Gå til innhold

Til alle som mener at det er Israels skyld at Gaza lider......

Sportydame

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (31 minutter siden):

oh please... i Israel, har de bomberom.. I Gaza, de evakuerer ikke enda om de er fortalt å evakuere.. aldri hørt om Darwin Awards ?

Hvor skal de evakuere til? De har siden oktober 2023 blitt drevet fra nord til sør og tilbake. De kommer seg ikke ut av Gaza, til forskjell fra mange israelere som har dobbelt borgerskap og tilgang til fungerende flyplasser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UltimateNothing skrev (Akkurat nå):

Hvor skal de evakuere til? De har siden oktober 2023 blitt drevet fra nord til sør og tilbake. De kommer seg ikke ut av Gaza, til forskjell fra mange israelere som har dobbelt borgerskap og tilgang til fungerende flyplasser.

Gaza er ikke i størrelse av et footballbane så du vet. De kan evakuere. Faktisk de er tvunget til å evakuere nå.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Gaza er ikke i størrelse av et footballbane så du vet. De kan evakuere. Faktisk de er tvunget til å evakuere nå.

Men hvor?

De blir drevet frem og tilbake på et begrenset område, de kommer ikke ut av Gaza. Selv når de har evakuert etter alle regler blir de bombet. Dette er ikke som under andre verdenskrig, der mange mennesker hadde mulighet til å snike seg over grensene for å redde livet. Eller forresten - jeg ser likheter med andre verdenskrig, men ikke ifht muligheten til å flykte fra konflikten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (3 minutter siden):

Men hvor?

De blir drevet frem og tilbake på et begrenset område, de kommer ikke ut av Gaza. Selv når de har evakuert etter alle regler blir de bombet. Dette er ikke som under andre verdenskrig, der mange mennesker hadde mulighet til å snike seg over grensene for å redde livet. Eller forresten - jeg ser likheter med andre verdenskrig, men ikke ifht muligheten til å flykte fra konflikten.

The IDF [Israeli army] has launched a massive offensive against terrorist organizations. These designated areas are considered dangerous combat zones!” said the army’s Arabic-language spokesman Avichay Adraee on X.

Adraee said civilians in the targeted areas should head to shelters in western Gaza City or Khan Younis.

kilde : AL JAZEERA https://www.aljazeera.com/news/2025/3/18/israeli-army-issues-evacuation-orders-after-striking-gaza

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (4 minutter siden):

Men hvor?

Du får spørre Egypt og Jordan hvorfor de ikke ville ta imot dem...så man endelig kunne fått ryddet opp og fjernet Hamaz en gang for alle....

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (23 minutter siden):

The IDF [Israeli army] has launched a massive offensive against terrorist organizations. These designated areas are considered dangerous combat zones!” said the army’s Arabic-language spokesman Avichay Adraee on X.

Adraee said civilians in the targeted areas should head to shelters in western Gaza City or Khan Younis.

kilde : AL JAZEERA https://www.aljazeera.com/news/2025/3/18/israeli-army-issues-evacuation-orders-after-striking-gaza

Vis meg oversikten over hva som har vært såkalt trygge soner de siste to årene.

Sportydame skrev (21 minutter siden):

Du får spørre Egypt og Jordan hvorfor de ikke ville ta imot dem...så man endelig kunne fått ryddet opp og fjernet Hamaz en gang for alle....

Har du noen gang hørt om politikk, diplomati og sånne ting?

Israel er ikke alene i denne konflikten, de har allierte de nærliggende landene ikke har mulighet/evne/vilje til å stå imot. Det er ikke engang vanskelig å se implikasjonene for enhver nasjon som står opp mot Israel, som har blant annet USA i ryggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palestinerne er jo egentlig egyptere og jordanere. De brukes av araberne som pressmiddel for å prøve å skvise ut Israel. De hater Israel (fordi det er et eget land for jøder) mer enn de bryr seg om sine egne. 

Palestina har aldri vært et område for araberne alene. Det er her folk misforstår, og tror at jødene har tatt arabernes land. Jøder ER områdets urfolk, og jøder, kristne og muslimer (fra år 600, da Muhammed laget religionen) har levd side om side der. Helt til de radikale muslimene tok over, da ble det straks verre med jøder og kristne. 

Sykt at ikke verden legger mer press på Egypt og Jordan når det kommer til å evakuere palestinerne. Trump er vel den eneste som har prøvd. 

Endret av Molly85
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (1 minutt siden):

Israel er ikke alene i denne konflikten, de har allierte de nærliggende landene ikke har mulighet/evne/vilje til å stå imot. Det er ikke engang vanskelig å se implikasjonene for enhver nasjon som står opp mot Israel, som har blant annet USA i ryggen.

Når diplomati politikk og "sånne ting" har vist seg å ikke fungerer så må man ty til sterkere midler....eller la Gaza gå nedenom og hjem...det er ikke noe midt imellom lenger...Hamaz fikk sine sjanser og misbrukte dem...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (3 minutter siden):

Om du ser på et kart, og ser alle arabiske land. Samtlige er imot Israel. Det er ikke noen liten kjempe Israel har mot seg. De blir angrepet på 7 fronter, og er på størrelse med et norsk fylke. Klart USA hjelper dem, hadde du heller sett at alle israelere ble eliminert? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly85 skrev (15 timer siden):

Til alle som gjentar «genocide» til det kjedsommelige: Ingen har konkludert med at et folkemord skjer. Det er konkludert med at: «Rather, she said, the purpose of the ruling was to declare that South Africa had a right to bring its case against Israel and that Palestinians had “plausible rights to protection from genocide” - rights which were at a real risk of irreparable damage.»

https://www.bbc.com/news/articles/c3g9g63jl17o.amp

Forstår at det er vanskelig å holde seg til fakta når selv FNs Lebanese brukte ordet «genocide» rett etter 7. oktober. Det sier mye om hvor biased mange i FN er. Men INGEN kan si at det pågår at folkemord. Ingen har klart å komme til den konklusjonen. 

Denne måten å snakke om konflikten på gjør bare at Hamas får enda friere tøyler til å begå overgrep mot egen befolkning. De indoktrineres og brukes som skjold. Hvorfor spør ingen seg hvorfor Hamas alltid er i sivile klær, bortsett fra når det er våpenhvile? Dere blir lurt, av terrorister. 

Og for å si det litt lite diplomatisk, Sør Afrika er russlands lille bissevov. Dette er politisk posisjonering. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (13 timer siden):

Jeg kjenner at jeg er inderlig glad for at Venstresiden i Norge er en utdøende rase - som klamrer seg krampaktig fast uten mål og mening - som heier på Hamaz som myrder sine egne -i håp om å få et par hundre elskerinner i paradis etter å ha dødd "martyrdøden" ........

Så håper jeg PST har en lang liste med navn hentet fra sosiale medier - på våre nye landsmenn, som "lovpriser" Hamaz for at de tok så godt vare på gislene, inkl Bibas barna......

En aldri så liten avsporing, men hva får de kvinnelige martyrene? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
Tiuren skrev (3 minutter siden):

En aldri så liten avsporing, men hva får de kvinnelige martyrene? 

De får sikkert "lov til" å tjene disse fantastiske mannlige martyrene i paradis :D 

Endret av Sportydame
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (18 timer siden):

Jeg kjenner at jeg er inderlig glad for at Venstresiden i Norge er en utdøende rase - som klamrer seg krampaktig fast uten mål og mening - som heier på Hamaz som myrder sine egne -i håp om å få et par hundre elskerinner i paradis etter å ha dødd "martyrdøden" ........

Så håper jeg PST har en lang liste med navn hentet fra sosiale medier - på våre nye landsmenn, som "lovpriser" Hamaz for at de tok så godt vare på gislene, inkl Bibas barna......

Hvem lovpriser Hamas? Det er et folkemord på Palestinerene et etnisk folk som har blitt frarøvet land,autonomi og frihet i 80 år grunnet politisk sionisme,kynisme av vesten som så løsning på et problem. Jeg er ikke venstre siden. Å la medmenneskelighet ha en side I politikken er ikke særlig opplysende for de som står høyre siden nær. Slutter de plutselig å bry seg om mennesker når de tror på privat kapitalismen? Jeg er glad for hver person som ser at fascisme er trussel for alle mennesker inkludert deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Molly85 skrev (15 timer siden):

Palestinerne er jo egentlig egyptere og jordanere. De brukes av araberne som pressmiddel for å prøve å skvise ut Israel. De hater Israel (fordi det er et eget land for jøder) mer enn de bryr seg om sine egne. 

Palestina har aldri vært et område for araberne alene. Det er her folk misforstår, og tror at jødene har tatt arabernes land. Jøder ER områdets urfolk, og jøder, kristne og muslimer (fra år 600, da Muhammed laget religionen) har levd side om side der. Helt til de radikale muslimene tok over, da ble det straks verre med jøder og kristne. 

Sykt at ikke verden legger mer press på Egypt og Jordan når det kommer til å evakuere palestinerne. Trump er vel den eneste som har prøvd. 

Palestinere er palestinere og har årtusener med tilhørende slekt i Palestina. De kan navngi slektskap i genrasjoner bakover. Si meg hvilken russer, ukrainer,tysker,sveitser,amerikaner,marokkaner osv som kan det i okkuperte Palestina? 

Endret av Motstrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (15 timer siden):

Hvorfor skal land bistå Israel i etnisk rensing og være del av lovbrudd mot menneskeheten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Etter så lang tid og så mange tapte liv så er det mange som fortsatt kjører "palestinere er terrorister". Jeg trodde faktisk at folk greide å se tydeligere hva som skjer etter alle disse tusen bombene som har fulgt det ene angrepet på 1200 personer i oktober for halvannet år siden. Eller hvertfall etter Trump har sagt at han skal ta over gaza og posta sin "Trump Gaza"-video.

Noen av dere her som har skiftet mening de siste åra? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (18 timer siden):

PS. Tror PST er mer observant på høyreekstreme, da de er grupper som begår mest vold,trusler og terror i verden.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...