Gå til innhold

hun psyker meg, har jeg lov til å anmelde?

Anbefalte innlegg

Gjest tromsø29
Skrevet

min "gode" venninne opp igjennom flere år har for vane å sparke meg når jeg ligger nede. hun psyker meg.

jeg er litt dårlig psykisk og hun bruker ofte ting i mot meg, som for eksempel psyken min.

hun "hobbypsykologer" meg ofte og forteller meg at jeg egentlig ikke er på den måten som jeg selv sier.

andre dager kan hun si at jeg er kjempe syk og at jeg burde få hjelp.

jeg vet godt selv hvordan det står til med psyken min. gikk til psykolog før, og alt jeg følte var normalt sa hun (jeg var ikke gal altså, hehe).

er det lov å psyke en person? er det lov å bruke psyken min imot meg når det gjelder ting i det daglige livet?

jeg føler nesten at hun trakasserer meg. har bedt hun om å slutte men hun sier at hun ikke gjør det sånt.

kan jeg anmelde henne hvis hun ikke slutter?

vet ikke mine arme råd nå. :grine:

fortell meg hva ville dere gjort i en slik sitasjon? hater folk som skal hobbypsykologe meg. det er slemt gjort. spesielt når dem bruker det i mot deg etterpå! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg tenker at det beste må være å si klart fra til henne. Om hun ikke respekterer det og slutter, så må du kanskje bryte kontakten en stund. Pass på å ha støttespillere rundt deg, det er lett å bli svak etter en stund. Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo det men. Du må ha bevis ellers blir det påstand mot påstand og sak henlegges. Du ender opp uten hjelp og hun vil få enda mer å plage deg med.

Hvofor ber du ikke kjerringa om å dra til **** ? Det er ingen som tvinger deg til å omgåes med henne.

Gjest gjest1
Skrevet

"Hobbypsykologer" kan gjøre myyye skade!!! Hold deg unna henne, og finn andre støttespilere som gjør deg godt!

Det å anmelde henne vil antagelig bare gi henne vann på mølle, og mer å bruke mot deg ved en senere anledning......

Gjest tromsø29
Skrevet
Jeg tenker at det beste må være å si klart fra til henne. Om hun ikke respekterer det og slutter, så må du kanskje bryte kontakten en stund. Pass på å ha støttespillere rundt deg, det er lett å bli svak etter en stund. Lykke til  :)

jeg er allerede svak rundt henne.

jeg er redd henne. ikke fordi hun skal slå meg. men for ting hun sier.

jeg får ikke tak på hva jeg er redd for heller. for hun hadde jo aldri skadet meg fysisk. jeg har tenkt på å ta med noen når jeg snakker med henne, men vet ikke...

Gjest tromsø29
Skrevet
Du kan jo det  men. Du må ha bevis ellers blir det påstand mot påstand og sak henlegges. Du ender opp uten hjelp og hun vil få enda mer å plage deg med.

Hvofor ber du ikke kjerringa om å dra til **** ? Det er ingen som tvinger deg til å omgåes med henne.

jeg har det.

og nå har hun fortalt bekjente oss i mellom om hvor syk jeg er.

de tror jo på henne også.

Gjest tromsø29
Skrevet
"Hobbypsykologer" kan gjøre myyye skade!!! Hold deg unna henne, og finn andre støttespilere som gjør deg godt!

Det å anmelde henne vil antagelig bare gi henne vann på mølle, og mer å bruke mot deg ved en senere anledning......

ok.

ja hun gjør mye skade. psykisk.

hun ber meg om å komme ned til henne nå. men jeg er så redd. livredd.

jeg har fortalt hva jeg syns forstår du. og dette har hun formidlet videre til "alle" som sagt.

og jeg tør ikke å dra dit alene. for jeg klarer ikke å svare tilbake når hun psyker.

har du noen råd om hvordan man skal oppføre seg i mot sånne som henne?

Skrevet
ok.

ja hun gjør mye skade. psykisk.

hun ber meg om å komme ned til henne nå. men jeg er så redd. livredd.

jeg har fortalt hva jeg syns forstår du. og dette har hun formidlet videre til "alle" som sagt.

og jeg tør ikke å dra dit alene. for jeg klarer ikke å svare tilbake når hun psyker.

har du noen råd om hvordan man skal oppføre seg i mot sånne som henne?

La vær å tilbringe tid med henne og slutt å sutre!

Gjest Piper
Skrevet
jeg har det.

og nå har hun fortalt bekjente oss i mellom om hvor syk jeg er.

de tror jo på henne også.

De tror kanskje på henne en stund, emn sannheten har en tendens til å komme frem. Uansett, hold deg langt unna henne, for hun er tydeligvis ikke bra for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med Piper. Jeg forstår heller ikke at noen gidder å tilbringe tid med mennesker som virker nedbrytende på en? Jeg har i allefall blitt veldig flink til å kutte ut negative mennesker. Jeg orker sipelten ikke å ha en sånn påvirkning rundt meg, og jeg har ikke funnet en eneste god grunn for å finne meg i det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Storesøstra til bestevenninna mi er et utyske av en annen verden. Helt siden vi var små har hun tråkket på andre for å heve seg sjøl.Hun driter deg loddrett ut, hun er rett og slett ondskapen selv denne jenta og uansett hva hun har klart å lire ut av seg disse årene så har jeg aldri klart å svare tilbake til henne. Jeg blir rett og slett perpleks av å høre alt hun klarer å lire ut av seg.

Så frem til denne jula har jeg skydd henne som ilden.Men i jula skulle jeg hente bestevenninna mi hjemme hos foreldrene deres og traff på jenta,og hun satte i gang å rakke ned på meg som hun alltid har gjort, og det var som om det smalt i hodet på meg. Så jeg snakket tilbake og fortalte henne nøyaktig hvor landet lå, og jenta ble jo fullstendig perpleks for jeg hadde jo alltid stått der og tatt i mot.

Poenget mitt er at om du lar folk behandle deg dårlig så vil de gjøre nettopp det. Sett hardt mot hardt og be henne om å oppføre seg eller gå.

Jeg har vært i 2 forhold tidligere der jeg ble psykisk misbrukt på det groveste,og det første forholdet varte i 4 år før jeg gikk, det andre i 9 mnd.

Du synes kanskje det er enkelt å sitte på rompa å si; ha deg vekk,gå,dump henne som venninne. Men altså; når det kommer til mennesker som gjør en selv vondt, så er det i grunnen ikke vanskeligere. Du er da vel mer glad i deg selv enn henne?

Gjest tromsø29
Skrevet
Jeg er enig med Piper. Jeg forstår heller ikke at noen gidder å tilbringe tid med mennesker som virker nedbrytende på en? Jeg har i allefall blitt veldig flink til å kutte ut negative mennesker. Jeg orker sipelten ikke å ha en sånn påvirkning rundt meg, og jeg har ikke funnet en eneste god grunn for å finne meg i det.

er ikke alt jeg vil skrive her, men jeg jobber med henne. derfor veldig vanskelig å unngå henne. :tristbla:

noen ganger så syns jeg hun har psykopatiske trekk.

vet det er en stygg ting å si, men jeg tror det noen ganger.

Gjest tromsø29
Skrevet
La vær å tilbringe tid med henne og slutt å sutre!

jeg JOBBER med henne. og derfor syns jeg virkelig jeg kan "ha lov" til å sutre også.

Gjest tromsø29
Skrevet
Storesøstra til bestevenninna mi er et utyske av en annen verden. Helt siden vi var små har hun tråkket på andre for å heve seg sjøl.Hun driter deg loddrett ut, hun er rett og slett ondskapen selv denne jenta og uansett hva hun har klart å lire ut av seg disse årene så har jeg aldri klart å svare tilbake til henne. Jeg blir rett og slett perpleks av å høre alt hun klarer å lire ut av seg.

Så frem til denne jula har jeg skydd henne som ilden.Men i jula skulle jeg hente bestevenninna mi hjemme hos foreldrene deres og traff på jenta,og hun satte i gang å rakke ned på meg som hun alltid har gjort, og det var som om det smalt i hodet på meg. Så jeg snakket tilbake og fortalte henne nøyaktig hvor landet lå, og jenta ble jo fullstendig perpleks for jeg hadde jo alltid stått der og tatt i mot.

Poenget mitt er at om du lar folk behandle deg dårlig så vil de gjøre nettopp det. Sett hardt mot hardt og be henne om å oppføre seg eller gå.

Jeg har vært i 2 forhold tidligere der jeg ble psykisk misbrukt på det groveste,og det første forholdet varte i 4 år før jeg gikk, det andre i 9 mnd.

Du synes kanskje det er enkelt å sitte på rompa å si; ha deg vekk,gå,dump henne som venninne. Men altså; når det kommer til mennesker som gjør en selv vondt, så er det i grunnen ikke vanskeligere. Du er da vel mer glad i deg selv enn henne?

takk for svar Alwa.

jeg har satt hardt i mot hardt. det hun har klart er nå å få alle til å tro hvor "syk" jeg er i hodet mitt.

livredd for å jobbe i morgen. hun jobber med meg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Da synes jeg du skal heve deg over det, for som Piper sier, sannheten kommer alltid for en dag.

Hold det på et profesjonelt nivå på jobben men ikke noe mer enn det og kutt henne ut på fritiden.

Jeg vet det er tøft men tro meg; du kommer til å få det så utrolig mye bedre med deg selv.

Gjest Gjest
Skrevet
er ikke alt jeg vil skrive her, men jeg jobber med henne. derfor veldig vanskelig å unngå henne.  :tristbla:

Jeg har selv opplevd å jobbe med sånne typer. Kan man ikke fjerne seg fysisk så må man fjerne seg psykisk.

Fokuser på jobben og overse henne i den grad det er mulig.

Ingen ønsker å lage bølger på jobben. Men dersom du tror det vil løse noe og tror du er tøff nok til å takle det så ta for all del en konfrontasjon. Jeg gjorde det, men det hjalp ikke. Da måtte jeg endre min egen tilnærming til problemet. Jeg valgte å overse henne i den utstrekning det var mulig. Det vil si jeg kuttet av alt utenom-jobben-snakk tvert, så fort det var tilløp til sånne tendenser.

Gjest tromsø29
Skrevet

takk. da skal jeg prøve og overse henne og kun snakke om ting jeg må snakke med henne om.

tusen takk. puh.

Gjest tromsø29
Skrevet
Da synes jeg du skal heve deg over det, for som Piper sier, sannheten kommer alltid for en dag.

Hold det på et profesjonelt nivå på jobben men ikke noe mer enn det og kutt henne ut på fritiden.

Jeg vet det er tøft men tro meg; du kommer til å få det så utrolig mye bedre med deg selv.

ja det gjør den nok.

har kuttet henne på fritiden. bortsett fra at hun vil jeg skal komme og prate.

hun har til og med en felles kamerat av oss blandet inn som skal være der når vi to skal prate. jeg skal Ikke til henne.

jeg skal prøve å være kald og overse henne og kun snakke om profesjonelle ting ja. vanskelig, men det er tydeligvis bare det som hjelper.

Skrevet
jeg JOBBER med henne. og derfor syns jeg virkelig jeg kan "ha lov" til å sutre også.

Du har ALLTID et valg!

Skrevet

Lykke til. Det vil helst gå bra. Har vært i en liknende situasjon en gang mens jeg studerte. Var så uheldig at jeg havnet i gruppe sammen med en som jeg ikke kunne fordra (og som ikke likte meg noe bedre) på en større prosjektoppgave.

Løsningen ble å bare konsentrere oss om oppgaven og ikke diskutere noe utenomfaglig. Vi kom oss gjennom oppgaven og fikk til og med en bra karakter, så samarbeidet gikk forbausende bra.

(Men vi trakk begge et lettelsens sukk da den var levert....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...