Gå til innhold

vurderer å bryte kontakt med min søster og bror

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, har de siste årene generelt hatt lite kontakt med min lille bror(halvbror) og søster og vi ses bare i familieselskaper hos min mor osv. Men føler de viser null interesse og er bare samme praten mellom de hver gang vi ses, uten at jeg er særlig inkludert. Jeg føler meg også lite hørt og respektert, så føler jeg har nådd et metningspunkt nå. Broren min er også "gullgutten" til min mor og han blir alltid hørt mer en meg. Er vel en form for forskjellsbehandling, uten at min mor gjør det bevist, men føler hun respekterer han mer, selv om han ofte har "feil" osv .Han kan også til tider være litt spydig i måten han svarer meg når vi diskuterer osv. Søstra min snakker bare om seg selv og sitt og er veldig usosial, selv om jeg og hun har litt mer til felles på visse områder. Men hun også virker til å respektere min bror og hans svar(som ofte kan være feil) mer en mine.

Uansett, jeg har fått nok og vurderer å droppe bryllupet til min bror, som nettopp har forlovet seg.

Noen flere her som har vurdert å droppe kontakten med søsken for å "markere" seg eller bare fordi di føler null tilknytning?

Anonymkode: 8258a...543

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må aktivt bryte, eller «markere» deg når dere uansett treffes så sjelden? Hadde de vært slemme og samtidig insistert på å ha mye kontakt hadde det vært noe annet. Mange søsken som har lite til felles og sjelden snakkes, uten at det er noe dramatisk i det.

Bryllupet er det jo bare å takke nei til om du ikke har lyst. Hadde holdt kontakten til et minimum og ellers ikke gjort så mye. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leeloo skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må aktivt bryte, eller «markere» deg når dere uansett treffes så sjelden? Hadde de vært slemme og samtidig insistert på å ha mye kontakt hadde det vært noe annet. Mange søsken som har lite til felles og sjelden snakkes, uten at det er noe dramatisk i det.

Bryllupet er det jo bare å takke nei til om du ikke har lyst. Hadde holdt kontakten til et minimum og ellers ikke gjort så mye. 

ja, kan vel heller formulere det litt annerledes. Unngå familiemiddager hvor de deltar, så da vill de praksis si at jeg aldri ser de eller har kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja, kan vel heller formulere det litt annerledes. Unngå familiemiddager hvor de deltar, så da vill de praksis si at jeg aldri ser de eller har kontakt. 

Hva er poenget med det? Du kan jo bare snakke og sitte sammen med andre familiemedlemmer.

Høres svært umodent ut og bare droppe å komme, kun for å være trassig på en måte

Anonymkode: d44fd...aa8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig kontakt/kjemi med søsken, men bryter ikke kontakt av den grunn. Fokuserer mest på barna deres-vil ikke miste kontakten med dem! Og dropoer en del familiemiddager mm, slik at jeg ivaretar hensyn til meg selv, men ikke trekker meg helt bort☺️

Anonymkode: c1695...cf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ro i å være min families sorte får. Spesielt siden jeg ikke vurderer familien til å være særlig velfungerende.

Anonymkode: 00986...284

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 11.12):

Hva er poenget med det? Du kan jo bare snakke og sitte sammen med andre familiemedlemmer.

Høres svært umodent ut og bare droppe å komme, kun for å være trassig på en måte

Enig, TS fremstår trassig og umoden. 

Anonymkode: 21f85...0fa

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 10.40):

hei, har de siste årene generelt hatt lite kontakt med min lille bror(halvbror) og søster og vi ses bare i familieselskaper hos min mor osv. Men føler de viser null interesse og er bare samme praten mellom de hver gang vi ses, uten at jeg er særlig inkludert. Jeg føler meg også lite hørt og respektert, så føler jeg har nådd et metningspunkt nå. Broren min er også "gullgutten" til min mor og han blir alltid hørt mer en meg. Er vel en form for forskjellsbehandling, uten at min mor gjør det bevist, men føler hun respekterer han mer, selv om han ofte har "feil" osv .Han kan også til tider være litt spydig i måten han svarer meg når vi diskuterer osv. Søstra min snakker bare om seg selv og sitt og er veldig usosial, selv om jeg og hun har litt mer til felles på visse områder. Men hun også virker til å respektere min bror og hans svar(som ofte kan være feil) mer en mine.

Uansett, jeg har fått nok og vurderer å droppe bryllupet til min bror, som nettopp har forlovet seg.

Noen flere her som har vurdert å droppe kontakten med søsken for å "markere" seg eller bare fordi di føler null tilknytning?

Jeppe kuttet ut både søsken og foreldre. Angrer bare på en ting... at jeg ikke gjorde det før. Men å kutte ut på trass for å markere seg er bare barnslig 😬 Gode grunner  må til

Anonymkode: 5694f...5e0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 10.40):

Om kontakten med dem ikke gjør deg noe godt, så er det noe bare du kan vurdere....

Det har ikke noe å si om det er familie eller ei...Det går an å holde kontakten til et minimum om du ønsker det. Å markere seg virker litt barnslig spør du meg...

Null tilknytning blir noe annet. Håper du har andre gode mennesker i livet ditt som beriker det 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 11.12):

Enig! De virker å ha minimal kontakt fra før, så… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tenke deg godt om - spole noen tiår framover i tankene - kanskje dere etter hvert blir litt færre i familien - da kan det være kjekt å ikke ha kuttet båndene og laget ekstra splid. Ikke ha kontakt med nieser/nevøer i alderdommen kan bli trist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kontakt med min bror eller søster. De siste 10 år mens våres mor levde, hadde vi ingen kontakt utenom gjennom henne. 
Derfor har jeg ingen kontakt med de idag. Kjenner de ikke lenger og ønsker ikke å bare prate om været 

Anonymkode: bda31...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å minimere kontakten, uten å kutte alle bånd. Du trenger bare ikke gå i det bryllupet, eller i alle andre selskap for den saks skyld. Men det å offisielt bryte bånd, og stå alene er slitsomt. Bedre å bare la det dø ut og ikke vise interesse i det hele tatt. Hvis det blir et tema kan du jo si hva du føler. 

Anonymkode: 32dd4...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lite å ingenting kontakt med mitt søsken, om jeg prøver og oppnå kontakt blir jeg avfeid, og får vite hvor dårlig jeg er til å opprettholde kontakten, våre foreldre har bidratt til at ting har blitt slik og slik fortsatte det ut i voksenlivet, hjelp økonomisk/praktisk, barnepass osv

vi er 2 forskjellige økonomisk mtp på jobb og mitt søsken har vært heldigere mtp jobb/økonomi osv våre foreldre har alltid prioritert mitt søskens barn mtp 17 mai, første skoledag, stukket til dem penger i mine barns åsyn uten mine fikk, dette skjedde også i min barndom da jeg måtte tjene penger/spare mens mitt søsken fikk, jeg tok et nei for et nei, men mitt søsken hadde muligheten til å overtale en stein, da jeg har konfrontert både foreldre å søsken med mine følelser rundt dette blir jeg avfeid, og det er min feil att det er slik noe jeg ikke helt kan akseptere

Anonymkode: e10cd...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...