AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er 9 uker på vei med nr 2 og føler meg helt aldeles forferdelig... Er utrolig kvalm morgen og kveld, og så fryktelig trøtt og sliten 😳 huden er kjempe stygg, har mageproblemer og vondt både her og der (rygg og mage) som gjør det vanskelig å sove. Er så oppblåst i fjeset og ser konstant rusa ut pga hovne og røde øyne 😅 Jeg VET det kunne vært verre, og at mange har hyperemesis osv - jeg er ikke ute etter at dette skal bli en konkurranse om hvem som har det verst. Jeg føler meg bare skikkelig dritt. Er 40% sykemeldt allerede og synes jeg takler dette dårlig 😅Ser veldig mørkt på de kommende månedene og ser for meg at det bare vil bli verre og verre... Dere som følte dere skikkelig dritt første trimester - ble det bedre eller verre etterhvert? Dette er som nevnt mitt andre barn, og i første svangerskap hadde jeg absolutt ingen symtomer. Ikke kvalm, ikke trøtt, ikke vondt, ingenting. Følte meg i mitt livs form alle ni månedene. Så dette her tok meg litt på senga 😅 Anonymkode: ca998...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #2 Del Skrevet 31. desember 2024 Veldig mange. Jeg har vært dårlug fra uke 7 til uke 17 i alle tre svangerskap. Anonymkode: fc74c...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #3 Del Skrevet 31. desember 2024 Har vært dårlig med kvalme og brekninger fra uke 6 til uke 15. Nå er jeg i uke 16 og klarer fremdeles ikke å spise vanlig måltid pga kvalmen. Dette svangerskapet er rent tortur. Jeg takler det veldig dårlig. Anonymkode: f991c...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #4 Del Skrevet 31. desember 2024 Var trøtt, kvalm og spydde frem til uke 14 i første svangerskap. Fin form og nok energi i resten av svangerskapet. Er spent på hvordan det blir denne gangen. Anonymkode: c548f...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #5 Del Skrevet 31. desember 2024 I første svangerskap var jeg trøtt og kvalm fra uke 6-13, var i kjempeform resten av svangerskapet. Gikk tur i fjellet 8 måneder gravid, bar ved på hytta osv 😅🙈 Er gravid med nr 2 nå, er i uke 14, var trøtt og mye mer kvalm denne gangen, men det var kun fra uke 5-12, så håper formen blir bra resten av svangerskapet 🥰 Anonymkode: eb37e...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 31. desember 2024 #6 Del Skrevet 31. desember 2024 Forrige runde var jeg dårlig fra uke 6 til 13-14. Virker som om denne runden er helt lik. Uke 6 nå og hekt sykt kvalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:05 #7 Del Skrevet onsdag kl 00:05 Gav seg helt i uke 15 for meg. Elendig form, kvalm fra morgen til kveld og utrooolig trøtt hele tiden. Fra uke 15 fikk jeg livet tilbake og hadde det topp resten av svangerskapet ☺️ Anonymkode: 7dde9...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:54 #8 Del Skrevet onsdag kl 15:54 1.trimester var definitivt mitt verste trimester. 2.trimester var helt problemfritt og 3.trimester ble egentlig ikke så veldig tungt før jeg var på overtid. Hvis man ikke får bekkenplager eller andre ting knyttet til smerte, så blir fort 1.trimester det verste. Anonymkode: d2516...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet onsdag kl 18:42 #9 Del Skrevet onsdag kl 18:42 Ja, jeg har inntrykk av at de fleste synes første trimester var verst. Spesielt hvis du venter barn nummer to+, da kan du ikke bare legge deg ned å duppe etter jobb og ta livet med ro som man kan gjøre som førstegangsgravid. Jeg venter nummer tre, i første trimester kunne jeg sovne på stuegulvet med ettåringen og treåringen løpende rundt meg🫣 forferdelig trøtt og kvalm! Blir heldigvis bedre for de fleste i andre trimester❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:09 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:09 Trodde jeg skulle dø av første trimester.. ble veldig sakte gradvis bedre fra uke 14 ca. Er i uke 17 og trenger nesten ikke kvalmestillende lenger med noen unntak på noen morgener som regel. Er fortsatt kjipt og sliter med andre ting som angst og hjertebank bl.a Fortsatt slakt på sofaen, men føler ikke at jeg blir torturert til døde lenger heldigvis. Håper det bare blir bedre for hver dag nå. Anonymkode: fb240...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:14 #11 Del Skrevet onsdag kl 21:14 1. tri er aldri spesielt gøy, alle mine 4 har vært preget av kvalme, oppkast, veldig trøtt og sliten av "ingenting", bekkenløsning. Men, etter det har resten av tiden vært helt glimrende, jobbet hele veien, trent flere ganger i uken, hatt mye energi og hatt det helt fint (kun hatt bekkenløsning, men det venner man seg til). Anonymkode: 70121...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:21 #12 Del Skrevet onsdag kl 21:21 Åja! Ekstremt trøtt (sovnet i 19-tiden på kvelden) og veldig kvalm noen uker. Besvimte på vei til jobb. Uke 6 og 7 var verst. Toppform resten av svangerskapet. Fikk ikke noen komplikasjoner etter fødsel heller. Anonymkode: d6e4b...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:26 #13 Del Skrevet onsdag kl 21:26 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 9.09): Jeg er 9 uker på vei med nr 2 og føler meg helt aldeles forferdelig... Er utrolig kvalm morgen og kveld, og så fryktelig trøtt og sliten 😳 huden er kjempe stygg, har mageproblemer og vondt både her og der (rygg og mage) som gjør det vanskelig å sove. Er så oppblåst i fjeset og ser konstant rusa ut pga hovne og røde øyne 😅 Jeg VET det kunne vært verre, og at mange har hyperemesis osv - jeg er ikke ute etter at dette skal bli en konkurranse om hvem som har det verst. Jeg føler meg bare skikkelig dritt. Er 40% sykemeldt allerede og synes jeg takler dette dårlig 😅Ser veldig mørkt på de kommende månedene og ser for meg at det bare vil bli verre og verre... Dere som følte dere skikkelig dritt første trimester - ble det bedre eller verre etterhvert? Dette er som nevnt mitt andre barn, og i første svangerskap hadde jeg absolutt ingen symtomer. Ikke kvalm, ikke trøtt, ikke vondt, ingenting. Følte meg i mitt livs form alle ni månedene. Så dette her tok meg litt på senga 😅 Anonymkode: ca998...534 De to gangene jeg var skikkelig ille i første trimester så var resten av svangerskapet tøft og Den gangen første trimester var enkel, så hadde jeg lite smerter og plager resten av tiden Anonymkode: 06033...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:58 #14 Del Skrevet onsdag kl 23:58 Det gikk over rundt uke 20, da hadde jeg "bare" trøbbel med bekkenet og halsbrann. Følte meg energisk og glad. Etter uke 31 ble jeg verre igjen, veldig trøtt, vondt i magen konstant (har mye arrvev på livmor), kvalm og svimmel. Håper det også går over! Anonymkode: edeb8...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå