Madame Butterfly Skrevet 7. april #441 Del Skrevet 7. april Bigote skrev (16 timer siden): Israels rettssystem er en dårlig vits og er ikke i nærheten av å representere vestlige verdier. På hvilken måte? Cecilie Hellestveit sa det motsatte, når hun forklarte at det ikke var særlig rett frem med ICC saken mot Israel. At den ikke skulle vært reist pga at Israel har et velfungerende rettssystem. Det er jo flere eksempler på at det nasjonale rettssystemet har funnet israelere skyldig i overtramp mot palestinere. Den domstol reformen det protesteres mot, er på konstitusjonelt nivå, på maktfordeling mellom statsmaktene nivå. Ikke hvordan de opererer i den enkelte straffesak. Ikke så dumt å ha kilder på slike påstander, eller forklaringer på hvorfor du kom frem til slikt et resultat. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 7. april #442 Del Skrevet 7. april Madame Butterfly skrev (1 time siden): Ikke så dumt å ha kilder på slike påstander, eller forklaringer på hvorfor du kom frem til slikt et resultat. https://www.ohchr.org/en/press-releases/2024/07/israel-un-experts-condemn-decades-unfair-trials-palestinians-occupied-west https://www.hrw.org/report/2021/04/27/threshold-crossed/israeli-authorities-and-crimes-apartheid-and-persecution Ellers anbefaler jeg deg å lese kontroverser rundt militærdomstolene fungerer fordi jeg begynner å bli lei å gi kilder til en gjeng brukere som ikke kunne produsert fram en kilde selv på noen av sine påstander selv om det ga verdensfred.. . Et land rettsvern er ikke sterkere enn sitt svake ledd. Dette burde Israelvennen Hellestveit også forstå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #443 Del Skrevet 7. april Og DER fjernet Facebook Kristin Foss’ facebookinnlegg🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. april #444 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (9 minutter siden): Og DER fjernet Facebook Kristin Foss’ facebookinnlegg🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Skulle bare mangle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. april #445 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (45 minutter siden): Og DER fjernet Facebook Kristin Foss’ facebookinnlegg🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻 jeg så inlegget ! 😅 så latterlig og overdrevet at jeg må bare le... Man ville tro hun sto bak Ted Bundy og Jeffrey Dahmer... Pass på Kristin ! kansje de kommer til å drepe OG spise deg ...😅 stakkars turister, de må fremdeles lure hvem den galning var.. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #446 Del Skrevet 7. april Bacteria skrev (59 minutter siden): Skulle bare mangle. Veldig enig, men man kan jammen ikke være sikker på noe i dag. Rett har blitt galt og galt har blitt rett. Jeg fikk nemlig først melding fra Facebook om at deres gjennomgang ikke fant noe galt. Da jeg (og sikkert mange flere) klagde og krevde manuell gjennomgang ble det fjernet👏 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #447 Del Skrevet 7. april Den står for fall den der «hun sa ikke noe verre enn de pro-Israel jeg har sett her inne». Her inne er moderatorne veldig aktive (som seg hør og bør), og når innlegg får stå er de ikke i strid med (de strenge) retningslinjene. Det går gjennom en sensur, så å si. At da de ulike pro-pal her inne leste Facebook-innlegget og syntes det ikke var noe galt, for at det så fjernes av Facebook selv, sier mye. Kan hende visse skulle gå litt i seg selv. Antisemittisme er en gift som spres underbevisst. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 7. april #448 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (4 minutter siden): Den står for fall den der «hun sa ikke noe verre enn de pro-Israel jeg har sett her inne». Her inne er moderatorne veldig aktive (som seg hør og bør), og når innlegg får stå er de ikke i strid med (de strenge) retningslinjene. Det går gjennom en sensur, så å si. At da de ulike pro-pal her inne leste Facebook-innlegget og syntes det ikke var noe galt, for at det så fjernes av Facebook selv, sier mye. Kan hende visse skulle gå litt i seg selv. Antisemittisme er en gift som spres underbevisst. Jeg sa ikke at det ikke var noe galt med innlegget hennes, kun påpekte ironien over at samme retorikk blir brukt av dere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durex Skrevet 7. april #449 Del Skrevet 7. april Det er mulig å observere en krig uten å være pro-ditt og pro-datt, man trenger ikke alltid å putte mennesker i bås, og kun se saken fra en vinkel, samtidig som man fornekter alle andre synspunkter. Da har man tapt i propagandakrigen, og er enten en idiot eller fanatiker. Det er ingen vinnere i en krig, og ingen vinnere i krangelen mellom fanatiske sosialister og kristne. Begge parter har gått langt over streken for hva som er innafor, selv om arabiske terror organisasjoner selvsagt må utryddes hvis man vil unngå at dette skjer igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 7. april #450 Del Skrevet 7. april Bigote skrev (23 timer siden): Fordi de er en israelsk nyhetskanal og dette gjør dem lite nøytrale som kilde i en krigssituasjon. Har sett hylekor av Israelvenner gå etter brukere fordi de bruker Al Jazeera så her har vi nok enda et eksempel på at det eksisterer dobbeltmoral her inne. Hva i all verden har dette med nøytralitet å gjøre? Det eneste som var gjengitt var uttalelser fra IDF. Om man vil vite hva IDF har uttalt, så må da israelske medier være det beste stedet å begynne. Siden de formidler nyheter fra Israel, så vies forklaringene fra israelsk side større plass. Hadde man for eksempel lest om samme sak i norsk media, så har de sannsynligvis kun viet plass til en brøkdel av forklaringen fra IDF. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. april #451 Del Skrevet 7. april Katten.2.0 skrev (4 timer siden): Jeg sa ikke at det ikke var noe galt med innlegget hennes, kun påpekte ironien over at samme retorikk blir brukt av dere. ærlig talt ? krisemaksimering, nei ?? drama queen de luxe ? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #452 Del Skrevet 7. april Katten.2.0 skrev (4 timer siden): Jeg sa ikke at det ikke var noe galt med innlegget hennes, kun påpekte ironien over at samme retorikk blir brukt av dere. Det stemmer ikke, for da hadde våre innlegg blitt fjernet i henhold til retningslinjene i forumet. Mine innlegg har fått stå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. april #453 Del Skrevet 7. april Durex skrev (4 timer siden): Det er mulig å observere en krig uten å være pro-ditt og pro-datt, man trenger ikke alltid å putte mennesker i bås, og kun se saken fra en vinkel, samtidig som man fornekter alle andre synspunkter. Da har man tapt i propagandakrigen, og er enten en idiot eller fanatiker. Det er ingen vinnere i en krig, og ingen vinnere i krangelen mellom fanatiske sosialister og kristne. Begge parter har gått langt over streken for hva som er innafor, selv om arabiske terror organisasjoner selvsagt må utryddes hvis man vil unngå at dette skjer igjen. ja, til en viss grad, er enig.. Jeg tror at jeg støtter Israel (selv om jeg vet de er ikke engler men hvem er egentlig) fordi de har alltid vært urettferdig behandlet. Regler er strengere for Israel. Det er få regler man krever fra Palestina. Og jeg tåler ikke urettferdighet. Jeg tror det er en forsøk å "skape balanse" kansje ? Hvis folk ble plutselig mer rettferdig, hadde jeg nok vært litt mer moderat. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #454 Del Skrevet 7. april NatNat skrev (1 minutt siden): ja, til en viss grad, er enig.. Jeg tror at jeg støtter Israel (selv om jeg vet de er ikke engler men hvem er egentlig) fordi de har alltid vært urettferdig behandlet. Regler er strengere for Israel. Det er få regler man krever fra Palestina. Og jeg tåler ikke urettferdighet. Jeg tror det er en forsøk å "skape balanse" kansje ? Hvis folk ble plutselig mer rettferdig, hadde jeg nok vært litt mer moderat. Samme her. Denne ensidige støtten (blant de fleste politikere, i media, blant «folk flest») skurrer for meg. Et bittelite demokrati midt i det store muslimske veldet. Irak fikk akkurat senket aldersgrensen for jenter til å giftes bort til 9 år, i henhold til Sharia-lovene. 1 av 4 ekteskap inngått i Tyrkia er med en barnebrud. Iran dreper jenter som ikke har dekket håret skikkelig nok. Vi har ikke felles verdigrunnlag med islamister. Dette er ikke det jeg ønsker mer av i verden. Og dette er det man får. From The River To The Sea betyr å utslette Israel. For å erstatte det med hva? Jeg kan ikke være MED noen som vil fullføre det Hitler påbegynte. Jeg står med Israel. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 7. april #455 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (Akkurat nå): Samme her. Denne ensidige støtten (blant de fleste politikere, i media, blant «folk flest») skurrer for meg. Et bittelite demokrati midt i det store muslimske veldet. Irak fikk akkurat senket aldersgrensen for jenter til å giftes bort til 9 år, i henhold til Sharia-lovene. 1 av 4 ekteskap inngått i Tyrkia er med en barnebrud. Iran dreper jenter som ikke har dekket håret skikkelig nok. Vi har ikke felles verdigrunnlag med islamister. Dette er ikke det jeg ønsker mer av i verden. Og dette er det man får. From The River To The Sea betyr å utslette Israel. For å erstatte det med hva? Jeg kan ikke være MED noen som vil fullføre det Hitler påbegynte. Jeg står med Israel. well... helt enig ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 7. april #456 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (22 minutter siden): Det stemmer ikke, for da hadde våre innlegg blitt fjernet i henhold til retningslinjene i forumet. Mine innlegg har fått stå. Det har vært flust av ryddinger. Det er uansett et svakt argument at retorikken deres ikke kan være lik fordi dine innlegg ikke har blitt ryddet av frivillige moderatorer hvor Facebook har fjernet ett innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 7. april #457 Del Skrevet 7. april NatNat skrev (26 minutter siden): ærlig talt ? krisemaksimering, nei ?? drama queen de luxe ? Gode argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 7. april #458 Del Skrevet 7. april Katten.2.0 skrev (22 minutter siden): Det har vært flust av ryddinger. Det er uansett et svakt argument at retorikken deres ikke kan være lik fordi dine innlegg ikke har blitt ryddet av frivillige moderatorer hvor Facebook har fjernet ett innlegg. Mine innlegg har fått stå, og jeg er en av dem som får høre at jeg bruker så forferdelig retorikk. Bare for deg å rapportere meg da, om du mener de gjør slett arbeid her inne (det er ikke min oppfatning). Det du hevder er feil. Det skal mye til for at Facebook fjerner noe som helst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 7. april #459 Del Skrevet 7. april Molly85 skrev (4 minutter siden): Mine innlegg har fått stå, og jeg er en av dem som får høre at jeg bruker så forferdelig retorikk. Bare for deg å rapportere meg da, om du mener de gjør slett arbeid her inne (det er ikke min oppfatning). Det du hevder er feil. Det skal mye til for at Facebook fjerner noe som helst. Jeg rapporterer ikke. Jeg lar bare deler av det jeg reagerer på ikke stå uimotsagt. Det jeg 'hevder' er at du kommer med et svakt argument: Du argumenterer ikke for at retorikken din er annerledes enn det dere selv reagerer på, du hevder at fordi at moderatorer her ikke har fjernet dine innlegg, så har dere ikke hatt samme retorikk. Det er svakt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. april #460 Del Skrevet 7. april Katten.2.0 skrev (1 time siden): Jeg rapporterer ikke. Jeg lar bare deler av det jeg reagerer på ikke stå uimotsagt. Det jeg 'hevder' er at du kommer med et svakt argument: Du argumenterer ikke for at retorikken din er annerledes enn det dere selv reagerer på, du hevder at fordi at moderatorer her ikke har fjernet dine innlegg, så har dere ikke hatt samme retorikk. Det er svakt. Men, det har jo ikke vært innlegg her som har demonisert palestinere generelt på samme måte. Hvertfall ikke som har fått stå. Hvis du mener det er innlegg her som demoniserer palestinere slik KF gjorde, håper jeg noen rapporterer. Å fex si at det er en utbredt antisemittisme i den arabiske verden, og at det spesielt blant palestinere er en utbredt oppfatning om at Israel er en illegitim stat, det er faktuelt og ikke demonisering. Demonisering er å tillegge et helt folk eller etnisitet dårlige egenskaper. Noe jeg har sett lite til her (fra begge sider). Du får lese innlegget til Foss på ny , bytte ut israelere med palestiner, IDF med hamas og palestinasekken til Kristin med Magen David, så kan du selv høre hvor rasistisk det er (og hvor feil du tar i det du nå hevder) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå