Gå til innhold

Nabokatter som gjør fra seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid vært plaget av at nabokattene gjør fra seg i hagen min. Jeg har kjøpt inn diverse midler som "piss off" og krystaller for å holde kattene unna, men problemet er at de gjør fra seg overalt på tomta! Langs husveggene, langs hekkene, midt på plenen... det gjør det vanskelig og kostbart å sprøyte sånne midler som katter misliker på 1 måls tomt. Jeg har prøvd sitrusskall også, men da er samme problemet; kattene går bare et nytt sted på tomta eller midt på plenen og gjør fra seg.

Noen som har noen tips? Begynner å bli ganske lei nå. 😕

Anonymkode: 765ce...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkleste løsningen er kanskje å skaffe deg en katt. Da får katten din den som territorier, og andre katter vil i mye mindre grad kjempe om territoriet på din tomt, og derfor pisse der over alt.

Anonymkode: 5ed2b...582

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 20.44):

Enkleste løsningen er kanskje å skaffe deg en katt. Da får katten din den som territorier, og andre katter vil i mye mindre grad kjempe om territoriet på din tomt, og derfor pisse der over alt.

Anonymkode: 5ed2b...582

Den løsningen blir nok ikke aktuell hos oss. Jeg er ikke spesielt glad i katter, så det er ikke et kjæledyr jeg kan tenke meg. Dessuten så viderefører det bare problem til de andre naboene; da har jeg en katt som forsvarer egen hage, og driter hos andre igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har samme problem og jeg bare plukker det vekk og kaster det over til de naboene som har katter. Problem løst

Anonymkode: db18d...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den løsningen blir nok ikke aktuell hos oss. Jeg er ikke spesielt glad i katter, så det er ikke et kjæledyr jeg kan tenke meg. Dessuten så viderefører det bare problem til de andre naboene; da har jeg en katt som forsvarer egen hage, og driter hos andre igjen.

Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål her: Du liker ikke katter - det er problemet ditt, ikke at de driter i hagen din 😉 

Jeg har aldri i hele mitt liv hatt problemer med nabokatter som driter i hagen min, selv om det er mange katter her.

Katter driter heller ikke overalt som du påstår, de driter stort sett der de kan grave det ned.

Anonymkode: ae50c...123

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt det problemet. Plantet masse lavendel i hagen, og kattene forsvant. Kjøp billig lavendel på plantasjen når våren kommer. De fleste har overvintret i hagen (sone H6), så det er en rimelig investering.

Anonymkode: bcf3c...734

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 9.03):

Jeg har i lang tid vært plaget av at nabokattene gjør fra seg i hagen min. Jeg har kjøpt inn diverse midler som "piss off" og krystaller for å holde kattene unna, men problemet er at de gjør fra seg overalt på tomta! Langs husveggene, langs hekkene, midt på plenen... det gjør det vanskelig og kostbart å sprøyte sånne midler som katter misliker på 1 måls tomt. Jeg har prøvd sitrusskall også, men da er samme problemet; kattene går bare et nytt sted på tomta eller midt på plenen og gjør fra seg.

Har samme problem, men dessverre ingen råd. Har måttet slutte å dyrke noe spiselig i hagen min pga naboers kattehold. 

Synes det er synd med alle småfuglene som katter kverker også, men hva kan man gjøre?

Alle råd og midler er brukt og ingen ting hjelper, det er ikke hyggelig å holde andre folks katter med toalettfasiliteter.

Anonymkode: f297a...ddd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lure jeg kunne gjøre med det annet enn å plukke opp. Må sies at jeg passer en katt et halvt år og da var jeg hos naboen og plukket opp. Om det var "min" katt aner jeg ikke, men naboen er hyggelig og jeg vet at han plages med at katter gjør fra seg. 

Anonymkode: 4879a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er hagen din?

Katter liker  drite på tørr sand og jord, samt litt skjult. 

Er bed våte, liker de ikke det. Her har jeg ett bed hvor jeg dyrker urter i kasse. Og kjøpte da et sort lakkert armeringsnett på rusta som er litt over jorden. Da sluttet de å gå dit. 

Et annet bed som lett blir tørt, har jeg plantet hosta. Ser ikke ut til at de liker bladene på den, og har sluttet å gjøre fra seg der. 

Så tiltak er lettere å foreslå om du informerer  litt om hvor de pleier å gjøre fra seg hos deg, og hva problemet blir

Anonymkode: a429a...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, er du klar over hvor stort problem vi hatte fått med mus og rotter dersom ingen hadde katter? Da hadde du nok foretrukket noen kattebæsjer i hagen...  Når det er sagt ville jeg plantet lavendel. Kanel skal også funke, og sitrusoljer. Vi var plaget med en hannkatt som tisset i carporten vår, han gjorde det aldri igjen etter at vi skylte med eddikvann og drypte sitronolje der.

Anonymkode: 0d85b...eec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS, er du klar over hvor stort problem vi hatte fått med mus og rotter dersom ingen hadde katter? Da hadde du nok foretrukket noen kattebæsjer i hagen...  Når det er sagt ville jeg plantet lavendel. Kanel skal også funke, og sitrusoljer. Vi var plaget med en hannkatt som tisset i carporten vår, han gjorde det aldri igjen etter at vi skylte med eddikvann og drypte sitronolje der.

Anonymkode: 0d85b...eec

Jeg har et stort lavendelbed - og akkurat ved siden av dette driter katten vår 😂 Katter gjør stort sett fra seg på samme sted. Det er nok ikke annet å gjøre enn å plukke opp. Sånn er det å leve i samfunn med andre.

Anonymkode: 3c9ed...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Anonymkode: 

Liker ikke katter lavendel?

Hvorfor får man da kjøpt kattesand tilsatt lavendel lukt?

Anonymkode: 70a62...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strø hornsalt rundt tomten din👍🏼 Det hjalp godt her😄

Anonymkode: 44c53...6b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 9.03):

tull og tøys trollkjerring

Anonymkode: 44584...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er dessverre plaget med det samme. Nå kaster jeg dritten tilbake hos naboen min.. det lukter svært stramt på sommeren her. Den lukta fra urinen er ekstrem. Kan ikke ha vinduene oppe om sommeren pga det. Og ja jeg liker katter. Men jeg liker ikke at de graver opp alt av bedd, driter midt på plenen osv. det er ikke jeg som har anskaffet meg katt.

Anonymkode: 2c5e9...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...