Gå til innhold

Mannen vil ha med baby på besøk på infeksjonsavdeling på sykehus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lang historie kort; moren hans er innlagt på sykehus her i England og er på Infectious Diseases Ward. De har konkludert med at hun ikke er smittsom eller døende, og hun får nok komme hjem ila neste uke. Mannen min vil ha med vår 7 mnd gamle baby for å besøke henne.

Ikke at jeg tror verken moren hans eller sykehuset vil tillate det, og jeg satte foten kraftig ned - men er det bare meg som synes det høres ut som tidenes dårligste idé? Jeg klarer ikke å riste av meg hvor stressa jeg blir av at han synes det er helt uproblematisk.

Anonymkode: 4831d...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke problemet. De på infeksjonsavdelingen er nok de med best forhold til smitte og isolasjon. Ville vært mer bekymret for en full tube eller et venterom! Så lenge de går rett til moren din og rett ut ville jeg ikke bekymret meg.

Anonymkode: ca66a...a47

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet vil jeg si det er uproblematisk, svært mange ligger på sykehus med infeksjon uten at det hopper over til de besøkende av den grunn. Her kommer dt altså helt an på hvilken sykdom det er snakk om.

Anonymkode: aeb85...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om moren kommer hjem om en ukes tid er det helt unødvendig risiko å utsette en baby for.

Anonymkode: e028d...20e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det tillates av et sykehus i Storbritannia, som har konkludert med at hun ikke er smittsom selv, tenker jeg smittevernet er mer enn godt nok ivaretatt.

Fullt forståelig om han spør dem om dette. Så kan du selvfølgelig forvente at han ikke prøver å argumentere seg forbi det dersom sykehuset sier til ham at det høres dumt ut. 

Høres ikke ut som tidenes dummeste idé i det hele tatt. Dette er det sykehuset, og ikke den enkelte pårørende, som best vurderer om er forsvarlig eller ikke.

Anonymkode: 8dd88...9a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lang historie kort; moren hans er innlagt på sykehus her i England og er på Infectious Diseases Ward. De har konkludert med at hun ikke er smittsom eller døende, og hun får nok komme hjem ila neste uke. Mannen min vil ha med vår 7 mnd gamle baby for å besøke henne.

Ikke at jeg tror verken moren hans eller sykehuset vil tillate det, og jeg satte foten kraftig ned - men er det bare meg som synes det høres ut som tidenes dårligste idé? Jeg klarer ikke å riste av meg hvor stressa jeg blir av at han synes det er helt uproblematisk.

Anonymkode: 4831d...4d5

Så små barn har ikke noe på et sykehus å gjøre, som besøkende. 

Anonymkode: d6a03...75d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært uaktuelt å ta med barnet dit. Besøket er ikke av hensyn til barnet, men for bestemorens del - barnets beste må veie tyngre. 

Anonymkode: ad7d4...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør absolutt holde seg unna sykehus utenfor norden så langt det lar seg gjøre, selv som besøkende. Det er pga multiresistente bakterier. Det kan man få fra et enkelt sykehusbesøk hvis man tar på en overflate for eksempel med dette. I utlandet florerer det med multiresistente bakterier på sykehus. 

Anonymkode: 9efe0...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...