AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Hei jeg hadde en traumatisk fødsel i sommer, med stort barn som satt fast og vakumforløsning med et utvidet klipp. i etterkant ser jeg at jeg har fått underlivsprolaps da jeg ser i speil at en kun ligger og blokkerer vaginalåpningen. Jeg har også tyngdefølelse, ryggsmerter, føler at underlivet faller ut og problemer med kontroll på urin og luft. Har noen fått behandling for dette og har erfaringer? Anonymkode: 2197a...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Det finnes behandling her. Er nok vanligere enn mange tror. Ta kontakt med legen, så blir du henvist til en kvinneklinikk. Har jobbet der tidligere, og det var flere alternativer løsninger på dette problemet. Så er det samtidig viktig å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen igjen. Men snakk med legen om alt dette. Er ikke noe gøy, men det er heller ikke unormalt♡ Anonymkode: 7ac23...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Ts her, tusen takk for svar! ♥️ Blir jo litt engstelig og redd, så det er betryggende å høre. Har blitt henvist til sykehuset for videre undersøkelser av skadeomfanget, så det blir forhåpentligvis bra. Anonymkode: 2197a...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 Hos meg ble det litt bedre med fysioterapi. Har fortsatt nedpressfølelse, ryggsmerter og lignende, men mye bedre enn det var. Anonymkode: a2204...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 Ts her, takk! Har noen operert? Anonymkode: 2197a...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her, takk! Har noen operert? Anonymkode: 2197a...5a0 For min del frarådet de det sterkt da de i mitt tilfelle måtte ha fjernet livmor og få operert inn nett. Var fare for store komplikasjoner, med blant annet perforering av blære og tarm. Var heller ikke den beste suksessraten. Anonymkode: a2204...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 31. desember 2024 #7 Del Skrevet 31. desember 2024 Hadde samme problemet. Gikk over av seg selv etter bekkenbunnstrening over en periode på to år Skulle egentlig opereres men det trengtes heldigvis ikke likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #8 Del Skrevet 31. desember 2024 Ts her, takk for svar! Anonymkode: 2197a...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 31. desember 2024 #9 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): For min del frarådet de det sterkt da de i mitt tilfelle måtte ha fjernet livmor og få operert inn nett. Var fare for store komplikasjoner, med blant annet perforering av blære og tarm. Var heller ikke den beste suksessraten. Anonymkode: a2204...7c8 Det får jeg ikke helt til å stemme. De heiser opp livmoren med nett når de velger å ikke fjerne livmoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #10 Del Skrevet 31. desember 2024 Freydis skrev (2 minutter siden): Det får jeg ikke helt til å stemme. De heiser opp livmoren med nett når de velger å ikke fjerne livmoren. Hva får du ikke til å stemme? Det var informasjonen jeg fikk av spesialisten på sykehuset så det må jo nesten være korrekt. Anonymkode: a2204...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 31. desember 2024 #11 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva får du ikke til å stemme? Det var informasjonen jeg fikk av spesialisten på sykehuset så det må jo nesten være korrekt. Anonymkode: a2204...7c8 Da er det nok riktig. Jeg fikk annen beskjed tidligere, ser du. Livmoren skulle egentlig "løftes opp med nett". Men da jeg er godt voksen og ferdig med barn bestemte de seg for å fjerne alt istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 Freydis skrev (Akkurat nå): Da er det nok riktig. Jeg fikk annen beskjed tidligere, ser du. Livmoren skulle egentlig "løftes opp med nett". Men da jeg er godt voksen og ferdig med barn bestemte de seg for å fjerne alt istedet. Det er nok forskjellig fra person til person, skulle gjerne ha operert, men virket ikke som noe godt alternativ. Hvordan har det vært i ettertid av operasjonen? Fikk du plassert inn nett og har du noe plager? Anonymkode: a2204...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 31. desember 2024 #13 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok forskjellig fra person til person, skulle gjerne ha operert, men virket ikke som noe godt alternativ. Hvordan har det vært i ettertid av operasjonen? Fikk du plassert inn nett og har du noe plager? Anonymkode: a2204...7c8 Det er lenge siden nå. Alt har vært fint etterpå - er kjempefornøyd, et nytt liv Ingen plager etterpå. Kan ikke huske at de snakket om noe nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Hei! Jeg har operert fremfall av blæren (grad 2), strammet båndene til livmoren og lagt inn tvt. Gjorde dette ca 10 år etter siste fødsel. Skulle ha gjort det mye før, men sånn ble det. Fikk fremfallet etter første fødsel. Ville ventet med operasjon til du er ferdig med fødsler hvis jeg var deg. Anonymkode: 47632...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg fikk ikke plassert noe nett. Kirurgen forsterket skjedeveggen ved å sy det sammen på et vis. Anonymkode: 47632...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 Freydis skrev (6 minutter siden): Det er lenge siden nå. Alt har vært fint etterpå - er kjempefornøyd, et nytt liv Ingen plager etterpå. Kan ikke huske at de snakket om noe nett. Så godt å høre! AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk ikke plassert noe nett. Kirurgen forsterket skjedeveggen ved å sy det sammen på et vis. Anonymkode: 47632...434 Fjernet du også livmoren? Jeg mener å huske at nettet var for å unngå at hele "taket på vagina" kollapset. Mulig jeg har vært mer uheldig enn andre her i tråden. Anonymkode: a2204...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har rectocele, og fikk beskjed om at det var lurt å vente med behandling til man er ferdig med å amme, bare noe å ha med seg. Men hvis du skal på sykehuset får du sikkert all info uansett. Men det kan bedre seg etter ammeslutt, av seg selv, er hormonene da som evnt gjør det verre. Jeg bruker tena truseinnlegg på trening foreks. Men det spørs jo helt hvor plaget du er. Anonymkode: 7ce64...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå