Ulick Skrevet mandag kl 21:17 #61 Del Skrevet mandag kl 21:17 Høyreekstreme israelske lovgivere krever «fullstendig rensing» av Nord-Gaza Knesset-medlemmene oppfordrer det israelske militæret til å ødelegge alle kilder til vann, mat og energi – og til å drepe alle som ikke åpenbart overgir seg til angriperne. Brevet oppfordrer IDF til å: Ødelegg alle energikilder, inkludert drivstoff, solcellesystemer, generatorer og kraftledninger; Ødelegg alle matkilder, inkludert lager, vann og vannpumper; og Beleir og drep alle som ikke fører et hvitt flagg for overgivelse. Det siste kravet inkluderer tilsynelatende menn, kvinner og barn. IDF-tropper ville deretter «gå inn gradvis for en fullstendig rensing av fiendens reir», ifølge brevet. Vaturi, nestleder i Knesset, oppfordret tidligere til at Gaza skulle «utslettes fra jordens overflate» og argumenterte for at Israel skulle «slutte å være humane» og «brenne Gaza nå», fordi «det ikke er noen uskyldige der». En IDF-offiser fortalte nylig Haaretz at en kommandant, brigadegeneral Yehuda Vach, forsøker personlig å gjennomføre den såkalte Generals' Plan – en plan for utsulting og etnisk rensing av palestinere fra Nord-Gaza – ved å beleire og fordrive 250.000 palestinere fra området. FN-tjenestemenn anslår at mer enn 100.000 palestinere har blitt tvunget fra det nordlige Gaza. IDF-tropper, palestinske vitner, internasjonale medisinske frivillige og andre har beskrevet påståtte krigsforbrytelser, inkludert vilkårlige drap på Gaza-innbyggere i alle aldre over hele den krigsherjede stripen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet tirsdag kl 04:27 #62 Del Skrevet tirsdag kl 04:27 CAPS LOCK skrev (7 timer siden): Feil skjer i kriger Her ser du nok ut som at du ikke har fått med deg hva som har skjedd i Gaza det ssite året... Å bruke "alle kan gjøre feil"-retorikken er en litt jalla måte å drive ansvarsfraskrivelse om man faktisk tar utgangspunkt i at feilene til Israel mer eller mindre er systematiske og rammer palestinertne nesten på et dagslig basis.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet tirsdag kl 08:42 #63 Del Skrevet tirsdag kl 08:42 Svava skrev (12 timer siden): Hvordan definerer du "utslettet all form for liv"? Antar du ikke tenker 2 millioner har blitt drept? Vel, utenom de 50 000 gravide du nevner som er uten mat. I så fall vil det i alle fall glede deg at de gravide vil få mat. 182 lastebiler med nødhjelp ankom Gaza i går. Det er mystisk det hvordan de tilsynelatende nektes nødhjelp og mat i Gaza uten at det kan sies å reflekteres i dødsstatistikken. Mulighens fordi det faktisk kommer inn nødhjelp? Vel.. jeg anser også visse medlemmer av regjeringen helt ytterst til høyre i Israel som ekstreme. Men jeg må si jeg også synes dine meninger er ganske ekstreme. Det kom daglig inn over 500 biler før krigen, det er trossalt 2 millioner mennesker der! Det er systematisk nekt av mat og annen bistand, det er ikke nok. Helsesektor: alle sykehus er skadet eller total destruert!, https://conflictandhealth.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13031-024-00613-5 flere leger og helse arbeidere blir daglig drept, fanget og torturert, har ikke kapasitet, medisin eller utstyr nok til å ivareta økende mengde barn, kvinner og menn som er nå anemisk, dehydrert, syke etter ingen sanitære muligheter. Dette er rapportert opp og ned i mente. Hvordan skal man telle menneskene som ligger i gater, under ruiner, som ikke kommer til nødhjelp? Tallet av de som fryser i hjel? Tallet er mye mer en de som er registrert med navn! Over 80% av all infrastruktur er bombet og helt eller delvis ødelagt for all framtid. Så nei, det kommer ikke inn nød hjelp nok, samtlige bistands konvoier blir angrepet. Følger du ikke med eller har du valgt å ikke se lidelsene grunnet at du ikke ser de som mennesker? Hvis det å stå for menneskerettigheter og likeverd er ekstrem, så ja, da er jeg ekstrem. Fri Palestina fra elv til sjø. Likeverd og stopp folke mordet. Aldri igjen betyr aldri igjen. https://www.oxfam.org/en/press-releases/just-twelve-aid-trucks-food-and-water-north-gaza-governorate-25-months https://www.unocha.org/publications/report/occupied-palestinian-territory/humanitarian-situation-update-230-west-bank De har også systematisk angrepet Vestbredden der de og ikke får slippet inn nok mat og vann. Sperrer for at folk kan arbeide. Så kan vi jo plusse på lidelsene Israel har påført Libanon og Syria. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet tirsdag kl 08:46 #64 Del Skrevet tirsdag kl 08:46 CAPS LOCK skrev (11 timer siden): Dette er jo bare tøys. Israel stenger ikke av alle mulighetene for å flykte. Da hadde tapstallene vært tusen ganger større Åh, fortell meg hvilken grense overgang en Palestiner fra Gaza kan vandre over inn i Israel eller Egypt pr. dags dato og når stengte de igjen? Border crossings out of Gaza have been closed to civilians and general traffic since the Israeli military took control of the Rafah crossing on 6 May 2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet tirsdag kl 12:56 #65 Del Skrevet tirsdag kl 12:56 Bacteria skrev (På 4.1.2025 den 16.19): Antisemittisme er en form for rasisme da. Kanskje den orginale. Det er selvsagt en tragedie med hvert eneste barn som dør i krigshandlinger, uten at det dermed er riktig å kalle det folkemord. Tviler på at den er originale, men den er melket til 1000 og mistet all sin mening. Rasisme er skapt av kolonisering og pseudovitenskap drevet frem av Europeisk kolonisering. Er det ikke rart at koloniseren alltid kommer til et land med villdyr, mindre begavede, primitive og aggressive... mens koloniserer må temme de mens de slakter ned deres leve sett, slave gjør de og stjeler deres ressurser. ... Det er nå sånn at det ikke er nytt for Israel å bedrive etnisk rensing, Nakba sluttet aldri. 14 land og økende kritikk mot Israel, samtlige rapporter understøtter ordet folkemord og etnisk rensing. Ordet er ikke tatt ut av løse luften, det er så mange begrunnelser og dokumenterte hendelser som peker kun i en retning. Og har siden oktober 2023. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet tirsdag kl 16:42 #66 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Motstrømmen skrev (3 timer siden): Tviler på at den er originale, men den er melket til 1000 og mistet all sin mening. Rasisme er skapt av kolonisering og pseudovitenskap drevet frem av Europeisk kolonisering. Er det ikke rart at koloniseren alltid kommer til et land med villdyr, mindre begavede, primitive og aggressive... mens koloniserer må temme de mens de slakter ned deres leve sett, slave gjør de og stjeler deres ressurser. ... Det er nå sånn at det ikke er nytt for Israel å bedrive etnisk rensing, Nakba sluttet aldri. 14 land og økende kritikk mot Israel, samtlige rapporter understøtter ordet folkemord og etnisk rensing. Ordet er ikke tatt ut av løse luften, det er så mange begrunnelser og dokumenterte hendelser som peker kun i en retning. Og har siden oktober 2023. Rasisme er ikke skapt av kolonisering nei. Fremmedfrykt har vi alltid hatt. Det er tom forskere som mener at vi mennesker har en nedarvet frykt for de som er annerledes enn oss. Jødehatet i Europa kom lenge før europeere begynte med kolonisering. Kolonisering er heller ikke en europeisk oppfinnelse. Den arabiske og muslimske erobringen predater vel den europeiske, om jeg ikke tar mye feil. Araberne var de første som tok afrikanere fra sør for Sahara som slaver i stor stil også. Du kan se «slaveriets historie» om serien fortsatt ligger på NRK nett. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet tirsdag kl 19:17 #67 Del Skrevet tirsdag kl 19:17 Motstrømmen skrev (10 timer siden): Åh, fortell meg hvilken grense overgang en Palestiner fra Gaza kan vandre over inn i Israel eller Egypt pr. dags dato Gaza er 365 kvadratkilometer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet tirsdag kl 20:53 #68 Del Skrevet tirsdag kl 20:53 CAPS LOCK skrev (1 time siden): Gaza er 365 kvadratkilometer Tror ikke brukeren spurte om hvor mange kvadratkilometer Gaza er, men heller hvilken grenseovergang Palestinerne kan bruke? Anbefaler deg å lese spørsmålet en gang til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 21 timer siden #69 Del Skrevet 21 timer siden Proaktiv skrev (På 3.1.2025 den 11.22): I så tilfelle er Israel det eneste "demokratiet" i verden der befolkningen forsvarer drapene på sivile som "nødvendig". Sivile dør i alle kriger, inkludert jakten på Al-Qaida og. iSIL i regi av vestlige demokratier. De var ikke eller er ikke drapene på sivile som er nødvendig, men krigen i seg selv. Sivile dødsfall er uunngåelig. Ikke minst var dette også saken i 2. verdenskrig. Protestene mot Vietnam krigen var at hele krigen var unødvendig. En krig mot kommunisme på andre siden av kloden. Det var mange amerikanere som døde, de protesterte mot selv å bli sent i døden for en unødvendig sak, en krig som ikke kunne vinnes. Om et land er med i en krig hvor sivile dør, er ikke et mål på om landet er demokratisk eller ikke. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 19 timer siden #70 Del Skrevet 19 timer siden Proaktiv skrev (På 3.1.2025 den 11.22): Så langt jeg kan se forsvarer Israelere landet som eneste demokrati (la os se det slik Israelere gjør et øyeblikk). I så tilfelle er Israel det eneste "demokratiet" i verden der befolkningen forsvarer drapene på sivile som "nødvendig". I så tilfelle mener jeg den Israelske befolkningen er medansvarlig for det om skjer. Også president Nixon i USA måtte avslutte krigen i Vietnam pga motstand hos befolkningen. Men ikke engang USA dengang eller Russland idag henretter de som ligger på sykehus. Det viser et EKSTREMT ønske om vold mot sivile. Uten motstand mot krigen vil den fortsette så lenge det er ledere som ønsker en slik krig. Dette mener jeg gjør Israels befokning medansvarlig for det som har pågått og pågår. Nordmenn forsvarte også drap på sivile, under WW2. Sivile dør alltid i krig, Hamas skiller ikke mellom militante og sivile i sine tapstall. Hamas og de andre jihadist-gruppene skiller heller ikke mellom sivile og militære israelere, for dem er alle legitime mål. Er hele tiden terror-angrep og skyting i Israel, men det rapporteres ikke om israelske døde på NRK. Dødd vel nylig tre stykk i et skyteangrep. Dessuten har det dødd snart 1000 IDF. 7/10 var Utøya pluss regjeringskvartalet, bare at en mye høyere andel av israelsk befolkning ble drept. Fjotten fra 22. torturerte i det minste ikke ofrene, men her var det brenning av folk med avanserte ildvåpen, det var voldtekter, ydmykelser og trakassering av en annen verden, ikke minst live-streaming av drap på folk direkte på deres egen FB. Ingen av oss er langt fra en som døde 22/7, i Israel er folk mye nærmere ofrene pga det høye antallet drepte ift Israels 9 mill innbyggere. Var heller ikke bare medlemmer i Hamas og andre grupperinger som kom gjennom gjerdet, det var en hær av sivile som hang seg på og rykter sier at noe av det verste ble utført av de. Så har du alle som jublet og herjet med ofrene som ble dradd over grensa. I tillegg holdes gisler fortsatt av Gud hver hvem (sivile? Hamas?) Ingen har stått frem og bidratt til løslatelse. Poenget mitt er at jeg sliter med å se rimeligheten av at israelske sivile skal ha så mye medfølelse med palestinske sivile. Den greier ikke jeg å se. I krig er vel alle sine «egne» nærmest? Tviler på at sivile i Ukraina blir avkrevd samme sympati med russiske sivile? Slik blir Israel holdt til en annen standard enn andre, noe som nærmer seg antisemittisme helt ærlig. Hva hadde du selv tenkt om sivile palestinske tap om du var israeler? Og tanta de døde 7/10, fetteren din fortsatt var fange i Gaza og en kollega hadde tatt livet av seg pga det han så 7/10? Hadde du tenkt stakkars palestinere, nå må vi jammen skjerpe oss, de har lidd urett siden 48 så ikke rart at 7/10 skjedde, eller hadde du sagt f… it? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 18 timer siden #71 Del Skrevet 18 timer siden Bacteria skrev (52 minutter siden): Poenget mitt er at jeg sliter med å se rimeligheten av at israelske sivile skal ha så mye medfølelse med palestinske sivile. Den greier ikke jeg å se. I krig er vel alle sine «egne» nærmest? Tviler på at sivile i Ukraina blir avkrevd samme sympati med russiske sivile? Slik blir Israel holdt til en annen standard enn andre, noe som nærmer seg antisemittisme helt ærlig. Hva hadde du selv tenkt om sivile palestinske tap om du var israeler? Og tanta de døde 7/10, fetteren din fortsatt var fange i Gaza og en kollega hadde tatt livet av seg pga det han så 7/10? Hadde du tenkt stakkars palestinere, nå må vi jammen skjerpe oss, de har lidd urett siden 48 så ikke rart at 7/10 skjedde, eller hadde du sagt f… it? Det er mange sivile i Israel som har medfølelse for de palestinske sivile som har blitt massakert. Dette har kommet frem i protestene i Tel Aviv samt i flere jødiske samfunn i verden tar mange tar avstand fra det IDF gjør under Netanyahu. Dette handler om menneskeverd, empati og en evne til å se det som skjer uten skylapper hvor alt skal radikaliseres og rettferdiggjøres. Igjen så fremstår det som du ser konflikten med et stort filter som stopper all informasjon som ikke støtter Israel.. Bacteria skrev (1 time siden): en hær av sivile som hang seg på og rykter sier at noe av det verste ble utført av de. Tror du har missforstått totalt hva det vil si å være sivil. Ingen av de som brøt seg ut av Gaza gikk under betegnelsen "sivile" og det er absolutt ingen som regner de som ble drept av disse som sivile dødsfall. Ellers utfordrer jeg deg til å vise til kilder hvor disse ryktene kommer fra.. Syntes det i det siste har kommet veldig mange løse påstander i fra enkelte her som fremstår som ren oppspinn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18 timer siden #72 Del Skrevet 18 timer siden Bigote skrev (27 minutter siden): Det er mange sivile i Israel som har medfølelse for de palestinske sivile som har blitt massakert. Dette har kommet frem i protestene i Tel Aviv samt i flere jødiske samfunn i verden tar mange tar avstand fra det IDF gjør under Netanyahu. Dette handler om menneskeverd, empati og en evne til å se det som skjer uten skylapper hvor alt skal radikaliseres og rettferdiggjøres. Igjen så fremstår det som du ser konflikten med et stort filter som stopper all informasjon som ikke støtter Israel.. Tror du har missforstått totalt hva det vil si å være sivil. Ingen av de som brøt seg ut av Gaza gikk under betegnelsen "sivile" og det er absolutt ingen som regner de som ble drept av disse som sivile dødsfall. Ellers utfordrer jeg deg til å vise til kilder hvor disse ryktene kommer fra.. Syntes det i det siste har kommet veldig mange løse påstander i fra enkelte her som fremstår som ren oppspinn. Med all respekt tror jeg det er du som ikke helt skjønner hva som regnes som sivil i militær sammenheng. En sivil er en person som er ubevæpnet og uten uniform. Det er derfor Hamas med god «samvittighet» kan regne sivilkledde militsmenn som blir skutt idet de beveger seg fra et våpendeponi til et annet som sivile dødsfall. Her er en rapport fra FNs høykommisær for menneskerettigheter som motbeviser det du sier. Du kan lese om sivile Gaza-beboeres involvering i raidet 7/10 fra side 50 og utover. https://www.ohchr.org/sites/default/files/documents/hrbodies/hrcouncil/sessions-regular/session56/a-hrc-56-crp-3.pdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 12 timer siden #73 Del Skrevet 12 timer siden Bacteria skrev (5 timer siden): Med all respekt tror jeg det er du som ikke helt skjønner hva som regnes som sivil i militær sammenheng. En sivil er en person som er ubevæpnet og uten uniform. Det er derfor Hamas med god «samvittighet» kan regne sivilkledde militsmenn som blir skutt idet de beveger seg fra et våpendeponi til et annet som sivile dødsfall. Her er en rapport fra FNs høykommisær for menneskerettigheter som motbeviser det du sier. Du kan lese om sivile Gaza-beboeres involvering i raidet 7/10 fra side 50 og utover. https://www.ohchr.org/sites/default/files/documents/hrbodies/hrcouncil/sessions-regular/session56/a-hrc-56-crp-3.pdf Først og fremst syntes jeg det er flott at du har trukket tilbake konspirasjonene dine rundt FN da du bruker dem som kilde. Du har jo konspirert ganske grovt mot dem tidligere og kritisert folk som har referert til dem. Hva fikk deg til å ombestemme deg? Ellers står det kun at ubevæpnede sivile hadde en invovlering "several cases".. ( Er de både ubevæpnede uten iniform kan man regne som de sivile så det er riktig) Det er fremdeles ingenting jeg fant som backer opp at det var en hær av disse, og at det eksisterer rykter som sier at disse var verre enn de med våpen? Fant du virkelig noe om dette eller bløffer du her? Rakk kun og sumlese da jeg ikke har tid til å lese alt sammen, men jeg har sett det har vært en del feilsiteringer og egentolkninger fra pro-israelerne her tidligere da de referer til artikler som ikke engang støtter opp det de selv sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11 timer siden #74 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Bigote skrev (1 time siden): Først og fremst syntes jeg det er flott at du har trukket tilbake konspirasjonene dine rundt FN da du bruker dem som kilde. Du har jo konspirert ganske grovt mot dem tidligere og kritisert folk som har referert til dem. Hva fikk deg til å ombestemme deg? Ellers står det kun at ubevæpnede sivile hadde en invovlering "several cases".. ( Er de både ubevæpnede uten iniform kan man regne som de sivile så det er riktig) Det er fremdeles ingenting jeg fant som backer opp at det var en hær av disse, og at det eksisterer rykter som sier at disse var verre enn de med våpen? Fant du virkelig noe om dette eller bløffer du her? Rakk kun og sumlese da jeg ikke har tid til å lese alt sammen, men jeg har sett det har vært en del feilsiteringer og egentolkninger fra pro-israelerne her tidligere da de referer til artikler som ikke engang støtter opp det de selv sier. Du bør virkelig lese alt. Mulig jeg tar feil, men jeg opplever deg og mange andre på propalestinsk side som utstyrt med et filter, som konsekvent stenger ute hvor jævlig 7/10 angrepet var. Det står bla i rapporten om den stakkars 17-åringen som ble tvunget til å lure naboene i kibbutzen ut. Han ble drept. Faren ville så gjerne gå i stedet for ham 😞 Dette er pågående for israelerne så lenge det er gisler der. I dag ble det funnet enda to døde gisler på Gaza, denne gang to drusere. Far og sønn. (Ayelet Azouri på FB) Endret 10 timer siden av Bacteria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 10 timer siden #75 Del Skrevet 10 timer siden Bigote skrev (20 timer siden): Tror ikke brukeren spurte om hvor mange kvadratkilometer Gaza er, men heller hvilken grenseovergang Palestinerne kan bruke? Hvorfor skal de forlate Gaza? Gaza er stort nok til at det ikke er nødvendig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 10 timer siden #76 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Bigote skrev (20 timer siden): Tror ikke brukeren spurte om hvor mange kvadratkilometer Gaza er, men heller hvilken grenseovergang Palestinerne kan bruke? Anbefaler deg å lese spørsmålet en gang til Spørsmålet ble stilt på feil premisser siden det ble hevdet det ikke fantes noe sted å evakuere. Det er etablert humanitære soner og på de flygebladene med evakueringsorderer jeg har sett i media har det vært markert på kart hvor de skal evakuere innad i Gaza. Slik som i denne artikkelen for eksempel: https://edition.cnn.com/2024/05/06/middleeast/israel-gaza-eastern-rafah-evacuation-notice-hnk-intl/index.html Endret 10 timer siden av Svava Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 9 timer siden #77 Del Skrevet 9 timer siden Bacteria skrev (1 time siden): Du bør virkelig lese alt. Mulig jeg tar feil, men jeg opplever deg og mange andre på propalestinsk side som utstyrt med et filter, som konsekvent stenger ute hvor jævlig 7/10 angrepet var. Det står bla i rapporten om den stakkars 17-åringen som ble tvunget til å lure naboene i kibbutzen ut. Han ble drept. Faren ville så gjerne gå i stedet for ham 😞 Dette er pågående for israelerne så lenge det er gisler der. I dag ble det funnet enda to døde gisler på Gaza, denne gang to drusere. Far og sønn. (Ayelet Azouri på FB) De gislene var også angivelig på listen til Hamas over gisler de skulle overlevere i første fase av våpenhvilen. Igjen prøver Hamas å få til avtaler med døde og ikke levende gisler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9 timer siden #78 Del Skrevet 9 timer siden Svava skrev (18 minutter siden): Spørsmålet ble stilt på feil premisser siden det ble hevdet det ikke fantes noe sted å evakuere. Det er etablert humanitære soner og på de flygebladene med evakueringsorderer jeg har sett i media har det vært markert på kart hvor de skal evakuere innad i Gaza. Slik som i denne artikkelen for eksempel: https://edition.cnn.com/2024/05/06/middleeast/israel-gaza-eastern-rafah-evacuation-notice-hnk-intl/index.html Du er klar over at Israel har bombet flyktningsoner og drept mange sivile gjennom krigen? IDF har hatt problemer med å forsvare flere av disse hendelsene både fra et praktisk og et moralsk standpunkt. Denne er fra forrige onsdag, og er langt fra den eneste: "Strikes have since been reported in Al Mawasi area, where people had been ordered to move and take shelter. The UN Children’s Fund (UNICEF) wrote on social media that five youngsters were reportedly killed on Wednesday night, and others injured, in a strike on a tent in Mawasi – a so-called “safe zone”. Ellers finnes det ikke noen trygg sone i gaza da mennesker er i livsfare pga. at Israel har gjort det så forferdelig vanskelig å for nødhjelp og det rapporteres om at babyer fryser ihjel. Jeg sliter fortsatt med å skjønne at det faktisk er mulig å forsvare Israel per nå da man drukner i rapporter over grusomheter som skjer i Gaza og på VB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9 timer siden #79 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Bacteria skrev (2 timer siden): Du bør virkelig lese alt. Mulig jeg tar feil, men jeg opplever deg og mange andre på propalestinsk side som utstyrt med et filter, som konsekvent stenger ute hvor jævlig 7/10 angrepet var. Det står bla i rapporten om den stakkars 17-åringen som ble tvunget til å lure naboene i kibbutzen ut. Han ble drept. Faren ville så gjerne gå i stedet for ham 😞 Dette er pågående for israelerne så lenge det er gisler der. I dag ble det funnet enda to døde gisler på Gaza, denne gang to drusere. Far og sønn. (Ayelet Azouri på FB) Hvorfor svarer du ikke på om hvorfor du snudde i forhold til FN? Ut i fra det jeg leste var det filmet sivile på noen steder under terrorangrepet, og dette bygget ikke under at det var en hær som møtte opp. Jeg hadde satt pris på om du kunne refererte til et sitat i forhold til ryktene da jeg ikke engang kunne søke meg fram til dette i rapporten.. En rapport som ironisk nok du totalt ville feid under teppe sist gang FN var et tema her. Ellers er det ingen som har neglisjert terrorangrepet selv om du bruker det som et skalkeskjul for å rettferdiggjøre alt det grusomme Israel gjør. De fleste slo ring rundt Israel under terrorangrepet. Jeg er som sagt ikke pro palestina, men jeg fordømmer mennesker som begår grusomme handlinger mot uskyldige. Derfor tar jeg både avstand fra Hamas og IDF+ Netanyahu fordi jeg faktisk klarer å holde fast ved prinsippene mine. Kaldblodige drap på sivile skal fordømmes enten de kommer fra Hamas eller IDF og i 2025 er det null tvil at skadene og ødeleggelsene Israel har påført Palestna er i en annen dimensjon i forhold til terrorangrepet. Både med tanke på drap, ødeleggelser og humanitære forhold. Det fremstår virkelig som du legger et høyere menneskeverd i Isaelere enn Palestinere og dette kommer frem i nesten alt du skriver. Endret 9 timer siden av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 9 timer siden #80 Del Skrevet 9 timer siden (endret) CAPS LOCK skrev (1 time siden): Hvorfor skal de forlate Gaza? Gaza er stort nok til at det ikke er nødvendig Dette gir ingen mening... Hvor skal de gå i Gaza mener du? Endret 9 timer siden av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå