Gå til innhold

Svetter mye i underlivet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen dame, som svetter veldig i underlivet. 

Etter en treningsøkt, er både truse og tights klissvåte. Bruker truseinnlegg, men det blir bare liggende som en krøll i trusa. 

Er også sånn hvis jeg går tur eller gjør husarbeid. 

Sitter jeg på en plaststol, blir det våte merker etter meg, veldig ekkelt. På treningssenteret sitter jeg på et håndkle, men kan jo ikke gjøre det i andre sammenhenger, uten at det ser rart ut. 

På julaften var det stress med matlaging o.l. Etter å ha spist julemiddag, så jeg at jeg hadde en våt flekk bak på kjolen, etter å ha sittet på den. Skikkelig ugreit. 

Er det noen som har noen råd? 

Og det er forresten ikke urinlekkasje (som jeg mistenkte en stund), det er sjekket ut

Anonymkode: 5f275...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukerano skrev (1 minutt siden):

Hva med mensen truse? 
har du vært hos legen? 

Har vært hos legen ja, ikke noen hjelp der, enn at noen svetter mer enn andre. 

Mensentruser har jeg faktisk ikke tenkt på, det må prøves ut! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svette kommer ut der den har mulighet. Hvis du for eksempel bruker en sterk deodorant under armene som tetter porene vil svetten finne andre veier. 
prøv å bruke en naturlig deo i minst 6 mnd og se om det gir endringer. 

Obs: da jeg selv gjorde dette fikk jeg en fryktelig svettelukt i mange måneder før det normaliserte seg. 
Tror det var årevis med innestengte bakterier og dritt som endelig fikk komme ut. 

Anonymkode: 8e432...e24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt prøv å bruke deo i lysken. Kanskje ikke helt bra, men verdt et forsøk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svette kommer ut der den har mulighet. Hvis du for eksempel bruker en sterk deodorant under armene som tetter porene vil svetten finne andre veier. 
prøv å bruke en naturlig deo i minst 6 mnd og se om det gir endringer. 

Obs: da jeg selv gjorde dette fikk jeg en fryktelig svettelukt i mange måneder før det normaliserte seg. 
Tror det var årevis med innestengte bakterier og dritt som endelig fikk komme ut. 

Hæ??

Anonymkode: 83f16...d3e

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det som deg. Bruker bare bomullstruser, aldri syntetisk. 

Og så hjelper det meg å være relativt kortfrisert mellom bena (barberer ca annenhver uke). 

Prøve å reise meg og også sitte med bena litt spredt for å få luft om jeg må sitte lenge.

Pleier å ha med en ekstra truse i vesken. 

Anonymkode: 800e9...b48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en annen lege. Dette kan være tegn på underliggende sykdom i kroppen. Greit å finne ut om alt er bra i kroppen. Og det fins både medikamenter og behandling for dette. Du trenger ikke å ha det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Evt at naturlig del ikke funker og at du har blitt vant til egen svette. De jr kjenner som skryter av naturdeo og null lukt lukter mildt sagt ikke null..... 

Anonymkode: f8a5f...4de

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millinea skrev (4 timer siden):

Dra til en annen lege. Dette kan være tegn på underliggende sykdom i kroppen. Greit å finne ut om alt er bra i kroppen. Og det fins både medikamenter og behandling for dette. Du trenger ikke å ha det slik.

Tror det er ganske vanlig dessverre, så tror nok ikke det er noen underliggende sykdom. Men takk for tips. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at det ikke er urinlekkeasje?

Anonymkode: 50386...719

Ja, det er sjekket ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Bruker som deg undertøy av bomull. Sørger for å være barbert, da jeg svetter mer når jeg har hår. Bruker stopp 24 krem i lysken og rumpesprekken annenhver dag. Bruker deodoc til hverdags. Dette hjelper mye. Har også hørt at man kan bruke noe som heter hibuskrubb eller noe sånn til å vaske seg med et par ganger i uka. Er en eller annen såpe som man tar før operasjoner som dreper bakterier. Har ikke prøvd ennå men, skal teste den den ut. Har også hørt at man kan gå og få satt botox i områdene som er mest utsatt. Jeg skal også prøve menstruser som noen her foreslo.

Anonymkode: 10fbd...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å svetter mye. Verste er når jeg skal bort og må sitte hele kvelden. Men det kommer ikke bare der jeg bruker truser. Hele kroppen. Ja. Jeg lurer på om jeg er i overgangsalderen. Vet da faen jeg. Men jeg bruker svarte klær. Og å sitte i en skinnsofa er et mareritt. 

Anonymkode: 75af5...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det også sånn. Kjenner igjen det med flekker på plaststoler feks. Har ingen råd å komme med, for jeg føler egentlig ikke at jeg har prøvd så mye.... Men vil bare si at vi er flere!

Anonymkode: dfaa1...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Svetter sykt mye i underlivet

Renner ned lår osv.  Prøvd alt fra ulltruser, bomull.. Deo osv. Ikke noe fungerer

Anonymkode: 8c41e...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstrem hyperhidrose, svetter overalt. 

Men, jeg måtte bruke p-sprøyte i 20 år nettopp pga den ekstreme svettingen i underlivet, bind og truseinnlegg falt rett ut. 

Anonymkode: a66d6...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...