GulleGull Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) Skal kjøpe ullundertøy til sønnen min som jobber en del utendørs. Til nå har han bare brukt noe ullundertøy vi har hatt liggende her, men alt blir så fort slitt og hullete. Opplever det som dårlig kvalitet ifht bruk. Har noen tips om hvilket merke man bør velge når man sliter veldig fort på ullundertøyet pga mye og hyppig bruk? Endret 31. desember 2024 av GulleGull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rummyking Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Er meget fornøyd med Janus og Helly Hansen. Evt Brynje. De beste er to-lags med syntetisk under og merinoull utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 rummyking skrev (3 minutter siden): Er meget fornøyd med Janus og Helly Hansen. Evt Brynje. De beste er to-lags med syntetisk under og merinoull utenpå. Takk for tips -Helly Hansen har jeg faktisk ikke tenkt på! Han er veldig varm av seg så vet ikke hvor mange lag han syntes er ok, men skal tipse han om det👍🏻 Anonymkode: 064a2...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 rummyking skrev (7 minutter siden): Er meget fornøyd med Janus og Helly Hansen. Evt Brynje. De beste er to-lags med syntetisk under og merinoull utenpå. Oi! Har du lenke til desse? ❤️ Anonymkode: 8e265...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 Sliter han på det på grunn av bruken, ts? Eller fordi han vasker det ofte? De to typene slitasje krever ulikt tøy. Dersom han har arbeide som gjør at han (av grunner knyttet til smittespredning, hygiene eller lukt) må vaske tøyet hyppig er det nok bedre å gå over på undertøy enten av typen superundertøy helt uten ull eller i alle fall noe designet for å tåle vask godt. Ull i seg selv tåler vask rimelig dårlig. De fleste merker arbeidstøy har også underklær til vinterbruk. Og ikke få arbeidsgivere kjøper «fullt antrekk» til sine arbeidere. Så først av alt bør din sønn sjekke om dette ikke er noe han kan og bør bestille inn på samme avtale som øvrig arbeidstøy. Vi bruker devold, eller altså bare det leverandør av arbeidsklær har på lager. Mer på grunn av tilgjengelighet enn noe annet. Arbeidstøy slites, sånn er det bare. Anonymkode: 46c1a...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest 01 Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Sverger til Lanullva. Holdbart, godt og varmt. Legger ved link, så kan du sjekke ut selv. https://www.lanullva.no/collections/ullundertoy-herre?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyc67BhDSARIsAM95QzsGrXC9NR962Uoqcf-Z3di74CQ3YnfXwbF4K_B7L-rzZMelY7ycK7caAtcVEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 Har du vurdert bomull eller syntet, disse er ofte mye mer slitesterke og tåler mer vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Aclima eller Brynje sine med netting. Lufter godt, gode å jobbe i. Arbeidstøy slites, men synes det jeg har holder godt Anonymkode: 28467...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 31. desember 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sliter han på det på grunn av bruken, ts? Eller fordi han vasker det ofte? De to typene slitasje krever ulikt tøy. Dersom han har arbeide som gjør at han (av grunner knyttet til smittespredning, hygiene eller lukt) må vaske tøyet hyppig er det nok bedre å gå over på undertøy enten av typen superundertøy helt uten ull eller i alle fall noe designet for å tåle vask godt. Ull i seg selv tåler vask rimelig dårlig. De fleste merker arbeidstøy har også underklær til vinterbruk. Og ikke få arbeidsgivere kjøper «fullt antrekk» til sine arbeidere. Så først av alt bør din sønn sjekke om dette ikke er noe han kan og bør bestille inn på samme avtale som øvrig arbeidstøy. Vi bruker devold, eller altså bare det leverandør av arbeidsklær har på lager. Mer på grunn av tilgjengelighet enn noe annet. Arbeidstøy slites, sånn er det bare. Anonymkode: 46c1a...a9d En kombo av begge deler, til nå har han bare brukt noe random ullundertøy kjøpt inn en gang til vanlig hverdagsbruk som vi har hatt liggende her. Blir fort full av småhull når det blir brukt hyppig. Han får kjøpe inn arbeidstøy hos en butikk på arb givers regning men vet ikke med undertøy, men tenkte kjøpe ett sett av god kvalitet å ha liggende her mens han ennå bor hjemme😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Tiuren skrev (10 minutter siden): Har du vurdert bomull eller syntet, disse er ofte mye mer slitesterke og tåler mer vask. Nei -har egentlig bare tenkt at ull er best mtp kulde og svette😅 Anonymkode: 064a2...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aclima eller Brynje sine med netting. Lufter godt, gode å jobbe i. Arbeidstøy slites, men synes det jeg har holder godt Anonymkode: 28467...e31 Takk! Skal sjekke de ut😊 Anonymkode: 064a2...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei -har egentlig bare tenkt at ull er best mtp kulde og svette😅 Anonymkode: 064a2...102 Det er veldig avhengig av hva han jobber med og hvilket klima det er. Ull er veldig bra om man har stor variasjon i intensitet og klima, men med jevn aktivitet i relativt tørt klima er bomull en god løsning for en stor del av tiden. Og det kan vaskes på 60 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 Thermostrømpebukser og thermooverdeler med fleece inni, varmer etter min erfaring like godt som ull. Men de varer lengre. De har også en glatt ytterdel som glir bedre mot tøyet utenfor slik at det ikke slites like fort. Anonymkode: dc775...7d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 GulleGull skrev (36 minutter siden): Skal kjøpe ullundertøy til sønnen min som jobber en del utendørs. Til nå har han bare brukt noe ullundertøy vi har hatt liggende her, men alt blir så fort slitt og hullete. Opplever det som dårlig kvalitet ifht bruk. Har noen tips om hvilket merke man bør velge når man sliter veldig fort på ullundertøyet pga mye og hyppig bruk? Janus, er norsk, leverer til Forsvaret m.fl. Anonymkode: 757e9...ba0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 31. desember 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Tusent akk for alle tips, her var det ting jeg ikke hadde tenkt på og flere merker å sjekke ut🙏🏻👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har mye Janus, går fort hull i det. Beste jeg har en noen Helly Hansen Warm, har holdt over ti år. Devolds duo active har jeg heller ikke greid å lage hull i eller slite ut. Anonymkode: 0b474...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:09 #17 Del Skrevet onsdag kl 18:09 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 18.03): Jeg har mye Janus, går fort hull i det. Beste jeg har en noen Helly Hansen Warm, har holdt over ti år. Devolds duo active har jeg heller ikke greid å lage hull i eller slite ut. Anonymkode: 0b474...f5a Hva som går hull på og hva som holder har med både bruk, vedlikehold og kvalitet å gjøre. Mine Janus ullklær har jeg ikke fått hull i. Anonymkode: 757e9...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:13 #18 Del Skrevet onsdag kl 18:13 Icebreaker. God holdbarhet og passform. Devold er også bra. De tynne ullstrømpene fra Devold er veldig bra! Anonymkode: b8135...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:18 #19 Del Skrevet onsdag kl 18:18 Lanullva Anonymkode: fa1ee...6be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:19 #20 Del Skrevet onsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva som går hull på og hva som holder har med både bruk, vedlikehold og kvalitet å gjøre. Mine Janus ullklær har jeg ikke fått hull i. Anonymkode: 757e9...ba0 Alt mitt brukes til det samme og vaskes sammen. Janus med glidelås er det hull i omtrent med en gang. Men HH og Devold er ikke ren ull, men like varmt og vel så det, og har holdt MYE bedre. Anonymkode: 0b474...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå