AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #1 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg skjønner ikke at hun klarer å ha et forhold til faren. Men uansett tenker jeg det er fair ovenfor moren å fortelle. Hvorfor skåne henne? Hun lever med en mann hun ikke kan stole på. Og hun lever jo på en løgn. Hvis det plutselig kommer henne for øret i fremtiden fordi hun feks får et sammenbrudd og bare buser ut med det, så vil hun kanskje slite med at hun har bodd med en overgriper og har en hverdag sammen. Og hun skjønner sikkert at det er noe, bare ikke hva siden dere har en anstrengt relasjon. Kanskje det letter litt for henne å vite. Jo lengre hun venter med å fortelle, jo dårligere samvittighet får kanskje moren da hun skjønner at datteren prøver å skånez og innser at hun har bært på dette lenge. Ellers tenker jeg jo at det kan finnes flere ofre. Søsken? Barn i familien? Nabobarn som kommer innom? Jobber han med barn? Er jo fælt om det finnes flere ofre som lider, men ikke er sterk nok til å få hjelp eller klandrer seg selv. Dessuten kan det jo tenkes at overgrep kan foregå på nett, oppbevaring av bilder osv. Omfanget kan være stort. Jeg vet hva jeg ville gjort. Jeg ville sørget for at ingen andre opplever det og at evt de som har får støtte. Faren vet nok at han har gjort noe galt og er derfor kanskje sint og kranglete. Han vet ikke hvordan han skal oppføre seg. For oppfører han seg kjærlig, så er han kanskje usikker på om hun ønsker den type relasjon og avviser, og han forstår nok hvorfor også. Mulig han angrer bittert og vil gjøre opp for seg, at han blir lettet over at trykket lettes. Han kan jo ikke ha det godt. Overgriperen kommer i siste rekke når det gjelder å eksponere han, konfrontere han, spørre han ut, få mulighet til å gå ut av relasjonen. Står han igjen alene er det hans egen feil. Men det må være vondt å oppleves en far kan jo være fin og god på andre måter, men det vil jo alltid ulme, og kan overgriperen elske sitt eget barn når han har gjort noe slikt? https://www.bt.no/amagasinet/i/PpeWWb/boer-hun-konfrontere-foreldrene-om-overgrepene-hun-ble-utsatt-for-som-barn-frode-thuen-svarer Anonymkode: 74d1b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå