Gå til innhold

FRP vil legge ned NRK

000VF000

Anbefalte innlegg

Kunne vært enig med dem for kankje 10 til 15 år siden eller før. Men i dag hvor ALLE andre medier har blitt elendig clickbait søppel med bare betalingsartikkler syns jeg NRK har en god funksjon. Men de kunne absolutt blitt slanket og effektivisert ja. Også burde vi fjerne pressestøtten til alle andre medier. De får bare fortsette med clickbait søpla si så lenge det kan holde dem flytende økonomisk, eller finne på noe bedre.

Endret av LeveMannen
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis NRK nyheter bare hadde klart å formidle nyheter fra midtøsten på en balansert måte, og ikke fungert som talerør for Hamas etc, så vil jeg si jeg stort sett er fornøyd. (Det finnes selvsagt ingen kritisk journalistikk fra Gaza, hvis noen skulle innbille seg det.)

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PrivatiserAlt skrev (3 timer siden):

I tillegg har det blitt økende klart de seneste årene at journalister har en høy grad av bias

Ja, her trengte du virkelig å bruke et engelsk ord! Hvorfor er det at alle som klager over norske medier bruker slike engelske ord stadig vekk? Akkurat hvordan mener du journalister er partiske, og hvilke kilder er det som ikke er det?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 31.12.2024 den 15.20):

Jeg minner igjen på at FrP har brukt Steve Bannon som rådgiver, han kurset dem...

Hjemdal sier også at hun mener de samfunnskritiske oppgavene som Nrk har skal legges ut på anbud.

Det blir jo flott når de så lar Russland, Kina eller USA få kontrollen over informasjonen til folket i en krisetid - enten de får det direkte eller indirekte via stråselskaper.

Norsk Børs eies av amerikanere. Nord Pool eies også av amerikansere. Kinesere eier mye av norsk skog og matjord. Russerne har kartlagt alt av kysten vår, inkl. kritisk infrastruktur for olje og gass.

Så at FrP nå også vil kvitte seg med den mest seriøse medieformidleren vi har for radio og tv... det forundrer meg ikke.

Minner bare på at det norske folk må begynne å tenke langsiktig når de stemmer, slutte å kaste seg på populistiske partier og la populistiske og polariserende saker få styre hva man stemmer.

Så hva mener du er langsiktig lurt å stemme? 

Jeg mener på ingen måte at populistiske partier er svaret, men mener du virkelig at det er lurt å stemme på Høyre eller Arbeiderparti-politikk mtp siste tiårs resultater med dem ved roret?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk liberale ekstremister (FrP) er forferdelig. Hva blir det neste? Må vi åpne markedene og grensene våre også?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (13 timer siden):

FRP har ikke privatisering av oljen i programmet sitt. Det handler om pengebruken som er helt ute av kontroll, både i NRK og i det offentlige ellers som må strammes inn. Det er mye fornuftig vi kunne brukt de 7.5 milliardene på som idag går til NRK.

Jeg skrev ville, altså fortid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 milliarder er det ikke verdt. Jeg er sosialist, men det er for dyrt. Tomta kan selges og merkevaren auksjoneres bort.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PrivatiserAlt skrev (12 timer siden):

Det er ingen funksjon NRK har som ikke kan ivaretas av et marked. TV-tjenester tillater høy grad av ideell konkurranse. 

Også så bra kvalitet som det blir da gitt. Dette skrøt TV3 av den gang da det åpnet seg muligheter for å konkurrere. NRK ble kritisert for å KUN sende repriser, og det som verre var. Look who´s talking. Idioter!! Etter at den 500de episoden av en bedriten såpeserie er ferdig, som de så og si betaler ingenting for, så startes episode 1 umiddelbart opp igjen. Imponerende. Akkurat på den måten går nå dagen i en kanal som TV3. Skjer det en teknisk feil, teksting, lyd osv, er det ingen ansatte som fanger det opp. De finnes ikke. Virkelig KVALITETS-TV.

TV3 fikk i sin tid rettigheter til formel 1. Den fikk de heldigvis ikke fornyet. Midt i en spennende forbikjøring, kanskje det eneste spennende øyeblikket i hele racet, så ble seerne kastet av TV3 rett inn i reklamer for vaskemopper og menstruasjonsbind.. 

Useriøs og hjernedød TV, null kvalitetssikring og ja, REPRISER all mass.. Det er det vi vil sitte igjen med hvis dine ønsker går i boks. Mulig du er en enkel sjel, hva vet jeg. 800 episoder av en intetsigende såpeserie med 60% reklameavbrudd er kanskje ikke deg imot.

Men at eiere av slike søpleTV kanaler kan risikere å tjene seg fete, nei det tviler jeg ikke på i det hele tatt.

Endret av PITTY
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (7 timer siden):

Også så bra kvalitet som det blir da gitt. Dette skrøt TV3 av den gang da det åpnet seg muligheter for å konkurrere. NRK ble kritisert for å KUN sende repriser, og det som verre var. Look who´s talking. Idioter!! Etter at den 500de episoden av en bedriten såpeserie er ferdig, som de så og si betaler ingenting for, så startes episode 1 umiddelbart opp igjen. Imponerende. Akkurat på den måten går nå dagen i en kanal som TV3. Skjer det en teknisk feil, teksting, lyd osv, er det ingen ansatte som fanger det opp. De finnes ikke. Virkelig KVALITETS-TV.

TV3 fikk i sin tid rettigheter til formel 1. Den fikk de heldigvis ikke fornyet. Midt i en spennende forbikjøring, kanskje det eneste spennende øyeblikket i hele racet, så ble seerne kastet av TV3 rett inn i reklamer for vaskemopper og menstruasjonsbind.. 

Useriøs og hjernedød TV, null kvalitetssikring og ja, REPRISER all mass.. Det er det vi vil sitte igjen med hvis dine ønsker går i boks. Mulig du er en enkel sjel, hva vet jeg. 800 episoder av en intetsigende såpeserie med 60% reklameavbrudd er kanskje ikke deg imot.

Men at eiere av slike søpleTV kanaler kan risikere å tjene seg fete, nei det tviler jeg ikke på i det hele tatt.

Nå er det mange år siden jeg har sett på TV så det kan jo ha endret seg, men når jeg så på det for mange år siden var i hvert fall Norske serier og programmer helt ekstremt mye bedre når det gjaldt reklamepauser enn Amerikanske. På Amerikanske serier var det kanskje 10 minutter med intro, så 5 minutter med programm, så 10 minutter med reklame, også 2 minutter med oppsummering av hva som hadde skjedd før reklamen før det var noen få minutter med program igjen og en ny 10 minutters reklamepause, 2 minutters oppsummering, osv. utover.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (2 timer siden):

Nå er det mange år siden jeg har sett på TV så det kan jo ha endret seg, men når jeg så på det for mange år siden var i hvert fall Norske serier og programmer helt ekstremt mye bedre når det gjaldt reklamepauser enn Amerikanske. På Amerikanske serier var det kanskje 10 minutter med intro, så 5 minutter med programm, så 10 minutter med reklame, også 2 minutter med oppsummering av hva som hadde skjedd før reklamen før det var noen få minutter med program igjen og en ny 10 minutters reklamepause, 2 minutters oppsummering, osv. utover.

Og dit kommer vi. Garantert. Når alt av TV blir privatisert. Håpet er i det minste litt tilstede for kvalitetens skyld når de må ha en reklamefri NRK kanal å strekke seg i mot. Folket må gjerne være glad i å kunne pisse på NRK om at alt som finnes der bare er dritt. Men går de i seg selv så ser de raskt hva de mister hvis statskanalen dumpes.

Og vi blir i tillegg det eneste landet, i Skandinavia i hvert fall, som velger å bli utelukkende pisset på av reklamen fra deres respektive SØPLEkanalers buiseniss prioritering. 20% program/80% reklame.. Det kan lett bli privat kanalenes eneste interesse hvis de ikke har noe av litt bedre kvalitet å strekke seg mot. Kjøpe inn mest mulig billig dritt til oss seere som fører til mer penger i kassa til eierne. Og det er penger som ganske sikkert ikke vil benyttes til å lage bedre programmer enn konkurrentene for TV seeres interesse.

Endret av PITTY
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 31.12.2024 den 15.20):

Jeg minner igjen på at FrP har brukt Steve Bannon som rådgiver, han kurset dem...

Hjemdal sier også at hun mener de samfunnskritiske oppgavene som Nrk har skal legges ut på anbud.

Det blir jo flott når de så lar Russland, Kina eller USA få kontrollen over informasjonen til folket i en krisetid - enten de får det direkte eller indirekte via stråselskaper.

Norsk Børs eies av amerikanere. Nord Pool eies også av amerikansere. Kinesere eier mye av norsk skog og matjord. Russerne har kartlagt alt av kysten vår, inkl. kritisk infrastruktur for olje og gass.

Så at FrP nå også vil kvitte seg med den mest seriøse medieformidleren vi har for radio og tv... det forundrer meg ikke.

Minner bare på at det norske folk må begynne å tenke langsiktig når de stemmer, slutte å kaste seg på populistiske partier og la populistiske og polariserende saker få styre hva man stemmer.

Du nevner ikke at vår aller viktigste naturressurs, vannkraften, er overgitt til Europa. Og vår desidert viktigste ressurs, befolkningen, snart heller ikke er Norsk. For meg er dette langt viktigere enn Steve Bannon, og nyheter fra den staten som har gitt oss dette. Det er lov å prioritere annerledes.

Nrk kan begrense seg betydelig. Vi trenger ikke politiske analyser til millioner av kroner i året. Ingen trenger det, annet enn Nrk, og de som har en politisk agenda. Vi trenger ikke å høre om politikere som tar "kraftig oppgjør" med hverandre i meningsløse debatter uten praktisk betydning for landet. Lokalnytt, og program av typen Norge Rundt er bra. Slike program utgjør en minimal prosent av dagens tilbud. Nyhetsavdelingen til Nrk er et pengesluk, og prioriteres foran absolutt alt. Vi kunne klart oss godt uten. Vi har aviser som forteller nøyaktig det samme. Alle trenger ikke sin egen versjon, pengene burde heller gå til å fremme et organ som sørger for UAVHENGIG journalistikk, og NØYTRAL nyhetsformidling. I dag har Nrk utnevnt seg selv til dette kontrollorganet. 

Endret av 1000x
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (53 minutter siden):

Og vår desidert viktigste ressurs, befolkningen, snart heller ikke er Norsk.

På den annen side er jo du nettopp en av de personene som får endel andre til å mene at endel av befolkningen nok burde byttes ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (1 time siden):

UAVHENGIG journalistikk, og NØYTRAL nyhetsformidling. I dag har Nrk utnevnt seg selv til dette kontrollorganet. 

Fortell meg hvor dette vil kunne skje. NULL fargelegging av et nyhetsbilde. 

Jeg synes NRK har full legitimitet når de tar for seg mer dekning og forsvar i nyhetsbilde for både Gaza og Ukraina, som ett eksempel. Hvorfor? Fordi det er nærmest en unison oppfatning blant både våre politikere og befolkning.. Men 50/50 eller nøytralt blir det temmelig sikkert ingen andre steder heller..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stemme FRP, søple kanalen NRK er gått ut på dato.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (41 minutter siden):

Skal stemme FRP, søple kanalen NRK er gått ut på dato.

Men å låses fast til en privatkanal å måtte glane på reklamer for leverpostei og skrutrekkere gidder du..?

Hvis du ikke klarer å finne noe som helst annet enn søppel på NRK så tipper jeg heller feilen ligger i at du ikke helt har styring på fjernkontrollen din..

Endret av PITTY
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig få som ser lineær-tv. Så reklame er ikke et stort problem.

Dette er egentlig et spørsmål om det er en offentlig oppgave å  finansiere tv-serier, underholdning etc.  Selv foretrekker jeg at de private gjør det og tar betalt av de som vil se på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og ser det skrev (1 time siden):

Dette er egentlig et spørsmål om det er en offentlig oppgave å  finansiere tv-serier, underholdning etc.  Selv foretrekker jeg at de private gjør det og tar betalt av de som vil se på. 

Problemet i et land som Norge er at landet rett og slett har for liten befolkningen til at markedet klarer å støtte noe særlig av tv-serier og annen underholdning. Uansett, er det greit å ha media som er finansiert helt fra Norge, og ikke Amerikanske oligarker, Russland eller Kina. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (37 minutter siden):

Problemet i et land som Norge er at landet rett og slett har for liten befolkningen til at markedet klarer å støtte noe særlig av tv-serier og annen underholdning. Uansett, er det greit å ha media som er finansiert helt fra Norge, og ikke Amerikanske oligarker, Russland eller Kina. 

Interessant at du sier dette. For mange av de som mener at hele nasjon/stats kanalen bør gruses er folk som ellers fronter med at norske verdier og kultur skal prioriteres på øverste hylle. .

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (På 2.1.2025 den 13.19):

Du nevner ikke at vår aller viktigste naturressurs, vannkraften, er overgitt til Europa. Og vår desidert viktigste ressurs, befolkningen, snart heller ikke er Norsk. For meg er dette langt viktigere enn Steve Bannon, og nyheter fra den staten som har gitt oss dette. Det er lov å prioritere annerledes.

Nrk kan begrense seg betydelig. Vi trenger ikke politiske analyser til millioner av kroner i året. Ingen trenger det, annet enn Nrk, og de som har en politisk agenda. Vi trenger ikke å høre om politikere som tar "kraftig oppgjør" med hverandre i meningsløse debatter uten praktisk betydning for landet. Lokalnytt, og program av typen Norge Rundt er bra. Slike program utgjør en minimal prosent av dagens tilbud. Nyhetsavdelingen til Nrk er et pengesluk, og prioriteres foran absolutt alt. Vi kunne klart oss godt uten. Vi har aviser som forteller nøyaktig det samme. Alle trenger ikke sin egen versjon, pengene burde heller gå til å fremme et organ som sørger for UAVHENGIG journalistikk, og NØYTRAL nyhetsformidling. I dag har Nrk utnevnt seg selv til dette kontrollorganet. 

Du har rett i at jeg ikke nevnte ACER og EU, men jeg nevnte Nord Pool.

Det norske politikere har holdt på med siste tiårene, med å selge ut norske ressurser slik de gjør, det tror jeg fremtiden vil se på som en form for landsforæderi.

Men i en verdenssituasjon som er så usikker som den er nå, med så ekstremt mange som ønsker å manipulere med falsk informasjon, så trenger vi Nrk. Skulle en krise oppstå trenger vi Nrk, også fordi Nrk sitter på stor lokalkunnskap om hele landet. For å ta vare på og formidle norsk kultur trenger vi Nrk.

Lurer på hvordan du ønsker å sørge for uavhengig journalistikk og nøytral nyhetsformidling hvis private kommersielle skulle ta over for Nrk? For det er alternativet.

Det "organet" som du mener skal fremme uavhengig journalistikk og nøytral nyhetsformidling, det har vi i dag også - vi kaller det Nrk...

Nrk er ikke perfekt, men det er i det minste det nærmeste vi kommer nøytral og uavhengig journalistikk og nyhetsformidling i dag. Men forklar gjerne hvordan du mener dette "organet" ditt skulle fungere bedre...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...