Gå til innhold

Samboeren har fått barn med en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kjenner deg selv best, men kanskje du ikke behøver å gjøre noe med en gang? Det er lov å vise omsorg for seg selv i en slik situasjon, og tenke over hva som er best for deg. Du behøver ikke å stresse med hverken å konfrontere han eller avslutte forholdet, ta den tiden du trenger til å sortere tankene. 

Mannen har vært utro, gjort en annen kvinne gravid og har i tillegg holdt barnet skjult for deg. Han har sviktet deg på det groveste, og bare du kan avgjøre om dette er noe du kan leve med, og eventuelt tilgi. Du behøver ikke å bestemme deg i dag, dette er noe du kan gi deg tid til å kjenne på. Det er et enormt sjokk å oppleve, og du kommer antagelig til å gå igjennom en haug ulike følelser over de neste ukene. Noen ganger kan man bestemme seg for noe, men så blir det ikke sånn. For eksempel, du kan bestemme deg for å forsøke å tilgi og leve med det, men ettersom tiden går ødelegger det likevel følelsene og respekten for han, og forholdet ryker uansett.

Du skal uansett ikke kjenne på noen moralsk forpliktelse til å avslutte forholdet om du ikke vil, eller å bli i forholdet for barnas del om du vil gå. Nå er det lov å være egoistisk ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden brudd ikke er ønskelig vil jeg bare fortelle at jeg har noen i omgangskretsen som har kommet seg greit gjennom en sånn situasjon. Det et ikke min kopp te, men siden du ikke ønsket brudd så går det jo an.

Mine bekjente har god kontakt med barnet som er på samvær og ferier med faren sin, kona hans og søskenene sine. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor har enkelte kvinner så lite selvrespekt?? Brudd er ikke ønskelig? Hvorfor? 

Anonymkode: f2b8f...eca

Han er vel utrolig god i senga eller noe, da. God nok til at det er helt greit at han puler andre damer. Kan GARANTERE at dette barnet ikke ble unnfanget den eneste gangen i livet som fyren har dyppet snoppen feil sted. Er også villig til å vedde mye på at han fremdeles driver med det. 

Anonymkode: 00883...4ec

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje kunne tilgi utroskap om han hadde kommet til meg og sagt at han har driti på draget, men det å gjøre noen andre gravid og holde ungen skjult i 2 år er bare helt sykt! Brudd er som regel ikke ønskelig men somme ting er faktisk for ille til å overse og dette er en av de tinga. Blir rett og slett kvalm av somme menn. Ha selvrespekt Ts og kast ham på dør IDAG

Anonymkode: 36cb9...472

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dukke opp flere tilfeller også. Siden han har skjult det i over 2 år

Anonymkode: a70fc...f4a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt fra han på zen mest traumatiske måten for han jeg kunne tenkt meg.

Kanskje funnet en ny og overlappet. Eller bare dratt midt på natten når han er borte.

Verre når barn skal bli med. Men jeg måtte tatt hevn på noe vis.

Anonymkode: 8e7a5...fd4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis ham den scenen fra "Love actually" der Emma Thompson konfronterer Alan Rickman med utroskapen hans. Og så spør du om han også har noe å dele?

Vi kjenner ikke ditt forhold, så hvordan dere løser det, må dere finne ut - sammen. Men dere  jo prate!

Lykke til!

Og du, ta vare på deg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heve han på dør ut.  Og fått testet meg selv for sykdommer. 

Anonymkode: da0d1...cd1

Dette! At en mann velger å være utro, er råttent. Men at han velger å være utro uten kondom, og med dette utsetter kona for kjønnssykdommer uten at hun kan gardere seg mot smitte på noen som helst måte, er faktisk grovt.

Anonymkode: 99838...a00

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor har enkelte kvinner så lite selvrespekt?? Brudd er ikke ønskelig? Hvorfor? 

Anonymkode: f2b8f...eca

Hvorfor spør du? Det her forstår ikke du, og du ønsker heller ikke å forstå, de færreste gjør det. Man ønsker bare å fordømme og opphøye seg selv, egne tanker og overbevisning. 

Du har allerede konkludert at selvrespekten en lav, så du spør ikke av en faktisk interesse eller nysgjerrighet. Du spør for å kunne dømme ytterligere. 

Jeg blir så provosert over mennesker som ikke evner å sette seg inn i en annerledes tankegang og bare må spy ut masse drit. Viser bare hvor fantasiløs mennesket er.

Jeg har dessverre ikke noen gode råd,TS, men hva med å be om en time på familievernkontoret? Kvinneguiden er ofte en dårlig arena for råd og støtte for det du går igjennom. Om du ikke ønsker brudd, vil du få lite sympati fra de fleste hønene her... Hva med å snakke med noen som er nære dere, som er glad i dere begge, ønsker det beste for dere og har levd et liv selv? Foreldre, svigerforeldre, onkler/tante eller liknende. 

Anonymkode: da897...6f2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han har både vært utro og holdt dette barnet skjult i to år? Tenker brudd hadde vært svært ønskelig, fra min side. Jeg hadde bedt han flytte ut. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har felles bekjent med moren som fortalte meg. Samboer vet ikke at jeg vet. Han fortsetter som før, merker ingenting på han. Noe som faktisk virker skremmende på meg. Forstår ikke hvordan han er sammenskrudd. Han har vist seg å være en helt annen person enn den jeg trodde

Anonymkode: a17b7...30c

Kan du ikke hente barnet og moren og ha de som overraskelse i stuen en dag han kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 50111...5c2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har felles bekjent med moren som fortalte meg. Samboer vet ikke at jeg vet. Han fortsetter som før, merker ingenting på han.

Du fortsetter jo også som før dersom du ikke sier noe til han. Men like barn leker best.

Anonymkode: 89293...340

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan dukke opp flere tilfeller også. Siden han har skjult det i over 2 år

Anonymkode: a70fc...f4a

Tilfeller? Mener du en barneflokk? En annen familie? Dobbeltliv? 

Anonymkode: 50111...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har vært utro og fått et barn uten å fortelle det til noen. Vi har store barn her hjemme. Hvordan reagere på dette? Hvordan forholde seg til alt?
Brudd er i utgangspunktet ikke ønskelig

Er det noe å reagere på? Du er en dørmatte. Brudd er ikke ønskelig. Så hva mer vil du at vi skal si? Du får se den andre veien.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke være veldig gammel for å forså at det far har gjort her er utilgivelig. Hva slags forbilde er du for barna dine om du viser at dette er ok?

Anonymkode: 24aaa...0b3

Spesielt om du har døtre. 

Anonymkode: dadf8...05e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om et par som har greid å fortsette og har det bra sammen etter slik utroskap. Men det var veldig krevende, og det var en stund bare så vidt det holdt. Der har de nå barnet 50 % og har inkludert det i egen familie likestilt med felles barn.

Jeg vet også om et par som virkelig forsøkte å få det til pga. felles barn, men som ikke greide det, det ble for tøft. Der ble den utro etterpå sammen med barnets andre forelder. Men ut fra hva jeg ser er jeg ikke så sikker på at det egentlig fungerer spesielt godt. Men de gjør i det minste et forsøk.

Skulle jeg vurdert å fortsette med denne mannen, da måtte han ha lagt frem alle detaljer om utroskapen (ikke det seksuelle). Hvor de møttes, hvor lang tid tok det før de innledet et forhold, hvor lenge de holdt på, hvor raskt hun ble gravid, om far var med på fødsel, hvor mye far har sett barnet disse to årene og om de har hatt et seksuelt forhold etter barnet ble født, bidrag og størrelse på det.

Avhengig av hva og hvordan mannen fortalte om dette + at han la alle kortene på bordet, så måtte jeg avgjøre hva jeg gjorde fremover.

Helt avgjørende hvis jeg skulle fortsette med mannen var at han ville ta fullt ansvar for dette barnet og ha samvær OG han måtte vise i praksis at han tok ansvar for barnet! Om han kun ville ha begrenset samvær eller ikke noe, da hadde jeg ikke fortsatt med ham. Jeg kan ikke respektere en mann som ikke tar ansvar for egne barn!

Om jeg gikk fra mannen så ville jeg uansett ha kontaktet dette barnets mor og forsøkt å få en ok kontakt med henne, fordi mine og hennes barn tross alt er søsken. Og om de har en dust av en far, som ikke vil ta ansvar for alle sine barn, da skulle jeg i hvert fall ha gjort alt jeg kunne for at barna skulle få lære hverandre å kjenne slik de fortjener! Om den andre kvinnen hadde ønsket det, det er jo en annen sak, men vet om to slike tilfeller hvor dette har fungert veldig bra, og hvor ungene har fått tette søskenforhold. Og tross alt er det barna som er det viktigste i dette. Barna er uskyldige når voksne roter til livene deres.

Som andre har sagt, Ts, du må sette deg ned og snakke med mannen. Hvorfor han ikke har fortalt deg dette vil jo også være et poeng, men det hadde jeg ikke spurt direkte om, heller ventet for å se hva han selv fortalte. Jeg tror jeg bare hadde sagt rett ut "Jeg vet at du har et barn med xxx. Nå må vi snakke sammen. Du få snakke først, så skal jeg lytte. Og det skjer her og nå."

En mann som i en slik samtale ikke var fullstendig ærlig, han kunne jeg ikke ha fortsatt med, for det å få et forhold til å fungere med hans andre barn og finne tilbake til hverandre og finne tilliten igjen, det er helt avhengig av at han fra nå av er 100 % ærlig og åpen. Er han ikke det er det bedre å avslutte før man ødelegger hverandre med mistillit og mistanker og uærlighet.

Uansett hva som skjer, ta vare på deg selv fremover! ❤️

Anonymkode: 49ba0...832

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent teknisk er det ikke noe forskjell på å være utro, og å være utro og lage et barn? Hvordan man forholder seg til situasjonen er individuelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare har han vært utro, men han har løyet og bedratt deg over flere år. Han har holdt et helt barn skjult, og da også hatt minimalt med kontakt med det barnet. 

Utroskap og løyner til side, personlig kunne jeg aldri ha elsket en mann som ikke stilte opp for eget barn.

Kan ikke forstå hvorfor du ikke ønsker et brudd med denne søppelfyren. Men om du er bestemt på å bli, så må du jammen meg jobbe for å være en god bonusmamma til dette barnet. Du er like ille som søppelfyren din om du blir men enten nekter mannen å ha kontakt med barnet, eller behandler barnet dårlig når barnet er hos dere.

Barna dine fortjener også å vite at de har et søsken. Og det lille barnet fortjener en far som er tilstedeværende og en farmor og farfar. Blir du, bør du være behjelpelig på å legge til rette for at barnet blir ønsket velkommen. 

Lykke til. 

Anonymkode: 19df6...3c9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er 2 år og har noe kontakt. Jeg vet ikke alt enda. Felles barn er tenåringer og bor hjemme alle tre. De vet ikke dette enda

Når fant han ut om barnet og hvor lang tid tok det fra han oppdaget det til han fortalte deg? Fortalte han det uoppfordret eller mistenkte du noe? Var det tredje person du fikk vite det av?

Anonymkode: 64e27...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...