NatNat Skrevet fredag kl 09:14 #541 Del Skrevet fredag kl 09:14 Lexie Grey skrev (16 timer siden): Helt enig, lista er lang med argumenter for at Israel er den gode parten. Det både skremmer og fortviler meg at vestlige mennesker ikke ser dette. Jeg kommer aldri til å tilgi, forstå eller glemme at palestinske familier feiret på gatene med flagg og jubelrop over drap, tortur og voldtekt av jøder og israelere. Hvem i helv... FEIRER voldtekt av andre kvinner?! Dette har ingenting med okkupasjon eller undertrykkelse å gjøre. Det er ren og skjær ondskap fra islamister som ropte "Allah akbar" mens de skjøt ungdommer og kastet håndgranater inn i tilfluktsrom. Ikke glem at folk her i vesten gikk rundt med det palestinske flagget bare timer etter angrepet og ropte "Fri Palestina". Det sier meg alt jeg trenger å vite! At jeg samtidig skal frykte reaksjoner av de samme menneskene fordi jeg går med Davidstjerne rundt halsen i solidaritet med drepte gisler, forfulgte og forhatte jøder, gjør at jeg aldri tviler på at jeg står på rett side. kjempe bra inlegg. + 1000 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet fredag kl 13:02 #542 Del Skrevet fredag kl 13:02 amit skrev (5 timer siden): Leger Uten Grenser (MSF) varsler om at Israel begår folkemord i Gaza. Israel går også til angrep på humanitære og medisinske arbeidere i Gaza, sier Leger Uten Grenser. «Gaza har blitt omgjort til en massegrav for palestinere og de som kommer dem til unnsetning. Vi er i sanntid vitne til ødeleggelser og tvangsfordrivelse av hele befolkningen i Gaza, sier Amande Bazerolle, Leger Uten Grensers beredskapskoordinator i Gaza. Over 50 000 mennesker har blitt drept i Gaza siden oktober 2023, hvorav nesten en tredjedel er barn, ifølge helsedepartementet. Siden gjenopptakelsen av fiendtlighetene den 18 mars har mer enn 1.500 mennesker blitt drept, ifølge lokale myndigheter. Den totale beleiringen har tømt Gaza for mat, drivstoff og medisinske lagre. Mangelen på drivstoff over hele Gaza-stripen vil føre til den uunngåelige suspensjonen av aktiviteter ettersom sykehus er avhengige av generatorer for elektrisitet for å holde kritiske pasienter i live og utføre livreddende operasjoner. «Israelske myndigheter har bevisst blokkert all hjelp fra å komme inn i Gaza i over en måned. Humanitære hjelpearbeidere har blitt tvunget til å se mennesker lide og dø mens de bærer den umulige byrden med å gi nødhjelp med manglende forsyninger, alt mens de står overfor de samme livstruende forholdene selv,» sier Bazerolle. «Det er ingen måte de kan utføre oppdraget sitt under slike omstendigheter. Dette er ikke en humanitær fiasko – det er et politisk valg, og et bevisst angrep på et folks evne til å overleve, utført ustraffet.» Dette er en skikkelig knute. Israel har beleiret Gaza. De har tidligere sendt inn nødhjelp men problemet er vel at Hamas og desslike har tatt kontroll over denne, solgt på svartebørs og i det hele tatt brukt nødhjelpen til å holde kontroll på de sivile. Nå er Israels forutsetning for å slippe inn nødhjelp at Hamas kapitulerer og legger ned våpnene. Og frigjør alle gislene. Hamas har jo tapt, men nekter å kapitulere. Slik sett er det Hamas som holder de uskyldige gazaner som gisler. Vanskelig. Hamas har sikkert fulle lager av mat og det de trenger, og kan sikkert holde det gående en god stund. Så dette kan bli stygt. Jeg har full forståelse for at Israel ønsker å ha Hamas helt bort fra Gazastripen. Synes fryktelig synd på de sivile da. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet fredag kl 13:54 #543 Del Skrevet fredag kl 13:54 Bacteria skrev (33 minutter siden): Dette er en skikkelig knute. Israel har beleiret Gaza. De har tidligere sendt inn nødhjelp men problemet er vel at Hamas og desslike har tatt kontroll over denne, solgt på svartebørs og i det hele tatt brukt nødhjelpen til å holde kontroll på de sivile. Hvordan er det mulig for Hamas å selge noe på svartebørs i et område der de selv regjerer? Det er vel du som har sagt at Hamas kontrollerer alt? Bacteria skrev (33 minutter siden): Slik sett er det Hamas som holder de uskyldige gazaner som gisler. Begge er vel delaktige i massakrene på sivile palestinere. "Hamas sentrer og Israel skyter" om du forstår deg på enkel fotballanalogi. Begge kan klandres for hensynsløsheten i forhold til sivile i konflikten. Spørsmålet er om Israel burde være bedre enn terrororganisasjon her. Israel utklasser ihvertfall Hamas på effektiv krigføring mot sivile med sitt super presisjons militærteknologi som treffer småbarn i gatene akkurat der de befinner seg. Bacteria skrev (38 minutter siden): Vanskelig. Hamas har sikkert fulle lager av mat og det de trenger, og kan sikkert holde det gående en god stund. Så dette kan bli styg Hamas har alltid sittet med godene i Gaza.. Fremdeles tror Israel det er riktig å bombe flyktningsleire sammen med 60% + av konstruksjonene Gaza uten å dokumentere nødvendigheten, mens Hamas-terrorister sannsynligvis gjemmer seg under bakken i sine tunneler.. Så lenge Israel gjør det vanskelig for flyktninger å flykte i form av press på og Egypt og sin egen blokade må de omstille seg til et låst Gaza av deres egen konstruksjon. For Netanyahu er drapene på sivile legitime, men for mesteparten av verden er de inhumane og groteske.. Akkurat som terrorangrepet i fra Hamas. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet søndag kl 16:56 #544 Del Skrevet søndag kl 16:56 (endret) Her sier jo IDF at det ikke er brudd på deres etiske kodeks og skyte helsearbeidere under utrykning, men at de vedgår profesjonelle feil, som feil rapportering. Israel har etterforsket drapene på 15 helsearbeidere i Gaza: IDF innrømmer svikt Endret søndag kl 16:56 av Apis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet mandag kl 12:02 #545 Del Skrevet mandag kl 12:02 Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner og avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet mandag kl 13:38 #546 Del Skrevet mandag kl 13:38 Apis skrev (20 timer siden): Her sier jo IDF at det ikke er brudd på deres etiske kodeks og skyte helsearbeidere under utrykning, men at de vedgår profesjonelle feil, som feil rapportering. Israel har etterforsket drapene på 15 helsearbeidere i Gaza: IDF innrømmer svikt Alltid flaut for IDF når de blir tatt på fersken på denne måten. De fleste saker kan de bare benekte alt ved å forholde seg til "ord mot ord" som de har gjort ved rapporteringene om barn som er skutt i hodet/bryst og flyktningsleier-bombingene.. Dette blir kanskje litt vanskelig når det er videobevis som strider i mot deres egne løgner... I kjent stil avskriver de ansvar for massakren ved å kalle det " profesjonelle feil" og i en enda mer kjent stil er sanksjonene grusomt milde. Hjelpes.. At folk fortsatt klarer å ha troverdighet til IDF er en stor gåte.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet tirsdag kl 10:57 #547 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 Dersom man oppriktig bryr seg om palestinerne og hvordan barna lider mest i denne krigen, skriker man høyt og tydelig om hvordan Hamas bruker sivile områder som skjulested for rakettoppskytnig og med dette setter palestineres liv i fare hvert eneste minutt. Å skyte og drepe barn er aldri greit, og denne forferdelige daglige problemstillingen hadde ikke IDF trengt å forholde seg til dersom barnesoldater ikke ble rekruttert og utgjør en direkte trussel for det jødiske folk, som Israel har rett og plikt til å beskytte. Roten til lidelsene i denne krigen er ikke Israels angrep på sivil infrastruktur, det er terroristenes utnyttelse av sivile områder og barn. Så enkelt er det, og ingenting i verden kan rettferdiggjøre eller bortforklare dette. Ønsket om å bekjempe jødene er dessverre større enn kjærligheten til egne barn og egen befolkning. Frigi gislene og kapitulér, så kan palestinere få fred. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet tirsdag kl 15:11 #548 Del Skrevet tirsdag kl 15:11 Lexie Grey skrev (4 timer siden): Dersom man oppriktig bryr seg om palestinerne og hvordan barna lider mest i denne krigen, skriker man høyt og tydelig om hvordan Hamas bruker sivile områder som skjulested for rakettoppskytnig og med dette setter palestineres liv i fare hvert eneste minutt. Å skyte og drepe barn er aldri greit, og denne forferdelige daglige problemstillingen hadde ikke IDF trengt å forholde seg til dersom barnesoldater ikke ble rekruttert og utgjør en direkte trussel for det jødiske folk, som Israel har rett og plikt til å beskytte. Roten til lidelsene i denne krigen er ikke Israels angrep på sivil infrastruktur, det er terroristenes utnyttelse av sivile områder og barn. Så enkelt er det, og ingenting i verden kan rettferdiggjøre eller bortforklare dette. Ønsket om å bekjempe jødene er dessverre større enn kjærligheten til egne barn og egen befolkning. Frigi gislene og kapitulér, så kan palestinere få fred. 100%! En ting til: Gaza vil aldri mer eksistere uten Israels tilstedeværelse der. Den sjansen ødela de selv 7. oktober, og forseglet det med uttalelser om at de vil gjøre 7. oktober igjen og igjen. Hamas’ naive krav om at for å frigi gisler og slutte å skyte mot Israel må Israel trekke seg ut, vil aldri bli innfridd. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet tirsdag kl 15:18 #549 Del Skrevet tirsdag kl 15:18 Molly85 skrev (1 minutt siden): 100%! En ting til: Gaza vil aldri mer eksistere uten Israels tilstedeværelse der. Den sjansen ødela de selv 7. oktober, og forseglet det med uttalelser om at de vil gjøre 7. oktober igjen og igjen. Hamas’ naive krav om at for å frigi gisler og slutte å skyte mot Israel må Israel trekke seg ut, vil aldri bli innfridd. Det er rene vanvidd. Den parten som startet krigen med en massakre rettet mot sivile, skal liksom ha største retten til å komme med krav?! Verden har blitt gal, det er som å leve på siden. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet tirsdag kl 15:27 #550 Del Skrevet tirsdag kl 15:27 Lexie Grey skrev (Akkurat nå): Det er rene vanvidd. Den parten som startet krigen med en massakre rettet mot sivile, skal liksom ha største retten til å komme med krav?! Verden har blitt gal, det er som å leve på siden. Det er helt utrolig sykt. Ser ingen krav stilt mot terroristene, kun mot Israel. Galskap! Så du Qatars nye forsvarsminister da? Qatar, som liksom skal være en nøytral part som hjelper i forhandlingene. Han har postet mye støtte til Hamas på tidligere Twitter, blant annet «We are all Hamas». Og her sitter folk og krangler på at «det er stygt å antyde at Hamas kan ha gjort noe uetisk», heller enn å fordømme beviselige brudd på barnekonvensjonen. Verden er opp-ned. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet tirsdag kl 17:37 #551 Del Skrevet tirsdag kl 17:37 Lexie Grey skrev (6 timer siden): Dersom man oppriktig bryr seg om palestinerne og hvordan barna lider mest i denne krigen, skriker man høyt og tydelig om hvordan Hamas bruker sivile områder som skjulested for rakettoppskytnig og med dette setter palestineres liv i fare hvert eneste minutt. Å skyte og drepe barn er aldri greit, og denne forferdelige daglige problemstillingen hadde ikke IDF trengt å forholde seg til dersom barnesoldater ikke ble rekruttert og utgjør en direkte trussel for det jødiske folk, som Israel har rett og plikt til å beskytte. Roten til lidelsene i denne krigen er ikke Israels angrep på sivil infrastruktur, det er terroristenes utnyttelse av sivile områder og barn. Så enkelt er det, og ingenting i verden kan rettferdiggjøre eller bortforklare dette. Ønsket om å bekjempe jødene er dessverre større enn kjærligheten til egne barn og egen befolkning. Frigi gislene og kapitulér, så kan palestinere få fred. 👍bare å lese dette : "As part of the Arab–Israeli conflict, especially during the Second Intifada from 2000 to 2005, Palestinian militant groups used children for suicide bombings... .Umm Nidal was a Palestinian militant who supported several of her sons in their armed attacks against Israel. She has been described by ABC News as having sent three of her sons on "suicide missions" and as a "mother of suicide bombers" in 2002, during the Second Intifada, the Israeli military used an image of a Palestinian toddler dressed as a suicide bomber ....According to BBC News the baby's grandfather, Redwan Abu Turki, said that the dressing of the infant baby as a bomber was from a rally at the university and "the picture was taken just for the fun of it Anne Speckhard, an academic who studies Psychiatry at Georgetown University and Vesalius College, says there is a "cult of martyrdom" in Palestinian society. https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_child_suicide_bombers_by_Palestinian_militant_groups#See_also 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet tirsdag kl 17:43 #552 Del Skrevet tirsdag kl 17:43 NatNat skrev (2 minutter siden): 👍bare å lese dette : "As part of the Arab–Israeli conflict, especially during the Second Intifada from 2000 to 2005, Palestinian militant groups used children for suicide bombings... .Umm Nidal was a Palestinian militant who supported several of her sons in their armed attacks against Israel. She has been described by ABC News as having sent three of her sons on "suicide missions" and as a "mother of suicide bombers" in 2002, during the Second Intifada, the Israeli military used an image of a Palestinian toddler dressed as a suicide bomber ....According to BBC News the baby's grandfather, Redwan Abu Turki, said that the dressing of the infant baby as a bomber was from a rally at the university and "the picture was taken just for the fun of it Anne Speckhard, an academic who studies Psychiatry at Georgetown University and Vesalius College, says there is a "cult of martyrdom" in Palestinian society. https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_child_suicide_bombers_by_Palestinian_militant_groups#See_also Svart på hvitt om hva Hamas driver med. Men problemet er visst oss, som påpeker det. Det er visst noen som føler seg direkte krenket av negativ omtale av terrororganisasjonen Hamas. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet tirsdag kl 17:43 #553 Del Skrevet tirsdag kl 17:43 Katten.2.0 skrev (23 timer siden): Nei, over 70% var menn og barn. Basert på analyser gjort av Honest Reporting. Det er forkastelig at dere skal definere 13-åringer som menn, og insinuere at alle disse er krigere. jeg vet ikke om 13 åringer men Hamas og andre grupper bruker hva dere kaller barn dvs mindreårige i kombat : og : "Some senior Palestinian militant figures had previously said that they considered individuals aged 16 or above as adults.[6]" https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_child_suicide_bombers_by_Palestinian_militant_groups#cite_note-:3979887-6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet tirsdag kl 17:46 #554 Del Skrevet tirsdag kl 17:46 Molly85 skrev (1 minutt siden): Svart på hvitt om hva Hamas driver med. Men problemet er visst oss, som påpeker det. Det er visst noen som føler seg direkte krenket av negativ omtale av terrororganisasjonen Hamas. litt mer om Umm Nidal : "Umm Nidal was a Palestinian militant who supported several of her sons in their armed attacks against Israel. She has been described by ABC News as having sent three of her sons on "suicide missions" and as a "mother of suicide bombers".[9] According to Al Jazeera, one of her sons, who was 17 years old, was shot dead while conducting a shooting attack on an Israeli settlement with her approval, another was killed while preparing an attack and a third one was killed while transporting rockets.[10] She said "I love my children, but as Muslims we pressure ourselves and sacrifice our emotions for the interest of the homeland. The greater interest takes precedence to the personal interest". She was later elected to the Palestinian legislature in 2006 on the Hamas-led Change and Reform electoral list.[" fra samme kilde som over. https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_child_suicide_bombers_by_Palestinian_militant_groups#cite_note-:3979887-6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet tirsdag kl 18:25 #555 Del Skrevet tirsdag kl 18:25 NatNat skrev (40 minutter siden): jeg vet ikke om 13 åringer men Hamas og andre grupper bruker hva dere kaller barn dvs mindreårige i kombat : og : "Some senior Palestinian militant figures had previously said that they considered individuals aged 16 or above as adults.[6]" https://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_child_suicide_bombers_by_Palestinian_militant_groups#cite_note-:3979887-6 Ja. Jeg vet det. Det jeg reagerer på er at andre her inne omtaler 13-åringer som menn, altså voksne, og prøvde å kategorisere og deretter insinuere at alle de var krigere. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 13 timer siden #556 Del Skrevet 13 timer siden Tråden er ryddet for brudd på rommets retningslinjer, innhold vi ikke ønsker å assosieres med, brukerdebatt, brukerangrep. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 10 timer siden #557 Del Skrevet 10 timer siden Fader meg, ser ut som mitt eneste innlegg her har blitt slettet? Men hatske innlegg fulle av løgn og propaganda fra forsvarere av folkemord, jo det får stå uten reaksjoner. For en sinnsyk verden vi lever i. Barn blir altså bokstavelig talt brent til døde av Israel, men slikt skal sensureres, mens regelrett løgner får dermed stå uimotsagt. Helt vilt 😳 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 9 timer siden #558 Del Skrevet 9 timer siden Shy Guy skrev (1 time siden): Fader meg, ser ut som mitt eneste innlegg her har blitt slettet? Men hatske innlegg fulle av løgn og propaganda fra forsvarere av folkemord, jo det får stå uten reaksjoner. For en sinnsyk verden vi lever i. Barn blir altså bokstavelig talt brent til døde av Israel, men slikt skal sensureres, mens regelrett løgner får dermed stå uimotsagt. Helt vilt 😳 Hvilke løgner er det du har lest her, da? Eneste jeg husker fra innlegget ditt var at du sa noen løy om Hamas, men du sa aldri hva de løgnene gikk ut på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 9 timer siden #559 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Shy Guy skrev (2 timer siden): Fader meg, ser ut som mitt eneste innlegg her har blitt slettet? Men hatske innlegg fulle av løgn og propaganda fra forsvarere av folkemord, hvilke løgn ? hvilken propaganda ? Snakker for meg selv her men jeg gir alltid ordentlige kilder. Og jeg kan ikke huske at noen her som er pro-Israel kom med kilder fra tik-tok eller annet tull. Det hjelper ikke uansett, folk leser ikke hva de vil ikke høre. Endret 8 timer siden av NatNat 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9 timer siden #560 Del Skrevet 9 timer siden NatNat skrev (9 minutter siden): hvilke løgn ? hvilken propaganda ? Snakker for meg her men jeg gir alltid ordentlige kilder. Og jeg kan ikke huske at noen her som er pro-Israel kom med kilder fra tik-tok eller annet tull. Det hjelper ikke uansett, folk leser ikke hva de vil ikke høre. Absolutt. Skjønner ikke hvilke løgner det siktes til. Spent på åssen møtet med Trump går i morgen, om Barthen og Stoltenberg får pes pga holdningen deres i MØ-konflikten… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå