Gå til innhold

Til alle som mener at det er Israels skyld at Gaza lider......

Sportydame

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (9 timer siden):

Ingen tvil om at palestinere ofte er både flinke og reflekterte, men vi snakker om Hamas og andre militante her nå. 
Du har rett i at de ekstreme bosetterne er gærne, men at barn i Israel blir opplært i hat tenker jeg du bør ha solide kilder på. 
Bosetterne (de ekstreme av dem) er en liten sekt i Israel, som riktignok og dessverre har fått mer og mer makt. 
Jeg har hatt den tvilsomme gleden av å se litt på YT om Hamas-barne-TV i tidsrommet 2007-2009, der snakker vi hat. Har jeg vært 9 år på Gaza og sett disse filmene hadde jeg også fått lyst til å bli jødedreper når jeg blir stor. 

Skru på Israelsk tv. Les Israelsk avis. Hør hva de sier. Se eks antall intervju... mangler ikke på bevis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molly85 skrev (7 timer siden):

Hvor kommer den høye utdannelsen fra, med tanke på at de «lever og har levd» i et fengsel?

Har du fått med deg at de har bombet skole etter skole etter skole? Drevet av internasjonale, som UNWRA, Norske organisasjoner og har høyeste lese evne. Fordi utdanning er viktig å komme seg ut av fattigdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (8 timer siden):

Har du fått med deg at de har bombet skole etter skole etter skole? Drevet av internasjonale, som UNWRA, Norske organisasjoner og har høyeste lese evne. Fordi utdanning er viktig å komme seg ut av fattigdom. 

Hva har det med din påstand om at folk der er så utdannet å gjøre? 

UNRWA samarbeider dessverre med Hamas, og Hamas har gjort skolene om til legitime militære mål, gjennom å bruke dem som baser. Det er faktisk deres ansvar som myndigheter å holde barn trygge, og det er forkastelig at barna blir tvunget til å være menneskelige skjold heller enn å få søke tilflukt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (8 timer siden):

Skru på Israelsk tv. Les Israelsk avis. Hør hva de sier. Se eks antall intervju... mangler ikke på bevis 

Har mer eller mindre daglig kikket innom israelske nyheter siden krigen startet. Ser ikke mye hat, ser heller ikke mye til sensur. Fremstår som mer åpen diskusjon om det meste, enn hva vi har i våre nyhetsredaksjoner. 

Om det finnes så mange eksempler på hat av palestinere propaganda til israelske barn, kan du kanskje sende sende en link? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...