Gå til innhold

Samboeren har fått barn med en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har vært utro og fått et barn uten å fortelle det til noen. Vi har store barn her hjemme. Hvordan reagere på dette? Hvordan forholde seg til alt?
Brudd er i utgangspunktet ikke ønskelig

Anonymkode: a17b7...30c

• Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gått fra den egoistiske mannen tvert. 

Det er ikke noe fasit på dette, tror du bare på prøve deg frem. Alt avhenger av hva du føler, det er vanskelig for noen andre å bestemme. 

Ved å bli signaliserer du at det han har gjort er ok i mine øyne. 

Anonymkode: 66f47...97b

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, den hadde jeg faktisk ikke klart å legge fra meg. Feller barn eller ei, det å fortsette forholdet til en slik mann er no go. Men til sist er det jo bare du selv som kan avgjøre hva du tolererer. 

Anonymkode: c61d2...15c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo prøve litt til. Sier man noe annet her på kg er man kynisk. 

Anonymkode: 50111...5c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han kontakt med barnet? Hvor gammelt er det? 

Dersom deres barn ikke bor hjemme er det i utgangspunktet ikke nødvendig for deg å bli kjent med det nye barnet. Men jeg ville lagt til rette for kontakt og ønsket barnet velkomment dersom barna deres bor hjemme. Det er jo søskenet deres. 

Anonymkode: b86cb...fef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har vært utro og fått et barn uten å fortelle det til noen. Vi har store barn her hjemme. Hvordan reagere på dette? Hvordan forholde seg til alt?

Hvorfor er ikke brudd ønskelig? Han har sveket deg på det groveste. Kan ikke være annet enn økonomi eller barn med svært spesielle behov som får en partner til å tilgi det der. 

Anonymkode: 24aaa...0b3

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han kontakt med barnet? Hvor gammelt er det? 

Dersom deres barn ikke bor hjemme er det i utgangspunktet ikke nødvendig for deg å bli kjent med det nye barnet. Men jeg ville lagt til rette for kontakt og ønsket barnet velkomment dersom barna deres bor hjemme. Det er jo søskenet deres. 

Barnet er 2 år og har noe kontakt. Jeg vet ikke alt enda. Felles barn er tenåringer og bor hjemme alle tre. De vet ikke dette enda

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oi, for en vanskelig situasjon! Om du ønsker å bli hos han, så må dere nok jobbe beinhardt for at det skal fungere. Det er ikke bare å tilgi og så gå videre. Ville nok snakket med en parterapeut. 

Anonymkode: 95355...6e4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet er 2 år og har noe kontakt. Jeg vet ikke alt enda. Felles barn er tenåringer og bor hjemme alle tre. De vet ikke dette enda

Du skal ikke være veldig gammel for å forså at det far har gjort her er utilgivelig. Hva slags forbilde er du for barna dine om du viser at dette er ok?

Anonymkode: 24aaa...0b3

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først av alt må du få vite hva slags kontakt mannen har med barnet og hva han ser for seg i form av bidrag og samvær. Så må dere se om dere kommer til enighet. 

Dersom planen er å fortsette samboerskapet må du akseptere din rolle som bonusmor og ønske dette barnet velkomment i livet og hjemmet deres. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heve han på dør ut.  Og fått testet meg selv for sykdommer. 

Anonymkode: da0d1...cd1

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan fant du det ut?

Anonymkode: 1cfbf...de9

Har felles bekjent med moren som fortalte meg. Samboer vet ikke at jeg vet. Han fortsetter som før, merker ingenting på han. Noe som faktisk virker skremmende på meg. Forstår ikke hvordan han er sammenskrudd. Han har vist seg å være en helt annen person enn den jeg trodde

• Liker 2
  • Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han løy og var utro. Så skjulte han det i to år, og skjuler det enda...? Hva annet skjuler han for deg?

Personlig hadde jeg begynt å sikre meg selv og barna, så hadde jeg dratt. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er da det ultimate sviket mot deg og deres tre tenåringsbarn. Jeg kunne aldri gått videre etter noe sånt, all tillit er jo brutt. Dette er en egoistisk og falsk løgner som ikke er verdt verken din tid eller kjærlighet. 

Barna klarer seg fint og du fortjener mye bedre. Ikke vær en dørmatte, tøff deg opp og finn handlingskraften din. Innse at du klarer deg fint alene, og at den store trygge kjærligheten finnes der ute, du behøver ikke være alene resten av livet. Men denne mannen klarer du deg fint uten!

Ta ansvar for egen lykke, og ikke minst barna dine. Snakk med gode venner og nær familie, ta imot hjelp og støtte. Men be denne mannen om å finne seg et annet sted å bo.

Anonymkode: 8f7d6...0f1

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sviket er jo så enormt at jeg ikke kan fatte at det er mulig å fortsette forholdet. Den kanskje største grunnsteinen i et godt forhold er tillit; denne har han brutt så til de grader.. Han bryter den fortsatt ved å ikke si noe. 

En tanke: hvis du fortsetter forholdet med han og han f.eks. dør før deg, så må du faktisk kjøpe ut det nye barnet hans. Du har ikke rett til å sitte i uskiftet bo. Om du virkelig mener å fortsette forholdet til denne svikeren, så burde du i det minste sikre deg på dette området. Om det innebærer at han må overføre eierandel på huset til deg, tegne livsforsikring eller noe annet må dere bli enige om. 

Det finnes mange flotte, trofaste menn der ute. Det er absolutt ikke slik at du enten må være med en utro dust eller alene resten av livet. 

Anonymkode: 7e3ac...2a2

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har felles bekjent med moren som fortalte meg. Samboer vet ikke at jeg vet. Han fortsetter som før, merker ingenting på han. Noe som faktisk virker skremmende på meg. Forstår ikke hvordan han er sammenskrudd. Han har vist seg å være en helt annen person enn den jeg trodde

Er det helt sikkert at denne felles bekjente forteller sannheten?

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du ønsker å fortsette et samliv med en som driter i deg og har null respekt for deg? Som en sa, hva slags eksempel setter du for barna dine da? 

Anonymkode: c5b00...ac2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...