AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Er dette vanlig? Har hatt noe mailkorrespondanse med ei som avslutter alle mailer med; «Enkel hilsen….» istedenfor «Mvh» eller «Med vennlig hilsen/Vennlig hilsen». Er dette vanlig? Første gang jeg ser det. Når jeg leste «Enkel hilsen» først fikk jeg følelsen av noen som ikke brydde seg eller at jeg ikke var verd hennes «time of day», selv om hun var hjelpsom og profesjonell i mailene, så satt det bare ikke rett i magen når det avsluttes med «Enkel hilsen xxxx». Jeg trenger sikkert bare bli vant med det. Er dette vanlig å bruke? Jeg forsøkte å google det, men da kom det bare opp enkel hilsen ifm. begravelse og lignende 😄 Anonymkode: 5f96e...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Aldri hørt om før. Tviler på at det er særlig vanlig. Hun har nok funnet det på selv og tenker det funker. Anonymkode: 073ce...1d7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Aldri hørt om. Og enig med deg i hvordan det fremstår. Det der hadde vi aldri fått lov til å bruke i jobben…. Anonymkode: cafba...f36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette vanlig? Har hatt noe mailkorrespondanse med ei som avslutter alle mailer med; «Enkel hilsen….» istedenfor «Mvh» eller «Med vennlig hilsen/Vennlig hilsen». Er dette vanlig? Første gang jeg ser det. Når jeg leste «Enkel hilsen» først fikk jeg følelsen av noen som ikke brydde seg eller at jeg ikke var verd hennes «time of day», selv om hun var hjelpsom og profesjonell i mailene, så satt det bare ikke rett i magen når det avsluttes med «Enkel hilsen xxxx». Jeg trenger sikkert bare bli vant med det. Er dette vanlig å bruke? Jeg forsøkte å google det, men da kom det bare opp enkel hilsen ifm. begravelse og lignende 😄 Anonymkode: 5f96e...932 Hvilken sammenheng er denne kontakten? Forretning, kjærlighet, finn.no Anonymkode: dfa11...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 Høres rart ut. Svar tilbake med « komplisert hilsen « Anonymkode: 56acb...69f 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Da ville jeg tenkt at "Hilsen" gjør jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken sammenheng er denne kontakten? Forretning, kjærlighet, finn.no Anonymkode: dfa11...57b Korrespondanse med support i et regnskapsprogram for selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: 5f96e...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Høres rart ut. Aldri opplevd. Anonymkode: 82059...d34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 Aldri hørt før. Kanskje en med et annet morsmål enn norsk som har forsøkt seg på en direkte oversettelse av en eller annen hilsen som er ment å være hakket mindre formell enn mer omstendelige varianter? Ikke at det gjør det noe riktigere, bare vanskelig å forstå hvor man ellers skulle få en så rar idé fra. Så hadde jeg nok uansett ikke lagt så mye i det. Det er selvfølgelig ikke ment som et passiv-aggressivt "du får bare et absolutt minimum av meg, dama". Det er velment, men kommer ekstremt klønete ut. Anonymkode: 56cff...8bf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Klassiker er jo at man spør/ber om noe og avslutter med "På forhånd takk"... Eller Mvh. Saken er så uviktig at man ikke gidder å bruke tid og kalorier på å skrive Med vennlig hilsen. Anonymkode: 47126...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maikos Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Korrespondanse med support i et regnskapsprogram for selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: 5f96e...932 Har ikke sett før tidligere jeg heller, men kan det være at dere korresponderte om noe komplisert og at hun kanskje prøvde på å være morsom? Høres selvfølgelig rart ut at det skulle være et slikt forsøk, men folk er jo rare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Korrespondanse med support i et regnskapsprogram for selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: 5f96e...932 Høres ut som vedkommende har en mal over epost-oppsett og har glemt å fylle ut punktet med en "enkel hilsen". Anonymkode: a597b...3bc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som vedkommende har en mal over epost-oppsett og har glemt å fylle ut punktet med en "enkel hilsen". Anonymkode: a597b...3bc Fylle ut/ forandre, altså. Anonymkode: a597b...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg tror det er et dårlig forsøk på humor, at de liksom gjør regnskap enklere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Aldri opplevd. Anonymkode: 521bf...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Korrespondanse med support i et regnskapsprogram for selvstendig næringsdrivende. Anonymkode: 5f96e...932 Haha! Det er jo fordi de reklamerer med "superenkelt regnskap" og at alt skal være så enkelt. Det er vel en form for merkevarebygging, og gir en litt uformell avslutning på epostene, som er helt i tråd med deres markedsføring generelt. Jeg har selv mottatt epost fra disse (måtte sjekke) med samme hilsen, uten at jeg kan huske å ha reagert på dette. Fra alle andre selskaper/personer ville selvsagt "enkel hilsen" fremstått som noe enkelt (i form av mindre intelligent), men akkurat fra dette regnskapssystemet synes jeg det er helt innafor 😂 Anonymkode: c9104...2f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Høres ut som vedkommende har en mal over epost-oppsett og har glemt å fylle ut punktet med en "enkel hilsen". Anonymkode: a597b...3bc Tipper også det er noe sånt som er årsaken Anonymkode: 8ec45...ca4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #18 Del Skrevet 31. desember 2024 Enig i at det kan være en markedsføringsgreie, nå som noen nevnte det. Du får se hvor mye fokus de har på det begrepet enkelt, det kan godt hende det forklarer saken. Jeg har fått "sportslig hilsen" fra idrettsklubber flere ganger. Da er det lett å forstå hvorfor. Anonymkode: 56cff...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #19 Del Skrevet 31. desember 2024 Høres ut som markedsføring, ja. Tenker det bare er gøy. Synes folk ofte er litt for uformelle med «vennlig hilsen» i alle sammenhenger. Anonymkode: c9879...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden Jeg bruker regnskapssystemet Fiken. Har jeg et spørsmål får jeg svar på epost med " enkel hilsen" Anonymkode: 1b64c...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå