Svava Skrevet fredag kl 19:16 #41 Del Skrevet fredag kl 19:16 Proaktiv skrev (8 timer siden): Så langt jeg kan se forsvarer Israelere landet som eneste demokrati (la os se det slik Israelere gjør et øyeblikk). I så tilfelle er Israel det eneste "demokratiet" i verden der befolkningen forsvarer drapene på sivile som "nødvendig". I så tilfelle mener jeg den Israelske befolkningen er medansvarlig for det om skjer. Også president Nixon i USA måtte avslutte krigen i Vietnam pga motstand hos befolkningen. Men ikke engang USA dengang eller Russland idag henretter de som ligger på sykehus. Det viser et EKSTREMT ønske om vold mot sivile. Uten motstand mot krigen vil den fortsette så lenge det er ledere som ønsker en slik krig. Dette mener jeg gjør Israels befokning medansvarlig for det som har pågått og pågår. Nå er det vel ikke bare israelere som ser på Israel som et demokrati. Israel er topp 30 på demokratiindeksen og ligger foran land som Portugal, Belgia og Italia. Det er kjent at Hamas har søkt tilflukt ved sykehus. Hundrevis av militante har blitt arrestert ved sykehus. Ved Al-Shifa var det vel kamper i 2 uker. Det er ikke sivile i sykesengen som kjemper mot israelske styrker med granater og skytevåpen. Ellers vil det alltid dø sivile i krig. I gjennomsnitt har 90% vært sivile i urbane kriger der eksplosiver har blitt brukt. Andelen sivile døde i denne krigen er langt lavere. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet fredag kl 19:34 #42 Del Skrevet fredag kl 19:34 Svava skrev (14 minutter siden): Nå er det vel ikke bare israelere som ser på Israel som et demokrati. Israel er topp 30 på demokratiindeksen og ligger foran land som Portugal, Belgia og Italia. Det er kjent at Hamas har søkt tilflukt ved sykehus. Hundrevis av militante har blitt arrestert ved sykehus. Ved Al-Shifa var det vel kamper i 2 uker. Det er ikke sivile i sykesengen som kjemper mot israelske styrker med granater og skytevåpen. Ellers vil det alltid dø sivile i krig. I gjennomsnitt har 90% vært sivile i urbane kriger der eksplosiver har blitt brukt. Andelen sivile døde i denne krigen er langt lavere. Det eneste @Proaktiv har et poeng der er at Shin Bet gikk inn på et sykehus på VB og drepte 3 TERRORISTER der, som planla TERROR. Det er klart at Hamas er på skole og sykehus. Hvor skal de ellers være? I skauen? Altså, naiviteten og realitetsbristen hos propal er helt vill. Har lyst å stille noen spørsmål, bare til ettertanke: Tror folk for alvor at det er ordinær skoledrift på Gaza nå? Får man seg jobb på et sykehus i Gaza som fex overlege uten å være Hamas/godkjent av Hamas? Om du var en Hamas-militant, hvor ville du oppholdt deg nå på Gaza? Jeg vet hvor jeg ville ha vært i alle fall. På et sykehus, så kunne i det minste min død tjene som propaganda mot fienden. Det er helt sykt at et land som blir angrepet og må forsvare seg på 7 FRONTER blir sett på som aggressoren her, i den grad at folk som @Nowayback ikke vil ha de som forsvarer Israel i bekskjentskapskretsen engang. Og dette handler ikke om antisemittisme, Neida, neida. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet lørdag kl 14:55 #43 Del Skrevet lørdag kl 14:55 Bacteria skrev (19 timer siden): @Proaktiv Det er helt sykt at et land som blir angrepet og må forsvare seg på 7 FRONTER blir sett på som aggressoren her, i den grad at folk som @Nowayback ikke vil ha de som forsvarer Israel i bekskjentskapskretsen engang. Og dette handler ikke om antisemittisme, Neida, neida. Antisemittisme er det tåpelige argumentet og hersketeknikken du kan bruke . Det er større sjans for at du er rasist enn at jeg er antisemittisk. Du lukker øynene for det Israel bedriver. Og støtter drap på sivile på Gaza. Jeg er for øvrig langt mer kritisk til islam enn jødedommen, så du bommer grovt. Men det er selvfølgelig antisemittisme å ikke støtte Israel i å utslette sivile på Gaza. Tusenvis av barn drept. Hva om det var dine barn? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet lørdag kl 15:19 #44 Del Skrevet lørdag kl 15:19 Nowayback skrev (21 minutter siden): Antisemittisme er det tåpelige argumentet og hersketeknikken du kan bruke . Det er større sjans for at du er rasist enn at jeg er antisemittisk. Du lukker øynene for det Israel bedriver. Og støtter drap på sivile på Gaza. Jeg er for øvrig langt mer kritisk til islam enn jødedommen, så du bommer grovt. Men det er selvfølgelig antisemittisme å ikke støtte Israel i å utslette sivile på Gaza. Tusenvis av barn drept. Hva om det var dine barn? Antisemittisme er en form for rasisme da. Kanskje den orginale. Det er selvsagt en tragedie med hvert eneste barn som dør i krigshandlinger, uten at det dermed er riktig å kalle det folkemord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet lørdag kl 16:52 #45 Del Skrevet lørdag kl 16:52 Nowayback skrev (1 time siden): Antisemittisme er det tåpelige argumentet og hersketeknikken du kan bruke . Det er større sjans for at du er rasist enn at jeg er antisemittisk. Du lukker øynene for det Israel bedriver. Og støtter drap på sivile på Gaza. Jeg er for øvrig langt mer kritisk til islam enn jødedommen, så du bommer grovt. Men det er selvfølgelig antisemittisme å ikke støtte Israel i å utslette sivile på Gaza. Tusenvis av barn drept. Hva om det var dine barn? Du nevner bare sivile. Hvor mange militante tror du er drept? Israel på sin side estimerer at 18 000 militante er drept. Det er sivile tap i all krig. Dersom Israel ønsker å utslette sivile på Gaza slik du hevder, hvorfor gjør de det ikke? Krigen har rast i over ett år, og de er milevis unna å utslette befolkningen. Israel er en av verdens sterkeste militærmakter og det finnes ikke bomberom for de sivile. Det ville vært en smal sak for Israel å utrydde dersom de hadde brukt militærkapasitetene sine. Siste halve året har vel rundt 10 000 blitt drept. I det tempoet vet jeg ikke om de noensinne vil oppnå det angivelige målet siden det fremdeles fødes barn. Det bor altså over 2 millioner mennesker i Gaza. Hva venter Israel på dersom utslettelse er målet? I mellomtiden vil ikke Hamas overgi seg og det sitter fremdeles 100 israelske gisler i fangenskap. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet lørdag kl 17:19 #46 Del Skrevet lørdag kl 17:19 Svava skrev (19 minutter siden): Du nevner bare sivile. Hvor mange militante tror du er drept? Israel på sin side estimerer at 18 000 militante er drept. Det er sivile tap i all krig. Dersom Israel ønsker å utslette sivile på Gaza slik du hevder, hvorfor gjør de det ikke? Krigen har rast i over ett år, og de er milevis unna å utslette befolkningen. Israel er en av verdens sterkeste militærmakter og det finnes ikke bomberom for de sivile. Det ville vært en smal sak for Israel å utrydde dersom de hadde brukt militærkapasitetene sine. Siste halve året har vel rundt 10 000 blitt drept. I det tempoet vet jeg ikke om de noensinne vil oppnå det angivelige målet siden det fremdeles fødes barn. Det bor altså over 2 millioner mennesker i Gaza. Hva venter Israel på dersom utslettelse er målet? I mellomtiden vil ikke Hamas overgi seg og det sitter fremdeles 100 israelske gisler i fangenskap. Det er jo det som er så mistenkelig. At de mest ihuga Palestina-støtterne, som enkelte i rødt, palestinakomiteen og Mads Gilbert har fullstendig radiotaushet om at IDF TROSS ALT møter aktiv motstand på Gaza. Stadig vekk blir jo israelske soldater drept. Og NRK også, skal vi dømme fra overskriftene er det kun palestinere, og da kun sivile, som dør. Og det er jo på en måte logisk, opplysningene kommer fra Hamas og de er ikke interesserte i å opplyse at et antall av deres militante er drept. Selvfølgelig ikke. Og nåde deg om du trekker frem barbariet 7/10, eller at det FORTSATT er gisler på Gaza. Da er du rasist, støtter folkemord og det er ikke måte på. Er vel bare de som er dypt nede i rødt-suppa eller «antisionister» (les antisemitter) som kjøper dette nå. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet lørdag kl 18:40 #47 Del Skrevet lørdag kl 18:40 CAPS LOCK skrev (23 timer siden): Det er helt rett at Israels intensjon fremkommer av hva Israel gjør, og Israel advarer alltid sivilbefolkningen før de angriper Hamas, Islamsk Jihad og andre militære organisasjoner som opererer fra sivile områder og dermed gjør disse områdene til legitime mål for Israelske angrep. Ergo er Israels intensjon å ikke drepe uskyldige sivile. Så hvis jeg tvinger deg til et område i Oslo, stenger av alle muligheter å flykte, dropper ned lapp om at jeg har tenkt å droppe en 2 tonn bombe og 5 6 missiler om 40 minutter. Og sier til resten av verden at neida, jeg gav de en lapp om at de skulle dø.Så det får fint. Det at de ikke flyttet seg langt nok unna er ikke mitt problem. Og så er de såååå koselig at 24 timer i døgnet har de droner som flyr over med lyd sånn at du vet de er der. Bare for å lyse opp natten dropper de flares så du ikke er mørkredd når de dropper på nytt en 2 tonn bombe. Ja ,intensjon er absolutt ikke sivile... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet søndag kl 03:17 #48 Del Skrevet søndag kl 03:17 CAPS LOCK skrev (På 3.1.2025 den 20.14): Det er helt rett at Israels intensjon fremkommer av hva Israel gjør, og Israel advarer alltid sivilbefolkningen før de angriper Hamas, Islamsk Jihad og andre militære organisasjoner som opererer fra sivile områder og dermed gjør disse områdene til legitime mål for Israelske angrep. Ergo er Israels intensjon å ikke drepe uskyldige sivile. Israel har både bombet sivile ved å slippe bomber uten å gi sivile mulighet til evakuere og bombet leire til selv har klarert palestinere for å søke tilflukt.. Det finnes en video der Israel sender en rakett mot et barn på gata i Gaza. Da palestinske sivile prøvde å redde livet hans ble rakket nummer to sendt på disse... Hva legger du i intensjonen her? IDF og Israel har gjennom hele konflikten slitt ekstremt med å forsvare mesteparten av sine egne angrep som har drept sivile, og folk i regjeringen til Netanyahu som ønsket at det skal skisseres en etterkrigsplan for Gaza har måtte trekke seg eller har blitt sparket.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet søndag kl 12:11 #49 Del Skrevet søndag kl 12:11 Svava skrev (19 timer siden): Du nevner bare sivile. Hvor mange militante tror du er drept? Israel på sin side estimerer at 18 000 militante er drept. Det er sivile tap i all krig. Dersom Israel ønsker å utslette sivile på Gaza slik du hevder, hvorfor gjør de det ikke? Krigen har rast i over ett år, og de er milevis unna å utslette befolkningen. Israel er en av verdens sterkeste militærmakter og det finnes ikke bomberom for de sivile. Det ville vært en smal sak for Israel å utrydde dersom de hadde brukt militærkapasitetene sine. Siste halve året har vel rundt 10 000 blitt drept. I det tempoet vet jeg ikke om de noensinne vil oppnå det angivelige målet siden det fremdeles fødes barn. Det bor altså over 2 millioner mennesker i Gaza. Hva venter Israel på dersom utslettelse er målet? I mellomtiden vil ikke Hamas overgi seg og det sitter fremdeles 100 israelske gisler i fangenskap. At FNS sikkerhetsråd har krisemøte om Israels krigføring i Gaza burde fortelle ganske mye. Israel kommer ikke med bevis for tingene de hevder. At de har tatt så og så mange Hamas medlemmer til fange etc. Israel estimerer ditt og Israel estimerer datt. Tror ikke noe på hva de sier. Lidelsene i Gaza har vi bevis for og ofte er dødstallene i krig større enn hva vi hører om. Israel slipper selvsagt ikke en bombe for å utslette Gaza på et blunk. De er smartere og gjør dette over tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghostwalker Skrevet søndag kl 14:16 #50 Del Skrevet søndag kl 14:16 (endret) Svava skrev (På 3.1.2025 den 20.16): Nå er det vel ikke bare israelere som ser på Israel som et demokrati. Israel er topp 30 på demokratiindeksen og ligger foran land som Portugal, Belgia og Italia. Som Svava ikke påpeker, så har Israels demokratiske status vist en tydelig nedgående trend siste to årene. Som hun nevner, de er innenfor topp 30, høres jo bra ut det, men det er jo utenfor topp 24 som er fullverdig demokrati. Israel har falt ned til 29 plass, og er i kategorien "demokrati med anmerkninger" og utviklingen er trist. I 2023 rapporterte V-Dem Institute at Israel for første gang på over 50 år ikke lenger ble klassifisert som et liberalt demokrati, men som et "elektoralt demokrati". Denne nedgraderingen ble hovedsakelig tilskrevet regjeringens forsøk på å gjennomføre kontroversielle rettsreformer som svekket domstolenes uavhengighet. I tillegg viser den årlige Israel Democracy Index for 2024 at 58 % av israelerne mener at demokratiet er truet, og tilliten til statlige institusjoner, inkludert Knesset og regjeringen, har nådd rekordlave nivåer. Disse indikatorene reflekterer en bekymringsfull utvikling i Israels demokratiske status de siste to årene. som har blitt avfeid av sterke meninger her inne lenge. Netanyahu vil forsøke å bli husket som mannen som forstørret Israel, og ikke mannen som avskaffet demokratiet ved å krige. Endret søndag kl 14:18 av Ghostwalker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet søndag kl 14:30 #51 Del Skrevet søndag kl 14:30 Nowayback skrev (23 timer siden): Antisemittisme er det tåpelige argumentet og hersketeknikken du kan bruke . Det er større sjans for at du er rasist enn at jeg er antisemittisk. Du lukker øynene for det Israel bedriver. Og støtter drap på sivile på Gaza. Jeg er for øvrig langt mer kritisk til islam enn jødedommen, så du bommer grovt. Men det er selvfølgelig antisemittisme å ikke støtte Israel i å utslette sivile på Gaza. Tusenvis av barn drept. Hva om det var dine barn? Spot on 👏🏻 Nowayback skrev (2 timer siden): At FNS sikkerhetsråd har krisemøte om Israels krigføring i Gaza burde fortelle ganske mye. Israel kommer ikke med bevis for tingene de hevder. At de har tatt så og så mange Hamas medlemmer til fange etc. Israel estimerer ditt og Israel estimerer datt. Tror ikke noe på hva de sier. Lidelsene i Gaza har vi bevis for og ofte er dødstallene i krig større enn hva vi hører om. Israel slipper selvsagt ikke en bombe for å utslette Gaza på et blunk. De er smartere og gjør dette over tid. De gjør det kalkulert som en moderat aggressiv kreft svulst ville vokse. Du dør ikke det første året, men du vil trolig ikke leve lenger enn 5 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet søndag kl 15:18 #52 Del Skrevet søndag kl 15:18 (endret) Ghostwalker skrev (1 time siden): Som Svava ikke påpeker, så har Israels demokratiske status vist en tydelig nedgående trend siste to årene. Som hun nevner, de er innenfor topp 30, høres jo bra ut det, men det er jo utenfor topp 24 som er fullverdig demokrati. Israel har falt ned til 29 plass, og er i kategorien "demokrati med anmerkninger" og utviklingen er trist. I 2023 rapporterte V-Dem Institute at Israel for første gang på over 50 år ikke lenger ble klassifisert som et liberalt demokrati, men som et "elektoralt demokrati". Denne nedgraderingen ble hovedsakelig tilskrevet regjeringens forsøk på å gjennomføre kontroversielle rettsreformer som svekket domstolenes uavhengighet. I tillegg viser den årlige Israel Democracy Index for 2024 at 58 % av israelerne mener at demokratiet er truet, og tilliten til statlige institusjoner, inkludert Knesset og regjeringen, har nådd rekordlave nivåer. Disse indikatorene reflekterer en bekymringsfull utvikling i Israels demokratiske status de siste to årene. som har blitt avfeid av sterke meninger her inne lenge. Netanyahu vil forsøke å bli husket som mannen som forstørret Israel, og ikke mannen som avskaffet demokratiet ved å krige. Det var da litt av en svartmaling og selektiv analyse av dataene. Israel er marginalt ned siste 2 årene. Men går du et par år lenger tilbake i tid, så skårer Israel høyere nå enn da. De skårer også over det de gjorde for 10-15 år siden. Som du selv sier, det er kun et fåtall av landene i verden som er fullverdige demokrati. Israel er dog nokså nær med 0.2 poeng unna. Jeg forstår ikke hva relevansen er? Israel er jo et demokrati slik jeg påpekte. Endret søndag kl 15:25 av Svava La til siste setning 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet søndag kl 15:32 #53 Del Skrevet søndag kl 15:32 Nowayback skrev (3 timer siden): At FNS sikkerhetsråd har krisemøte om Israels krigføring i Gaza burde fortelle ganske mye. Israel kommer ikke med bevis for tingene de hevder. At de har tatt så og så mange Hamas medlemmer til fange etc. Israel estimerer ditt og Israel estimerer datt. Tror ikke noe på hva de sier. Lidelsene i Gaza har vi bevis for og ofte er dødstallene i krig større enn hva vi hører om. Israel slipper selvsagt ikke en bombe for å utslette Gaza på et blunk. De er smartere og gjør dette over tid. Så du tror ikke på Israel, men tror du Hamas? Da kan du se på dødstallene til Gazas helsemyndigheter. Menn er godt overrepresentert der i forhold til demografien. En klar indikasjon på at stridende blir drept. https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-31-december-2024 Amerikansk etterretning estimerte også i mai i fjor at 30-35% av de militante i Hamas var drept. Hvor lang tid ser du for deg at utrydningen skal ta? Mener jeg nylig leste at det var 50 000 gravide i Gaza. Siste halvåret var det som sagt 10 000 drepte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet søndag kl 19:24 #54 Del Skrevet søndag kl 19:24 Svava skrev (3 timer siden): Så du tror ikke på Israel, men tror du Hamas? Da kan du se på dødstallene til Gazas helsemyndigheter. Menn er godt overrepresentert der i forhold til demografien. En klar indikasjon på at stridende blir drept. https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-31-december-2024 Amerikansk etterretning estimerte også i mai i fjor at 30-35% av de militante i Hamas var drept. Hvor lang tid ser du for deg at utrydningen skal ta? Mener jeg nylig leste at det var 50 000 gravide i Gaza. Siste halvåret var det som sagt 10 000 drepte. Jeg tror ikke blindt på noe som helst. Forholder meg til det jeg ser i nyhetsbildet. Det er enkelt å se at folk på Gaza lider og at mange dør. Burde ikke det være nok til at man som menneske reagerer? Om tallene er 10.000 drepte eller 50.000 drepte sivile er ikke poenget her. Hamas er ikke bra, det vet vi alle. Vi som kritiserer Israel støtter selvsagt ikke dem heller. Men hvem har lidd de største tapene i denne konflikten, israelere eller palestinere? Vi er uenige, du blir ikke enig med meg og jeg ikke med deg. Så ingen vits i å diskutere dette videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 20 timer siden #55 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Svava skrev (20 timer siden): Så du tror ikke på Israel, men tror du Hamas? Da kan du se på dødstallene til Gazas helsemyndigheter. Menn er godt overrepresentert der i forhold til demografien. En klar indikasjon på at stridende blir drept. https://www.ochaopt.org/content/reported-impact-snapshot-gaza-strip-31-december-2024 Amerikansk etterretning estimerte også i mai i fjor at 30-35% av de militante i Hamas var drept. Hvor lang tid ser du for deg at utrydningen skal ta? Mener jeg nylig leste at det var 50 000 gravide i Gaza. Siste halvåret var det som sagt 10 000 drepte. Tenker du over at de 50 000 har null medisk hjelp, ingen mat, ingen hjem og at det er kaldt. De har utslettet all form for liv. Det er det de er ute etter, at et folk blir tvunget til å dra eller bli vandrende dødende. Det er totall ødeleggelse av Gaza. De total destruer også gater og liv av kvalitet i vestbredden og. Israel er ute etter et Palestiner fritt land, koste hva det koster vil. Det er ganske tydelig fra Knesset og den ekstremist høyre messianske regjeringen. Endret 17 timer siden av Motstrømmen 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9 timer siden #56 Del Skrevet 9 timer siden Nowayback skrev (23 timer siden): Jeg tror ikke blindt på noe som helst. Forholder meg til det jeg ser i nyhetsbildet. Det er enkelt å se at folk på Gaza lider og at mange dør. Burde ikke det være nok til at man som menneske reagerer? Om tallene er 10.000 drepte eller 50.000 drepte sivile er ikke poenget her. Hamas er ikke bra, det vet vi alle. Vi som kritiserer Israel støtter selvsagt ikke dem heller. Men hvem har lidd de største tapene i denne konflikten, israelere eller palestinere? Vi er uenige, du blir ikke enig med meg og jeg ikke med deg. Så ingen vits i å diskutere dette videre. Påstanden din var jo at Israel ville utrydde palestinerne. Det er noe ganske annet enn at folk lider og at folk dør. Sistnevnte er jeg selvsagt enig i. Krig er forferdelig og sivile blir alltid skadelidende. Men det er realitene av krig og gjør det ikke til folkemord. Hvorfor er det relevant hvem som har lidd mest eller hvor flest har dødd? Israel kjemper mot Hamas. Kampene foregår i Gaza, så naturligvis er det der lidelsene blir størst. Men hadde Hamas overgitt seg og overlevert gislene, så hadde krigen vært over. Hadde Hamas ikke begått terrorangrepet og ikke tatt gisler, så hadde det ikke vært krig engang. Angående antall døde, så var rundt 10 000 tallene fra Gazas helsemyndigheter kun for siste halvår. 45 541 er tallene fra starten av krigen. Men de tallene er ikke bare sivile. Det er tall for sivile og militante. Man ser også fra tallene til Gazas helsemyndigheter at mer enn dobbelt så mange menn som kvinner har dødd - en klar indikasjon også der på at militante drepes. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9 timer siden #57 Del Skrevet 9 timer siden Motstrømmen skrev (11 timer siden): Tenker du over at de 50 000 har null medisk hjelp, ingen mat, ingen hjem og at det er kaldt. De har utslettet all form for liv. Det er det de er ute etter, at et folk blir tvunget til å dra eller bli vandrende dødende. Det er totall ødeleggelse av Gaza. De total destruer også gater og liv av kvalitet i vestbredden og. Israel er ute etter et Palestiner fritt land, koste hva det koster vil. Det er ganske tydelig fra Knesset og den ekstremist høyre messianske regjeringen. Hvordan definerer du "utslettet all form for liv"? Antar du ikke tenker 2 millioner har blitt drept? Vel, utenom de 50 000 gravide du nevner som er uten mat. I så fall vil det i alle fall glede deg at de gravide vil få mat. 182 lastebiler med nødhjelp ankom Gaza i går. Det er mystisk det hvordan de tilsynelatende nektes nødhjelp og mat i Gaza uten at det kan sies å reflekteres i dødsstatistikken. Mulighens fordi det faktisk kommer inn nødhjelp? Vel.. jeg anser også visse medlemmer av regjeringen helt ytterst til høyre i Israel som ekstreme. Men jeg må si jeg også synes dine meninger er ganske ekstreme. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9 timer siden #58 Del Skrevet 9 timer siden Svava skrev (2 minutter siden): Vel.. jeg anser også visse medlemmer av regjeringen helt ytterst til høyre i Israel som ekstreme. Kan du nevne hvem og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden Motstrømmen skrev (På 4.1.2025 den 19.40): Så hvis jeg tvinger deg til et område i Oslo, stenger av alle muligheter å flykte, dropper ned lapp om at jeg har tenkt å droppe en 2 tonn bombe og 5 6 missiler om 40 minutter. Og sier til resten av verden at neida, jeg gav de en lapp om at de skulle dø.Så det får fint. Det at de ikke flyttet seg langt nok unna er ikke mitt problem. Dette er jo bare tøys. Israel stenger ikke av alle mulighetene for å flykte. Da hadde tapstallene vært tusen ganger større 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden Bigote skrev (På 5.1.2025 den 4.17): Israel har både bombet sivile ved å slippe bomber uten å gi sivile mulighet til evakuere og bombet leire til selv har klarert palestinere for å søke tilflukt.. Feil skjer i kriger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå