Gå til innhold

Jeg leser kun krim/thrillere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns andre type bøker er kjedelige. Normalt? 

Anonymkode: 4a928...2e4

Skrevet

Du er nok dessverre på vei til å bli en morder…

Nei da, synes selv at skjønnlitterære bøker kan bli litt kjedelig om jeg leser flere av de etter hverandre, da trenger jeg litt spenning a’la Jussi, Nesbø eller Kepler osv ☠️

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns andre type bøker er kjedelige. Normalt? 

Anonymkode: 4a928...2e4

Jeg og. Akkurat nå holder jeg på med siste boken av Kepler. For et par år siden kjente jeg plutselig at jeg måtte ha noe annet enn bestialske mord og gikk på biblioteket hvor jeg fikk anbefalt Anne B Ragde sin romanserie om familien Nestun. Berlinerpoplene?  Uansett, de bøkene storkoste jeg meg med, men så var det rett tilbake til Krim etterpå 

Skrevet

Det er vel ikke uvanlig. De fleste holder seg til den genren de liker. Gjør det selv, har også venninner som jeg bytter bøker med, går kun i krim. 

AnonymBruker
Skrevet

Det viser bare at du er offer for markedskreftene i vår samtid. Det er ganske normalt, men om det er moralsk er et annet kapittel.

Anonymkode: 155ba...e76

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske vanlig og normalt.

Selv syns jeg krim er kjedelig.

Tror ikke det er så unormalt heller.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Krim selger som ingenting annet har jeg inntrykk av, så det høres veldig normalt ut. Jeg leste litt krim da jeg var yngre, men det er ingenting i sjangeren som har fanget interessen min i senere år. Det siste jeg leste var Millennium-triologien tror jeg, og det begynner å bli noen år siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Krim er smusslitteratur

Anonymkode: 009d3...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg krim er veldig kjedelig. Det er bare om å gjøre å være mest mulig brutal, også er det ofte fra politiets synspunkt, og da føler jeg at man bare leser en politirapport. Et hederlig unntak får være Stalker av Lars Kepler.

Jeg liker mye bedre psykologiske thrillere. I samme gate som krim, de er absolutt naboer. Men psykologiske thrillere er smartere, mer mystisk og er mye mer enn bare brutale drap. 

Anonymkode: 3b779...0e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Krim er bra! Jeg leste kun moderne litteratur og klassikere

men så fikk jeg lest god krim. Helt hekta. Det er stor forskjell dog, på krimforfattere og nivået språklig etc. Prøv Pascal Engman. Han skriver bra. 

Anonymkode: fd40f...020

• Liker 1
Gjest davidsen.
Skrevet (endret)

Krim, spesielt nordisk krim er dødskjedelig. Det er alltid morderen som har hatt en tragisk barndom med vold/seksuel misbruk og hovedkarakteren ALLTID får trusler og er på vei til å bli drept, men overlever på mirakuløs vis... *yawn*.

Den eneste  god krim som finnes er egentlig mer triller enn krim: "Millenium" saga, og til og med den følger disse forhåndsreglene. Min oppfatning er at folk liker å lese den samme historien om og om igjen med nye karakterer fordi det føles betryggende å vite at alt kommer til å gå bra til slutt.  Det er akkurat det samme som Marvel-fansen, deres helter kan "dø" tusenvis av ganger men de kommer tilbake til livet igjen og det er alltid lykkelig slutt uten unntak. Med det sier jeg ikke at det er noe galt med det, vi har alle ulike behov for underholdning, jeg skulle bare ønske at det var litt mer variasjon i bokhandlerne, litt mer fagbøker, fantasi til voksne, ikke bare til tenåringer, skrekk, klassisk litteratur, osv.

Endret av davidsen.
AnonymBruker
Skrevet

Man liker det man liker, ikke noe poeng å bruke tid på å lese det man ikke liker. 

Jeg leser kun historiske bøker og scfi/fantasy, alt annet blir kjedelig for min del. 

Anonymkode: 09224...b9d

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg liker også krim og spenning best, men jeg leser mye annet også. Det er mye god nordisk krim, og av spenning liker jeg godt Jeffery Deaver (Knokkelsamleren). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...