Motstrømmen Skrevet søndag kl 23:56 #361 Del Skrevet søndag kl 23:56 Bacteria skrev (9 timer siden): Ingen tvil om at palestinere ofte er både flinke og reflekterte, men vi snakker om Hamas og andre militante her nå. Du har rett i at de ekstreme bosetterne er gærne, men at barn i Israel blir opplært i hat tenker jeg du bør ha solide kilder på. Bosetterne (de ekstreme av dem) er en liten sekt i Israel, som riktignok og dessverre har fått mer og mer makt. Jeg har hatt den tvilsomme gleden av å se litt på YT om Hamas-barne-TV i tidsrommet 2007-2009, der snakker vi hat. Har jeg vært 9 år på Gaza og sett disse filmene hadde jeg også fått lyst til å bli jødedreper når jeg blir stor. Skru på Israelsk tv. Les Israelsk avis. Hør hva de sier. Se eks antall intervju... mangler ikke på bevis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet mandag kl 00:00 #362 Del Skrevet mandag kl 00:00 Molly85 skrev (7 timer siden): Hvor kommer den høye utdannelsen fra, med tanke på at de «lever og har levd» i et fengsel? Har du fått med deg at de har bombet skole etter skole etter skole? Drevet av internasjonale, som UNWRA, Norske organisasjoner og har høyeste lese evne. Fordi utdanning er viktig å komme seg ut av fattigdom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet mandag kl 08:34 #363 Del Skrevet mandag kl 08:34 Motstrømmen skrev (8 timer siden): Har du fått med deg at de har bombet skole etter skole etter skole? Drevet av internasjonale, som UNWRA, Norske organisasjoner og har høyeste lese evne. Fordi utdanning er viktig å komme seg ut av fattigdom. Hva har det med din påstand om at folk der er så utdannet å gjøre? UNRWA samarbeider dessverre med Hamas, og Hamas har gjort skolene om til legitime militære mål, gjennom å bruke dem som baser. Det er faktisk deres ansvar som myndigheter å holde barn trygge, og det er forkastelig at barna blir tvunget til å være menneskelige skjold heller enn å få søke tilflukt. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet mandag kl 08:56 #364 Del Skrevet mandag kl 08:56 Motstrømmen skrev (8 timer siden): Skru på Israelsk tv. Les Israelsk avis. Hør hva de sier. Se eks antall intervju... mangler ikke på bevis Har mer eller mindre daglig kikket innom israelske nyheter siden krigen startet. Ser ikke mye hat, ser heller ikke mye til sensur. Fremstår som mer åpen diskusjon om det meste, enn hva vi har i våre nyhetsredaksjoner. Om det finnes så mange eksempler på hat av palestinere propaganda til israelske barn, kan du kanskje sende sende en link? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 12:53 #365 Del Skrevet mandag kl 12:53 Hvis dere vil se på hat, kan dere gå inn på siden til et visst styremedlem i palestinakomiteen og lese et innlegg hun postet i går aften. Innlegget er et godt eksempel på hvordan ekstremister og rasister tenker. Innlegget er delt på flere andre profiler, bla Ness sin. Forkastelig. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 12:53 #366 Del Skrevet mandag kl 12:53 Madame Butterfly skrev (3 timer siden): Har mer eller mindre daglig kikket innom israelske nyheter siden krigen startet. Ser ikke mye hat, ser heller ikke mye til sensur. Fremstår som mer åpen diskusjon om det meste, enn hva vi har i våre nyhetsredaksjoner. Om det finnes så mange eksempler på hat av palestinere propaganda til israelske barn, kan du kanskje sende sende en link? Samme her, skulle til å spørre @Motstrømmen om det samme… 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 13:52 #367 Del Skrevet mandag kl 13:52 Bacteria skrev (59 minutter siden): Hvis dere vil se på hat, kan dere gå inn på siden til et visst styremedlem i palestinakomiteen og lese et innlegg hun postet i går aften. Innlegget er et godt eksempel på hvordan ekstremister og rasister tenker. Innlegget er delt på flere andre profiler, bla Ness sin. Forkastelig. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 13:54 #368 Del Skrevet mandag kl 13:54 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Link? https://www.facebook.com/share/p/18kuk8veyZ/?mibextid=wwXIfr 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 14:03 #369 Del Skrevet mandag kl 14:03 Bacteria skrev (6 minutter siden): https://www.facebook.com/share/p/18kuk8veyZ/?mibextid=wwXIfr Jeg ser virkelig ikke forskjellen i retorikken hennes og hvordan det mares om at (nesten) alle palestinere støtter Hamas, og derfor støtter terrorister, har vært (moralsk) delaktig i terrorangrepet, hjulpet Hamas skjule gisler, at alle lyver om den humanitære katastrofen, og jeg kunne fortsatt lenge. Dobbeltmoralen lenge leve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet mandag kl 14:18 #370 Del Skrevet mandag kl 14:18 Bacteria skrev (18 minutter siden): https://www.facebook.com/share/p/18kuk8veyZ/?mibextid=wwXIfr Hun virker jo ikke helt i vater. Man får ønske henne lykke til videre i livet, og kanskje håpe på psykologisk hjelp. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet mandag kl 14:44 #371 Del Skrevet mandag kl 14:44 Bacteria skrev (47 minutter siden): https://www.facebook.com/share/p/18kuk8veyZ/?mibextid=wwXIfr Hun der er skremmende..! Sykt at slike rasister får makt, og jeg skremmes av hvor mange som støtter det. Jeg skal stå opp mot sånn antisemittisme så lenge jeg lever. (Lurer forøvrig på om hun tenker også de 2 mill muslimene i Israel er i samme båt). 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 15:57 #372 Del Skrevet mandag kl 15:57 (endret) Katten.2.0 skrev (3 timer siden): Jeg ser virkelig ikke forskjellen i retorikken hennes og hvordan det mares om at (nesten) alle palestinere støtter Hamas, og derfor støtter terrorister, har vært (moralsk) delaktig i terrorangrepet, hjulpet Hamas skjule gisler, at alle lyver om den humanitære katastrofen, og jeg kunne fortsatt lenge. Dobbeltmoralen lenge leve. Uenig. Dvs ikke uenig i at en del av det som skrives av såkalte Israel-venner også er problematisk, men dette… er i en helt annen liga. Regner med at det blir politianmeldt. Folk som Aslak Nore og Espen Goffeng er enige med meg. edit: Lars Gule(!) tom. Endret mandag kl 17:11 av Bacteria 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet mandag kl 16:17 Forfatter #373 Del Skrevet mandag kl 16:17 Bigote skrev (22 timer siden): Hvorfor går det ikke en å se på IDF uten å dysse det ned med å trekke inn Hamas? Du trenger virkelig ikke å overbevise meg om grusomhetene som skjedde den 7.oktober.. Jeg så videoene, leste artiklene, og jeg er fullt klar over hva Hamas gjorde.. Jeg snakker den sivile palestineren sin sak ved å stille meg kritisk til IDF... Ikke Hamas sin. ( At enkelte tror det ikke går an å både være i mot IDF/ISraelske myndigheter og Hamas er ikke lenger mitt problem) Det er ikke slik at Hamas grusomme handlinger forsvarer IDF sine... IDF har faktisk en ganske grumsete historie i forhold til dette, og måten myndighetene i Israel håndterer disse kontroversene er høyst kritikkverdige. De verner egne med mildere straffer eller frikjenner dem totalt.. At soldatene som tok disse selfiene ikke fikk en større smekk på fingrene enn at de ble bedt om å slutte å ta bilder er latterlig og svekker kredibiliteten til Israelske myndigheter... Det samme gjør det faktum at palestinere som deltar i anti-israel protester får strengere straffer enn en israelsk fengselsbetjent som ble funnet skyldig i å ha torturert palestinske fanger. På toppen har vi hele VB-situasjonen, men vi trenger ikke å gå videre inn på det da jeg har inntrykk av at ikke du forsvarer disse.. Du fikk ikke med deg hvordan 7.oktober massakren foregikk - inkl SIVILE palestinere? Tenker at de undertøysbildene er helt greie når man sammenligner med de israelske jentene som fikk avskåret brystene - mens de ble voldtatt og skutt av Palestinerne/Hamaz- som samtidig spilte fotball med de avskårne brystene - mens de ejakulerte. Sterk kost? BBC rapporterte om dette - hvor var NRK? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 17:27 #374 Del Skrevet mandag kl 17:27 Bacteria skrev (1 time siden): Uenig. Dvs ikke uenig i at en del av det som skrives av såkalte Israel-venner også er problematisk, men dette… er i en helt annen liga. Regner med at det blir politianmeldt. Folk som Aslak Nore og Espen Goffeng er enige med meg. edit: Lars Gule(!) tom. Jeg synes retorikken er helt lik mye av det vi ser her inne på forumet. Jeg har jo for så vidt reagert på retorikken her inne òg, men setter likevel pris på ironien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet mandag kl 17:54 #375 Del Skrevet mandag kl 17:54 Katten.2.0 skrev (3 timer siden): Jeg ser virkelig ikke forskjellen i retorikken hennes og hvordan det mares om at (nesten) alle palestinere støtter Hamas, og derfor støtter terrorister, har vært (moralsk) delaktig i terrorangrepet, hjulpet Hamas skjule gisler, at alle lyver om den humanitære katastrofen, og jeg kunne fortsatt lenge. Dobbeltmoralen lenge leve. Hvordan ser du ikke forskjellen? 70% av palestinere støtter Hamas' rolle i krigen. Sivile palestinere deltok i angrepet 7. oktober og sivile har holdt gisler. Det er ikke hat mot palestinere å si det. Det er fakta. Det er mye ekstremisme i Gaza, men det er jo fordi de er offer for radikalisering. Det som er diskriminerende og hatefullt er å tenke så stygt og oppføre seg så avvisende mot mennesker fra en najonalitet som det hun gjorde mot israelerne. Jeg kjenner selv palestinere i Norge og jeg er rimelig sikker på at jeg politisk står milevis fra dem i synet på Midtøsten, men jeg har aldri hatt hatefulle tanker mot dem. De er hyggelige. Vanlige mennesker. Det hun gjorde er virkelig ikke normalt. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet mandag kl 17:56 #376 Del Skrevet mandag kl 17:56 Svava skrev (1 minutt siden): Hvordan ser du ikke forskjellen? 70% av palestinere støtter Hamas' rolle i krigen. Sivile palestinere deltok i angrepet 7. oktober og sivile har holdt gisler. Det er ikke hat mot palestinere å si det. Det er fakta. Det er mye ekstremisme i Gaza, men det er jo fordi de er offer for radikalisering. Det som er diskriminerende og hatefullt er å tenke så stygt og oppføre seg så avvisende mot mennesker fra en najonalitet som det hun gjorde mot israelerne. Jeg kjenner selv palestinere i Norge og jeg er rimelig sikker på at jeg politisk står milevis fra dem i synet på Midtøsten, men jeg har aldri hatt hatefulle tanker mot dem. De er hyggelige. Vanlige mennesker. Det hun gjorde er virkelig ikke normalt. Takk for at du underbygger poenget mitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet mandag kl 18:01 #377 Del Skrevet mandag kl 18:01 Katten.2.0 skrev (27 minutter siden): Jeg synes retorikken er helt lik mye av det vi ser her inne på forumet. Jeg har jo for så vidt reagert på retorikken her inne òg, men setter likevel pris på ironien. Ok. Se for deg at en norsk middelaldrende kvinne, jøde eller «israelvenn» hadde skrevet et innlegg om hvor traumatiserende det var om hun plutselig hadde funnet ut at fex legen som behandlet henne var palestiner. Om hvordan det langsom gikk opp for henne, og at hun i protest flashet Davidsstjernen oppi ansiktet til vedkommende, mens tankene raste oppi hodet hennes om vedkommende hadde voldtatt noen, drept barn eller vært terrorist. Vi må nemlig dit for at dette skal kunne sammenlignes. Slike innlegg har jeg ikke sett hverken på FB, her eller andre steder. Jeg kan sikkert regnes som israelvenn, jeg har vært i kontakt med palestinske menn både i yrkessammenheng og ellers. Har bare godt og si om dem og det skulle ha tatt seg ut om jeg skulle reagert slik. Det er sykelig rasisme. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet mandag kl 18:06 #378 Del Skrevet mandag kl 18:06 (endret) Bacteria skrev (17 minutter siden): Ok. Se for deg at en norsk middelaldrende kvinne, jøde eller «israelvenn» hadde skrevet et innlegg om hvor traumatiserende det var om hun plutselig hadde funnet ut at fex legen som behandlet henne var palestiner. Om hvordan det langsom gikk opp for henne, og at hun i protest flashet Davidsstjernen oppi ansiktet til vedkommende, mens tankene raste oppi hodet hennes om vedkommende hadde voldtatt noen, drept barn eller vært terrorist. Vi må nemlig dit for at dette skal kunne sammenlignes. Slike innlegg har jeg ikke sett hverken på FB, her eller andre steder. Jeg kan sikkert regnes som israelvenn, jeg har vært i kontakt med palestinske menn både i yrkessammenheng og ellers. Har bare godt og si om dem og det skulle ha tatt seg ut om jeg skulle reagert slik. Det er sykelig rasisme. Helt enig. Det er sykt å se hvordan visse tenker. De ser det ikke selv, det har nok gått for langt. De hater Israel mer enn de elsker menneskeverd. Endret mandag kl 18:18 av Molly85 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet tirsdag kl 12:11 #379 Del Skrevet tirsdag kl 12:11 Molly85 skrev (På 31.3.2025 den 10.34): Hva har det med din påstand om at folk der er så utdannet å gjøre? UNRWA samarbeider dessverre med Hamas, og Hamas har gjort skolene om til legitime militære mål, gjennom å bruke dem som baser. Det er faktisk deres ansvar som myndigheter å holde barn trygge, og det er forkastelig at barna blir tvunget til å være menneskelige skjold heller enn å få søke tilflukt. De eneste som er bevist bruke menneskelig skjold er IDF. Gang på gang. Nei, skole ,sykehus og plass av religion er ikke tillatt mål. Heller ikke sivile hjem. Dette også veldokumentert av utrolig nok IDF selv som filmer og legger ut på sosiale medier krigsforbrytelser de gjør ved å stjele,ramponere, sette fyr på og sprenge etter de tydelig har rekognosering av at dette var sivile hjem. At Israel bryter konvensjoner de ikke annerkjenne, betyr ikke annet at de er en lovløs stat med null respekt for internasjonale lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet tirsdag kl 12:16 #380 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 Madame Butterfly skrev (På 31.3.2025 den 10.56): Har mer eller mindre daglig kikket innom israelske nyheter siden krigen startet. Ser ikke mye hat, ser heller ikke mye til sensur. Fremstår som mer åpen diskusjon om det meste, enn hva vi har i våre nyhetsredaksjoner. Om det finnes så mange eksempler på hat av palestinere propaganda til israelske barn, kan du kanskje sende sende en link? Slå på en tale fra Knesset. Mer enn nok bevis. Se intervju og hør deres forakt og umenneskelig gjøring av Palestinerene. Men igjen hvis man lytter som en rasist og tenker at det er helt ok å kalle noen hunder, at det ikke finnes noe som heter uskyldige mål. Når de dreper 30 barn i døgnet. Så er du desverre et like stort problem i Norge som israelittene i okkuperte Palestina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå