på sin plass å påpeke. Denne krigen blir endeløs om ikke det stilles krav til Hamas. De rekrutterer bare nye «soldater» og gagnes av høye dødstall. 

Veldig talende på hvor mye du ser gjennom fingrene på hva Hamas gjør er at du spurte etter kilde på at Hamas har brutt flere våpenhviler, og får det, for så å si ar det var ikke det du bad om, men årets… I tillegg så kommer du med stråmenn og så mye krumspring for å omgå fakta at det blir banalt. 

Endret av Julebrunost
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Julebrunost skrev (1 time siden):

Det siste nye nå er at de 14.000 spedbarna som kom til å dø innen 48t var løgn. Ikke at jeg er overrasket….

Det sier seg jo selv at dette var BS. Samme med proklamasjon om at «Israel har drept flere journalister enn alle kriger til sammen»

Skjønner ikke at noen tror på slike utsagn i det hele tatt, og det er rett og slett forstemmende at dette siteres i media. Farlig.

Begge «nyhetene» kom fra Reuters, lurer litt på hva de driver med

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Det sier seg jo selv at dette var BS. Samme med proklamasjon om at «Israel har drept flere journalister enn alle kriger til sammen»

Skjønner ikke at noen tror på slike utsagn i det hele tatt, og det er rett og slett forstemmende at dette siteres i media. Farlig.

Ja, men det spys ut i alle norske medier, og  de fleste som er pro-pal tror på det.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Julebrunost skrev (3 minutter siden):

Ja, men det spys ut i alle norske medier, og  de fleste som er pro-pal tror på det.

De tror på det fordi de vil tro på det. Og jeg har mine teorier om hvorfor.

• Liker 6
Skrevet
Julebrunost skrev (6 minutter siden):

Galskapen i at Hamas ikke får sanksjoner er på sin plass å påpeke. Denne krigen blir endeløs om ikke det stilles krav til Hamas. De rekrutterer bare nye «soldater» og gagnes av høye dødstall. 

Den militære fløyen av Hamas er en terrororganisasjon. Hvordan skal man sanksjonere terrororganisasjonen? Slik jeg har forstått er de ikke akkurat en nevneverdig part i den internasjonale handelsarenaen eller har gode politiske bånd til vesten.

Julebrunost skrev (6 minutter siden):

Veldig talende på hvor mye du ser gjennom fingrene på hva Hamas gjør er at du spurte etter kilde på at Hamas har brutt flere våpenhviler, og får det, for så å si ar det var ikke det du bad om, men årets… I tillegg så kommer du med stråmenn og så mye krumspring for å omgå fakta at det blir banalt. 

Jeg sa jo at jeg ikke var overrasket om at Hamas hadde brutt våpenhvilen, spesielt mtp hvordan Hamas har sendt raketter til enhver tid de siste ~20 årene(?). Trodde det var forstått at det var årets våpenhvile jeg pratet om, og burde naturligvis presisert det.

Hvordan har dette med at du forsøker å rettferdiggjøre krigsforbrytelsen?

• Liker 1
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

De tror på det fordi de vil tro på det. Og jeg har mine teorier om hvorfor.

Ja… Og nå deler «alle» Amnesty sitt instagram innlegg om at man må signere underskriftskampanje for de 14.000 babyene, men en radmager baby… Er det ingen voksne hjemme noe sted? Det var løgn, hvorfor gjøre sånn mot folk?  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Den militære fløyen av Hamas er en terrororganisasjon. Hvordan skal man sanksjonere terrororganisasjonen? Slik jeg har forstått er de ikke akkurat en nevneverdig part i den internasjonale handelsarenaen eller har gode politiske bånd til vesten.

Jeg sa jo at jeg ikke var overrasket om at Hamas hadde brutt våpenhvilen, spesielt mtp hvordan Hamas har sendt raketter til enhver tid de siste ~20 årene(?). Trodde det var forstått at det var årets våpenhvile jeg pratet om, og burde naturligvis presisert det.

Skal man agere på at den ene bryter regler må man også agere på den andre part som bryter regler, noe annet blir meningsløst. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (7 minutter siden):

Du har altså forståelse for at det er ca klin umulig å behandle dem som en normal part i en krig? Skal de få ture på med martyrer og hele pakka da? Hvor lenge? 

• Liker 7
Skrevet
Julebrunost skrev (1 minutt siden):

Skal man agere på at den ene bryter regler må man også agere på den andre part som bryter regler, noe annet blir meningsløst. 

Helt enig. Som er litt rart mtp at ingen her anser det Hamas gjør som greit, eller har uttrykt at det de gjør er noe annet enn terrorisme, men mange av "dere" forsvarer Israels handlinger.

Så merkelig å rette den kritikken mot meg, så iherdig som du bl.a. driver og hevder at det ikke er en pågående sultkatastrofe i Gaza.

Skrevet

Du har altså forståelse for at det er ca klin umulig å behandle dem som en normal part i en krig? Skal de få ture på med martyrer og hele pakka da? Hvor lenge? 

Først kan du forklare hvilke sanksjoner du mener Hamas skal få, siden du etterspør dette.

Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Som er litt rart mtp at ingen her anser det Hamas gjør som greit, eller har uttrykt at det de gjør er noe annet enn terrorisme, men mange av "dere" forsvarer Israels handlinger.

Så merkelig å rette den kritikken mot meg, så iherdig som du bl.a. driver og hevder at det ikke er en pågående sultkatastrofe i Gaza.

Hvorfor engasjerer du deg i den påståtte sultkatastrofen all den tid Hamas er de som har lagre med mat og er nøkkelen til å ende den katastrofen? De er jo «bare en terrororganisasjon og kan fordømmes men ikke stilles krav til». 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (53 minutter siden):

Dessverre har det blitt slik at folk tror på det de vil høre og ikke bryr seg om det er fakta eller ikke

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Om man tenker at både Israel og Palestina skal bestå også i fremtiden må det være en plan for veien videre. Blokaden kom på grunn av angrep fra Hamas opp igjennom, og å bare avslutte den tar ikke bort faktum at Hamas er terrorister med en egen agenda. DE driter i de sivile. Her er det en naivitet blant mange; de tror at bare man avslutter blokaden så blir Hamas fornøyde og livet kan fortsette. Er Israel så dumme at de gjør dette, uten at verdenssamfunnet bidrar med en plan for videre styring av Gaza, vil det utelukkende ramme sivilbefolkningen i Gaza og Israel. Regjeringen i Israel er veldig presset fra både verdenssamfunnet og sine egne nå. Israelerne vil ha gislene fri, verdenssamfunnet vil ha gazanerne fri. Problemet er at langt de fleste synes å tro at Israel har makten over begge deler. Men gazanerne er ikke fri så lenge Hamas eksisterer. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Om man tenker at både Israel og Palestina skal bestå også i fremtiden må det være en plan for veien videre. Blokaden kom på grunn av angrep fra Hamas opp igjennom, og å bare avslutte den tar ikke bort faktum at Hamas er terrorister med en egen agenda. DE driter i de sivile. Her er det en naivitet blant mange; de tror at bare man avslutter blokaden så blir Hamas fornøyde og livet kan fortsette. Er Israel så dumme at de gjør dette, uten at verdenssamfunnet bidrar med en plan for videre styring av Gaza, vil det utelukkende ramme sivilbefolkningen i Gaza og Israel. Regjeringen i Israel er veldig presset fra både verdenssamfunnet og sine egne nå. Israelerne vil ha gislene fri, verdenssamfunnet vil ha gazanerne fri. Problemet er at langt de fleste synes å tro at Israel har makten over begge deler. Men gazanerne er ikke fri så lenge Hamas eksisterer. 

Vennligst underbygg:

- At jeg tar feil i at handlinger fra et land mot en sivilbefolkning ikke kan skape terrorister, og at kun "Islamistisk tankegods skaper terrorister"
- Hvilke sanksjoner du ønsker skal bli innført mot Hamas
- Hvordan barna i Gaza hadde det like ille før krigen som nå midt i en krig og blokade

Du kan ikke bare slenge ut bastante påstander og gå videre som om du aldri har skrevet dem.

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Vennligst underbygg:

- At jeg tar feil i at handlinger fra et land mot en sivilbefolkning ikke kan skape terrorister, og at kun "Islamistisk tankegods skaper terrorister"
- Hvilke sanksjoner du ønsker skal bli innført mot Hamas
- Hvordan barna i Gaza hadde det like ille før krigen som nå midt i en krig og blokade

Du kan ikke bare slenge ut bastante påstander og gå videre som om du aldri har skrevet dem.

-Hvorfor er ikke alle i Narvik terrorister etter hva de opplevde under 2. verdenskrig? Du er så opptatt av å ville ta Israel, mens den andre siden har i følge deg null ansvar verken for å følge regler eller annet. 
-Har svart på det. 
-Dere har ropt ut om fengsel og hungersnød siden oktober -23. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
Julebrunost skrev (2 minutter siden):

-Hvorfor er ikke alle i Narvik terrorister etter hva de opplevde under 2. verdenskrig? Du er så opptatt av å ville ta Israel, mens den andre siden har i følge deg null ansvar verken for å følge regler eller annet. 

Dette gir ikke mening. Vis meg kilder som underbygger at en nasjons handlinger mot en sivilbefolkning ikke skaper terrorisme, uavhengig handlingene, og kun islamisrisk tankegods skaper terrorister. 

-Har svart på det. 

Hvor? 

Hvordan beviser dette din påstand om at barna i Gaza har det like ille nå, som før krigen? 

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet (endret)
Julebrunost skrev (50 minutter siden):

-Har svart på det. 

Hamas er en organisasjon som ble opprettet i 1987 som følge av Israels okkupasjon. Det her har som du også vet vært en konflikt som startet allerede før Israel i 1948 ble opprettet som en egen stat med krigføring og på bekostning av den palestinske befolkningen som fra før bodde i områdene. Siden da har konflikten vært preget av et palestinsk folk uten egen stat på den ene siden og et millitært sterkt Israel med stor støtte fra USA i tillegg på den andre siden. Det er for meg på mange måter forståelig at det skaper terrorisme.

Denne millitære skjevfordelingen ser vi veldig godt resultatet av nå også med Israels brutale angrep. Og her spør du hvorfor det hovedsakelig stilles krav til Israel?

Endret av Tutte
Skrevet

Endelig!

https://www.arabnews.com/node/2597166/amp

«NEW YORK CITY: The US has strongly denounced the continued tenure of Francesca Albanese as the UN special rapporteur on the situation of human rights in the Palestinian territories, citing what it describes as antisemitic rhetoric and bias against Israel.»

• Liker 10
Skrevet
Julebrunost skrev (3 timer siden):

Endelig!

https://www.arabnews.com/node/2597166/amp

«NEW YORK CITY: The US has strongly denounced the continued tenure of Francesca Albanese as the UN special rapporteur on the situation of human rights in the Palestinian territories, citing what it describes as antisemitic rhetoric and bias against Israel.»

Å beskylde Francesca Albanese for antisemittisme fordi hun kritiserer Israels politikk, er totalt urimelig - og farlig. Hun kritiserer handlinger begått av en stat – ikke jøder som folk. Det er ikke dessverre overraskende, spesielt ikke at det kommer fra USA (eller at det bejubles av pro-Israelere).

Til info: Albanese har bred støtte fra menneskerettighetsmiljøer og fremtredende jødiske intellektuelle (eks. professor Richard Falk, historiker Ilan Pappé, jurist Michael Sfard, forfatter Naomi Klein, og journalist Gideon Levy) Alle har fremhevet at hun er en prinsippfast forkjemper for menneskerettigheter – og fri for antisemittiske holdninger.

Det finnes heller ingen (!) dokumenterte antisemittiske uttalelser fra henne. Å stemple all kritikk av Israel som hat, undergraver både ytringsfriheten og kampen mot EKTE antisemittisme.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Takk til alle pro-Pal i verden som spyr ut propaganda :

"2 Israeli Embassy staff members killed outside Jewish museum in Washington, DC"

• Two Israeli Embassy staff members were killed in a shooting outside the Capital Jewish Museum in Washington, DC, where the American Jewish Committee was hosting an event on Wednesday night.

• The man and woman killed, identified as Yaron Lischinsky and Sarah Milgrim, were a “young couple about to be engaged,” according to Israel’s ambassador to the US.

The sole suspect was identified as 30-year-old Elias Rodriguez from Chicago, who chanted “Free Free Palestine” while in custody, police said. Eyewitnesses told CNN the suspected shooter waited for police to arrive before saying he “did it for Gaza.”

https://edition.cnn.com/us/live-news/israeli-embassy-washington-dc-shooting-05-21-25

ironisk nok :" Kalin said around 50 people attended the event, which was organized to discuss how multi-faith organizations can work together to bring humanitarian aid to war-torn regions such as Gaza. Kalin added that over 30 staffers from various embassies attended the event. "

Endret av NatNat
  • Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...