Gå til innhold

Genialt med ny bil

AnonymBruker

Nye biler  

69 stemmer

1. 1. Ønsker du med bil med overvåkning, månedsleie av ekstrautstyr og masse unødvendig elektronikk og mekanikk som kan gå istykker?

• JA!
      10
    • NEI!
      56
    • VET IKKE
      3

Anbefalte innlegg

Maia70 skrev (På 31.12.2024 den 15.47):

Ja slik blir det når alle syns overvåkning er greit.

Betyr ingenting i praksis for 99.9% av alle nordmenn.

Anonymkode: e0e35...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

Kjenner veldig godt til det. Bilen jeg har kommer som standard med oppvarmede sidespeil (det gjør vel kanskje alle i dag?). Men det er ikke egen knapp for det sånn som jeg er vant med fra tidligere biler. Men de fungerer ved at varmeelementer slår seg automatisk på i noen minutt dersom temperaturen er under en viss grense, og er ikke det nok så aktiveres de samtidig med varme trådene i bakvinduet.

Noe folk ikke vet. Fordi de trykker ikke på den store iPaden som er i midten av kupeen med en søkbar manual.

I stede tar de til tastaturet og skriver med store krigstyper inne på ulike Facebook grupper for eiere av bilmerket. «I paid XXX for this shit and it doesn’t even have heated side mirrors».  Og så videre…

Første bilen jeg eide, en Toyota Carina 3, fra 1983, leste jeg den gode gamle håndboka til en av de første dagene jeg eide den. Ikke mye som overrasket meg men sparte meg noe frustrasjon senere. Og det er noe jeg har gjort alltid siden. Enten det er fysisk bok eller digital håndbok i appen eller på midtskjermen.

I de nye bilene jeg har hatt kan man også aktivere taleassistenten og si "slå på varme i sidespeilene". Så slipper man å lete etter knapper. Eller slå på massasje i setet. Eller slå på varme i frontruta. Eller "senk temperatur i kupeen". Overraskende mye kan styres med stemme om man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (Akkurat nå):

I de nye bilene jeg har hatt kan man også aktivere taleassistenten og si "slå på varme i sidespeilene". Så slipper man å lete etter knapper. Eller slå på massasje i setet. Eller slå på varme i frontruta. Eller "senk temperatur i kupeen". Overraskende mye kan styres med stemme om man vil. 

Yes. Og fungerer overraskende bra. Mange klager jo på at man i dag må langt inn i menyer på touch skjerm for å gjøre noe. Men i mange tilfeller er det faktisk enklere å ta det via tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Betyr ingenting i praksis for 99.9% av alle nordmenn.

Anonymkode: e0e35...18d

Nei de liker jo at alle vet hva de gjør og hvor de er hele tiden. Kanskje de syns det er noe koselig ved det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...