Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lompa
Skrevet

Til sommeren skal vi til Kreta, da er Aleksander sju måneder, og jeg lurer på diverse ting.

1. Kan jeg gi ham kokt avkjølt vann fra flaske? I såfall hvor mye og hvor ofte? kan det evt tilsettes litt eplejuice for å få litt mer smak?

2. Hvor høy solfaktor bør jeg bruke på ham? Har jo tankt holde ham i skyggen, med solhatt og en t-skjorte eller body, men må jo ta ham med ut i vannet av og til og kjøle ham ned litt.

3. Disse badebleiene man får kjøpt, har noen av dere erfaringer med de? Har sett to merker; Libero og Huggies.Hvilke er best?

4. Er det noe jeg bør ha med i tilfelle han får diare eller noe trass i alle forholdsregler? Jeg kommer til å ta med mme, grøt og noen glass med mat, ellers kommer jeg til å lage mye av barnematen selv.

Det er sikkert en million andre ting å tenke på også, men det får jeg komme tilbake til. Alle tips og råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Kan jeg gi ham kokt avkjølt vann fra flaske? I såfall hvor mye og hvor ofte? kan det evt tilsettes litt eplejuice for å få litt mer smak?

Visst kan du ge honom vatten. Personligen ser jag inte behovet att söta eller smaksätta vatten som smakar så gott som det är.

Å en a sidan bör han få så mycket vatten eller vätska att han inte torkar ut. Se på att han kissar tillräckligt.

Å andra sidan ska han inte dricka så mycket att han blir mätt på vatten och inte orkar äta mat eller dricka MM/MME.

2. Hvor høy solfaktor bør jeg bruke på ham? Har jo tankt holde ham i skyggen, med solhatt og en t-skjorte eller body, men må jo ta ham med ut i vannet av og til og kjøle ham ned litt.

Bra med skugga och kläder.

Ta i ordentligt med solskyddsfaktor särskilt om han är ljus. Om han bränner sig i solen i år kan han slita med att lätt få brännskador av solen i några år framöver.

3. Disse badebleiene man får kjøpt, har noen av dere erfaringer med de? Har sett to merker; Libero og Huggies.Hvilke er best?

Jag har inte prövat badblöjor men hört att de inte är så bra. Är ni en stund i vattnet tar de gärna upp badvatten också och blir tunga och hänger.

På babysim har jag använt babybadbyxor som ska hålla "olyckor inne". De finns på till exempel H&M eller i simhallen eller kanske på flygplatsen pockså. Kostar mellan 130 och 180 kr och kan användas till ca 2 års ålder.

4. Er det noe jeg bør ha med i tilfelle han får diare eller noe trass i alle forholdsregler? Jeg kommer til å ta med mme, grøt og noen glass med mat, ellers kommer jeg til å lage mye av barnematen selv.

Det finns vätske ersättning att köpa på apotek i fall han får diarré. Kanske egna paracet till barn är bra att ha med. Annars kan du säkert få bra tips av apoteket om du frågar

Ha en trevlig resa!

Skrevet

Vann er kjempebra og viktig i varmen, jeg hadde prøvd med bare vann først og heller tilsatt eplejuice hvis han drikker lite vann.

2. Hvor høy solfaktor bør jeg bruke på ham? Har jo tankt  holde ham i skyggen, med solhatt og en t-skjorte eller body, men må jo ta ham med ut i vannet av og til og kjøle ham ned litt.

Vi brukte solfaktor 60 når vi var i syden og snuppa var like gammel, hun hadde også på seg t skjorte og solhatt. Hun krabba på den tiden så vi klarte ikke og holde henne i skyggen. Men vi passet på at på den tiden solen var på det sterkeste så gikk vi på rommet og lot henne sove da.

Vi har prøvd merket huggies, og for en kvikk duppert så funker de bra, men for lang bading funker de ikke like bra, da trekker de til seg mye vann.

Vi hadde ikke med noe mot diare, hun fikk diare og da tok det 5 min så var legen der og vi fikk beskjed av han hva vi skulle kjøpe på apoteket, så det gikk veldig bra.

Skrevet

Kjøp ett lite plaskebasseng dere kan ha under en parasoll, så slipper dere å ha han i solen når han skal bade.

Det finnes også sånne "våtdrakter med halv ermer, og bukser som går til midt på låret, som beskytter mot solen. Det ville jeg ha prøvd

Gjest Gjest
Skrevet

Vet du hvor man får de "våtdraktene" Jens?

Gjest Piper
Skrevet
Til sommeren skal vi til Kreta, da er Aleksander sju måneder, og jeg lurer på diverse ting.

Jeg forstår ikke hvorfor du må koke vannet som du kjøper på flaske, for det er like rent som det du får her hjemme.

2. Hvor høy solfaktor bør jeg bruke på ham? Har jo tankt  holde ham i skyggen, med solhatt og en t-skjorte eller body, men må jo ta ham med ut i vannet av og til og kjøle ham ned litt.

30 er nok best på så små

En venninne av meg har brukt Libero, og hun var fornøyd med de.

Idoform kan vel gies til så små også, ellers ville jeg tatt kontakt med apoteket og snakket med de der.

Det er sikkert en million andre ting å tenke på også, men det får jeg komme tilbake til. Alle tips og råd mottas med takk.

Gjest Lompa
Skrevet

Kjøpevann på flaske, det tenkte jeg ikke på engang! :klaske: Takk for påminnelsen, Piper.

Gjest Maddy
Skrevet

Ang badedrakter så kan dere se på www.baderingen.com - jeg har bestillt fra dem før og det gikk helt bra. Bestillte en badering som eldstejenta mi brukte. Super service var det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...