Gå til innhold

Han prioriterer ikke oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere tenkt hvis kjæresten dropper å feire nyttårsaften sammen med meg og barna våres? Han skal heller dra ut å drikke med venner enn å være med oss. Syns selv at dette er dårlig gjort.

Anonymkode: 8e861...e95

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er denne egoistiske atferden del av et mønster, så hadde jeg ikke blitt så overrasket.

Hvorfor er du sammen med ham? Dette er selvfølgelig ganske drøyt.

Anonymkode: 87398...e47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hans barn også? Har han spurt om det er greit for deg, eller bare gitt beskjed om at han stikker så du er barnevakten?

Anonymkode: 12d19...726

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han far til barna eller ikke? 

Hvis nei, så er det selvfølgelig helt greit at han som barnløs heller vil ta seg en fest enn å henge med unger hele kvelden. 

Hvis ja, så er det kanskje dårlig gjort dersom du er veldig imot det, men samtidig er det viktig å unne partneren sin litt fester eller andre ting de syns er gøy innimellom. Det er ikke sånn at de må feire hver eneste nyttårsaften med barna til de er 18 år. Julaften er noe annet.

Anonymkode: dad9b...fba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva hadde dere tenkt hvis kjæresten dropper å feire nyttårsaften sammen med meg og barna våres? Han skal heller dra ut å drikke med venner enn å være med oss. Syns selv at dette er dårlig gjort.

Hvor gamle er barna? Litt forskjell på om de er 5 eller 25 år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit når man har familie med barn. Han kan feste andre dager i året. Nyttårsaften for foreldre bør være med barn og dermed tilrettelagt for å ha barn i hus.

Inviter venner med barn, drikk minimalt alkohol (et glass til maten) og ha en hyggelig kveld 🥳🎉🎊🎆

Anonymkode: a5890...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1 og 3 år. Ja det er våre felles barn

❤️ til deg

Håper du får gitt beskjed om hvor ugreit det er. Og hvis han ikke tar det til seg så må du vurdere om du vil leve med han og hans familieholdninger.

Håper du får en fin kveld etter at ungene er i seng. Har du noen venner du kan invitere på tampen? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært greit for meg. Men om jeg også ønsket å feste og synes det var drit å være alene med barna, hadde jeg nok blitt snurt. Jeg hadde nok bare brukt kvelden på egentid etter ungene var lagt og kost meg med det. Men skjønner at du synes det er kjipt at han heller vil gjøre noe annet. 

Jeg forstår også at han kan synes det blir kjedelig og lite stemningsfult å bli hjemme med bare dere. 

Anonymkode: 9d9c0...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår også at han kan synes det blir kjedelig og lite stemningsfult å bli hjemme med bare dere. 

Hva så? Det er sånn det er å ha småbarn i hus. Man stikker jo ikke bare fra dama fordet.

Anonymkode: 8b2e3...733

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Egoistisk!

Anonymkode: 25047...c1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forbanna uaktuelt! Hadde faktisk satt hardt mot hardt og sagt enten blir du hjemme eller så kan du pakke bagen. Voksne folk oppfører seg ikke sånn! Hadde vi avtalt på forhånd og skaffet barnevakt så begge kunne ut så er det greit, men du lar ikke partneren din sitte igjen alene med felles unger på nyttårsaften. Det er bare trist og egoistisk. 

Anonymkode: 1b9f1...0cb

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det evige spørsmålet i tråder som denne: Er dette regelen eller unntaket?

Er han generelt en uinteressert far og dårlig kjæreste, hvordan samarbeider og kommuniserer dere i daglige og fordeler oppgaver, ansvar og alenetid? Er det snakk om å delta på tradisjonsrik nyttårsfeiring med vennegjengen eller bare fyll og fest på byen? Har du sagt hva du faktisk mener og ønsker her eller gått rett inn i rollen som dørmatte og martyr?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er han far til barna eller ikke? 

Hvis nei, så er det selvfølgelig helt greit at han som barnløs heller vil ta seg en fest enn å henge med unger hele kvelden. 

Hvis ja, så er det kanskje dårlig gjort dersom du er veldig imot det, men samtidig er det viktig å unne partneren sin litt fester eller andre ting de syns er gøy innimellom. Det er ikke sånn at de må feire hver eneste nyttårsaften med barna til de er 18 år. Julaften er noe annet.

Anonymkode: dad9b...fba

De er familie. Eller, de skal liksom være det, da. Skjønner jo godt at det er mye skilsmisser og oppløste hjem rundt omkring når holdningen er at man ikke skal tilbringe merkedager sammen fordi "man skal unne partneren sin" å være alle andre steder og med alle andre enn sin egen familie. 

Anonymkode: 74ce1...b09

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en mann som dro ut på nyttårsfest istedet for å være med sin unge kone (20) og sitt nyfødte barn på sykehuset. Var 2 dager etter fødsel, og det var såpass rolig på sykehuset at hun hadde enerom hvor han også kunne overnatte. Hun ba han om å bli med dem, han valgte å dra på fest. Så hun satt faktisk å gråt med babyen deres i fanget på nyttårsaften.

Det tok uheldigvis noen år og enda ett barn før det ble skilsmisse.

Vet det ikke er min plass, men jeg kjenner fremdeles jeg blir sint på hennes vegne av å tenke på det. Den festen kunne umulig være så viktig. Noen mennesker er ekstremt egoistiske.

Det er mulig jeg selv ville syntes det var ok om min mann dro på nyttårsfest istedet for å være med oss. Vi har også en 1åring i hus. Men vi har vært foreldre sammen i 10år, og iløpet av vårt forhold har han aldri dratt på fest uten meg (det er jeg som har dratt han med noen få ganger) fordi han ikke er så glad i fest på den måten. Så hvis det hadde vært en fest han hadde ønsket å gå på ville jeg nok absolutt unnet han det. Men jeg hadde forventet at han spurte meg hva jeg tenkte om saken, og at vi snakket om det på forhånd. Hadde ikke likt om han tok det for gitt at jeg skulle vært alene med barna. For litt arbeid er det jo å skulle ordne mat og god stemning for alle, særlig når den minste er så liten.

Anonymkode: 4f10f...12c

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han plutselig gjort det ville jeg fått han undersøkt for demens. Eller i alle fall mistenkt alvorlig midtlivskrise. 

Men om dette er gjentagende atferd vet du jo egentlig hva du har valgt som far til dine barn, og det burde ikke være en stor overraskelse hva han prioriterer. 

Anonymkode: 0e27f...b40

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det er engangstilfelle eller har han for vane å dra ut og feste?

Anonymkode: 42311...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok en vane om å bare dra uten å høre med meg. Så nu ble vi igjen alene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min gjort dette og ikke skjønt hvor egoistisk det var å dra fra familien på nyttårsaften, hadde jeg faktisk bedt om skilsmisse.

Anonymkode: 4ef08...7d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har nok en vane om å bare dra uten å høre med meg. Så nu ble vi igjen alene.

Du må jo vurdere om du vil leve livet slik. Jeg hadde ikke godtatt slike prioriteringer. Min mann er svært glad i en fest, men heldigvis mer glad i meg og ungene. Hadde han ikke vært det fikk han dra, og ikke komme tilbake. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...