Gå til innhold

Til alle som mener at det er Israels skyld at Gaza lider......

Sportydame

Anbefalte innlegg

Takk for grundig gjennomgang @Druid. Da har jeg lært noe nytt i dag også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (10 timer siden):

I det tidspunktet en person er på tomten til ambasaden, er hen på afghansk jord.

ja, det er ganske utrolig faktisk !
🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, avsporing, latterliggjøring, innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med og tilhørende svar.

Spørsmål knyttet opp mot forumets retningslinjer eller modereringspraksis besvares i Tilbakemeldinger og nyheter om Kvinneguiden, eller i private meldinger.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.timesofisrael.com/hundreds-in-gaza-join-rare-protests-against-hamas-rule-call-for-an-end-to-the-war/

Alle som ansvarliggjør Israel for lidelsene i Gaza, se hit! Protestene og anklagene mot Hamas øker blant Gazas befolkning. And guess what, her ser vi de samme anklagene rettet mot Hamas, som propalestinere (fulle av jødehat) retter mot Israel.

Protestene viser bannere med blant annet:

"Hamas, stopp krigen!"

"Hamas, vi vil spise!"

"Barn i Palestina vil leve!" 

"Hamas må ut!

Og:

Sitat

Majdi, en annen demonstrant som ikke ønsket å oppgi fullt navn, sa at «folket er slitne».

"Hvis løsningen er at Hamas forlater makten i Gaza, hvorfor gir ikke Hamas opp makten for å beskytte folket?" spurte han.

Endret av Lexie Grey
La til utdrag fra artikkelen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/nyheter/beordrer-evakuering-fra-omrader-i-gaza-1.17357487

Sitat

– IDF vil snart operere med full styrke i flere deler av Gaza, og du vil bli bedt om å evakuere fra kampsoner for din egen sikkerhet, heter det i meldinga.

Israel har gjentatte ganger siden 7. oktober 2023 beordret evakuering av ulike områder i Gaza, og hevder at dette er for å beskytte sivile palestinere fra angrep.

Så Israel hevder bare ifølge NRK at de sender evakueringsordre fra kampsoner for å beskytte sivile fra angrep? Det er jo udiskutabelt at det redder liv. 

Endret av Svava
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (18 minutter siden):

https://www.nrk.no/nyheter/beordrer-evakuering-fra-omrader-i-gaza-1.17357487

Så Israel hevder bare ifølge NRK at de sender evakueringsordre fra kampsoner for å beskytte sivile fra angrep? Det er jo udiskutabelt at det redder liv. 

Det er helt ufattelig hvordan NRKs formuleringer fordreier hodene på folk. Alt som kommer fra Israel "hevdes", men når Gazas myndigheter (les: Hamas) sier noe om Israel, presenteres det som fakta. Hvor lenge vil verden bedras? "Sannheten" får man altså fra en islamistisk terrororganisasjon, mens bekreftede faktaopplysninger, gjennomgåtte rapporter, bevis, evakueringsordre i flere former +++ fra flere hold i Israel og IDF er propaganda? Hallo???

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lexie Grey skrev (28 minutter siden):

Det er helt ufattelig hvordan NRKs formuleringer fordreier hodene på folk. Alt som kommer fra Israel "hevdes", men når Gazas myndigheter (les: Hamas) sier noe om Israel, presenteres det som fakta. Hvor lenge vil verden bedras? "Sannheten" får man altså fra en islamistisk terrororganisasjon, mens bekreftede faktaopplysninger, gjennomgåtte rapporter, bevis, evakueringsordre i flere former +++ fra flere hold i Israel og IDF er propaganda? Hallo???

Ja, det er så påfallende..! At norsk presse stoler mer på en terrororganisasjon enn på et lands militære. Og om man påpeker det blir man gaslighted. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (1 time siden):

Ja, det er så påfallende..! At norsk presse stoler mer på en terrororganisasjon enn på et lands militære. Og om man påpeker det blir man gaslighted. 

Ikke bare gaslighted. Å forsvare Israel offentlig er ikke for pingler, har jeg erfart.. Folk blir helt rabiate og har kalt meg både barnemorder, terrorsympatisør (oh, the irony!) og en som støtter folkemord. Verden er helt snudd på hodet 😔

Endret av Lexie Grey
Skrivefeil
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexie Grey skrev (10 minutter siden):

Ikke bare gaslighted. Å forsvare Israel offentlig er ikke for pingler, har jeg erfart.. Folk blir helt rabiate og har kalt meg både barnemorder, terrorsympatisør (oh, the irony!) og en som støtter folkemord. Verden er helt snudd på hodet 😔

Det er ikke for pingler nei. Mannen min fex, mener det samme som meg men tør ikke(!) si det til sine kolleger. Han har også advart meg ift å skrive på SoMe. Det er særlig kvinner som går bananas. «Det er ikke lov å drepe barn!!!» Det er heksejakt på Cecilie Hellestveit nå på sosiale medier, fordi hun nekter å fastslå «et pågående folkemord». «De gode» jager i flokk. Heldigvis får hun også mye støtte. 

Jo, dessverre er det lov å drepe barn  I krig. Man forutsetter at Israel bevisst gjør dette, noe det ikke finnes bevis for i det hele tatt. Men det er ikke rart at folk tror det når de blir foret med info kun fra NRK. Eldre fex. 
Hadde ikke de allierte under krigen kunnet drepe barn, hadde vi alle snakket tysk nå, og det jødiske folket hadde opphørt å eksistere!

Det er forskjell på å drepe barn med vilje (Hamas) og at de dør som collateral damage fordi Hamas har rigget slagmarken nettopp i den hensikt at sivile skal måtte dø for «saka».

Jeg er så inderlig lei av denne sykelige opptattheten av palestinerne og den kalde likegyldigheten med israelernes situasjon. Lei, lei, lei. Det har vært sånn helt siden jeg gikk på ungdomsskolen for 40 år siden. 
Det de ikke har skjønt at hadde det ikke vært for venstresidens Palestina-fetisj har disse spørsmålene mest sannsynlig vært løst for lenge siden, eller i alle fall ikke gått så langt som det er gått nå. De har jo holdt konflikten i gang, med oppildning og urealistiske håp om full returrett til bestemors olivenlund..

Det sagt, er jeg alvorlig bekymret for den voldsomme høyredreiningen i Israel, men synes ikke det er noe rart. Israel foretar seg også ting jeg er sterkt uenig i, tenker da særlig på de ekstreme settlerne på VB. Hamas med kippa det. Grøss

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexie Grey skrev (3 timer siden):

Ja, folk er så ekstremt styrt av følelser, rabiat er rett ord. Og jeg skjønner det om vi forsvarte en gruppe terrorister som lemlestet og pinte, brente og slaktet ned. Men vi forsvarer et lands rett til å forsvare seg mot en fiende som angriper dem konstant, og et folks rett til å være trygg i i det minste ETT lite land i verden. 

Endret av Molly85
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Det er ikke for pingler nei. Mannen min fex, mener det samme som meg men tør ikke(!) si det til sine kolleger. Han har også advart meg ift å skrive på SoMe. Det er særlig kvinner som går bananas. «Det er ikke lov å drepe barn!!!» Det er heksejakt på Cecilie Hellestveit nå på sosiale medier, fordi hun nekter å fastslå «et pågående folkemord». «De gode» jager i flokk. Heldigvis får hun også mye støtte. 

Jo, dessverre er det lov å drepe barn  I krig. Man forutsetter at Israel bevisst gjør dette, noe det ikke finnes bevis for i det hele tatt. Men det er ikke rart at folk tror det når de blir foret med info kun fra NRK. Eldre fex. 
Hadde ikke de allierte under krigen kunnet drepe barn, hadde vi alle snakket tysk nå, og det jødiske folket hadde opphørt å eksistere!

Det er forskjell på å drepe barn med vilje (Hamas) og at de dør som collateral damage fordi Hamas har rigget slagmarken nettopp i den hensikt at sivile skal måtte dø for «saka».

Jeg er så inderlig lei av denne sykelige opptattheten av palestinerne og den kalde likegyldigheten med israelernes situasjon. Lei, lei, lei. Det har vært sånn helt siden jeg gikk på ungdomsskolen for 40 år siden. 
Det de ikke har skjønt at hadde det ikke vært for venstresidens Palestina-fetisj har disse spørsmålene mest sannsynlig vært løst for lenge siden, eller i alle fall ikke gått så langt som det er gått nå. De har jo holdt konflikten i gang, med oppildning og urealistiske håp om full returrett til bestemors olivenlund..

Det sagt, er jeg alvorlig bekymret for den voldsomme høyredreiningen i Israel, men synes ikke det er noe rart. Israel foretar seg også ting jeg er sterkt uenig i, tenker da særlig på de ekstreme settlerne på VB. Hamas med kippa det. Grøss

Ja, jeg har kjøpt meg ✡️ smykke. Men er nå litt usikker på om jeg tør å gå med den. Jeg har barn, og jeg har sett hvordan folk har blitt angrepet. Skummelt når folk blir sånne godhetsposører på steroider. Som om å angripe den ene siden (gjerne helt uskyldige jøder, som han rabbien som gikk på gata med 9-åringen sin), han hadde ikke en ting å gjøre med krigen i Israel. Det er så lite logikk og så mye følelser og hat, samtidig som de føler de er «på rett side av historien». Jeg har hørt mange podcaster med jøder nå siste tiden, og jeg er så imponert over hvor mye de (jeg har hørt på) velger godhet og forståelse, dialog og rasjonalitet. De snakker om at vi kan ikke velge hatet osv. Selv prøver jeg å gjøre det jeg kan for å støtte opp mot antisemittisme. Jeg er meldt inn der det går an, og støtter med litt penger. Samt følger mange i SoMe. Men jeg har ikke postet noe om synspunktene mine. Men sånn som folk holder på, så frister det litt. Jeg synes det var så lavmåls med buing under nasjonalsangen til Israel under landskampen i går. Som om de fotballspillerne har gjort noe galt. Og vakre Juval som overlevde Nova og representerer dem under Eurovision. De andre deltakerne er skikkelig stygge med henne og stenger henne ut. Det er så spesielt at en så stor andel av vesten er så enige om å være på side med islamister. Håper folk snart får opp øynene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Det de ikke har skjønt at hadde det ikke vært for venstresidens Palestina-fetisj har disse spørsmålene mest sannsynlig vært løst for lenge siden, eller i alle fall ikke gått så langt som det er gått nå. De har jo holdt konflikten i gang, med oppildning og urealistiske håp om full returrett til bestemors olivenlund

jeg er bare SÅ enig ! Palestina fetisj indeed. Har aldri forstått det, det er nesten som mange har fått en brikke implantert i hodet som sier "fri Palestina"

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

jeg er bare SÅ enig ! Palestina fetisj indeed. Har aldri forstått det, det er nesten som mange har fått en brikke implantert i hodet som sier "fri Palestina"

Enig! Det er ikke rasjonelt. Og det er helt fritt for empati med de som døde 7/10, så kjærlighet til mennesker er det ikke. Det er bare en bestemt gruppe de bryr seg om. Alt er så polarisert, og de har gått fra black lives matter til palestinian lives matter. Det er bare det at det er ikke Israel som holder hele Gaza som gisler….

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molly85 skrev (25 minutter siden):

Det er så spesielt at en så stor andel av vesten er så enige om å være på side med islamister. Håper folk snart får opp øynene. 

ja.. zombifiedvenstreapocalypse.. skremmende å se hvor lett det er å hjernevaske mennesker, t.o.m folk som virker normale og heier for folk som har null til felles med de, null felles verdier..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (Akkurat nå):

ja.. zombifiedvenstreapocalypse.. skremmende å se hvor lett det er å hjernevaske mennesker, t.o.m folk som virker normale og heier for folk som har null til felles med de, null felles verdier..

Ja, venstrsiden, og så heier de på Iran og co😵‍💫 Så en islamist som gikk berserk da folk hadde prideflagg i Palestina-demo😅 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (1 minutt siden):

Enig! Det er ikke rasjonelt. Og det er helt fritt for empati med de som døde 7/10, så kjærlighet til mennesker er det ikke. Det er bare en bestemt gruppe de bryr seg om. Alt er så polarisert, og de har gått fra black lives matter til palestinian lives matter. Det er bare det at det er ikke Israel som holder hele Gaza som gisler….

Blacklifematter var rasjonelt syns jeg.. til en viss punkt, det er litt som Me Too som startet bra men ble etterhert overdrevet Men jeg forstår Black Life Matter mye bedre enn Palestina fetisj..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Molly85 skrev (Akkurat nå):

Ja, venstrsiden, og så heier de på Iran og co😵‍💫 Så en islamist som gikk berserk da folk hadde prideflagg i Palestina-demo😅 

ja, jeg tror vi så det samme... 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Blacklifematter var rasjonelt syns jeg.. til en viss punkt, det er litt som Me Too som startet bra men ble etterhert overdrevet Men jeg forstår Black Life Matter mye bedre enn Palestina fetisj..

Ja, jeg er ikke uenig, men de har overført svart=palestiner og hvit=Israeler. Og det blir helt feil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er ikke uenig, men de har overført svart=palestiner og hvit=Israeler. Og det blir helt feil.

uten tvil. Jeg har sett Israeler fra sub sahara Afrika men aldri sett en svart Palestiner. Jeg forstår godt hvorfor enkelte Afrikansk Amerikanske er forbanna pga slaveri men enkelte glemmer at Araber har vært kansje de verste når det kommer til slaveri, importert fra Sub sahara Afrika.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (1 time siden):

Ja, jeg har kjøpt meg ✡️ smykke. Men er nå litt usikker på om jeg tør å gå med den. Jeg har barn, og jeg har sett hvordan folk har blitt angrepet. Skummelt når folk blir sånne godhetsposører på steroider. Som om å angripe den ene siden (gjerne helt uskyldige jøder, som han rabbien som gikk på gata med 9-åringen sin), han hadde ikke en ting å gjøre med krigen i Israel. Det er så lite logikk og så mye følelser og hat, samtidig som de føler de er «på rett side av historien». Jeg har hørt mange podcaster med jøder nå siste tiden, og jeg er så imponert over hvor mye de (jeg har hørt på) velger godhet og forståelse, dialog og rasjonalitet. De snakker om at vi kan ikke velge hatet osv. Selv prøver jeg å gjøre det jeg kan for å støtte opp mot antisemittisme. Jeg er meldt inn der det går an, og støtter med litt penger. Samt følger mange i SoMe. Men jeg har ikke postet noe om synspunktene mine. Men sånn som folk holder på, så frister det litt. Jeg synes det var så lavmåls med buing under nasjonalsangen til Israel under landskampen i går. Som om de fotballspillerne har gjort noe galt. Og vakre Juval som overlevde Nova og representerer dem under Eurovision. De andre deltakerne er skikkelig stygge med henne og stenger henne ut. Det er så spesielt at en så stor andel av vesten er så enige om å være på side med islamister. Håper folk snart får opp øynene. 

Hadde aldri tort å gå med Magen David. Men jeg har et Livets tre-smykke. Oppdaget etter 7/10 at det (også) er et jødisk symbol. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...